شورلت

درگ دو برادر هم‌خون: شورولت کامارو ZL1 و کوروت Z06

شورولت کامارو ZL1 2017 دقیقاً از همان پیشرانه‌ی بکار رفته در کوروت Z06 کنونی استفاده می‌کند.

zl1-vs-corvette
قلب تپنده‌ی این دو واحدی هیولایی است: پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری با قدرت خروجی ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۸۰ نیوتون متر.

camaro-zl1-vs-corvette-z06
ارقام رسمی می‌گویند که ZL1 می‌تواند ظرف مدت تنها ۳.۵ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد درحالی‌که کوروت این رکورد را در ۲.۹۵ ثانیه ثبت می‌کند.

2016-HPE1000-Z06-Corvette
اما در دنیای واقعی این دو چگونه عمل می‌کنند؟ هنسی پرفورمنس برای این شاخ‌به‌شاخ، موتوراسپورت پارک را انتخاب نموده است.

2017-chevrolet-camaro-zl1-110-876x535
شاید انتظار داشته باشید که کوروت Z06 سبک‌تر و سریع‌تر بر کامارو ZL1 غلبه کند. هرچند از سرعت پایین و استارت از دنده دو فاصله‌ی هر دو خودرو به‌طور قابل‌توجهی کم است. کوروت مزیت نسبی دارد اما هرگز فاصله‌ی آن بیشتر از نصف طول خودرو نمی‌شود.

2015 Chevrolet Corvette Z06
در برخی پیچ‌ها فاصله بیشتر می‌شود. کامارو ZL1 در زمان قابل‌توجه ۷ دقیقه و ۲۹.۶ ثانیه یک دور پیست نوربرگ رینگ را طی می‌کند که بهتر از شلبی GT350R است. در مقابل کوروت Z06 تقریباً در ۷ دقیقه و ۸ ثانیه این فاصله را طی می‌کند که برای قرارگیری این خودرو در بین سریع‌ترین‌های جهنم سبز کافی است.

2017-chevrolet-camaro-zl1-108-876x535
حتی در پیستی طولانی فاصله‌ی ۲۱ ثانیه‌ای تفاوت‌های بین این دو خودرو را چه در زمینه‌ی هدف ساخت و چه در بحث سوپرکار متمرکز بر پیست نشان می‌دهد.

2016-Chevrolet-Corvette-Z06
در مسافتی طولانی‌تر کوروت پیش می‌افتد اما احتمالاً این موضوع تا زمانی که سرعت به بالای ۱۶۰ کیلومتر در ساعت نرسد خیلی اتفاق نخواهد افتاد. البته در استارت از سکون نیز کوروت به آسانی پیروز خواهد شد.

2017-chevrolet-camaro-zl1-103-876x535
نباید از ارزش‌های کامارو چشم‌پوشی کرد. خودرویی که به وضوح سریع‌ترین خودروی عضلانی دنیاست. در حقیقت این خودرو یکی از سریع‌ترین مدل‌های سه جعبه‌ای دنیاست.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. corvette z06

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    هیچی کوروت نمیشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. اسطوره

      ۱۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      البته کامارو هم دنیایی هست واسه خودش…
      جالبه ، کوروت Z06 نوربرگ رینگ رو در 07:08 طی کرده.
      ZR1 فکر کنم بتونه زیر 7 دقیقه برسه.
      فکرش هم برام جالبه.
      مکلارن پی وان با کوهی از ادعا به رکورد زیر 7 دقیقه رسید و حالا کوروت آمریکایی به همه نشون میده خودروسازی یعنی چی

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. فرشاد سجادیان

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    شلبی جان به روح مبارکت قسمت میدم هر چی زودتر نسل جدید GT500 super snake رو بفرست وسط میدون تا دیگه شاهد این متن نباشیم: نباید از ارزش‌های کامارو چشم‌پوشی کرد. خودرویی که به وضوح سریع‌ترین خودروی عضلانی دنیاست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Daniel

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (951 ديدگاه)

    خواهشا بین آمریکایی ها تفرقه نندازین. همه شون عالی هستن.
    داش علی (شوی نوا) هم اینجا بود همینو میگفت.
    پس
    به افتخار این سه تفنگدار آمریکایی که میشه کامارو و چلنجر و موستانگ رویایی.
    کروت که جای خود. …

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۱۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      چارجرو یا دت رفت
      هر چند ک من چلنجرو بیشتر دوست دارم!

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Daniel

        ۱۷ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (951 ديدگاه)

        چارجر که معرکس. Top Speedش از چلنجر بیشتره. دلیل اینکه اسمشو نیوردم چون سدانه.
        ولی از همه لحاظ محشره… .

        موافقم 2
        مخالفم 0
  4. ونوم

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    کوروت که سریع تره ولی ماشالله کامارو هم چه شاخی شده خیلی کم عقب میفتاد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. hamid3x

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (395 ديدگاه)

    سریعترین خودرو عضلانی جهان ،مثل قهرمان سنگین وزن یو اف سی،کامارو زد ال یک ،بشینی توش بری دعوا ،چه حالی میده خدایی ،بعدم بیای خونه کورت رو روشن کنی بری دنبال جی اف ات برین جاده بیرون شهر هرچی میتونی هیجانتو خالی کنی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. saeid

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    واقعا چی میشه گفت . فوق العاده ان این آمریکایی ها .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، هدف دو خودرو، دقیقا یکی نیست، هر چقدر ارتفاع جلوی خودرو، کمتر باشه، مقاومت هوا کمتره و ماشین میتونه سرعت بهتری بگیره، همون چیزی که در 911 هم هست، اما برخلاف 911، کوروت با این کار، طراحی ظاهری و ابهت خودرو رو هم عالی انجام داده، نه مثل 911 که طراحی رو افتضاح کرده باشه، فقط بهه خاطر اینکه سریع بره.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. حمید

    ۱۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    وقتی موستانگ بشه پلیس آلمان یعنی عضلانی های آمریکا فاتحه کل ماشینای اروپا رو خوندند. پنج شیش سال دیگه سرعترین ماشین های دنیا مال شورولت میشه
    دلیل این پیش بینی هم روی کار اومدن کامارو فایرباله

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. امین

      ۲۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (97 ديدگاه)

      شورولتها ارزونتر از بی ام و و آئودی و بنز و پورشه هستند
      توجیه اقتصادی دلیل بسیار مهمی در اروپاس

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۲۳ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (6790 ديدگاه)

        اگه توجیه اقتصادی رو مطرح میکنی چرا قبلا همچین کاری نکردند و الان دارن همچین کاری میکنند؟؟؟؟؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
  9. Shahin uscars

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    خیلی سریع zl1… لذت بردم با اون ابهت و اون نعره انجینش ادمو بد تحت تاثیر قرار میده.. ممنون شورلت ??????

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا