شورلتمزدا

دوئل نهایی، مزدا CX-9 یا شورلت تراورز؟

مرحلهٔ نهایی، گروه بیست‌وهفتم، کراس‌اوورهای بزرگ

 

شورلت تراورز

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: C1XX جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۲۳,۵۰۶ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۴۶,۵۳۴ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 قدرتمند، گیربکس روان، بیشترین حجم صندوق بار در کلاس خود، ویژگی‌های اتصالی عالی، ظرفیت حمل هشت نفر

نقاط منفی: تکنولوژی‌های ایمنی محدود، ابعاد بیش از اندازه بزرگ، دید عقب ضعیف

 

مزدا CX-9

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۵

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: اسکای‌اکتیو مزدا

امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۵,۸۲۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۸,۲۵۷ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: بهترین رانندگی در بین کراس‌اوورهای سه ردیفه، مصرف سوخت مناسب، کابین نزدیک به خودروهای لوکس

نقاط منفی: فضای بار نه‌چندان زیاد، فضای تنگ ردیف سوم صندلی‌ها، عدم ارائهٔ صندلی‌های خلبانی برای ردیف دوم

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

شورلت تراورز

مزدا CX-9

پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 ۲.۵ لیتری I4
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت ۳۱۰ اسب بخار ۲۵۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو یا چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۳ ثانیه ۷.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۹ ثانیه ۱۵.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر ترکیبی ۱۰.۲ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۸۲ لیتر ۷۴ لیتر
وزن ۲۰۱۵ کیلوگرم ۱۹۸۰ کیلوگرم
طول ۵.۱۹ متر ۵.۰۶ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۰۷ متر ۲.۹۳ متر
حجم صندوق بار ۶۵۰ لیتر ۳۹۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ یا ۸ نفر ۷ نفر
قیمت پایه آمریکا ۳۱,۱۲۵ دلار ۳۳,۲۷۵ دلار
قیمت موردبررسی ۳۱,۱۲۵ دلار ۳۳,۲۷۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10318562]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. (ali (chevy nova

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (6810 ديدگاه)

    شوی انتخاب من هستش
    در خوبی مزدا هم شکی نیست ولی من سلیقم شوی پسنده اگه 8 سیلندر هم باشه که دیگه قیامت میشه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      در این دوئل ، مزدا دست بالا را داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. OMID

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        کدوم دست بالا به جز مصرف سوخت و داره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسین وی

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (463 ديدگاه)

          سواری
          هندلینگ بهتر
          ظاهر شیک تر
          کابین لوکس تر و با کیفیت تر
          گشتاور بیشتر!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. تیاگو

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (514 ديدگاه)

        ولی برای چنین سطح از امکانات ،اندازه و موتور قیمتشون خوبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    از نظر فروش و محبوبیت در بازار امریکا و اطمینان مشتری
    تراورزیه سرو گردن بالاتره با 100 هزار تا فروش بیشتر
    فنی بهتر و قدرتمند تر هم داره
    قیمت پایین تر هم داره
    این ماشین همه ویژگی های یه امریکایی رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (chevy nova

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (6810 ديدگاه)

      همه ویژگی های یه امریکایی رو داره به غیر از یه چیزه مهم
      ((موتور8 سیلندر ))
      البت موتور 8 سیلندر با کاربراتور 4 دهنه ادلبراک با 750cfm هم که باشه دیگه همه چیز مهیاست برای اتیش زدن جاده لاستیک و اسفالت و …………………..
      از خصوصیات بارز کاربراتور قبلا زیاد گفتم
      موتور کاربراتوری برای ریس و کل کل خیلی بهتر جواب میده تا انژکتور ولی تنظیم کردنش کاره هرکسی نیست و یه ادم باتجربه رو میطلبه

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. محمد

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (17 ديدگاه)

        دیگه قرار نیست توی هر ماشین آمریکایی فقط موتور v8 بزارند، اونم با این قیمت بالای سوخت در آمریکا

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمد

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      در واقع در شرایط مساوی هر محصول آمریکایی فروشش از رقیب خارجیش بیشتره
      اونم بخاطر شعار آمریکایی جنس آمریکایی بخر
      .
      اما از مزدا تقریبا نتونسته ایرادی بگیره
      محاسنش:
      بهترین رانندگی در بین کراس‌اوورهای سه ردیفه،
      مصرف سوخت مناسب،
      کابین نزدیک به خودروهای لوکس
      .
      کیفیت و پرستیژ مزدا رو کاملا میپسندم و انتخاب من با احترام به بقیه عزیزان مزدا است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. (ali (chevy nova

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (6810 ديدگاه)

    طبق روال قدیم مشخصات یکی دیگه از موتورهای شوی رو میذارم تا اهل فن لذت ببرن
    مشخصات موتور 427 تمام الومینیومی شورولت در سال 1963
    فقط مشخصاتش رو بخونید تا متوجه قدرت این موتور 56 ساله بشید
    موتوری که 56 سال قبل 780 نیوتن گشتاور داشته برای درک بهتر خوبه بدونید 405 گشتاورش 145 نیوتن متره
    A special 427-cubic-inch (7.0 L) version of the 409 engine was used in the 1963 Impala Sport Coupé, ordered under Chevrolet Regular Production Option (RPO) Z11.[3] This was a special package created for drag racers, as well as NASCAR,[4] and it consisted of a 427 cu in (7.0 L) engine with aluminum body parts, and a cowl-induction air intake system. The aluminum body parts were fabricated in Flint, Michigan at the facility now known as GM Flint Metal Center.[5] Unlike the later, second-generation 427, it was based on the W-series 409 engine, but with a longer 3.65 in (92.7 mm) stroke. A high-rise, two-piece aluminum intake manifold and dual Carter AFB carburetors fed a 13.5:1 compression ratio to produce an under-rated 430 hp (321 kW) and 575 lb⋅ft (780 N⋅m). 50 RPO Z11 cars were produced at the Flint GM plant.

    Extant GM Documents show 50 Z11 engines were built at the GM Tonawanda Engine plant for auto production, and 20 partial engines were made for replacement/over-the-counter use. Unfortunately, there is no evidence from GM that shows 57 cars were built.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. محمد

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واقعا چی میشه گفت در مورد تراورزجز اینکه
    آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. AMIR / ARMI

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    در خوب بودن مزدا شکی نیست
    ولی هرچقدر سایز ماشین ها افزایش پیدا میکنه
    امریکایی ها بهتر میشن و رقبا حرفی برای گفتن پیدا نمیکنن
    مخصوصا اگه شاسی بلند باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. VIPER

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    موتور قوی تر ظریف بیشتر بار و سر نشین
    ظاهر قلدر قیمت کمتر ،همه و همه باعث عالی بودن تراورز هست
    قطعا اگه ماشین دیگه ای جز تراورز بود به مزدا رای میدادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sina7

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (435 ديدگاه)

    تراورز خیلی از مزدا بزرگ تره چجوری تو یه گروه افتادن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Mehdi

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (10 ديدگاه)

    شورولت جادار تر قدرت بیشتر قیمت کمتر
    انتخابم شورولت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    من خودم شورلت بازم اما واقعا این مدل در مقابل مزدا مثل پشمک میمونه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. حمیدرضا

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    انتخاب من شورلت به علت ابعاد بزرگتر برای یه کراس اور هفت سرنشینه و همچنین داشتن گیربکس مدرن تر و در نهایت قیمت کمتر
    نمی فهمم چرا این موتور مزدا با اینکه حجم کمتری داره انقدر پرمصرفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مزدا را عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. شاهين

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (856 ديدگاه)

    مزدا تقریبا به جز شتاب تو همه چی دست بالا رو داره که اون هم به دلیل لذت بیشتر رانندگی مزدا جبران میشه و قطعا شتاب ٧ ثانیه که چیزی تو مایه های جنسیس کوپه هست واسه یه همچین شاسی بلندی معرکست، با اینکه ظاهر و کابین سلیقه ایه اما حتی تو نظرات مثبت کارشناسا سطح بالای کابین و ظاهر ماشین مزدا ذکر شده، مصرف سوخت بهتر چیزی نیست که ازش بشه ساده گذشت،ضمن اینکه تو همه بررسی های انجام شده میزان خرابی و نیاز به تعمیرکار در خودروهای مزدا کم تره نسبت به شورلت،

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      ببخشید میشه توضیح بدید غیر از مصرف سوخت مزدا تو کدوم قسمت برتری داره که هی میگید دست بالا رو داره؟!
      قدرتش بیشتره؟ گیربکسش پیشرفته‌تر و مدرن‌تره؟ فضای بارش بیشتره؟ ظرفیت سرنشینش بالاتره؟ ایمنیش بهتره؟ گارانتی بیشتری داره؟ امتیازش از کار اند درایور بیشتره؟ قیمتش کمتره؟
      کدوم یکی از این‌ها؟
      همینطوری رو هوا دست بالا رو داره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1594 ديدگاه)

        کیفیت بالاتری داره تو تک تک قطعات و اجزا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. حسين وي

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (463 ديدگاه)

    شورلت کابین بسیار جاداری داره
    که نقطه قوتشه
    همچنین موتوره ۶ سیلندر که تو این سگمنت عالیه
    من به مزدا به خاطر ظاهر شیک تر
    کابین لوکس تر
    و همچنین سواری و هندلینگ عالیش رای میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Alitalia

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (66 ديدگاه)

    چون شورلت رو آقا تحریم کردن بنده انتخابم مزدا هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MOHAMAD.n.r

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      ??????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Hamid...Audi

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    جایی که مزدا باشه چشمام هیچ ماشین دیگه ای رو نمیبینه … .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. روح اله

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    [جایی که مزدا باشه چشمام وقلبم هیچ ماشین دیگه رو نمیبینه مزدا رو عشق است اهورامزدا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا