شورلت

گلاویز شدن کوروت ZR1 و کامارو ZL1 LE در پیست!

رقابت برادران در داخل یک کمپانی ایده خیلی غریبانه‌ای نیست. اگرچه کامارو از زمانی که به یاد داریم با فورد موستانگ شاخ‌به‌شاخ شده و کوروت نیز همواره با پورشه ۹۱۱ دست‌به‌یقه شده اما جدال کامارو و کوروت همیشه دیده نشده است. شرط می‌بندیم که شورولت به کودکان دلبند خود بسیار افتخار می‌کند. خوشبختانه مجله اسپورت اتو این دو خودرو را در یک مصاف جانانه به پیست هاکنهایم آلمان برده است.


کامارو ZL1 LE از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متر سود می‌برد. وزن خالص این خودرو برابر با ۱۶۷۱ کیلوگرم می‌باشد. از طرف دیگر کوروت ZR1 را داریم که از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار LT5 با قدرت ۷۵۵ اسب بخار و گشتاور ۹۶۹ نیوتون متر استفاده می‌کند. تنها با یک نگاه به برگه مشخصات فنی می‌توان به برتری بی‌چون‌وچرای کوروت در این بخش پی برد. البته گیربکس کوروت از نوع ۱۰ سرعته اتوماتیک بوده درحالی‌که کامارو از گیربکس ۶ سرعته سود می‌برد و این موضوع می‌تواند باعث افزایش وزن کوروت شود.


اما موضوع سورپرایز کننده اینکه حضور دو خودرو در پیست نشان می‌دهد کوروت سه ثانیه سریع‌تر از کامارو بوده و زمان ۱ دقیقه و ۶.۹ ثانیه را ثبت کرده است. کاماروی قرمز یک دور پیست را در ۱ دقیقه و ۹.۶ ثانیه طی کرده است. خب این سؤال پیش می‌آید که این همه اختلاف قدرت و تنها سه ثانیه اختلاف؟!

فاکتورهای زیادی وجود دارند که می‌توانند روی عملکرد خودروها در پیست تأثیر بگذارند. اول از همه اینکه زمان تست کوروت دمای هوای بیرون بسیار بالاتر بوده است. دوم اینکه گیربکس هر خودرو متفاوت بوده و این موضوع می‌تواند روی نتیجه به دست آمده تأثیر داشته باشد. البته نقش راننده و مهارت او را نیز نباید از یاد برد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    چلنجر و وایپر رو خیلی بیشتر دوس دارم
    به نظرم خیلی دارن اروپایی میشن نماینده های جنرال موتورز
    راستی واقعا از این جمله خوشم ننیومد:
    ((کوروت نیز همواره با پورشه911 دست به یقه شده))
    کوروت خوبه ولی در حد و اندازه های 911 نیست حیفه رقیب 911 رو کوروت بدونیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Cristiano Rolambo

    ۲۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    به نظرم جواب سوالی که پرسیده شده در درجه ی اول وزن ماشین و در وهله ی بعد مهارت رانندست
    یه ماشین سنگین اگه 10/000 اسب بخار هم داشته باشه تو پیست های پیچ در پیچ کار زیادی از دستش برنمیاد ؛ دقیقا برعکس این موضوع ترکیبی از وزن کم + یک قدرت معقول و نسبتا زیاد به همراه آیرودینامیک قوی به راحتی میتونه در هر پیستی رکورد شکن باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. shirko

    ۲۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    عضلانی و گردن کلفت ، از دور می شه امریکایی بودن تشخیص داد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. PARTHIAN

    ۲۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    این دوتا ماشین هردوشون محشر و فوق العاده ن
    و دنیای وقار و سادگی هستن
    به امید بازگشت رقیب واقعی کوروت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا