شورلت

شرمندگی شورولت آوئو در تست‌های تصادف لاتین انکاپ

لاتین انکاپ همچنان درباره خودروهایی که در بازار آمریکای جنوبی عرضه می‌شوند ابراز نگرانی کرده و این بار نیز قرعه به نام شورولت آوئو افتاده که در تست‌های این موسسه نتواند نتایج درخوری را به دست آورد.


این خودرو که در بازارهای دیگر با نام شورولت سونیک شناخته می‌شود یکی از پرفروش‌ترین خودروهای مکزیک بوده و در جدیدترین تست‌های تصادف لاتین انکاپ علیرغم استفاده از ۲ کیسه هوای جلویی (مدل تست شده در سال ۲۰۱۵ فاقد کیسه هوا بود) نتوانسته ستاره‌ای کسب کند.


این خودروی ساب کامپکت در تست تصادف از جلو حفاظت ضعیفی از سینه راننده حتی با وجود کیسه هوا داشته است. لاتین انکاپ همچنین می‌گوید عملکرد ساختاری این خودرو در حد ناپایدار ارزیابی شده و حرکت ستون فرمان و پدال‌ها باعث افزایش ریسک جراحت راننده می‌شود.

[دانلود ویدئو] این خودرو در تست تصادف جانبی به لطف ویژگی‌های خوب جذب کننده انرژی رتبه کافی تا خوب را به دست آورده و البته حفاظت از کودکان داخل کابین نیز نسبت به مدل تست شده در دو سال قبل بهبودهایی را نشان داده است.

مدیر ارشد این موسسه می‌گوید:

یک‌بار دیگر لاتین انکاپ نشان داد که تنها اضافه کردن کیسه‌های هوا نمی‌تواند یک خودرو با ساختار ناپایدار را ایمن کند. ما از جنرال موتورز می‌خواهیم تا همان میزان تجهیزات ایمنی ارائه شده در مدل‌های دیگر کشورها را نیز در آمریکای لاتین عرضه کند.

[دانلود ویدئو] متخصصان این مرکز همچنین نیسان کیکس را نیز بررسی کرده و این خودرو از به دست آوردن حداکثر ۵ ستاره ایمنی بازمانده است. این شاسی‌بلند ساب کامپکت که بهار سال آینده در آمریکا عرضه خواهد شد ۴ ستاره ایمنی برای حفاظت از سرنشینان بالغ و خردسال به دست آورده و در تست تصادف جلو ساختار ناپایدار و عملکرد ضعیف در بخش پا کسب کرده است.

نهایتاً به تست نیسان مورانو می‌رسیم که در تست‌های تصادف جلو و جانبی موفق به کسب هر ۵ ستاره ایمنی شده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    چرا آمریکایی ها دارن تو تستای تصادف گند میزنن؟؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2810 ديدگاه)

      شاید با سایپا تبادل اطلاعات دارن?
      البته حقیقت این است که برند های مختلف برای فروش بیشتر در کشور ها از ایمنی می‌زنند چون مشتری ها دنبال اپشن و زیبایی هستند و اگر از اپشن بزنند ، نمیفروشند!
      این یعنی کشور ها باید چه در بحث ایمنی و چه الایندگی قوانین سختگیرانه داشته باشند تا ایندگان کمتر ضرر کنند از انتخاب غلط ما!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. الهی

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    سال۲۰۱۷.. ۲۰۱۸ چینی ها هم چنین ستون ضعیفی تو ماشیناشون شاید کار نمیکنن… جدا چرا آمریکا اینجوریه… از اون طرف کوروت.. و لینکلن فلان… ازین طرف این نمونه های ضعیف…!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    کلا ماشین های ساخته شده و فروخته شده در امریکای جنوبی توسط امریکایی ها خیلی ایمن نیستن با اینکه بی نهایت هم پرفروشن
    به شخصه نقش عوامل قیمتی برای گران تر کردن خودرو رو خیلی دخیل میدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا