شورلت

شاخ به شاخ کوروت ZR1 هنسی با فراری 488 GTB

با معرفی پر سر و صدای نسل جدید شورولت کوروت C8 استینگری، به سادگی می‌توان نمونه‌های تیون شده‌ی نسل قبلی این خودروی نمادین آمریکایی را فراموش کرد. البته یکی از این خودروها دست‌پرورده‌ی هنسی است که قدرت قابل‌توجهی داشته و به سختی می‌توان خداحافظی با آن را پذیرفت…


پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار این خودرو به کیت HPE1000 هنسی مجهز شده و قدرت خارق‌العاده‌ی ۱۰۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۳۱۰ نیوتون متری دارد. افزایش ۲۴۵ اسبی قدرت و ۳۴۰ نیوتون متری گشتاور باعث شده شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این کوروت ZR1 به ۲.۳ ثانیه کاهش یابد. حداکثر سرعت خودرو نیز فراتر از ۳۷۰ کیلومتر در ساعت بوده و این خودرو می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۴ ثانیه و با سرعت ۲۳۷ کیلومتر در ساعت طی کند.

این آمار و ارقام کاملاً گیرا بوده و با ایجاد تغییراتی در پیشرانه و برنامه‌ریزی دوباره‌ی ECU به دست آمده‌اند. به منظور مقایسه و نشان دادن توانایی‌های این کوروت، هنسی درگ سنتی بین یکی از تواناترین خودروهای دنیا یعنی فراری ۴۸۸ GTB برگزار کرده است.


این سوپرکار ایتالیایی برخلاف کوروت ZR1 یاد شده کاملاً استاندارد بوده ولی خب در همین حالت هم هیچ‌گونه کمبودی ندارد. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی ۴۸۸ GTB قدرت ۶۶۱ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری داشته و تنها در زیر ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند. فراری موردبحث توانایی لازم برای شکست دادن کوروت ZR1 استاندارد را دارد اما آیا می‌تواند در برابر هیولای هنسی هم همین کار را انجام دهد؟

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. joojoo

    ۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (272 ديدگاه)

    واقعا با خودشون چه فکری کردن که ماشین 1000 اسبی رو با 660 اسبی درگ انداختن؟؟؟ GTB488 حتی از پس ZR1 استاندارد هم به زور بر میاد(تایم 400 متر فراری فقط 0.2 بهتر از کوروته….)

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Seyed AMG

      ۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (145 ديدگاه)

      منم حالم از این درگ ها که خودروهای شرکت کننده هیچ سنخیتی با هم ندارن حالم بهم میخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یانکی

      ۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      کسی هم نخواسته ثابت کنه کوروت بهتر از فراریه این درگ برا اینه که میزان ارتقا صورت گرفته هنسی و گنجایش کوروت برا ارتقا رو نشون بده

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. کیان

        ۵ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (3 ديدگاه)

        خب یه کوروت معمولیو با این مقایسه می کرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. فقط انگلستان

    ۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    توی طراحی خودرو یه چیزی هست به اسم سطح یا لِوِل که وقتی دوستدار خودرو باشی سطح بالاتر بودن طراحی یه خودرو نسبت به یه خودرو دیگر رو تشخیص میدی مثلا یه بی ام و سری 6 طراحی سطح بالاتر بودن خودش رو نسبت به سری 5 نشون میده یا همون سری 5 بالاتر بودن خودش رو نسبت به سری 3 نشون میده و سری 3 نسبت به خودرویی مثل تویوتا کمری و الی آخر
    در سوپر اسپورت ها هم قضیه به همین صورت هستش و یه ماشین دوست میتونه بالاتر بودن طراحی یه ماشین مثل فراری F12 نسبت به ماشینی مثل نیسان gtr رو تشخیص بده این جا هم به نظر من کوروت طراحی به مراتب سطح پایین تری نسبت به امثال فراری 488 و هوراکان و … داره حتی در حد فراری پورتوفینو و مکلارن 570s و بنز AMG gt هم نیست
    همون طور که 488 و هوراکان در سطحی پایین تری از طراحی نسبت به اونتادور و 812 سوپر فست قرار دارن و اونتادور و سوپر فست هم نسبت به لافراری و 918 و … قرار دارن و …

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ارش

      ۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      ???دقیقا.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. L-H-P-TT

    ۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    واسم سوال پیش اومده که حداکثر سرعت مدل بالتر کوروت چقدره ، منظورم HPE1200هست که بین ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ اسب قدرت داره …..
    فک کنم حداکثر سرعتش بین 380 تا ۴۰۰ باشه …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. moein

    ۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (894 ديدگاه)

    بنده های خدا نمیدونن فراری با این چیزها کوچک نمیشه
    یه عقاب تو اوج همیشه تنهاست✊?

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. OMID

    ۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    پسر ترکوند ولی چیزی از فراری کم نمیشه
    در آخر رینگای کوروت چقد زیبا و جذاب بود به خصوص حین حرکت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Elmiraj

    ۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3102 ديدگاه)

    دقت کنید C7 فقط با تیونینگ موتور به چه اعدادی رسیده :::
    شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۳ ثانیه
    سقف سرعت بیش ۳۷۰ کیلومتر در ساعت
    تایم ۴۰۰ متر ۹.۴ ثانیه….!!!!
    با یه ماشین موتور جلو ، سنگین وزن دیفرانسیل عقب….
    .
    .
    دیگه ببینید C8-ZR1 با طراحی دگرگون شده و ۱۰۰۰ اسب بخار استاندارد به چه اعدادی و ارقامی می رسه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      داداشم اگه بحث تیونینگ باشه که ب ام و M3 چهار در رو تیونینگ کردن اونم نه با داشتن قدرت وحشتناک بالا.که مسیر 400 متر رو در 9.3 ثانیه طی میکنه!!!!!! فیلم هاشو تو یوتیوب راحت میشه پیدا کرد.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. MAHDI

        ۴ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        درضمن M3 هم موتور جلو ودیفرانسیل عقب هستش!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Elmiraj

          ۴ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (3102 ديدگاه)

          دوست عزیز این ماشین فقط با ۲۴.۵ درصد ارتقاء قدرت موتور به این اعداد فوق‌العاده رسیده….
          شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ZR1 کنونی ۲.۹ ثانیه هست و تایم ۴۰۰ مترش هم ۱۰/۶ ثانیه…
          ۱.۲ ثانیه ارتقا در تایم ۴۰۰ متر چیزی نیست که به این آسونیا بدست بیاد .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. MAHDI

          ۴ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          ELMIRAJ جان اون M3 هم همونطور که گفتم قدرت خیلی بالایی نداره.
          راستی بحث تیونینگ شد یه نکته جالب دیگه به یادم اومد اینکه یه شرکت تیونینگ که اسمش یادم نیست یه M3 کوپه (نسل قبل که M3 سدان وکوپه بود) رو تقویت کرده اونم فقط کمی قوی تر از 500 اسب بخار وتیونینگ بدنه که نوربرینگ رو میدونید در چه زمانی دور زده!!!!!!!؟؟؟ 6:59 ثانیه!!!!!!!
          ((زمانش چند صدم ثانیه از اونتادور سوپرولوچه که نوربرینگ رو در 6:59.73 ثانیه طی کرده سریع تر بوده چون این M3 کوپه تیونینگ شده پیست رو در 6:59 ثانیه طی کرده))

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. Alireza

    ۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (631 ديدگاه)

    این اولین باریه که از یه ماشین تیون شده خوشم اومده
    این کوروت تو محیط شهری اگه گاز بده شیشه های خونه ها ترگ برمیداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. آریا ماشین

    ۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    صد درصد کوروت بهتره
    اگه مدل استاندارد بدون تیونینگ هم بود بازم کوروت رو بر می داشتم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. Saeed

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    اصن خود کوروت هیولاست چرا تیونینگش کردن؟?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا