شورلتهوندا

دوئل هوندا آکورد و شورولت مالیبو

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور سوم، قسمت چهارم، سومین دوئل از گروه سدان‌های متوسط

نتایج دوئل قبلی تویوتا کمری و تویوتا اونسیس

مجموع آراء: ۱۰۲۰

آراء تویوتا کمری: ۹۵۶

آراء تویوتا اونسیس: ۶۴

پیروز دوئل: تویوتا کمری با کسب ۹۳ درصد از کل آراء

مزدا ۶ اشکودا ساپرب
مزدا ۶
تویوتا کمری تویوتا اونسیس
تویوتا کمری
شورلت مالیبو هوندا آکورد
؟
فولکس‌واگن پاسات رنو تالیسمان
؟

 

هوندا آکورد

تاریخ معرفی: جولای ۲۰۱۷

نسل کنونی: دهم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۲۲,۶۵۵ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۳۸,۲۹۰ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: پنج ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

شورولت مالیبو

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵

نسل کنونی: نهم

پلت‌فرم: E2XX جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۸۵,۸۵۷ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۷۶,۴۱۷ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

مقایسهٔ مشخصات فنی

شورولت مالیبو هوندا آکورد
پیشرانه ۱.۵ لیتری I4 ۱.۵ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۱۶۵ اسب بخار ۱۹۵ اسب بخار
گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر ۲۶۰ نیوتن متر
گیربکس CVT CVT
محور محرک جلو جلو
شتاب صفر تا ۹۶ ۸.۲ ثانیه ۷.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۴ ثانیه ۱۵.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت ۲۰۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۷.۳ لیتر (ترکیبی) ۷.۳ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۶۰ لیتر ۵۶ لیتر
وزن ۱۴۲۹ کیلوگرم ۱۴۳۰ کیلوگرم
طول ۴.۹۲ متر ۴.۸۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۳ متر ۲.۸۳ متر
حجم صندوق بار ۴۵۳ لیتر ۴۸۱ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه آمریکا ۲۲,۹۶۵ دلار ۲۴,۴۶۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

[polldaddy poll=10140073]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2632 ديدگاه)

    اکورد خودروی سال کشور سازنده مالیبو شده، لذا آکورد :)

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Mohamad

      ۲۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (812 ديدگاه)

      “لذا” را خوب اومدی :))

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Saeed

        ۲۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        آکورد خداییش از هر نظر سر تره.واقعا دلیلی برای رای دادن به شورلت نیست به نظرم.بین تالیسمان و پاسات هم‌ هر کدوم بیان بالا با مزدا و آکورد و کمری نیمه‌نهایی و فینال عالی میشه.یکی از یکی قدر تر.

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. Saeed

          ۲۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (349 ديدگاه)

          فقط یه چیزی که البته صرفا نظر شخصیه اینه که درسته آکورد تو کلاس سدانهای میدسایزه اما تو نسل قبلیش علیرغم اینکه فاصله محوریش(که فاکتور اصلی کلاس بندی خورد هست) تو محدوده اون کلاس بود اما طول خودرو تو رنج ماشینهای فول سایز بود و این باعث میشد خیلی با ابهت تر نسبت به رقباش به نظر بیاد .نمونش همین نسل آخری که تو ایران اومده و واقعا جذبه عجیبی داره.اما تو این نسل جدیدش با اینکه افزایش فاصله محوری داشته و این خودش پیشرفته اما کاهش فاصله طولی داشته و به نظرم از ابهتش کم شده البته من از نزدیک هنوز ندیدم این ماشینو وخوب نمیشه صرفا از رو عکس قضاوت کرد.شایدم قصد هوندا این بوده کمی مایه های اسپرت چاشنی طراحی کنه مثل تویوتا.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. کیان

      ۲۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1392 ديدگاه)

      البته فک کنم مربوط به سال پیش بوده ، درسته ؟! 2017 یعنی

      طراحی و چراغای جلوش خوبه، ولی شیب یک سره عقبش و دوس ندارم، در کل لنظرم عقب و جلو یکم هارمونی لازم و نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. mahdy

      ۲۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      درسته واقعا ژاپن تو سدان های اقتصادی بی رقیبه
      مثل سلطنت ژرمن ها تو سدان های لوکس
      تازه به نظرم کار ژاپنی ها سخت تره چون باید با قیمت های پائین چیز هایی بسازن که همه رو وادار به تشویق بکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Reza

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5320 ديدگاه)

    هوندا آکورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    هوندا آکوردتوی چند رقابت حتی تویوتا کمری جدید روهم شکست داد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. ahmad

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    به نظر من هوندا آکورد فنی با اختلاف کم برنده هستش.ظاهر هم هر دو خوبن ولی هوندا داخل ماشین و عقب بهتره البته جلو ماشین به نظر من مالیبو بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    فروش سال ۲۰۱۸ رو مطمئنید درست نوشتید برای مالیبو؟؟؟؟
    اشکوداتویوتااونسیس؟
    اکثر مواقع تو قسمت نتایج دوئل قبلی و تعداد فروش سال به نظرم ایراداتی وجود داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارش

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (75 ديدگاه)

    هوندا آکورد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. ارش

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    قیمتها درست نوشته شده ؟؟؟24000هزارتا فقط! اونم هوندا آکورد واقعا عالیه هوندا آکورد ماشین کاملیه بیشتر از اینا میارزه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۲۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2632 ديدگاه)

      قیمت مدل پایه اش که مشخصاتش بالا نوشته شده طبق خود سایت هوندا 23570 دلار هست. با پرداخت 30 هزار دلار هم میشه مدل 2 لیتری با 250 اسب بخار و گیربکس 10 سرعته اتوماتیکش رو سغارش داد.
      این نسخه اش رو خعلی سایت ها بهترین سدان اقتصادی بازار توصیف کردن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آآآآرماااانننن

      ۲۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      اکثر ماشین های این کلاس قیمتشون از همین ٢۴ هزار دلار شروع میشه معمولا
      اینجا قیمت های عجیب بهشون میخوره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Bideski

      ۲۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (82 ديدگاه)

      اونجا مثل اینجا نیست که برای هر آشغالی خداتومن پول بدیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. رضا

      ۲۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (18 ديدگاه)

      شما استعداد مدیر خودروساز داخلی شدن رو داری.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. مهدی

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان جدیدترین رقابت زمان گیری دور پیست توسط یک راننده بینe63 وپورشه پانامراتوربو وm5و کادیلاکctsv توسط اتوبیلد اینطور بود
    جایگاه چهارم کادیلاک 1.37:12
    جایگاه سوم پانامراتوربو ۱.۳۶:۹۵
    جایگاه دوم e63s بنز 1.35:90
    جایگاه اول m5 بی ام و 1.34:36
    قبلا هم همین خودروها توسط یه مجله دیگه زمان گیری کردن دور یه پیست دیگه بااین تفاوت که بجای پورشه پانامرا مدل قوی تر پورشه پانامرا توربو sبودش که زمان اون هم میگم هرچند تکراریه
    جایگاه چهارم کادیلاک ۱.۱۲:۶
    جایگاه سوم پانامرا توربو اس ۱.۱۱:۵
    جایگاه سوم e63s بنز ۱.۱۱:۳
    جایگاه اولm5 بی ام و ۱.۱۰:۶

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۲۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (75 ديدگاه)

      یه دفعه بگو فراری انزو دیگه .سوپر اسپرته لعنتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        اتفاقا توی مجله اتوبیلد زمان تستm5 طرف بهm5گفتش فراری۴در خخخخخ.خودتون میتونیدببینیدش.تاالان حدود۲۵رقابت بینشون انجام شده حالا سره فرصت لینک همشون رومیفرستم.راستی ببخشیدجایگاه دوم بنزe63 رو به اشتباه نوشتم سوم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. mahdy

      ۲۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      آفرین بنز فکر نمیکردم بتونه پورشه رو شکست بده
      پورشه واسه پیست کارش درسته ولی بنز هم غوغا کرده
      کادیلاک هم که به رسم هموطنانش هیچی طبل تو خالی
      M5 هم که ثابت شدس فکر میکردم بین پورشه و بی ام و جنگ سختی باشه تو پیست
      درسته تو خط صاف بی ام و حرف اولو میزنه اما فکر میکردم هنر پورشه تو پیست خودشو نشون بده که ظاهرا بنز عالی عمل کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۲۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1196 ديدگاه)

        کادیلاک 87 هزار دلاری دیفرانسیل عقب متعلق به سال 2015 رو با ب‌ام‌و 103 هزار دلاری چهارچرخ محرک سال 2018 با انبوهی از تکنولوژی‌های پیشرفته مقایسه میکنن و بخاطر دو سه ثانیه اختلاف، CTS-V رو طبل تو خالی خطاب میکنن!
        در خوب بودن M5 شکی نیست ولی یه کم انصاف هم خوب چیزیه

        موافقم 1
        مخالفم 0
  9. ارش

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    کشور یعنی آمریکا کار معمولی درامدی 2000 و 2500 دلاری داره بعد هوندا آکورد هم 24000 دلاره گوشت هم کیلویی13 دلاره مثل این میمونه که اینجا ماهی دو میلیونو پانصد حقوقت باشه هوندا آکورد بیست و چهار میلیون باشه گوشت هم کیلویی 13 هزار تومان باشه حالا به غیر از کلیه مزایایی که داره مثل بهترین دانشگاهها و پیشرفته ترین تکنولوژی روز و بهترین سیاستمدارها و مسئولین برای خودشون .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۲۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (181 ديدگاه)

      اره ایناش خوبه ولی بیمه ماشین ماهی 150 دلار (به صورت متوسط، به شهر، سابقه رانندگی و تصادفات و جریمه های رانندگی هم ربط داره) اجاره یه خونه یه خوابه توی یه شهر متوسط 1200-1500 دلار و بیمه درمانی و قبض تلفن و برق و ….. 2000-2500 دلار فقط میشه اینا رو باهاش داد :)
      از حق نگذریم، واقعا اینقدری بهت حقوق می دن که زندگی خوبی داشته باشی، ولی تا زندگی نکنی تو این کشور، همش فکر می کنی همه چیز خیلی کامل و خوبه تو امریکا اما همه چیز به این سادگی نیست.
      اگه صرفاً به خرید ماشین فکر کنی امریکا واقعاً بهشته!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارش

        ۲۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        اونجایی که اجاره 1500 دلاره مربوط به مناطق خوب و بالای شهره اونم ذر شهری مثل نیو یورک و یه آپارتمان دوبلکس نه یه خوابه .من درامد یه کارگر ساده رو حساب کردم در صورتی که درامد یه کارمند3500تا12000دلاره مناطقی هست که اجاره از 200 دلار در ماه تا 700 دلاره در حالیکه اجاره خونه در تهران امسال سر به فلک کشیده مثلا یه اتاق 25 متری در پونک تهران 50 میلیون پول پیش ماهی پانصد هزار تومن اجاره مسخره نیست واقعا ؟کدوم گرانتره ؟تهران کجا نیویورک کجا؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسن

          ۲۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (181 ديدگاه)

          نه این قیمت اجاره تو یه شهر متوسط هست (حداقل بگم آتلانتا که خودم دارم زندگی می کنم) و از نزدیک دیدم. می تونم حداقل 10 تا شهر تو آمریکا نام ببرم که از آتلانتا گرون ترن، و در نیویورک و خصوصاً منهتن این رقم درجاهای خوبش به 5000 الی 6000 دلار میرسه تاکید کنم اجاره یه خوابه! من نمی گم تهران شهر ارزونیه، خودم 13 سال تهران زندگی کردم. حرف من اینکه اینجا حقوق خوب میدن ولی خوبم کار می کشن و زندگی خیلی هزینه های دیگه ای داره که ما تو ایران نداریم و نمی بینیم!
          اینجا خرید ماشین خوب اولویت آدما نیست! در حالی که حقوقشون کافی بنظر میاد ولی خیلی چیزا انقدر هزینه جانبی داره که خرید ماشین خوب رو غیر منطقی می کنه. من خودم عاشق ماشینم و چند ماه اولی که اومدم اینجا همش سرم تو خیابون دنبال ماشینا بود :) ولی واقعاً اینجا مثل ایران اونقد ماشین مهم نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ارش

        ۲۷ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        خیلی از دوستای منم آمریکا هستن اصلا این چیزی که شما میگی با گفته های اونا جور درنمیاد دوستی دارم فوق دکترا کامپیوتر میخونه یکی از دوستام پزشکه و بقیه دوستان ..همچین اجاره ای رو برای مناطق با ویژیگی ها و امکانات خوب تعریف میکنن اونم در نیویورک و لس آنجلس .فقط تنها مواردی که گرانه هزینه های پزشکی و اقلام لوکس هست. بعد یه مساله اساسی خوراک هست که در اکثر مناطق دنیا بسیار ارزانه نسبت به درامدشون.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. Amir

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    آکورد سالهای زیادیه که ثابت شده است اما اینجا به مالیبو رای میدم چون به نظرم خیلی زیباتره همچنین محصولات شورولت قابلیت اطمینان بالایی دارند و از این لحاظ زیاد با آکورد تفاوتی نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. sina7

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (435 ديدگاه)

    کاملا معلومه آکورد بهتره ولی سلیقه ای به مالیبو رای دادم
    جذابیت خاصی تو ظاهرش میبینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. F F

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    مالیبو دو هزار دلار ارزانتره ،وهم بنظرم خوشگل تره
    و رقیب نزدیکی هستن نسبت بهم
    که خدمات پس از فروش تو بازار تعیین کننده فروش این دو هستش
    مثلا اگه ایران بود قیمت این دو تا حداقل 30 یا 40 میلیون اختلاف به نفع مالیبو بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. آآآآرماااانننن

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (262 ديدگاه)

    قطعا اکورد! جدا از نمرات کاراند درایور،و تجربه شخصی،فروش هر دو رو توی خود امریکا نگاه کنید معلومه کدوم بهتره! اونم با اختلاف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Cadillac

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2590 ديدگاه)

    با اینکه من تو سگمنت دی عاشق مالیبو هستم
    ولی تو این رقابت هوندا برتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محسن.د

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    تو این کلاس مگه داریم از آکورد بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهدی

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مقایسه آکورد جدید با تویوتا کمری جدید چندتا انجام شده.طوری مجذوب آکورد شده بودن انگاریه کلاس بالاتره که داره باکمری مقایسه میشه.اونم کمری جدید که خودش فوق العاده است.قبلاهم گفتم نظراون مجله درآخر این بودکه:تویوتا باساخت کمری جدیدیه کمری بهترساخته اما هوندا باساخت آکوردیه ماشین خیلی بهتر ساخته.حتی کیفیت اتاق آکورد رو ازکمری جدید بهترمیدونستن درحالیکه شایدما توعکس فکرکنیم کیفیت متریال کمری بهترباشه که اینطور نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. (Saeed(peugeot

    ۲۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    شورولت و بیشتر میپسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امیر

    ۲۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    جفتشون خوبن و دوس داشتنی
    مالیبو قابل احترامه
    اکورد هم دوس داشتنی
    بهرحال اکورد انتخاب معقول تریه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. رامتین

    ۲۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3011 ديدگاه)

    تو این کلاس رقابت کمری جدید و آکورد دیدنیه. خیلی روی این دو خودرو مطالعه کردم، چرا که تا چندماه پیش میشد فکر کرد که هر دو به ایران میان. مجموع بررسیها با اختلاف کم حکم به برتری آکورد میداد. کمری کمی در شاسی و گیربکس ضعف داشت. فقط آکورد میتونست از نظر ظاهری بهبود داشته باشه که در فیس بعدی باید این کارو بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Farzad

    ۲۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    انتخاب قطعا هوندا آکورد دوست داشتنی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا