شورلت

مروری بر هر آنچه که از شورلت کوروت موتور وسط می‌دانیم

چندین سال است که شورلت در حال توسعهٔ نسل جدید کوروت بوده و تاکنون اطلاعات، شایعات و تصاویر جاسوسی بسیار زیادی از آن منتشر شده است و طرفداران بشدت انتظار معرفی آن‌را می‌کشند. بااین‌حال هنوز این انتظار به پایان نرسیده و همچنان باید برای دیدن کوروت جدید صبر کنیم. کوروتی که بزرگ‌ترین تغییر تاریخ خود را تجربه کرده و برای اولین بار در آن از ترکیب موتور وسط استفاده شده است؛ اما نگران نباشید زیرا همان‌طور که گفته شد تاکنون تصاویر، فیلم‌ها و اطلاعات زیادی از این سوپراسپرت جدید آمریکایی منتشر شده و هرچند بسیاری از پروتوتایپ‌هایی که تاکنون از آن دیده‌ایم با پوشش‌های استتاری پنهان شده‌اند اما بااین‌حال بازهم می‌توان به برخی از ویژگی‌های طراحی نسل جدید کوروت پی برد؛ بنابراین در ادامهٔ این مطلب مروری خواهیم داشت بر هر آنچه که تاکنون از کوروت موتور وسط میدانیم.

پیشینه

اولین کوروت موتور وسط، پروتوتایپی بنام XP-819 بود که در سال ۱۹۶۴ توسط پدر کوروت یعنی آقای Zora Arkus-Duntov ساخته شد. این پروتوتایپ نمایی از آنچه که یک کوروت موتور وسط می‌توانست باشد را نشان داد. هرچند طی سال‌های بعد چند پروتوتایپ دیگر از کوروت موتور وسط ساخته شد اما این سوپراسپرت آمریکایی همچنان موتور جلو باقی ماند تا اینکه بیش از نیم‌قرن بعد درنهایت کوروت موتور وسط عملاً در حال نزدیک شدن به خط تولید است. اولین تصاویر جاسوسی از کوروت C8 موتور وسط اما در اواسط سال ۲۰۱۶ منتشر شد. مطمئناً این افراطی‌ترین و توانمندترین کوروت تاریخ خواهد بود. شورلت قصد دارد با کوروت موتور وسط به سوپراسپرت‌های اروپایی مثل مک‌لارن ۷۲۰S و فراری F8 تریبوتو پاسخ دهد.

بیرون

تاکنون تصاویر جاسوسی زیادی از کوروت موتور وسط منتشر شده که تقریباً در همهٔ آن‌ها خودرو به‌طور کامل با پوشش‌های استتاری پوشیده شده و امکان تشخیص ویژگی‌های طراحی آن وجود نداشت؛ اما در تصاویری جاسوسی جدیدی که از کوروت C8 منتشر شده، تا حدودی جلو و عقب خودرو مشخص است و ویژگی‌های بیشتری از طراحی آن‌را می‌توان دید. بر اساس این تصاویر جاسوسی جدید، رندرهای دقیقی طراحی شده که در مقایسه با رندرهای قبلی پیشرفت قابل‌توجهی داشته و نزدیک‌ترین نما به شکل نهایی کوروت موتور وسط را نشان می‌دهد. درمجموع اما به دلیل اینکه در کوروت جدید پیشرانه به پشت کابین منتقل شده، نباید انتظار داشت که ویژگی‌های ظاهری زیادی از نسل فعلی به آن منتقل شده باشد.

داخل

کوروت C8 کابین کاملاً جدید با متریال با کیفیت بالا و طراحی به‌مراتب بهتری خواهد داشت و بسیار لوکس‌تر از پیشینیان خود خواهد بود. از داخل این خودرو تاکنون تصاویری منتشر شده که هرچند چندان واضح نیستند اما بازهم ویژگی‌های داخلی کوروت موتور وسط را نشان می‌دهند. با توجه به این تصاویر، کوروت C8 غربیلک فرمان دو پره‌ای خواهد داشت که با چرم پوشیده شده است و در پشت آن نیز پدال‌های تعویض دندهٔ آشنایی به چشم می‌خورد. در پشت غربیلک فرمان اما صفحه آمپر تمام دیجیتالی قرار گرفته که پیشرفت بزرگی را نسبت به نشانگرهای آنالوگ نسل فعلی نشان می‌دهد. در کناری این صفحه آمپر نیز یک صفحه‌نمایش برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته که بزرگ‌تر از صفحه‌نمایش هست اینچی نسل فعلی به نظر می‌رسد. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی کوروت C8 هم می‌توان به کنترلر دوار در کنسول مرکزی و دکمه‌های انتخاب دنده‌های گیربکس اتوماتیک اشاره کرد.

قلب تپنده

تاکنون شورلت هیچ‌کدام از شایعات و گزارشاتی که در رابطه با کوروت موتور وسط منتشر شده‌اند را تائید نکرده است اما بااین‌حال گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که این سوپراسپرت جدید می‌تواند با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه گردد. موتور پایه باید همان نمونهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی نسل فعلی باشد که حدود ۴۶۰ اسب بخار قدرت دارد اما گزارش‌ها، پیشرانهٔ میانی این ماشین را یک واحد V8 توئین توربوی جدید با میل‌سوپاپ‌های روی سیلندر دانسته‌اند که ۶۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ و نهایتاً بالاترین موتور کوروت C8 نیز احتمالاً یک نمونهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو با ۸۵۰ اسب بخار قدرت خواهد بود. علاوه بر این، شایعاتی دیگری به ارائهٔ یک نسخهٔ هیبریدی چهارچرخ محرک با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت اشاره کرده‌اند اما هنوز هیچ شواهدی بر صحت این شایعات وجود ندارد. از سوی دیگر، انتظار نمی‌رود برای کوروت C8 گیربکس دستی ارائه شود زیرا جنرال موتورز به‌تازگی سیستم جدید کلاچ با سیم را به ثبت رسانده که این یعنی احتمالاً کوروت موتور وسط صرفاً با یک گیربکس دوکلاچه جدید ارائه خواهد شد.

قیمت

گزارش‌های جدیدی ادعا کرده‌اند که قیمت کوروت C8 از حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار آغاز خواهد شد. با توجه به اینکه هم‌اکنون قیمت کوروت C7 پایه از ۵۵,۹۰۰ دلار شروع می‌شود و نهایتاً در پرچم‌دار این خانواده یعنی ZR1 به ۱۱۸,۹۰۰ دلار می‌رسد، قیمت پایهٔ ۶۰ هزار دلاری کوروت C8 معقول به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، برخی نیز گفته‌اند که قیمت کوروت موتور وسط می‌تواند به ۱۷۰ هزار دلار برسد اما به‌احتمال‌زیاد صرفاً مدل‌های بالا ردهٔ این سوپراسپرت آمریکایی قیمتی شش‌رقمی خواهند داشت. بااین‌حال برای حصول اطمینان از قیمت قطعی این ماشین باید منتظر تائید رسمی شورلت باشیم. البته برخی نمایندگی‌های شورلت قبلاً سفارشات خرید برای کوروت جدید را با پیش‌پرداخت ۱۰۰۰ دلاری پذیرفته‌اند اما هنوز قیمت نهایی این ماشین مشخص نیست.

زمان معرفی

قبلاً گزارشاتی ادعا کردند که کوروت C8 در نمایشگاه دیترویت امسال رونمایی خواهد شد اما دلیل وجود مشکلاتی در پلت‌فرم خودرو، زمان معرفی آن تا اواخر سال جاری به تعویق افتاد؛ بنابراین حالا گفته شده که شاید این ماشین طی رویدادی مستقل در موزهٔ ملی کوروت در کنتاکی رونمایی شود. درهرحال تولید کوروت C8 اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شده و خریداران تا اواسط سال ۲۰۲۰ خودروی خود را تحویل خواهند گرفت.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    ماشین های آمریکایی فقط مشکل وزن و آیرودینامیک دارن که خیلی براشون مشکل سازه و اگه این دو عیب برطرف بشه دیگه هیچ عیب و ایرادی ندارن چون هم قدرت و هم گشتاور بالایی دارن و این ماشین میتونه بهترین رقیب برای فراری و مکلارن باشه ؛ منتظر پرچمدار شورولت هستیم ….
    * ضمناً در صفحه اینستاگرام فراری خبر از یک ماشین پیست محور مخوف با طراحی ترکیبی مدرن و کلاسیک که در حالِ تست های اولیه بود رو دیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      اتفاقا ماشین های اسپورت امریکایی فقط مشکل انتقال قدرت درست دارن
      اگه یه گیربکس به روز بزارن برای نسل بعدی کوروت ( که شورلت قول داده این کارو میکنه )
      هیچ ماشینی تو پیست نمیتونه رقیبش بشه از ماشین های فعلی بازار تا ببینیم بعد مکلارن و فراری لامبو چه خوابی دیدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نیسان اسکای‌لاین

      ۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (8 ديدگاه)

      موتور جلو بود گنده تر از خودشو لوله میکرد حالا که موتور وسط شده بالا ۱۰۰۰ HP داره که دیگه…
      ۷۲۰s منتظر باشه که رقیب اصلیش داره میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    کروت همیشه ثابت کرده که یک خودرو پیش قدم در مبحث قیمت بسیار رقابتی ، نسبت به بقیه بوده .

    کروت ، در دست رِس ترین خودرو اسپرتی هست که همه چیز را یکجا در یک مجموعه ارائه میده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیسان اسکای‌لاین

      ۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (8 ديدگاه)

      منتطر درگش با گودزیلای ۲۰۱۹ هستم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Jdm

    ۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (121 ديدگاه)

    برادر اپشن ها و رنگ هاش هم حتی لو رفتن،اسمش هم همینطور.این مطلب قدیمیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ارش

    ۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    اوه اوه عکس اولی چه ماشینیه حس و حالم یه جوری شد واقعا دهه 50 و 60 و 70 دهه طلایی خودرو هست الان فقط شده تکنولوژی ولی اونموقع نبوغ خالص نبوغ مهندسی با نبوغ هنری ترکیب میشده میشده عکس اولی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ارش

    ۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    اگه این گلوبالیستها به رهبری راکفلرها و روتچیلدها دست از سر آمریکا بردارن دوباره شاهد ظهور عصر طلایی خودروهای آمریکایی خواهیم بود ماشینهاییمثل لینکلن دهه 40 یا کادیلاکهای دهه 50 و60 شاید ترامپ بتونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. M

    ۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    اگر مثه عکس دوم و سوم باشه از لحاظ زیبایی قطعا هیییچ شانسی در برابر اروپایی ها به خصوص ایتالیایی ها نداره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      عکس های دوم و سوم که فقط رندر هستن
      شما عکس های جاسوسی رو ببین
      درست این ماشین روند سوپر اسپورت های ایتالیایی و انگلیسی رو پیش گرفته
      کابین لوکس ترکیب انجین وسط
      ولی هنوز حس و حال اون طراحی عضلانی و کلفت و محکم امریکایی رو داره
      ولی من دوس داشتم اون اگزوز های نسل فعلی رو باز استفاده میکردن
      در روزگاری که خیلی از کمپانی های اروپایی دارن اگزوز فیک استفاده میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ADAK

    ۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    جدا از مسائل فنی
    کوروت با اون کاپوت کشیده اش جذاب بود ، چیه این … )-:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Alireza

    ۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (631 ديدگاه)

    چون کوروته عاشقشم حالا هرجوری باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Abbas

    ۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    اگه یه موتور ۱۰۰۰ اسبی هم براش در نظر گرفته باشن که باید منتظر یه غول باشیم،در ضمن تو کف اون پیش پرداخت ۱۰۰۰ دلاریش هستم اونم واس یه سوپر اسپرت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا