شورلت

معرفی شورولت کامارو COPO با پیشرانه 8 سیلندر

این روزها اخبار متعددی درباره شورولت کامارو منتشر شده و تازه‌ترین آن‌ها نیز رونمایی جنرال موتورز از کامارو COPO 2018 می‌باشد.


این خودرو که اواخر ماه جاری در نمایشگاه SEMA حاضر خواهد بود نسخه‌ای به‌روزرسانی شده بوده که از پیشرانه کاملاً جدید و بلوک کوچک ۳۰۲ Gen V بهره می‌برد. شورولت از اعلام مشخصات فنی این پیشرانه خودداری نموده اما گفته که پیشرانه یاد شده بر مبنای قلب تپنده ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LTI موجود در نسخه جاده‌ای کامارو SS شکل گرفته است.


علیرغم این شباهت‌ها، پیشرانه موردنظر به‌طور ویژه برای مسابقات درگ ساخته شده و دارای قطعات مخصوصی چون میل‌لنگ جدیدی است که اجازه دستیابی به دورهای بالای استثنایی در پیشرانه را می‌دهد.

خریداران همچنین می‌توانند پیشرانه تنفس طبیعی ۸ سیلندر ۷ لیتری یا نسخه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری سوپرشارژر را سفارش دهند که اجازه دست‌یابی به رکورد طی مسافت ۴۰۰ متری در حدود ۸ ثانیه را می‌دهد. صرف نظر از نوع پیشرانه انتخابی، تمامی مدل‌ها به یک گیربکس سه سرعته اتوماتیک متصل هستند.

جدای از پیشرانه جدید، کامارو COPO 2018 دارای رنگ جدید و ویژگی‌ای نیز هست. مشتریان همچنین می‌توانند پکیج ظاهری هات ویلز را سفارش دهند که باعث می شود خودرویشان ظاهری شبیه نسخه ویژه معرفی شده در چند روز قبل را داشته باشد.

شورولت تنها ۶۹ دستگاه از این خودرو را برای سال ۲۰۱۸ خواهد ساخت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. PaRHaM

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    Wow!
    عجب چیزیه!
    ۸ ثانیه ۴۰۰ متر!
    خیلی باحاله!
    این پکیج Hot Wheels هم خیلی خوشگله?
    ازش خیلی خوشم اومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali(Chevy Nova

      ۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      پرهام جان این مشخصات رو مىبىنى
      از دید بعضى ها همش بى ارزش هست و ماشىنهاى امریکایی رو پر از نقص و مشکلات مىدونن و مىگن که حرفى هم برا گفتن ندارن
      این ماشىن 400 متر رو تو 8ثانىه!!!!!! فقط مىره و در کنار چلنجر دىمن شده خاررررر چشم بعضى ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    گیربکس سه سرعته معنیش اینه کلا رو ردلاین دنده عوض میشه البته کامارو در نسخه شش دنده معمولی تا ۹۰ کیلومتر در ساعت رو با دنده یک میرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali(Chevy Nova

      ۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      حمىدرضا جان
      دادا درست مىگى شما
      این ماشىن در کنار دىمون ساخته شده فقط براى درگ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. کارل شلبی

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    عالیه این بشر فقط ۸ثانیه تو۴۰۰متر اقا یکی یه آب قند بده ما??????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. M

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (227 ديدگاه)

    فوق العادست !
    فقط حیف که مثه نسخه های قبلی اجازه تردد در خیابان رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. SAEED

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    یعنی از دیمن سریع تره؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    وقتی شما یه موتور با گشتاور خیلی خیلی زیاد داشته باشی و هدف هم صرفا درگ باشه بسته به ضریب دیفرانسیل و گیربکس ممکنه گیربکس های ۳ دنده اتومات بهتر جواب بدن جدا از این واقعا لذت کشش و شتابگیری تو گیربکس دنده پایین بیشتره. واسه مثال بعضی از امریکایی های قدیمی رو که واسه درگ اماده میکردن به غیر از گیربکسهای ۳ دنده اتوماتی مثل th400 گاهی از گیربکس ۲ دنده اتومات خیلی قدیمی به اسم powerglide که واسه دهه ۵۰ میلادی بود هم استفاده میشد که تایمهای خیلی خوبی هم میزدن یکی از مزایای این گیربکس این بوذ که حتی تو حالت استاندارد کارخونه هم تحمل گشتاورهای وحشتناک رو داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Hemichan

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    این کوپو ها عالین
    همین چند سال پیش بود یه مدل نلسون 2500 اسبیش تو مسیر یک مایل به سرعت 420 کیلومتر رسید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Mahdi.us

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    این ماشین تمام چیزیه که میخام راستی بچه ها پرحجم ترین انجین شورولت (بلوک بزرگ) مشخصاتش چیه؟و نهایت قدرت بدون سوپر شارژ و با سوپر شارژ
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. abbas us.c

      ۱۵ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (269 ديدگاه)

      GM ls7
      7لیتر 427
      شاتون های فورج I beam
      پیستون های cast
      میلنگ فورج
      بلوک المینیومی
      سرسیلندر المینیومی
      منیفولد استیل
      505hp
      و مورد های سفارشی هم هستن تا حجم1000اینچ

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا