شاید با شورلت کورویر آشنایی داشته باشد. یک خودروی موتور عقب ارزانقیمت که برای رقابت با فولکسواگن بیتل ساخته شده بود؛ اما آنچه ممکن است ندانید این است که شورلت نسخهٔ پیکاپ این خودرو را هم ساخته بود. کورویر پیکاپ که با نام رمپساید شناخته میشد، در سال ۱۹۶۱ یعنی یک سال پس از معرفی کورویر سواری همراه با نسخهٔ ون معرفی شد. نسخههای ون و پیکاپ کورویر پاسخ شورلت به فولکسواگن ترنسپورتر بودند که محبوبیت زیادی بین کسبه پیدا کرد بودند. این نسخههای کورویر به دلیلی فاصلهٔ محوری ۹۵ اینچی (۲۴۱ سانتیمتر) با عنوان کورویر ۹۵ شناخته میشدند.
در این پیکاپ، طرح موتور عقب هوا خنک کورویر سواری حفظ شده و یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری شش سیلندر تخت هوا خنک با ۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۳ نیوتن متر گشتاور در عقب نصب شده بود؛ اما نصب پیشرانه در عقب کورویر رمپساید تنها ویژگی عجیب آن نبود زیرا طراحان شورلت برای دسترسی به قسمت بار خودرو نیز شیوهٔ عجیب و البته منحصربهفردی را در نظر گرفته بودند. در رمپساید علاوه بر درب بار معمولی که در پشت خودرو وجود داشت، یک درب دیگر هم در سمت راست آن تعبیه شده بود که وقتی باز میشد، مثل یک رمپ عمل میکرد و امکان بارگیری و تخلیهٔ آسان اشیاء خصوصاً اشیاء چرخدار مثل موتورسیکلت را فراهم میکرد. البته به خاطر قرارگیری پیشرانه در عقب، قسمت بار این پیکاپ در قسمت انتهایی برجسته بود که این موضوع کمی از کارایی آن کم میکرد.
حال یک دستگاه کورویر رمپساید مدل ۱۹۶۲ برای فروش گذاشته شده است. این خودرو که به دلیل رنگ بیرونی خود «نارنجی بزرگ» لقب گرفته، توسط RM Sotheby به حراج گذاشته شده است. در سال ۱۹۶۲ تنها ۴۱۰۲ دستگاه کورویر رمپساید ساخته شد که این یکی از آنها است. این خودرو کاملاً بازسازی شده و در شرایط عالی قرار دارد و از ویژگیهایی مثل رنگ بیرونی نارنجی و سفید، قالپاقهای سیمی و تریم بیرونی دولوکس برخوردار است. در داخل خودرو نیز تودوزی قهوهای و کِرمی کار شده که با رنگ بیرونی هماهنگ است.
مالک کنونی این کورویر رمپساید ۱۹۶۲ آنرا در سال ۲۰۱۷ در فرانسه خریداری کرده و بازسازی آنرا در ایالاتمتحده انجام داده است. سپس خودرو به اروپا منتقل شد و هماکنون در سوئیس قرار دارد. قیمت تخمینی این پیکاپ کلاسیک جالب بین ۳۵ تا ۴۰ هزار یورو اعلام شده است.
ali (chevy nova)
۴ اسفند ۱۳۹۹دقیقا از همین مدل فورد و دوج هم داشتن
ali (chevy nova)
۴ اسفند ۱۳۹۹هنر شورولت اینجا مشخص میشه.
اون زمان هم موتور هوا خنک 80 اسبی میساخت و هم انجین تمام الومینیومی دست سازی مثل 427 با 430 اسب قدرت
parsa_ashgh.mashine
۴ اسفند ۱۳۹۹چه جالب
Ali
۴ اسفند ۱۳۹۹کابین های قدیمی هم عالمی داشتن…
Avan
۴ اسفند ۱۳۹۹یک نمونه پیکاپ فولکس هم در ایران بود که شباهتهایی به این داشت.
Ahmedreza2002
۴ اسفند ۱۳۹۹فلوکس استیشن؟
NAVID۰۰۹۸
۴ اسفند ۱۳۹۹همین پیکاپ فولکسهایی که بیشتر مبلفروشها استفاده میکنند !!!
2646
۴ اسفند ۱۳۹۹آمریکایی ها در ساختن درهای کاربردی برای پیکاپ ها، فوق العاده هستن.
دمشون گرم.
NAVID۰۰۹۸
۴ اسفند ۱۳۹۹بله آمریکاییها فوقعلاده هستند ، دمشون گرم !
ما تو پارکینگ خونمون از هر رنگش دوتا داریم !
2646
۴ اسفند ۱۳۹۹خدا بیشترش کنه و شما حالش رو ببری.
بعد بیای برای ما از تجریباتت بگی، ما حالش رو ببریم.
NAVID۰۰۹۸
۴ اسفند ۱۳۹۹اِ
2646
پس عکس پروفایلتون کو !
ما تازه داشتیم عادت میکردیم !
خون زدی به دل ما !
Matin
۴ اسفند ۱۳۹۹ازون ماشیناس که دوس دارم ماکتش را داشته باشم ، عجیب ، باحال
مهدی
۴ اسفند ۱۳۹۹ووواااا
انگار ون رو تبدیل به پیکاپ کردی
Ahmedreza2002
۴ اسفند ۱۳۹۹فکر میکردم خیلی گرون تر از این حرفا باشه
Benz309 1974
۴ اسفند ۱۳۹۹منو یاد پیکاپ فلوکس در ایران انداخت ازش خوشم اومد . ولی اون آرم وسط فرمونش که نیست.
جمشید
۴ اسفند ۱۳۹۹شبیه مینی بوسیه که از قسمت راننده به بعد سقفش رو بریدن تا وانت بشه
حسین دهمرد
۴ اسفند ۱۳۹۹لنتی شبیه موتور ۹۱۱ رو گذاشته روش.
?Ali Hossein?
۵ اسفند ۱۳۹۹انگار یه ون رو برداشتن پشتش رو کندن یه کابین گذاشتن جلوش!
برقیه جارو برقی BG
۵ اسفند ۱۳۹۹دقیقا می خواستم همینو بگم
یک ون اما پیکاپ