شورلت

شورلت تریل‌بلیزر SS مدل 2006 با موتور کوروت فقط 10 هزار دلار!

این روزها نام شورلت تریل‌بلیزر به دلایل مختلفی در اخبار خودرویی زیاد به چشم می‌خورد. یکی از این دلایل، تقاضای بالا برای این کراس‌اوور کوچک خصوصاً در تیپ اسپرت RS با پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری است. علاوه بر این، شورلت از ایجاد برخی تغییرات ایمنی در تریل‌بلیزر خبر داده تا بتواند رتبهٔ پنج ستاره را در آزمون‌های تصادف NHTSA کسب کند؛ بنابراین این کراس‌اوور ساب‌کامپکت قرار است به یکی از بازیگران اصلی سبد محصولات شورلت تبدیل شود اما چند سال پیش از نام تریل‌بلیزر برای خودروی کاملاً متفاوتی استفاده می‌شد.

نسل اول تریل‌بلیزر در سال ۲۰۰۲ به‌عنوان جایگزینی برای بلیزر سالخورده معرفی شد. این ماشین نه‌تنها از تریل‌بلیزر امروزی بسیار بزرگ‌تر بود بلکه ساختاری بدنه روی شاسی داشت که این یعنی سیستم انتقال قدرت آن مبتنی بر محرک عقب بود و از قابلیت‌های آفرود واقعی سود می‌بُرد. علاوه بر این، در سینهٔ تریل‌بلیزر موتورهای V8 هم قرار می‌گرفت که فاصلهٔ زیادی با نمونه‌های سه سیلندر کنونی داشت. در کنار پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری V8، در سال ۲۰۰۶ موتور ۶ لیتری LS2 هم برای تریل‌بلیزر ارائه شد که همان موتور کوروت C6 سال ۲۰۰۵ بود. این موتور به‌صورت استاندارد در مدل اسپرت تریل‌بلیزر SS ارائه می‌شد.

این مدل که اولین شاسی‌بلند شورلت با نشان SS محسوب می‌شد، ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور داشت. یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک هم این نیرو را به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ انتقال می‌داد. مهندسان شورلت پیشرانهٔ LS2 را به اگزوز متفاوتی نسبت به کوروت و همین‌طور منیفولد بلندتر مجهز کرده بودند تا گشتاور آن با بدنهٔ سنگین تریل‌بلیزر مطابقت پیدا کند. برای بهبود هندلینگ نیز سیستم تعلیق سفت‌تر و کم‌ارتفاع‌تر شده بود. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های تریل‌بلیزر SS هم می‌توان به بدنهٔ منحصربه‌فرد، رینگ‌های ۲۰ اینچی و سانروف برقی اشاره کرد. در داخل خودرو نیز تجهیزات رفاهی فراوانی مثل سیستم تهویهٔ دو منطقه‌ای اتوماتیک، سیستم صوتی پریمیوم Bose و گرم‌کن و تنظیم برقی صندلی‌های جلو وجود داشت.

تریل‌بلیزر SS برای زمان خودش یک ماسل اس‌یووی واقعی محسوب می‌شد. به همین دلیل، یک تریل‌بلیزر SS مدل ۲۰۰۶ بدون تصادف که تاکنون تنها یک مالک داشته، می‌تواند گزینه‌ای عالی برای خرید باشد. این خودرو که به حراج گذاشته شده تنها ۴۵ هزار کیلومتر کارکرد دارد. غیر از خوردگی‌های جزئی در داخل درب عقب سمت راننده و زنگ‌زدگی‌های اندکی در زیر بدنه، دیگر قسمت‌های این اس‌یووی قدرتمند کاملاً سالم به نظر می‌رسد. بالاترین پیشنهاد برای خرید این خودرو در حال حاضر ۱۰ هزار دلار است و حراجی امروز به پایان می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4901 ديدگاه)

    شورلت بلیزر یکی از برترینا تو رده ماشینای شاسی ‌بلند به‌ حساب میادش ……. مدلای کلاسیک شورلت بلیزر هنوزم تو کشورمون طرفدارای خاص خودشو داره و میشه گفت بازگشت شکوهمندانه ای رو تو سال ۲۰۱۹ داشت

    موافقم 32
    مخالفم 9
    1. جمشید

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (389 ديدگاه)

      بله بعد از 14 سال توقف تولید از سال 2019 دوباره تولید شد

      موافقم 21
      مخالفم 2
      1. Hadi

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        مفته…
        مفت…

        موافقم 25
        مخالفم 3
    2. Twin H Power

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (271 ديدگاه)

      بازگشت شکوهمندانه؟!
      بلیزر رقیب اصلی برانکو بود .
      بازگشت برانکو شکوهمندانه بود ، همونی هست که باید باشه، یه آفرودر واقعی .
      بنظرم این کراس اوور جدید شورلت هیچ ربطی به بلیزر نداره !

      موافقم 21
      مخالفم 12
      1. زیزیگولو

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (4901 ديدگاه)

        Twin H Power ضمن احترام به نظر شما …… درسته برانکو هم بازگشت شکوهمدانه ای داشت ولی در مورد شورلت بلیزر با نظر شما مخالفم چون شورلت بلیزری که سال ۲۰۱۹ معرفی شد شاید اون ماشین قدرتمندو سایز بزرگ گذشته نبود که قدیما توجه هر ایرانی علاقه مندو به خودش جلب میکرد ولی به نظر من وقتی شورلت بلیزر بعد از گذشت سالای زیاد دوباره تو سال 2019 تولید شد درکل خیلی مدرنتر شده و اصلاً با اون شورلت بلیزر خشنو بزرگ جُسه شباهتی نداره ولی گرایش خاصی تو طراحی بیلزر وار خودش مثل قدیما داره چون شورلت بلیزر 2019 یه بدنه ی کاملاً عضلانیو یه فیس جلوی خشن داره و پشتشم دوتا خروجی اگزوز و همینطور یه باله ی عقب عریض داره و بدنه ماشینم پر از خطوطو منهنیای مختلفه که یه جور طراحی خاصی رو ایجاد کرده

        موافقم 16
        مخالفم 14
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        جناب Twin H Power
        دقیقاً با شما موافقم ، برانکو را میشه یه بازگشت شکوهمند نامید اما بلیزر را فقط باید گفت نابودش کردن و تمام جلالش را به خاکستر تبدیل کردن !

        دوستانی که میگن مفته ، ارزانه ، میصرفه و… همینشم گرونه ، در آمریکا اینقدر میشه خودروی کارکرده و تمیز و درجه‌یک مفت پیدا کرد و خرید ، که برق از سرتون میپره .

        فقط برید تو سایتای خریدو فروش به طور مثال خودروهای بنز bmw لکسوس و… مدل ۲۰۱۰ را ببینید و با دو دست بزنید در سرتان که مثلاً تمیزترین و حتی کم‌کاترین بنز S را میشه با ۱۰هزار دلار خرید تاره همونشم مشتری نداره از بس که راحت میشه در آمریکا خودرو خرید با تنوع بسسسسسسسیار بالا از تمام برندها !

        موافقم 11
        مخالفم 10
    3. Ahmedreza2002

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      واقعا چیه اون بازگشت رو میگی شکوهمندانه؟

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. زیزیگولو

        ۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (4901 ديدگاه)

        احمدرضا به هر حال نظر من و خیلیای دیگه اینه …. بالاتر به Twin H power در موردش توضیح دادم

        موافقم 4
        مخالفم 6
  2. S

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    ۱۴ سال صفر کیلومتر توی پارکینگم مونده باشه قطعاتش منقضی شدن

    موافقم 15
    مخالفم 8
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      کاربر S
      با شما موافق و مخالفم !

      موافقم 2
      مخالفم 10
  3. ali (chevy nova)

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    ماشین ارزنده ای هست با این انجین

    موافقم 15
    مخالفم 4
  4. مهرداد كمال

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    خدایی مفته هر کی بخره پول اشغالای چینیو میدی یه امریکایی قدرتمند و مطمئن

    موافقم 20
    مخالفم 2
  5. مهدی

    ۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    من این ماشینو قبلا دیده بودم ولی اسمشو نمیدونستم الان زدم دیدم نابود شدم این ماشین خیلی بین ایرانی ها محبوب هست یعنی خیلی خیلی البته نسخه قدیمی ترش یه جا به این ماشین مکعب غول پیکر لقب داده بودن با قیمت 25 هزاری دلار توی ایران میشه 250 میلیون یعنی خیلی ارزونه و ارزون تر از پارس اتوماتیک در میاد شورولت با توقف تولید این ماشین یک اندوه به دل ادم ها انداخت اما ولی توی سال 2019 برگشت مردم رو جوری خوشحال کرد که انتها نداشت این ماشین در گذشته یکی از محبوب ترین ماشین های ایران بود و در زمان خودش یک دیفندر 2020 بود خیلی دوست داشتنیه این ماشین الان دارم نسخه قبلیش رو میگم یه ماشین به یاد موندنی و خاص

    موافقم 12
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا