شورلت

دیدار با شورولت مالیبو هیبریدی 2016

تکنولوژی ولت یک مالیبوی سبزتر می‌سازد

شورولت ولت یک ماشین بزرگ و مناسب برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت است اما برای شیوهٔ زنگی همه مناسب نیست؛ اما در سوی دیگر شورولت نسخهٔ هیبریدی مالیبو را نیز ارائه کرده است. خودرویی با فضای داخلی بیشتر، بدون نیاز به اتصال به برق جهت شارژ و قیمت ۵۴۵۰ دلار ارزان‌تر از یک ولت (هرچند که ولت شامل معافیت‌های مالیاتی می‌شود). درحالی‌که جدیدترین نسخهٔ مالیبوی هیبریدی به‌اصطلاح مجهز به یک سیستم هیبریدی خفیف است که کاهش مصرف سوخت جزئی را به همراه دارد اما این سدان متوسط آمریکایی بیشترین تلاش خود را کرده تا مالک کمتر به پمپ‌بنزین مراجعه کند. موتورهای الکتریکی مالیبو هیبریدی متعلق به شورولت ولت هستند اما باطری‌های مالیبو کوچک‌تر است. این بدان معنا است که مالیبو هیبریدی در درجهٔ اول به‌عنوان یک خودروی برقی عمل نمی‌کند و بیشتر یک ترکیب سنتی را ارائه می‌کند. دو موتور الکتریکی این خودرو تنها می‌توانند برای فواصل کوتاه و برای حداکثر سرعت ۸۸ کیلومتر در ساعت مورداستفاده قرار گیرند اما بیشتر مانند یک خودروی هیبریدی سنتی، موتور بنزینی ۱.۸ لیتری نقش عمده را بازی می‌کند. موتوری که کاملاً مناسب بوده و مالیبو هیبریدی را تبدیل به کارآمدترین خودروی هیبریدی غیرپلاگ‌این بازار می‌کند؛ بنابراین مالیبو هیبریدی بدتر از نسخه‌های غیرهیبریدی آن نیست.

2016-chevy-malibu-hybrid-1

محاسن

نسخهٔ هیبریدی شورولت مالیبو جداً کارآمد است. هرچند مصرف سوخت این خودرو ۵.۱۱ لیتر در صد کیلومتر اعلام‌شده اما من توانستم به‌طور متوسط به مصرف ۵.۷ لیتر در صد کیلومتر دست پیدا کنم که بازهم مصرف بسیار مناسبی برای خودرویی با این اندازه و برای استفاده در شهر محسوب می‌شود. نسخهٔ هیبریدی هوندا آکورد ۲۰۱۷ تنها سدان متوسط هیبریدی غیرپلاگ‌این است که با مصرف ۴.۹ لیتر در صد کیلومتر برتر از مالیبو هیبریدی عمل می‌کند. در مقابل نسخهٔ غیر هیبریدی مالیبو با موتور ۱.۶ لیتری توربوی چهار سیلندر مصرفی برابر با ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر دارد.

2016-chevy-malibu-hybrid-2

هیبریدی یا معمولی، شورولت مالیبوی جدید یک جهش بزرگ به‌سوی جلو محسوب می‌شود. مالیبوی جدید با وزن سبک‌تر و فضای داخلی جادارتر، برای راننده رضایت‌بخش‌تر و برای دیگر سرنشینان راحت‌تر است. خط دماغه و کاپوت آن نیز پایین‌تر آمده و موجب به حداکثر رساندن دید روبه‌جلوی خودرو شده است به‌گونه‌ای که فضای داخلی جادارتر و روشن‌تر احساس می‌شود.

2016-chevy-malibu-hybrid-13

هیچ‌چیز در ظاهر شورولت مالیبو نشان‌دهندهٔ هیبریدی بودن آن نیست. مثل لوگوهای سبز یا آبی، رینگ‌های غیرمعمول یا نشان‌های بزرگ در جای‌جای بدنه. درواقع گاهی اوقات خودروسازان از خودروهای هیبریدی خود به‌عنوان تابلوهای تبلیغاتی برای نشان دادن تکنولوژی هیبریدی خود استفاده می‌کنند درحالی‌که مالیبو هیبریدی این‌گونه نیست. البته از سوی دیگر این می‌تواند برای برخی خریداران که می‌خواهند به همسایگانشان نشان دهند که خودروی هیبریدی خریده‌اند نکته‌ای منفی تلقی گردد.

هیچ‌چیزی در رانندگی مالیبو که نشان دهد آن خودرویی هیبریدی است وجود ندارد و این چیز خوبی است. مثلاً سیستم احیاء انرژی ترمزها عملکرد روانی داشته و می‌توانید درعین‌حالی که باطری‌ها شارژ می‌شوند از لذت یک ترمز گیری واقعی هم بهره‌مند شوید. موتور نیز عملکرد روان و آرامی دارد و هنگامی‌که توسط سامانهٔ توقف-حرکت، روشن می‌شود هیچ تکانی احساس نمی‌شود. فرمان دقیق و سبک، کنترل راحت و یک سیستم تعلیق مناسب نیز رانندگی با مالیبو را لذت‌بخش کرده است.

معایب

به دلیل نصب باطری‌ها در پشت صندلی عقب، فضای صندوق بار مالیبو از ۴۴۷ لیتر در نسخهٔ معمولی به ۳۲۸ لیتری در نسخهٔ هیبریدی کاهش پیداکرده است. البته مالیبو هیبریدی هنوز هم به‌اندازهٔ کافی فضای صندوق بار ارائه می‌دهد اما اگر با آن نیاز به حمل اشیاء بزرگ داشته باشید به مشکل برمی‌خورید؛ بااین‌وجود این مشکل در اکثر سدان‌های متوسط هیبریدی وجود دارد.

2016-chevy-malibu-hybrid-12

ظاهر مالیبو بسیار نسبت به قبل بهبودیافته است اما طراحی این خودرو ناشناس است؛ یعنی شورولت بودن خود را نشان نمی‌دهد. مثلاً می‌توان بلافاصله فهمید که کروز یا ایمپالا یک شورولت هستند درحالی‌که این ویژگی در مالیبو بسیار کمتر وجود دارد.

2016-chevy-malibu-hybrid-3

هرچند شورولت می‌گوید مالیبوی هیبریدی می‌تواند به‌صورت برقی تا حداکثر سرعت ۸۸ کیلومتر در ساعت حرکت کند اما عملاً برای رانندگی در حالت تمام برقی باید با سرعت ‌پایین‌تری حرکت کنید چراکه صفحه‌نمایش ۸ اینچی خودرو نشان می‌دهد که موتور بنزینی تقریباً همیشه هنگام رانندگی با سرعتی بیش از ۳۰ کیلومتر در ساعت روشن است و حتی هنگام رانندگی با سرعت‌ پایین نیز به شارژ باطری‌ها می‌پردازد؛ بنابراین اگر هنگام رانندگی به سکوت مطلق و عدم نیاز به بنزین احتیاج دارید، ولت انتخاب بهتری است.

منبع: motor1

مشخصات فنی

Chevrolet Malibu Hybrid 2016
پیشرانه ۱.۸ لیتری+ ۲ موتور الکتریکی
باطری ۱.۵ کیلووات ساعت
قدرت ۱۸۲ اسب بخار
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ۵.۱۱ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۵۶۸ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
حجم صندوق بار ۳۲۸ لیتر
قیمت پایه ۲۷,۷۷۰ دلار
قیمت تست‌شده ۳۲,۶۲۵ دلار

 

رقبا

فورد فیوژن هیبریدی، هوندا آکورد هیبریدی، هیوندای سوناتا هیبریدی، کیا اپتیما هیبریدی و تویوتا کمری هیبریدی

منبع: Motor 1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Elemento

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    خیلی زیبا و مناسبه.
    این 3 ماشین هیبریدی در این کلاس بهترینن.
    آکورد
    مالیبو
    کمری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      یه ماشین خوب از یه کمپانی عزیز
      مالیبو بنزینی همینطوریش مصرفش خوبه چه برسه به این مدل

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمید

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (61 ديدگاه)

    جالبه اینجا آقای ترکان میگه ماشین های آمریکایی بدلیل پر مصرف بودن بدردنمی خورند و ورودشون به مناطق آزاد ممنوع شده.یعنی بیست سال از اخبار دنیا عقب هستند تازه میگن خوده آمریکایی ها هم ماشیناشون را نمی خرند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      اونقدر که ماشینهای امریکایی تو ایران دشمن داره تو دنیا نداره
      نمیدونم ماشینهای امریکایی چکار کردن که یه سری ها اینطور رفتار میکنند
      تو همایش میری یه چیز میگن
      تو سایت میری یه چیز میگن
      با این هال هر کی ازاده هر چی بگه مهم اینکه ماشینهای امریکایی از 2010 به بعد برگشتن به دوران اوجشون و این حرفها و دادن دیسلایک ها تو سایت و تو دنیای واقعی ذره ای از موفقیتها و فروش بالای اونها تاثیر نمیزاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1488 ديدگاه)

      نه داداش داشت حرفهای یکی دیگه رو با اب و تاب تعریف و تایید می کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. As. cadilac

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    با این قیمت ومصرف وقدرت موتور باتوجه به این که برقیه ماشین فوقالعاده ای هست به پول ایران بدون حساب کردن گمرکی میشه صد میلیون تومن که الان ماشینای بی کیفیت چینی رو با این قیمت میدن دست ملت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elemento

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      اگر همین ماشین وارد میشد 270 تا 350 تومن قیمت داشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Nima

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        نه با توجه به هم کلاس هاش قیمتى حدود 200میلیون یعنى کمى بیشتر از سوناتا و اپتیما داشت و قد کمرى بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          قانون های ما حال به حالی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. Ali.usa

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    مالیبو واقعا خیلی بهتر شده نسبت به نسل قبلش

    شورلت وظیفه داره پیشوانه ماشیناش و وزنشون روبیاره پاین که تا الان خوب بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مجید

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    امیدوارم تو عمل هم موفق باشه چون ماشین خوشگل و با ارزشیه که خیلی پیشرفت کرده و حرکت مثبتی هم برای سازنده ش هستش!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا