شورلت

شورولت کامارو فایربال، رقیب هلکت

سازنده‌ی کامارو فایربال این خودرو را به عنوان شکارچی نهایی هلکت و روش توصیف کرده است. ما فکر می‌کنیم که فایربال با قدرت ۹۹۰ اسب بخاری خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

camaro4
از نمای بیرونی این خودرو شبیه مدل SS معمولی قدیمی است اما پرفورمنسی در حد سوپرکارها دارد. نیازی به گفتن نیست که چیزی شبیه این خودرو وجود ندارد و فایربال دنبال خلق سریع‌ترین کامارو برای پیست و البته برای خیابان‌ها است.

فایربال معمولاً خودروهای درگ ۹ ثانیه‌ای می‌سازد اما این بار آن‌ها تمام تلاش‌های خود را به منظور پیشنهاد نسخه‌ی قانونی همین مدل‌های مسابقه‌ای به کار بسته‌اند. کامارو فایربال که چند روز پیش در نمایشگاه تیونینگ SEMA معرفی شده دارای طیف کاملی از قطعات پرفورمنس است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سوپرشارژر فایربال، متعادل کننده‌های بسیار کارا و… اشاره کرد.

camaro-3
اصلاحات صورت گرفته برای رسیدن قدرت پیشرانه به ۹۹۰ اسب بخار و گشتاور ۹۱۸ نیوتون متری کافی است. این میزان قدرت ۳۴۰ اسب بخار بیشتر از مدل ZL1 است.

camaro-1
و البته بخش جالب‌توجه این است که کامارو فایربال در نمایندگی‌های معینی با بهای زیر ۹۰ هزار دلاری در دسترس است؛ به‌عبارت‌دیگر برای هر اسب بخار این خودرو باید کمتر از ۱۰۰ دلار پرداخت کرد.

خب نظر شما چیست؟ چلنجر و چارجر هلکت یا کامارو فایربال؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. titan

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    خوب و خوبتر!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    هردوتاشونم عالیه هم کامارو هم چلنجر حیف که خودروی امریکایی ورودش به مناطق ممنوع اعلام شد شاید خودرو با موتور بالای 2.5 لیتری مجاز بشه ولی فکر نکنم دیگه امریکایی وارد بشه
    نسل جدید موستانگ دیدم ولی کاماروی جدید رو خیلی دوس داشتم از نزدیک ببینم ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    چارجر هلکت بیشتر به دل میشینه بخاطر ظاهر کلاسیک و عضلانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    990 اسب دیگه بگو 1000 واس 10 تا که این حرفا رو نداره …..
    *** 1000 اسب قدرت داره ……….
    گشتاور 918 نیوتون متری اونم برا یه کامارو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    این دیگه میخواد چه هیولایی شه خدا عالمه
    بخاطر این هیولای جدید شورولت میخوام در مورد موتور افسانه ای جنرال موتورز همیشه عزیزم صحبت کنم
    ((موتور 350))
    در دهه ی پر افتخار 50 یکی از مهندسان جنرال موتورز به اسم ((اد کل)) دستور ساخت یه موتور 8 سیلندر رو از جی ام میگیره
    ایشون موتوری رو برا سال اواسط دهه ی 50 طراحی میکنه که حجم اون 283 اینچ بود و 283 اسب قدرت داشت و جزو اولین موتورهایی بود که به ازای هر اینچ مکعب 1 اسب تولید میکرد
    بعد ها تغییراتی در این موتور صورت گرفت تا اینکه 1967 موتور 350 پا به این دنیا گذاشت و در اون سال370 اسب قدرت خالص تولید میکرد
    موتور 350 تا2003 رو محصولات جی ام نصب میشد و بعد از این تاریخ از خط محصولات جی ام کنار رفت اما هنوز هم جی ام این موتور رو بصورت کامل عرضه میکنه و هم لوازم اونرو
    جالبه بدونید موتور350 رو بیش از چند شرکت در امریکا هم لوازم استانداردش رو میسازه و هم پرفورمنس اون رو
    موتور 350 از 1967 تا 003 قدرتی بین370 تا 145 اسب رو شامل میشد
    شاید بپرسید علت افت قدرت این موتور افسانه ای چیست؟؟؟؟
    به علت کمبود و گرانی بنزین در دهه ی 70 امریکا ییها مجبور به مهار قدرت های وحشتناک موتورهاشون شدن برا همین با تغییر سرسیلندر . اگزوز و میل سوپاپ موتور 350 قدرت ویرانگر اون رو کم کردند و از 370 به 145 اسب تا 1978 رسید
    موتور 350 مدلهای زیادی رو سامل میشه و این موتور حدود 10سرسیلندر مختلف با چندین میلسوپاپ با لیفتهای مختلف رو شامل میشه
    در اخر بگم که موتور350 شورولت جزو 10 موتور برتر تاریخ در قرن 20 شناخته شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      یه نکته ی دیگه ای رو بگم خیلی مهمه
      موتور 6.2 لیتری که الان رو کامارو و کوروت هم عرضه میشه در حقیقت بلوکش همون موتور دهه ی 60 میلادی هست که اصلاحاتی درش انجام شده و حجمش بیشتر شده
      حتی جای پیچ کاربراتور رو این بلوک موتور جدید هم تغییر نکرده و به جا کاربراتور انجکتور رو این موتور وصل میشه
      ببینید چه مهندسی داشته این موتور که با اینکه بیش از 50 سال از تولید اون موتور گذشته همچنانه داره به نحوه احسنت کار میکنه
      از موتور 350 شورولت بیش از 90000000 میلیون ساخته شده و در محصولات جنرال موتورز عرضه شده
      حالا حساب کنید موتور 350 که رو کامارو هست همون موتور رو بلیزر هم بوده اما تو هر ماشین یه جور خودش رو نشون نمیداده
      این موتور رو کامارو باید با یه ماشین اسپورت رقابت میکرده و لی همین موتور تو بلیزر نقش یه ماشین افرود رو بازی میکرده
      مهندسی یعنی این که یه موتور جوری طراحی بشه که رو تمام محصولات عرضه بشه و رو هر کدوم از این محصولات یجور متفاوت خودش رو نشون بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    دوستان من مجبورم تکه تکه مبحث رو بگم چون زیاده
    موتور 350 رو تمام زیر مجموعه های جنرال موتورز داشتن و لی هر کدوم یه تفاوتی داره
    مثلا 350 شورولت دلکوش پشت کاربراتور هست اما 350 بیوک دلکوش جلو و تقریبا بالای واتر پمپ هستش یا 350 الدزموبیل در 1975 انجکتوری بوده و 180 اسب قدرت داشه و در کادیلاک سویل هم استفاده شده
    موتور350 الدزموبیل بسیار پیشرفته هست حتی همین الان هم هر کسی اون رو نمیتونه تعمیر کنه
    موتور 350 جزو موتورهای اسمال بلاک محسوب میشه و 5.7 لیتر هم حجمش هست
    موتورهایی کنونی 8 سیلندر جی ام که در 2016 هم تولید میشه در واقع با موتور 8 سیلندر 350 سال 1967 فرقی نداره فقط یه سری اصلاحات روش انجام داده شده و هنوز هم داره اون موتور با فناوری روز تولید میشه
    موتور 350 توانایی این رو داره که با یه تقویت حرفه ای به صورت اتمسفریک یا تنفس طبیعی تا 600 اسب هم تولید کنه اونم با کاربراتور

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GOD BLESS AMERICA

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      علی جان اتفاقا تو تولد کامارو با دوستم پیمان بودم داشتم براش توضیح میدادم که درسته موتورهای 350 حجم کمتری دارن اما کارایی اونها ظرف نیم قرن گذشته ثابت شده و حتی هنوز هم عشاق کلاس
      ( هات راد) این موتور رو ایدآل ترین موتور پایه برای ایجاد تغییرات و تیون میدونن، که البته به علت سادگی در طراحی لوازم در دسترس تر و خوش دستی در تعمیر بین تعمیرکاران و اهل فن و آچار فرانسه جماعت خیلی محبوبه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        درست صحبت شما دوست من GOD BLESS AMERICA
        موتور 350 همون دهه ی 60 خودشرو ثابت کرد که چه موتور معرکه ای هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ونوم

          ۱۵ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (543 ديدگاه)

          اقا من اعتراف بکنم شاید خیلی ها اطلاعات بیشتری از علی شوی داشته باشن ولی علی شوی عاشقترینه دیروز تو نمایشگاه یه ماشین موتورش یه لحظه اتیش گرفت دیدم یه نفر تقریبا با کله رفته تو کاپوت محو شده شک نکردم علی هستش

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Nima

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      چند نکته دیگه بگم که احتمالا به بدرد میخوره:
      موتور 350 خارج از آمریکاى شمالى تا سال 2012تولید شد
      حجم دقیق این موتور 5733ccهست
      موتور 350 به صورت اتمسفریک شخصا دیدم که 750 اسب توانش بوده(روى ماشین و داینو)
      این موتور قابلیت تقویت بسیارى داره با توربو شاید 3000 اسب
      موتور 350 رو میشه بیش از 4 مدل انژکتور مختلف روش نصب کرد.
      بقیه اطلاعات هم که على جون گفت?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. شاهینus cars

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    ممنون علی شوی بابت اطلاعاتت و توضیحاتت دقیقا همینطوره که گفتی..من همیشه گفتم عاشقانه همه امریکاییها رودوست دارم ولی انتخاب اولم دوج چلنجره بعد کامارو بعد ماستنگ البته با اختلاف خیلی خیلی کم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      کوچیکتم شاهین جون
      من پیش شما که تجربه خیلی بالاتری از من داری بخدا هیچی نیستم
      امثال شما برا من الگو هستید و من از شما و نیمای بزرگوار تنها تقلیدی بیش نمیکنم
      دیروز هم بسیار خوشحال شدم از دیدن شما از نزدیک و حالا حالاها کارت دارم شاهین جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. احسان

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (314 ديدگاه)

    بلوک جدید المینیومیه و سرسیلندر هم دوال سوپاپ شده در ضمن او اچ وی شدن و تایم موتور به کل فرق داره بعلاوه پورت های اب و روغن هم بهسازی شدن مشکل ۳۵۰ این بود که سرسیلندر رو یکسان خنک نمیکرد و باعث ترک خوردن سرسیلندر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      درسته احسان جان
      تو متن هم گفتم اصلاحاتی درش بکار رفته اما بیس موتورهای جدید همون موتور قدیمی هستش
      منظور من این نبود دقیقا همون موتور باشه یه سری تغییرات درش بکار رفته که اون مشکلات گذشته رو دیگه نداره
      من منظورم رو بد رسوندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ونوم

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    کسی میدونه تاپ اسپیدش چنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پرهام

      ۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      بهتره بگم بالای ۳۲۱
      چون zl1 ۳۲۱ است??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Hj

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (83 ديدگاه)

    فکر نکنم این کامارو رقیب هلکت کارخانه ای باشه این یه نسخه تیونینگ شدس فک کنم رقیب این چارجر هلکت هنسی باشه که با ١٠٠٠ و خورده ای اسب و ٠-١٠٠ ٢.٧(یا ٢.٩ یادم نیست دقیق)خیلی سرسخته و بعید بدونم این از پسش بر بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Porsche..dodge

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    درسته رقیب این هنسی چلنجره با 1300 اسب بخار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به نسبت کارهای انجام شده، قیمت مناسبی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. پرهام

    ۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    به شخصه تا وقتی هنسی پرفورمنس وجود داشته باشه اصلا نمیتونم به هیچ شرکت تیونینگ دیگه ای نگاه کنم!
    لامصب از کامارو صفر تا صد ۲.۹ در آورده
    واقعا شرکت عالییی ایه?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا