شورلتفورد

نبرد شانه‌به‌شانه موستانگ GT و کامارو SS

فورد موستانگ و شورولت کامارو از همان آغاز فرهنگ خودروهای عضلانی آمریکا رقیب سرسخت یکدیگر بوده‌اند. جدیدترین جنگ بی‌پایان این دو خودرو را می‌توانید در ویدئوی پایان این مطلب مشاهده کنید جایی که فورد موستانگ GT پرفورمنس پک ۲ در برابر شورولت کامارو SS 1LE قرار گرفته است. این دو خودرو از قطعات آئرودینامیکی متفاوت، سیستم تعلیق بهبود یافته و دیگر ویژگی‌های متمایز سود می‌برند.


زیر کاپوت موستانگ GT پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری کایوت فورد با قدرت ۴۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۶۹ نیوتون متری قرار دارد. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری کامارو SS نیز خروجی ۴۵۵ اسبی و گشتاور ۶۱۶ نیوتون متری دارد. اگرچه مشخصات عملکردی این دو خودرو مشابه هم هستند اما کامارو سبک‌تر بوده و این موضوع می‌تواند در خط درگ سرنوشت‌ساز باشد. تیم Throttle House به این خاطر کامارو ۲۰۱۸ را انتخاب کرده‌اند که از نظر فنی مشابه مدل سال ۲۰۱۹ بوده و تنها تفاوت آن با مدل جدیدتر به نمای ظاهری مربوط می‌شود.

کامارو در ابتدای درگ پیش می‌افتد و فاصله‌ی قابل‌توجهی با موستانگ ایجاد می‌کند. البته زمانی که دو خودرو به خط پایان نزدیک می‌شوند موستانگ تلاش خود را بیشتر کرده و فاصله کاهش می‌یابد اما خب این تلاش‌ها کافی نیست. کامارو این مسابقه را با فاصله‌ی دو خودرو از موستانگ می‌برد. البته این مسابقه تنها یک‌بار برگزار شده و تعویض راننده‌ها یا خط حرکتی می‌توانست نتایج متفاوتی ایجاد کند.

رقابت‌های کمی به اندازه‌ی رقابت فورد موستانگ و شورولت کامارو خبرساز شده‌اند. البته رقابت فورد و فراری را نیز نباید از یاد برد. فورد F-150 با پیکاپ های دیگر هم رقابت سرسختانه‌ای دارد. چرا فورد دوست دارد این همه ساز مخالف بزند؟ به‌هرحال رقابت تنگاتنگ فورد با دیگر رقبا باعث شده مصرف‌کنندگان به بهترین محصولات دست پیدا کنند. جنگ موستانگ و کامارو از سال ۱۹۶۷ و زمان معرفی کامارو برای رقابت با موستانگ آغاز شده و در این بین مشتریان برندگان اصلی این رقابت بوده‌اند…

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Ali.usa

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (335 ديدگاه)

    دوتا عشق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Alireza

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (629 ديدگاه)

    از این جمله خیلی خوشم اومد “در این بین مشتریان برندگان اصلی این رقابت بوده‌اند…”
    صد البته چلنجر رو هم نباید از یاد برد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    این جدیدترین رقابت این مجله بود.رقابت قبلی این کانال مسابقه درگ بین تسلا3 و آئودی RS3بود.وقبل اونم درگ تسلا3 وM2 و قبلش هم رقابت هوندا سویک تایپR و موستانگ بولیت وقبلش رقابتM2 وهونداسویک تایپR

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Shahrukh

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (51 ديدگاه)

      من کم کامنت میزارم ولی زیرهر پستی اسمت باشه،نخونده رد میشم یک دیس هم میدم!!!!
      وجدانن چندسالته؟این بچه بازیارو تمومش کن
      نامربوط ترین کامنت هارو شما و یکی از عشق کره ای(روسیه ای)ها میزارین
      یکم کمک کنین جو پدال از بلوغی که داره به کمالش برسه
      بهترین سایت خودروییه ایران جایگاهش بیشتر از ایناس که با کل کل مسخره ی امریکایی باز المانی باز کره ای باز،نزول کنه!
      خب که چی این حرفات!اگه خیلی، اینی که میگی مهم و قابل استناد باشه،مدیرای عزیز پدال،قطعا خودشون میزارن!نیازی به عناد و دشمنی شما زیر هر پستی نیست!
      لطفا تمومش کن
      از حسن آقا و علی شوی جان و دوسه تا دیگه از خوب های امریکایی باز هم میخوام اگه امکانش هست دیگه زیر هیچ مطلبی این،بحث رو ادامه ندن.
      بحث علمی و عقلانی جایگاه سایت و فرد رو بالامیبره
      کوچیک همتون?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        حداقل مثل شما ترول نیستم. با چند اکانت به اسم های مختلف کامنت بزارم.خجالت هم خوب چیزیه!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. shahrukh

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (51 ديدگاه)

          کلا وقتی حرفی برا گفتن ندارین،توهم توطئه میزنه به سرتون.
          بنده یک اکانت دارم،با همینم تا وقتی سایت دایره،میام.اینقدرم مرد هستم حرفمو باهمین بزنم که مبادا کسی بهش بربخوره!منتهی چون کم کامنت میزنم و دیربه دیرمیام،امثال شما فکر میکنن خبریه و سایت مال خودشونه
          شما یه مدت با عکسای پروفایلت!!!!جو رو مشوش کرده بودی،الانم زیرپست ماشینای امریکایی،سعی میکنی خاطره بدت!!! از امریکایی هارو نشون بدی…
          اصلا هم عیب نداره…به شما رانگلر یا ماستنگ یا رپتور دادن سوارنشو!!
          حکایت گربه و گوشته!!!
          مشکل شما اینه،۴۰سال،به خاطر ایدئولوژی تون،یه دشمن فرضی برای خودتون درست کردین،سر مبارزه دارین باهاش
          درصورتی که برای جنسایی که همون شیطان بزرگ میزنه،آرزوشو میکنین!
          اگه میخوای ادامه بدی، بحثاتو زیر پست های امریکایی،منم به جمع دوستان تو کل کل ،اضافه میشم و تعصبی مثل خودت،زیرهرپستی،آلمانی رو میکوبم
          اگرم بیخیال میشی که،از این به بعد دوستانه،کنارهم،بدون حاشیه،مطالبو دنبال کنیم؟!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. .

          ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1 ديدگاه)

          الان این چ ربطی ب حرف اون بنده خدا داشت؟؟
          اونکه چیزه بدی نگفت?

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ایلیا

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (731 ديدگاه)

        مگه چی گفت این بنده خدا؟
        میگه قبلا این رقابت ها رو انجام داده.
        حرف بدی نزد
        ولی در اینکه شورش رو دراوردن با کل کل های بیخود شکی نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. مهراد

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (755 ديدگاه)

    این اِنجینی که به اسم کایوت رو ماستنگ نصبه یه شاهکاره ، کاملا اوپن سورس و تیونینگ پذیر ، صدای محشری هم تولید میکنه . اگر بخوایم خفن ترین ماشینی که روش این انجین نصب هست رو هم نام ببریم کونیخ زگ آگرا وان آر اس (البته تا دندون تیونینگ و مودیفاید شده به طوری که کونیخ زگ دیگه هیچ نامی از فورد نبره)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهنام طیبی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    ای جانم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    کلا کامارو رو بیشتر دوست دارم خصوصا تو مدل های هشت سیلندر ولی تو مدلهای کوچیک تر و خصوصا چهار سیلندر قطعا موستانگ خودرو بهتر و شکیل تری هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا