شورلت

شورولت سونیک 2017 معرفی شد

قبل از پرده‌برداری رسمی در نمایشگاه خودروی نیویورک، خودروی شورولت سونیک ۲۰۱۷ با تغییرات ظاهری و البته فنّاوری‌هایی جدید، معرفی شد. نمای جلوی خودرو، با چراغ‌های نو و جلوپنجره جدید شورولت که در مدل‌های اسپارک و بولت EV نیز یافت می‌شود، کاملاً تغییر کرده است؛ طوری که سونیک شبیه یک خودروی خانوادگی شده است که برای چنین خودروی کوچکی مناسب است. هر دو مدل سدان و هاچ‌بک سونیک آماده عرضه هستند.

2017 Chevrolet Sonic hatchback
۲۰۱۷ Chevrolet Sonic hatchback
همچنان همان موتورهای چهار سیلندر ۱.۸ لیتری I-4 در مدل پایه استفاده می‌شود. برای مدل‌های با آپشن بالا از موتور ۱.۴ لیتری ۱۳۸ اسب بخاری توربوچهار استفاده خواهد شد. جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی چیزی است که در مدل پایه تعبیه‌شده است ولی نسخه‌های اتوماتیک نیز موجود است. ۴ مدل از شورولت سونیک تولید خواهند شد که عبارت‌اند از مدل پایه LS، مدل میان رده LT و مدل پرمیر که جانشین LTZ سابق شده است. البته مدل مخصوص RS نیز وجود دارد که منحصر به سونیک هاچ‌بک است و این نیز در دو نسخه LT و پرمیر عرضه می‌شود. زیراندازهای مخصوص، رینگ‌های سیاه‌وسفید، فرمان فلت‌باتم با آرم مخصوص RS و صندلی‌ها و دوخت‌های قرمزرنگ ازجمله ویژگی‌های نسخه RS است. چنین پکی برای مدل سدان سونیک نیز در دسترس خواهد بود.

2017 Chevrolet Sonic hatchback
۲۰۱۷ Chevrolet Sonic hatchback
چراغ‌های جلو اکنون با LEDهای درونشان معقولانه‌تر به نظر می‌رسند. سپر جلو و پایینی نیز دچار تغییراتی شده است و دو چراغ مه شکن در طرفین آن به‌کاررفته است که درزمینهٔ آن‌ها دو شکاف عمودی می‌بینیم. درحالی‌که در نسخه قبلی چراغ‌ها در همان شکاف افقی قرارگرفته بودند. چراغ‌های عقب نیز با تغییرات نسبت به قبل مواجه هستند و نمای زیباتری به بخش عقبی خودرو داده‌اند. چراغ‌های عقب طوری قرارگرفته‌اند که احساس می‌شود هیچ شیشه‌ای روی آن را نپوشانده است. رینگ‌ها نیز در اندازه‌های ۱۵ تا ۱۷ اینچی ساخته‌شده‌اند و چهار رنگ جدید نیز به منو رنگ‌های آن افزوده‌شده است.

2017 Chevrolet Sonic sedan
۲۰۱۷ Chevrolet Sonic sedan
ازجمله فنّاوری‌ها و امکانات اضافه‌شده به شورولت سونیک ۲۰۱۷ می‌توان به گرم‌کن صندلی‌های جلو، گرم‌کن فرمان و روشن و خاموش شدن خودرو با دکمه اشاره کرد. علاوه بر این‌ها، سیستم اطلاعات و سرگرمی شورولت به‌وسیله یک مانیتور لمسی ۷ اینچی، درروی داشبورد قرارگرفته است که از برنامه‌های Apple Carplay و Google Android Auto نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توان به پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت (۴G) نیز اشاره کرد که می‌تواند هم‌زمان با هفت ‌گوشی همراه ارتباط برقرار کند. از موارد و امکانات ایمنی خودرو هم می‌توان به سیستم هشداردهنده خروج از لاین و سامانه پیشگیری از تصادف اشاره کرد.

2017 Chevrolet Sonic sedan
۲۰۱۷ Chevrolet Sonic sedan

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد خیاط محمدی

دانشجوی مکانیک و نویسنده و مترجم سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    احتمالش هست که بیاد ایران
    با قیمت 100-120 میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. nima

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سدان 2017 شو ماه پیش خریدم تو آمریکا به پول ایران 30 تومن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    سدانش باحاله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهنام طیبی

    ۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    شورلت همیشه سدان های بزرگ و عین کشتی بزرگ میسازه
    به نظر من سدان ها قشنگ تر و جسوتر تولید میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    ظاهرش میتونست تهاجمی تر باشه کمی محافظاکارانست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سهیل

    ۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (219 ديدگاه)

    به امید اینکه این خودرو بیاد ایران ماکه نمیتونیم شورلت های گنده رو سوار بشیم پس حداقل اینو بگیریم و از برندش لذت ببریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. (*مهرداد*)

    ۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (353 ديدگاه)

    میتونه گزینه خوبی برا ایران باشه …ولی با قیمت متعادل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رایان

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دقیقا قیافش تکراری و قدیمی به نظر می رسد گر چه به چهره اش نگاه کنید در اولین نگاه بیاد کیا سراتو 2007 میوفتم اما از همه اینها بگذریم /

    همانطور که دوستان مطلع هستید محصولات امریکایی را تحریم کنیم ، چرا ؟
    به این خاطر که امریکایی های ما رو تحریم کردند و بدترین و ظالمانه ترین تبعیض ها رو علیه ملت پارسی وضع میکنند اونوقت ما بریم بگیم آخ جون شورولت اومده ای کاش سوارش بشم .
    متاسفم /

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دیگه تکرای تر از این نیست که 30 سال پیکان و 20 سالم تا حالا پراید فقط تو خیابونا پیدا میشن . اصلا وقتی با تکرار پراید یا… نگاه میکنم حالم بد میشه
      بعدشم تا به حال فکر کردی چرا امریکا ما رو تحریم کرده؟ خوب به خاطر اینه که ما می خواهیم بمب اتم بسازیم. پدر و مادر من کارمندند،من که اصلا حاضر نیستم یک ریال از پول مادر و پدر منو صرف ساخت و نگه داری بمب اتم «چیزی که همه چیزو نابود میکنه» بکند.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا