شورلت

شورلت کامارو الکتریکی خواهد شد؟!

چندی پیش شایعاتی منتشر شده که ادعا می‌کرد شورلت قصد ندارد نسل آیندهٔ کامارو را تولید کند که این یعنی این ماسل کار افسانه‌ای برای دومین بار در تاریخ خود از سبد محصولات شورلت کنار خواهد رفت. حال وب‌سایت Car Buzz بدون اشاره به منبعی خاص، گمانه‌زنی‌های جدیدی را منتشر کرده مبنی بر اینکه کامارو به‌عنوان یک خودروی الکتریکی عملکردی احیاء خواهد شد. البته سخنگوی شورلت در رابطه با این شایعه گفته است ما خود را در مورد محصولات آینده درگیر شایعات نخواهیم کرد.

پایهٔ اولیهٔ این گمانه‌زنی، انتقال مهندس «Al Oppenheiser» از رهبری تیم کامارو به سرپرستی بخش توسعهٔ محصولات الکتریکی جنرال موتورز است؛ بنابراین ازآنجایی‌که وی در حال حاضر اطلاعات دقیقی در مورد چگونگی ساخت یک خودروی عملکردی خوب دارد، این احتمال مطرح شده که Al Oppenheiser می‌تواند این استعداد را با ساخت یک خودروی الکتریکی اسپرت ترکیب کند که می‌تواند نام کامارو روی آن گذاشته شود. البته وی در ژانویهٔ امسال کار خود را در تیم الکتریکی جنرال موتورز آغاز کرده و بنابراین اگر این شایعات درست باشند، کاماروی الکتریکی هنوز چندین سال تا رسیدن به خط تولید فاصله دارد.

شایعات قبلی نشان دادند که کامارو پس از خاتمهٔ تولید نسل کنونی در سال ۲۰۲۳، هیچ آینده‌ای در طرح محصولات شورلت نخواهد داشت؛ بنابراین حتی اگر این شرکت قصد ساخت جایگزینی الکتریکی را هم داشته باشد، بازهم از زمان خاتمهٔ نسل کنونی تا زمان معرفی نسخهٔ الکتریکی شاهد غیبت کامارو خواهیم بود. از سوی دیگر، در نمایشگاه سمای امسال شورلت کانسپتی الکتریکی از کامارو با نام eCopo را معرفی کرد که این نشان می‌دهد سازندهٔ آمریکایی حداقل به ایدهٔ یک ماسل کار الکتریکی تمایل دارد. این کانسپت ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد و می‌تواند ۴۰۰ متر را ظرف ۹.۸ ثانیه طی کند.

طی سال‌های اخیر فروش کامارو کاهش داشته است به‌گونه‌ای که سال گذشته فروش آن به کمترین میزان از زمان احیاء در سال ۲۰۰۹ رسید. به همین دلیل شورلت با انجام به‌روزرسانی‌ها و ارائهٔ آپشن‌ها و رنگ‌های جدید برای مدل ۲۰۲۰ سعی در افزایش فروش ماسل کار خود دارد. طی این به‌روزرسانی، تغییری در دماغهٔ کامارو صورت گرفته و تیپ جدید LT1 برای آن ارائه شده که پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 را بدون تریم SS در دسترس خریداران قرار می‌دهد. علاوه بر این، آپشن‌های جذابی مثل رنگ سبز رالی و کالیپرهای ترمز نارنجی‌رنگ هم برای خودرو در نظر گرفته شده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Meysam

    ۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    جون مادرتون این یکیو دیگه نه??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      گندشو در آوردن.برقی خوبه ولی باید جدا از اینجور ماشینها باشه.کامارو نماده حتی فروشش کم هم بشه بازم باید تولید بشه.شورلت باید مثل داج ایدهای جذاب اراعه کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    خدا به داد برسه .
    دیگه همینو کم داشتیم ، اما دیر یا زود باید این اتفاق برای تمام خودروها بیوفته .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آریا ماشین

    ۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    خدا نیاره اون روزی رو که همه ماشینا الکتریکی شن
    اون روزی که به جای فرمول ۱ بیشترین سرچ تو گوگل در مورد فرمول E هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عطا

      ۶ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (110 ديدگاه)

      اتفاقا خوبه ولی نه اینکا کامل الکتریکی بشن و موتور بنزینی حذف شه.مثل لافراری و 918 با اینکه موتور برقی دارن ولی ابهت موتور بنزینی خیلی حفظ شده و اینکار به نظر من کار هر کسی نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Alireza

    ۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (631 ديدگاه)

    اگه اینده قراره سه تفنگدار رو این شکلی کنه من میخام تو گذشته بمونم وجدانا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا