شورلت

شورولت ترکس، آغازی نو برای جنرال‌موتورز در ایران

به‌رغم چندین دهه غیبت، هنوز هم نام و یاد برند معتبری همچون شورولت و ابواب جمعی‌اش، از جمله کاپریس، نوا، بلیزر و…در ذهن و جان تمامی خودرو دوستان این دیار زنده است. از همین رو، وقتی خبر بازگشت مجددش به ایران انتشار یافت، شور و شوق زاید الوصفی را با خود به همراه آورد و غالب رسانه‌های مکتوب و مجازی را هم متأثر نمود. اینکه مدلی از این برند، پس از گذشت چندین دهه، در لیست خودروهای مجاز برای ورود قرار گیرد، به‌خودی‌خود هیجان برانگیز است چه برسد به آنکه شاهد روئیت آن با پلاک ملی و در هر کوی و برزنی نیز باشیم. اگر در پروسه ورود این خودرو به کشورمان، مشکل و یا معضل خاصی پیش نیاید، ترکس، نخستین نماینده شورولت در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود.

2016 Chevrolet Trax LTZ
۲۰۱۶ Chevrolet Trax LTZ
شورولت ترکس (TRAX)، یک کراس‌اوور کامپکت بوده و به لحاظ سایز و اندازه، کوچک‌تر از مدل‌هایی همانند اکوئیناکس (EQUINOX) و کاپتیوا (CAPTIVA) می‌باشد. این خودرو از جدیدترین محصولات شورولت به شمار می‌آید و نسخه کانسپت آن برای نخستین بار، در سال ۲۰۱۲ میلادی و در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش درآمد، اما نسخه تولیدی و نهایی آن، در ماه آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی و در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی رونمایی شد.

2016 Chevrolet Trax
۲۰۱۶ Chevrolet Trax
این کراس‌اوور کوچک، بر مبنای پلت فرم گاما ۲ (װ GAMMA) جنرال‌موتورز تکوین یافته است. این پلت فرم در خودروهایی دیگری همچون اپل موکا، بیوک انکور، شورولت سونیک و آوئو و نیز هولدن بارینا هم به کار رفته است. در حال حاضر، شورولت ترکس با سه نوع پیشرانه متفاوت بنزینی و همچنین یک نسخه دیزلی به بازارهای جهانی عرضه می‌شود. پیشرانه‌های بنزینی آن از انواع ۱.۶ و ۱.۸ تنفس طبیعی و نیز ۱.۴ لیتری توربو هستند که به ترتیب از توانی معادل ۱۱۳ و ۱۳۸ و نیز ۱۳۸ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۵ و ۱۷۵ و نیز ۲۰۰ نیوتن‌متر برخوردارند و پیشرانه دیزلی آن نیز، یک نسخه ۱.۷ لیتری توربو می‌باشد که توان خروجی آن معادل ۱۲۸ اسب بخار و گشتاورش هم برابر با ۳۰۰ نیوتن‌متر است.

هولدن تراکس، تولید استرالیا
هولدن تراکس، تولید استرالیا
شورولت ترکس در برخی از بازارها با اسامی متفاوتی به فروش رفته است، مثلاً در استرالیا با نام هولدن ترکس و در روسیه و آمریکای جنوبی هم با نام شورولت ترکر (TRACKER). این خودرو از سال ۲۰۱۳ الی ۲۰۱۴ میلادی تنها در بازارهای اتحادیه اروپا، آلمان، کانادا، کره جنوبی و مکزیک، لبنان، امارات متحده عربی بفروش می‌رسید اما از سال ۲۰۱۵ میلادی فروش آن در بازار آمریکا نیز آغاز شد. در حال حاضر، شورولت ترکس تنها در سه کشور چین، کره جنوبی و مکزیک تولید می‌شود. شورولت ترکس های تولید شده در کره و مکزیک، به اکثر بازارهای دنیا صادر می‌شوند ولی نسخه‌های ساخته شده در چین، فعلاً تنها در بازار داخلی این کشور ارائه می‌گردند. در حال حاضر، تمامی شورولت ترکس های وارد شده به بازار امارات ساخت کشور کره هستند و تنها در یک نسخه ۱.۸ لیتری بنزینی به فروش می‌رسند. در کشور ما نیز به‌طور رسمی، فقط مجوز ورود نسخه ۱.۸ لیتری این خودرو، صادر شده است.
چندی پیش، این خودرو توسط سایت «AUTOMIDDLEEAST» امارات تست شده است که برگردان متن آن را در ذیل تقدیمتان می‌کنیم.

2016 Chevrolet Trax
۲۰۱۶ Chevrolet Trax

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
شالوده و بنیان این خودرو با برادرانش از جمله سونیک و آوئو مشترک است. شورولت ترکس به‌عنوان خودرویی در رده مینی اس یو وی (MINI SUV) طبقه‌بندی می‌شود، ولی با ارتفاع ۱۶۷۴ میلی‌متری‌اش، بیشتر شبیه یک هاچ‌بک به نظر می‌رسد.

2016 Chevrolet Trax
۲۰۱۶ Chevrolet Trax
نمای ظاهری
شورولت ترکس، به‌عنوان عضوی از خانواده پاپیون طلایی، به لحاظ طراحی، آشکارا از همان فلسفه‌ای پیروی می‌کند که در برادر بزرگترش، کاپتیوا، به کار رفته است. با چراغ‌های کشیده جلو و نیز خط شانه‌های موجود در بدنه، این خودرو از نمای ظاهری خوبی بهره می‌برد ولو اینکه تا اندازه‌ای هم زنانه به نظر آید. با این حال و در مقایسه با رقبایی همچون نیسان جوک، رنو داستر و فورد اکو اسپرت، شورولت ترکس همچون یک ستاره تلویزیونی می‌باشد که در یک شعبه فروشگاهی در حال جلوه گری است (کنایه از زیبایی این خودرو در قیاس با همتایانش است).
توضیح: منظور نویسنده از پایپون طلایی، اشاره به شکل آرم شورولت است که تداعی‌کننده یک پاپیون است.

2016 Chevrolet Trax
۲۰۱۶ Chevrolet Trax
کابین
اگر نمی‌خواهید درباره طول ۴۲۸۰ میلی‌متری شورولت ترکس، همانند پوشش بیرونی‌اش داوری کنید، کار درستی انجام نداده‌اید. گرچه این خودرو از بیرون چندان جادار به نظر نمی‌رسد ولی کابین این شاسی‌بلند آمریکایی می‌تواند ۵ سرنشین را در خود جای دهد و همچنین دو عدد جعبه نگهدارنده عینک،۶ محل نگهداری فنجان‌ها و نیز محفظه‌های کوچک متعددی در گوشه و کنار آن تعبیه شده‌اند. علاوه بر این و در صورت برچیدن ردیف صندلی‌های عقب، یک فضای بسیار تحسین‌برانگیز ۱۳۷۱ لیتری هم، در صندوق‌عقب این خودرو در دسترستان خواهد بود.

2015 Chevrolet Trax Close-up of Interior
۲۰۱۵ Chevrolet Trax Close-up of Interior
مهندسی
به‌عنوان خودرویی پایه در بازار شاسی‌بلندها، شورولت ترکس به‌خوبی تجهیز شده است و در آن یک سری از سامانه‌های ایمنی و راحتی نصب شده که از جمله می‌توان به نمایشگر فشار باد تایرها، کنترلرهای روی فرمان و نیز سامانه STABILITRAK اشاره داشت که این سامانه نیز به‌نوبه خود، تضمین‌کننده ایمنی راننده و سرنشینان این خودرو در تمامی اوقات است. همچنین سامانه اطلاعاتی MYLINK شورولت هم امکاناتی همچون قابلیت استفاده از بلوتوث و نیز USB را ارائه می‌دهد تا بلکه از دیدن عکس‌ها و ویدئوهایتان هم لذت برده و از خوشایندی و لذت هر سفری، اطمینان یابید.

2016 Chevrolet Trax
۲۰۱۶ Chevrolet Trax
2016 Chevrolet Trax
۲۰۱۶ Chevrolet Trax
آنچه در این خودرو ارائه می‌شود
زیر کاپوت شورولت ترکس مدل ۲۰۱۵، یک پیشرانه ۴ سیلندر به حجم ۱.۸ لیتر مستقر است که نیرویی معادل ۱۴۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۷۵ نیوتن‌متر را، بسته به دیفرانسیل جلو (FWD) و یا دو دیفرانسیل بودن خودرو (AWD)، به چرخ‌های جلو و یا تمامی چرخ‌های آن منتقل می‌کند. کارکرد سامانه AWD هم در شورولت ترکس کمی متفاوت از دیگر همتایانش می‌باشد. در این خودرو، این سیستم در حالت شروع و یا ایستاده در موقعیت AWD (تمام چرخ متحرک) قرار می‌گیرد اما به‌محض اینکه سرعت خودرو از ۵ کیلومتر بر ساعت فراتر می‌رود، جهت افزایش راندمان و کارایی، سیستم در حالت FWD (دیفرانسیل جلو) قرار می‌گیرد.
توضیح: در حالت حاضر، شورولت ترکس در دو تیپ متفاوت LT و LTZ در بازار امارات عرضه می‌شود که تیپ LT نسخه‌ای دیفرانسیل جلو بوده اما تیپ LTZ نسخه‌ای دو دیفرانسیل می‌باشد. این دو تیپ، درزمینهٔ تجهیزات رفاهی نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که در سطور ذیل به آن اشاره شده است.

2016 Chevrolet Trax
۲۰۱۶ Chevrolet Trax
داوری
برخلاف رنو داستر، شورولت ترکس نمایی صرفه‌جویانه و مقتصدانه را از خود به نمایش نمی‌گذارد و برخلاف خودروهایی همچون نیسان جوک و فورد اکو اسپرت، این خودرو واقعاً توسط تیمی طراحی شده که پیش از آن، در مؤسسات طراحی حضور داشته‌اند. چنانچه شما خواهان یک مینی اس‌یووی هستید که از ظاهر خوبی برخوردار بوده و از طرفی هم نمی‌توانید بیش از ۷۲/۰۰۰ درهم را از حساب بانکی خود برداشت کنید، ما شورولت ترکس را قویاً به شما توصیه می‌کنیم؛ اما لطفاً نسخه‌ای از آن که از نوارها و برچسب‌های مسابقه‌ای بهره می‌برد را خریداری نکنید.

2016 Chevrolet Trax
۲۰۱۶ Chevrolet Trax
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
نمای ظاهری درخور و فضای بسیار جادار داخل.

نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
در سمت گران‌تر خودروهای این کلاس (MINI SUV) جای می‌گیرد.

2016 Chevrolet Trax
۲۰۱۶ Chevrolet Trax

مشخصات فنی شورولت ترکس

حجم موتور: ۱۷۹۶ سی‌سی
توان: ۱۳۸ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۵ نیوتن‌متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۶ الی ۱۱.۳ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف میانگین سوخت: ۷.۶ الی ۸.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: بازوهای نیمه دنباله‌ای، محور پیچشی

2016 Chevrolet Trax
۲۰۱۶ Chevrolet Trax
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۲۸۰/۱۷۷۶/۱۶۷۴ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۵۵۵ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۲۹۳ الی ۱۴۵۵ کیلوگرم
حجم باک بنزین: ۵۳ لیتر
گنجایش صندوق‌عقب: ۵۳۰ لیتر

2016 Chevrolet Trax
۲۰۱۶ Chevrolet Trax
ایمنی
این خودرو در موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) تحت تست‌های متعدد قرار گرفت و در تمامی بخش‌ها من‌جمله استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو (هم‌پوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) و حفاظت از سر و صندلی‌ها و همچنین در تست بسیار سخت هم‌پوشانی کوتاه (SMALL OVERLAP)، بالاترین امتیاز یا همان (GOOD) را دریافت نمود. ناگفته نماند که تمامی شورولت ترکس های عرضه‌شده در بازار آمریکا، به‌صورت استاندارد از ۶ کیسه هوا بهره می‌برند؛ اما امکان نصب ۱۰ ایربگ هم به سفارش مشتری در این خودرو وجود دارد.
۲ عدد کیسه هوا (نسخه سفارش امارات)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS (چهار کاناله)
سیستم کمکی ترمز BA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری ESC
سیستم کنترل لغزش خودرو TCS
سیستم کمکی شروع حرکت از تپه‌ها HILL START ASSIST
سیستم کمکی فرود از تپه‌ها HILL DESCENT CONTROL
کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای
سیستم ISOFIX برای صندلی کودکان
و…

2016 Chevrolet Trax
۲۰۱۶ Chevrolet Trax
تجهیزات (بازار امارات)
این خودرو در حال حاضر در دو تیپ متفاوت LT و LTZ در بازار امارات عرضه می‌شود که هرکدام نیز به تفکیک، از تجهیزات ذیل بهره می‌برند:
تیپ LT (FWD یا دیفرانسیل جلو): سیستم هوشمند ورود بدون کلید – فرمان الکتریکی حساس به سرعت – کروز کنترل و کلید آن بر روی فرمان – استراحتگاه دست در جلو – نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها (TPMS) – چراغ نقشه‌خوانی – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان همراه با قابلیت استفاده از CD و MP3 و پورت USB،AUX و اتصالات بلوتوث – تنظیم ستون فرمان – لامپ‌های مه شکن جلو – آلارم الکتریکی ضد سرقت – تنظیم‌کننده ستون فرمان – رینگ‌های آلومینیمی و نگهدارنده فنجان و…
کاربری سیستم تهویه موجود در این تیپ، به‌صورت دستی می‌باشد و سایز رینگ‌ها هم ۱۶ اینچی است.
تیپ LTZ (AWD یا دو دیفرانسیل): این نسخه، علاوه بر تجهیزات موجود در تیپ LT، از این امکانات نیز بهره می‌برد: دوربین دید عقب – ریموت استارت – سنسورهای پارک – شیشه عقب بخارزدا – سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک – صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچ خاموش و روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو (AUTO HEADLAMPS) و…
سایز رینگ‌های به کار رفته در این تیپ ۱۸ اینچی می‌باشد.

2016 Chevrolet Trax
۲۰۱۶ Chevrolet Trax
قیمت
در امارات: ۶۵/۰۰۰ الی ۷۵/۰۰۰ درهم (پیشرانه ۱.۸ لیتری و تیپ LT) و ۷۵/۰۰۰ الی ۸۳/۰۰۰ درهم (پیشرانه ۱.۸ لیتری و تیپ LTZ)


[دانلود ویدئو] منابع دیگر:
WIKIPEDIA.ORG
DRIVEARABIA.COM
YALLAHMOTOR.COM

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (125 ديدگاه)

    ماشینه خوبی به نظر میاد ولی متاسفانه با قیمت خیلی بالاتر از قیمت واقعیش بفروش میرسه که مطمئنا ارزش در برابر قیمتش پایین میاد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      تو این کلاس رقیبهای قدر خیلی زیاده براش
      فرض کنید توسان 2016 وارد ایران بشه
      من شخصا توسان رو به این ترجیح میدم
      تو خود امریکا توسان ترکونده بازار رو
      مزدا cx3 و cx5 هم هست
      سانتافه هم ماشینه خوبیه نصبت به قیمتش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. BMW ///M

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    بهترین در کلاس خودشه و در ایران با علاقه عجیبی که مردم به این گونه SUV ها دارن می تونه خیلی فروش خوبی داشته باشه البته بدون احتساب قیمتی که در ایران براش در نظر میگیرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (969 ديدگاه)

      اولا اینکه من خودم شخصا عاشق محصولات شورلت هستم البته نه خودروهای کوچیکش مثل این ( ماسل کار) دوما اگر قرار باشه کسی پول به این ماشین فسقلی بده همین الانش کلی رغیب تو ایران داره که بین مردم جا افتاده و بازار خوبی هم داره از کیا و هیوندا گرفته تا تویوتا و حتی اپل موکا رغیب تازه نفسش که پر از آپشنه و سابقه اپل تو ایران رو داره سوما من تازه داره میفهمم که همین ماشینهایی که تو ایران وارد میشه مثل مرسدس بی ام وه پورشه تویوتا هیوندا کیا گلچین بهترین خودروها و برندهای جهانه و ضمنا خدمات پس از فروش هم دارن . هر چند در ایران مشکل قیمت و تنوع بطور وحشتناکی حکمرانی میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. h-paya

        ۲ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (222 ديدگاه)

        کاملا مشخصه چرا فقط این ماشینو اجازه ورود دادن…میخوان اون بتی ک توی ذهن مردم از ماشین آمریکایی ساخته شده رو فرو بریزن با ماشینای اینچنینی. البته بازم جای شکرش باقیه ک اومده…
        ب شخصه خودم از همین ماشین شرو میکنم و ب خرید ماشین های این شرکت ادامه میدم(انشاءلله مدل های بهتره وارد شده) صرفا جهت نواختن تودهنی بر …
        درضمن بنظرم خرید این ماشینو باید جوری جلوه بدیم تا بفهمونیم واردات ماشین ینی چی…چینی وارد کردن هنر نیست…
        ب امید صاحب راپتور و سیلوادور و کامارو و موستانگ و چلنجر و کلرادو شدن تک تک شما عزیزان :-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. "Amir"

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (728 ديدگاه)

    به نظر ماشین خوب و جذابی میرسه ، فک کنم قیمتش نزدیک به کوراندو باشه ! البته امیدوارم که بخاطر آمریکایی بودنش قیمت بیشتری روش نذارن ، به امیدروزی که همه مردم اون چیزی که لیاقتشون هست سوار شن ، البته لیاقت بعضیا همون پرایده !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امير علي

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (399 ديدگاه)

    من موندم این ماشین تو امریکا تولید میشه با اون هزینه ی کارگر و مالیات و …بعد از امریکا میفرستن دبی با اون هزینه حمل و گمرکی پنج درصد و …تو دبی هم فروشنده ها یه سودی میکشن روش در نهایت قیمتش میشه ٧٢میلیون تومن بعد تو ایران ٢٠۶ تولید میکنن میدن۴٠ملیون میگن داریم ضرر میکنیم این ماشین خیلی برا خود کمپانی تموم شده باشه ۴٠تا۵٠میلیون قیمتشه یعنی اگه تو ایران تولید شه میشه زیر ۶٠میلیون خرید البته اگه دست خودروسازای داخلی تو کار نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کمیل

      ۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (94 ديدگاه)

      در اینکه خودروهای داخلی از قیمت بی‌ارتباط با ارزششون رنج می‌برن هیچ بحثی نیست، ولی متاسفانه در ایران تنها ادعای تولید ملی وجود دارد و تحریم‌ها عملاً کمر صنعت ایران را شکسته، از این رو هزینه خرید بسیاری از لوازم ناگزیر به اضافه هزینه دور زدن تحریم می‌شود و دست آخر تاثیر عجیبی بر قیمت نهایی می‌گذارد. صرف نظر از این موضوع خط تولید خود مقوله‌ای دیگر است، در کشورهای پیشرفته با تکنولوژی به روز دنیا کم هزینه‌ترین راه برای تولید در نظر گرفته میشود حال اینکه در ایران همچنان با تکنولوژی عهد عتیق دار حال ساخت و تولید هستیم! و بسیاری از موارد دیگر از جمله نبود بازار رقابتی هم به این معضلات اضافه کنید تا در نهایت بفهمید چرا ماشینی که 15 میلیون تومان هم نمی‌ارزد به خلق الله 40 میلیون قالب می‌کنند و هیچ فشاری هم برای کاهش قیمت آن نیست…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. (*مهرداد*)

      ۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      در آمریکا تولید نمیشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. asa

      ۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      امیر علی جان اگر میخواستند یک فیلم جدی راجب سیاست های فروش ماشین در ایران بسازند ، ناخواسته یک فیلم کمدی میشد . بس که اینها عجیب غریب کار می کنند و به خودشون پنالتی میزنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. CORVETTE Z06

      ۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (225 ديدگاه)

      مدل هایی که تو دبی هست تو آمریکا تولید نمیشه.ساخت کره هستش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. Ashkan

      ۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      از چین میاد برادر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. reza

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مطمئن باشین ک اصلا اجازه ورود به این خودرو داده نمیشه اگه هم بعد از گذر از کوهی از مشکلات اجازه ورود پیدا کنه به این زودی ها نیستش،تا وقتی لیفان x50 به اسم شاسی بلند وارد میشه این خودروها جایی در ایران ندارند و بخاطر منافع شخصی بعضی،وارد نمیشن
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. E.k

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تو نسخه دو دیفرانسیل هم سیستم تهویه دستی است؟؟؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    با توجه به توان 140 اسبیش و با در نظر گرفتن کیفیت مناسب این خودرو، بنظرم قیمتش حدود 120 خواهد بود. چون رنو کپچر با موتور 1.2لیتری توربو توان 120 داره و قیمت 110تومن(میشه این شورلت را با موتور 1.4لیتری توربو 140اسب در نظر گرفت). با همه این اوصاف اگر قیمت این شورلت 100تومن باشه، بیشک بسیار موفق خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      رامتین موافقم اما اگه قیمت دلار 3000 تومنی بشه که تو بودجه مصوب شده و تک نرخی بشه میتونه 20% تاثیر داشته باشه که دیگه واقعا عالی میشه
      دلار 1000 تومنی کجایی که دلم واست لک زده ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. حميد

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اگه مهندسان إیرانی بجای خوردن مداوم شیر کاکایو با کیک سر کار خوب و وجدانی کار کنند اون وقت مشکل حل میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. E.k

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در متن نوشته شده 72,000درهم نه 72میلیون که طبق گزارسی که تو خودرو بانک نوشته بود چیزی حدود 120تا150میلیون است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سامان

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست عزیز احتمالا این خودرو در کره ی جنوبی تولید میشه و فرستادن ماشین از آمریکا فکر خوبی نیست چون میشه از کارخونه های نزدیک تر ارسال بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ارمان

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    واقعا حضور برندهای استخون دار و قدیمی یه اتفاق خوبه
    البته باید ببینیم طمع سیری نا پذیر گمرک و دلال ها این اتفاق خوب رو به مردم تلخ میکنه یا نه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. king 918

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    بدم میاد از موتور های 4 سیلندر بابا کی میخواد محو بشه از رو زمین ………

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان(احسان)

      ۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      موتور 8 سیلندر در حال محو شدنه و 6 سیلندر هم بجای 8 سیلندر مورد استفاده قرار میگیره.4 سیلندر همراه با توربو شارژر یا سوپرشارژر به عنوان موتور اصلی مورد استفاده قرار میگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. king 918

        ۲ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        میدونم احسان جان واسه همین میگم کاش محو بشه از رو زمین ………
        کاش ضعیف ترین موتور های دنیا 6 سیلندر بودن …………..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خوب و جمع و جوریه، ولی وقتی اولین هدف، سود بیشتر و بیشتر باشه، دیگه بقیه عوامل زیاد به چشم نمیاد، دیگه معلوم نیست با چه قیمتی میخوان عرضه کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. asa

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (569 ديدگاه)

    شورولت در دل مردم ایران جا داره . زیاد شنیدم مردم از نبود ماشین های امریکایی در این ملت می نالند ، پس وقتی بیاد مردم با جون و دل می پذیرنش و احتمالا به خیلی از کره ای ها یا حتی بعضی ژاپنی ترجیحش میدن . بنده خودم این رو به راو 4 ترجیحش میدم ، البته با این که در کلاس پایین تری قرار میگیره . خدا کنه فقط از ۱۸۰ تومن بالا تر نره . الهی امین…………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. یوسف

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (743 ديدگاه)

    این خودرو در اصل توسط اپل طراحی و مهندسی شده و در اروپا با برند اپل و شورلت، در بریتانیا و ایرلند با برند واکسهال، در اقیانوسیه با برند هولدن، در آمریکا و برخی بازارهای آسیایی با برند بیوک و شورلت به فروش میرسه و در واقع جزو مدل های استراتژیک جنرال موتورز محسوب میشه.
    انتخاب این ماشین به عنوان اولین آمریکایی که بعد انقلاب قراره پلاک ملی بشه به هیچ وجه انتخاب هوشمندانه ای نیست چون این خودرو اصلا نمیتونه تصوری رو که از خودروی آمریکایی تو ذهن مشتری ایرانی وجود داره (و مربوط به عصر طلایی خودروسازی آمریکا در دوران پیش از انقلاب و اوائل انقلابه) براورده کنه مخصوصا اینکه قیمت نامتناسب با کیفیت و امکاناتش مزید بر علته.
    واقعیت اینکه آمریکایی ها به جز یک سری برندهای خاص (مثل کادیلاک یا بیوک) و یک سری سبک های خاص (تراک ها و ماسل کارها) کیفیت و طراحی آنچنانی در مقایسه با رقیبانشون از کشورهای دیگه ندارن و به نظر من برای خراب نکردن ذهنیت مثبت مصرف کننده ایرانی باید مدلای بهتری رو برای شروع واردات آمریکاییا انتخاب میکردن (مثلا کامارو یا ماستنگ) مخصوصا اینکه این ماشین یه آمریکاییه اصیل نیست و درواقع ریشه های اروپایی و کره ای داره (اصلا تو آمریکا تولید نمیشه و طراحیش چندونم آمریکایی نیست).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. american and japan

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    از بین کره ها و تی راکس معلومه خب تی راکس رو انتخاب میکنم.ولی کماکان سعی میکنم یه میتسوبیشی asx رو انتخاب کنم که خرجش کمتر باشه برام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امير علي

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (399 ديدگاه)

    قابل توجه دوست عزیزمون ٧٢٠٠٠درهم میشه ٧٢میلیون تومن هر درهم هزار تومنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Zonda R

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    با سپاس فراوان از سام عزیز
    با توجه به قیمت داستر 4wd این با توجه به برند حداقل 125 تومن قیمت گذاری میشه
    باید بیاد تا واقعا اگر مناسب باشه خودش رو در مقابل این همه رقیب اثبات کنه تا بفروشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم فرزاد عزیز،لطف داری شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. احسان(احسان)

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    خدایا ایران را از لوث وجود این تندروهای خرابکار مصون بدار..الهی امین
    بیایید کاری کنیم ما هم بتونیم از امکانات بروز دنیا و زندگی خوب بهره مند باشیم.نه اینکه مثل مشتی جنازه یا برده هر چی تو سرمون بزنن ساکت بمونیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. E.k

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان حدود قیمتو تو. سایت خودرو بانک گذاشته120تا150میلیون (حدود قیمت در ایران)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. shahram

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همون آرم شورلت می ارزه به تمام شاسی بلند های چینی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ali

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (775 ديدگاه)

    ماشین بدی نیست… ولی از هرجهت نگاه کنی کیا اسپورتیج و هیوندای ای ایکس 35 از این بهترن… تو خوده امریکا هم این دوتا بیشتر فروش داشتن تا شورلت… آمریکایی ها اهل عمل هستن تا حرف اونا کیفیت و کارایی و قیمت براشون مهمتر از برند هست … نه مثل ایران….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. mehran jj

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    طراحی داشبوردش یجوریه اصلا شبیه ماشینای کره ای نیست خیلی باحاله.بعد هم اگه بیاد خیلی خوب میشه راه برای مدل ها و برند های دیگه باز میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. moein

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    قیافش چیزی برا جلب توجه نداره ولی هرچی باشه آمریکاییه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا