شورلت

شورولت بلیزر XL سه ردیفه تولید خواهد شد؟

خبرهای زیادی درباره‌ی نسل جدید شورولت بلیزر منتشر شده که بخش اعظم آن‌ها درباره‌ی احتمال ساخت آن در آمریکا بجای مکزیک است.


این شاسی‌بلند میان سایز آمریکایی علیرغم خواسته‌های ترامپ خودرویی جهانی‌تر خواهد بود زیرا جنرال موتورز برنامه‌هایی برای ساخت نسخه‌ی سه ردیفه ی این خودرو دارد. بنا به گفته‌ی GM Authority به نقل از منابع ناشناس، شورولت به دنبال آماده‌سازی بلیزر سه ردیفه است و این خودرو احتمالاً بلیزر XL نام خواهد گرفت. انتظار می‌رود این شاسی‌بلند هفت‌نفره اوایل سال ۲۰۲۰ در چین معرفی شود و بعدها در سایر بازارها نیز عرضه گردد.


در واقع تمایل شورولت برای تولید این خودرو با معرفی کانسپت FNR-CarryAll کاملاً آشکار شد. این طرح مطالعاتی از طراحی‌ای برخوردار است که تقریباً آماده‌ی تولید بوده و بسیار شبیه بلیزر استاندارد است.


البته اصلاحاتی انجام خواهد شد تا ردیف سوم صندلی‌ها در داخل کابین جای گیرد و ظرفیت حمل افراد به هفت نفر برسد. بدون هرگونه تعجب، بلیزر XL ابعاد مشابه کانسپت یاد شده خواهد داشت.


بلیزر XL همانند مدل عادی از معماری کوتاه شده‌ی C1 جنرال موتورز سود خواهد برد. انتظار می‌رود این شاسی‌بلند جدید از نظر طولی ۱۴۰ میلی‌متر طویل‌تر باشد و فاصله‌ی بین محوری آن نیز ۴ میلی‌متر بیشتر شود. از نظر استایل و طراحی، بلیزر XL دارای خط سقف مرسوم برای جای دادن افراد بیشتر در کابین، درب‌های عقب بزرگ‌تر و نمای عقب بازطراحی شده، پنجره سوم بزرگ‌تر و درب پشتی سرراست‌تری خواهد بود.


این خودرو در بازارهایی عرضه خواهد شد که تراورس به خاطر ابعاد بزرگ خود ارائه نمی‌شود. چین تنها یکی از این بازارهاست اما بلیزر سه ردیفه نیز شاید به آمریکای جنوبی و کره راه یابد؛ اما مشخص نیست که تکلیف بلیزر XL در آمریکا چه خواهد بود چراکه می‌تواند با تراورس همپوشانی داشته باشد.


این خودرو طبق انتظارات فوریه‌ی ۲۰۲۰ در تأسیسات سایک-جنرال موتورز شانگهای و احتمالاً دیگر تأسیسات این برند در دیگر بازارها تولید خواهد شد. بلیزر سه ردیفه احتمالاً دارای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۳۰۵ اسبی و ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۴۰ اسب بخاری خواهد بود و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک با این پیشرانه‌ها همکاری خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (379 ديدگاه)

    اووووف
    عجب چیزی شده تو عکس اولی
    نسخه 3 ردیف صندلیش بیاد خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. big & small block engine

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    بلیزرهای مدل 74 تا 78 شاسی بلنده محبوب من هستن
    نسل جدید بلیزر هرچند مثل اون موقعها یه هیولای 8 سیلندر بی شاخ و دم نیست ولی بازم خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۹ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    این سانتافه هست ، یا ، سانتافه این هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا