شورلت

معرفی شورولت کوروت شوتینگ بریک توسط کالاوی

پس از تقریباً چهار سال انتظار از زمان اعلام خبر، سرانجام Callaway از نسخهٔ شوتینگ بریک شورولت کوروت با نام کوروت AeroWagon پرده‌برداری کرد. این خودرو دقیقاً همان کوروت C7 است که سقف آن تا قسمت عقب خودرو کشیده شده است. نتیجهٔ این کار ارائهٔ یک شوتینگ بریک دودر است که کاربردی‌تر بود و به نظر بسیار منحصربه‌فرد می‌رسد. خودرویی که تصاویر آن‌را در اینجا مشاهده می‌کنید یک کوروت Z06 قرمزرنگ است که رینگ‌های آن نیز با نمونه‌های جدیدی تعویض شده‌اند.

landscape-1486131475-aerowagon

با وجود کار زیادی که برای تبدیل کوروت C7 به نمونه‌ای استیشن موردنیاز بوده است، کالاوی (تلفظ آمریکایی و اصلی نام این شرکت کَلِوی می‌باشد) به‌قدری آن‌را حرفه‌ای و تمیز انجام داده که به نظر می‌شود کوروت از ابتدا به‌صورت کارخانه‌ای این‌گونه طراحی شده است. کالاوی می‌گوید سقف تارگای کوروت هنوز هم قابل برداشتن است و فضای بار آن به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است.

gallery-1486132702-aero2

علاوه بر این، تبدیل کوروت کوپه به نمونهٔ شوتینگ بریک تنها چند ساعت طول می‌کشد و بدون هیچ تغییری در ساختار اصلی خودرو انجام می‌گیرد؛ بنابراین تنها با پرداخت ۱۵ هزار دلار می‌توانید کوروت C7 خود را به یک خودروی دونفرهٔ مسافرتی تبدیل کنید.

با توجه به گفته‌ها کالاوی، قرار بود شروع تحویل کوروت AeroWagon از ماه دسامبر سال گذشته صورت گیرد اما حالا می‌بینیم که تازه کالاوی آن‌را برای اولین بار رونمایی کرده که چندین ماه دیرتر از برنامهٔ اعلام‌شده است؛ اما ما می‌توانیم از این تأخیر چشم‌پوشی کنیم چراکه نتیجهٔ کار بسیار جذاب شده است.

gallery-1486131729-aerowagonvsregular

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. سیدامین فاخر

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (22 ديدگاه)

    طراحی انتهای سقفش خیلی قشنگه
    شده رقیب فراری اف اف

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. alpha

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      این حرفت رو شوخی حساب میکنم.
      فراری FF فقط پورشه پانامرا رو رقیب خودش میدونست.(تولید ff دیگه متوقف شده )
      فراری شاید تاپ ترین برند دنیاست.
      شرکت هایی که در سطح پایین ( نسبت به فراری ) فعالیت میکنند هیچ وقت نمیتونن رقیبی برای فراری باشند. مثل شورلت یا فولکس واگن.
      فراری رو چه به شورلت یا فولکس واگن ؟!؟
      FF الان دست دوم هاش بالای 200/000 دلار معامله میشن.
      زمانی که تولید میشد قیمت بعضی مدل هاش تا 560/000 دلار هم رسید. (با آپشن ها و …. .)

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        البته حرف مجید درسته اما منظور جناب فاخر فکر کنم از لحاظ فرم بدنه بود که ایشون گفتن
        ولی یه نکته هم من به مجید بگم که درسته که فراری و شورولت از لحاظ مدلهای که ساختن تو یه رده نیستن اما یادمون نره که فورد که شرکتی هست مثل شورولت تونست با فراری هم رقابت کنه و اون مدل همgt40 بود که فورد ساخت

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. alpha

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          بله .
          این حرف درسته.
          ولی منظور من این بود که هر ماشین جدیدی برای حمله به یک قلمروی خاص طراحی شده.
          مثلا بنز C63 AMG ، مرسدس از همون اول گفت این ماشین رو به سبک یک ماسل کار می سازیم تا با ماسل کار های پرافتخار امریکایی در فروش رقابت کنه. C63 موفق شد و همیشه فروش خوبی داره
          AMG-GT و SLS هم بیشتر برای رقابت با امثال کوروت ساخته شده بودن.

          اما رقابت با فراری* در فروش * و یا * سهم خواهی از بازار فراری* ، در کل دنیا شاید در توان 5 شرکت باشه.
          فراری مشتری های خاص خودش رو داره.
          موفق باشید.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          شکی در این موضوع نیست
          هر شرکتی یه بازار خاصی رو در نظر داره

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. سیدامین فاخر

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (22 ديدگاه)

        خب جناب عزیز مگه فراری اف اف چهار در بود که رقیب پانامرا باشه اصلا سگمنتشون فرق داره باهم
        پانامرا رقیب بی ام دبلیو ام شش گرند کوپه و بنز سی ال اسه
        خواهشا اینقدر نظر غیر حرفه ای نذارین اقایون

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Amirhossein

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (55 ديدگاه)

          در زمانی که فرراری اف اف تولید می شد همه جا مهم ترین رقیبش پورشه پانامرا توربو بود. همه ی اینترنت پر هست از مقایسه های پانامرا و اف اف.
          شما در گوگل بزن
          ferrari ff vs
          اولین پیشنهاد گوگل پورشه پانامراست. به این راحتی نمیشه به بزرگان این سایت گفت غیرحرفه ای.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سیدامین فاخر

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (22 ديدگاه)

          بله متاسفا بعضی دوستانی که رای میدن از رو تعصبه
          در هیچ مجله و محفل و سایت معتبری پانامرا رو به عنوان رقیب فراری اف اف معرفی نکردن چون فلصفه طراحیشون باهم فرق داره یکی سدان ویکی کوپه
          حالا هر چقدرهم شما اصرار کنی
          رقیب اصلی پانامرا از برندها بنز و بی ام و هستن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Alpha

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        هر دو 4 صندلی داشتند.
        هر دو در یک بازه ی قیمتی.
        از دو شرکتی که 50 ساله رقیب هم اند.
        البته FF گرونتر بود.
        در ضمن برنامه هایی برای تولید پورشه پانامرا شوتینگ بریک هم بود. ولی چون تولید FF متوقف شد دیگه پورشه ادامه نداد
        همین که فراری 2 در داره و پورشه 4 در ، یعنی دیگه رقیب هم نیستن.
        کسی هست که بگه من میخواستم پانامرا بخرم ولی چون دو تا در اضافه داشت رفتم FF خریدم ؟!؟!
        ________________________________

        شما میتونی هر چقدر که دوست داری ، از همین الان تا 10 سال دیگه نظر حرفه ای بذاری. منم مشکلی باهاش ندارم.
        منم به نظرات غیر حرفه ای خودم ادامه میدم ??????

        _________________________________

        به نظر من اینکه یک ماشین 50/000 دلاری رو رقیب یک سوپراسپرت ایتالیایی 330/000 دلاری بدونیم که قیمتش تا یازده برابر اون ماشین هم می رسید زیاد حرفه ای نیست… هست ؟؟؟!؟!

        نظر شما چیه دوست عزیز ؟!؟!؟

        _________________________________

        موفق باشی.
        بیشتر کامنت بذارید تا کاربران غیر حرفه ای و بی سواد پدال مثل بنده هم ازشون استفاده کنیم. باشد که با سواد و حرفه ای شویم ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. alpha

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          همین که فراری 2 در داره و پورشه 4 در ، یعنی دیگه رقیب هم نیستن؟؟؟!؟!؟!

          این جمله سوالی بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سیدامین فاخر

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (22 ديدگاه)

          تعداد صندلی که ملا ک نیست پس بفرمایید بفرماییدپراید هم چهارچهار صندلی داره
          بعدشم حرفتو بوی شوخی داره شما اصلا از سگمن و کلاس سر در نمیاری یعنی چی که چون دو تا در زیاد داره برم پانامرا بخرم
          بعدشم همین ماشینای ارزون قیمت امریکایی بارها پوز فراری رو به خاک مالوندن بله که صد درصد فراری بهتره ولی این باعث نمیشه که رقیب هم به شمار نیان
          بعدشم کسی جراتشو
          نداشته فراری اف افو با کوروت zo6 مقایسه کنه ه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. سیدامین فاخر

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (22 ديدگاه)

          بله که تعداد درب خودرو مشخصه خودرو هست
          پورشه پانامرا سدان فیس بک هست و فراری اف اف کوپه شوتینگ بریک
          مقایسه تو سایتها دلیل نمیشه که رقیب هم باشن یکی تولی محدود
          یکی تولید انبوهه
          فردا هم بیا بگو کدیلاک اسکالاد رقیب فراری لافرایه
          شما رو با کامنتهای
          کلا تعصبی ویک طرفه ت تنها میذارم تا ما افراد چیز ندون سایت پدال استفاده کنیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ace

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          کلاس بندی یعنی همین
          تعداد در، تعداد صندلی ، شاسی ، موتور و … هستن که کلاس یک ماشین رو تعیین میکنند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    البته این مدل که بصورت شوتینگ بریک هست چیز جدیدی برا کوروت نیست و در 1970 هم یه نمونه شوتینگ بریک از کوروت ساخته شد
    راستی بچه ها دیروز یه اتفاق خیلی خوب برام افتاد خواستم در قسمتی که مربوط به ماشین امریکایی هست بگم
    دیروز صبح مثل همیشه داشتم پیاده روی میکردم از سمت میدون رسالت تا خونه تو مسیر یدونه شورولت مونت کارلوی طلایی رنگ دیدم که کاپوتش بالا بود
    رفتم سریع سمتش که دیدم صاحبش داشت هواکش کاربراتور رو میبست
    سلام کردم و با خوش روی جوابم رو داد و بهش گفتم دمت گرم موتورش 350 هست؟؟؟
    گفت اره 350 هست و همین سوال من باعث شد متوجه شه که منم مثل خودشم خلاصه باهم رفیق شدیم حسابی و شمارشم گرفتم
    یه خصوصیتی که تمام امریکایی بازها ی واقعی دارن اینکه خیلی خاکی و خودمونی هستن و با صفا و ایشون هم همینطور بود و برای صفای بیشتر نشست پشت فرمون و 2 تا گاز داد و سر صبحی دیونمون کرد
    داشت ماشین رو اماده میکرد که ببره تعویض پلاک
    خلاصه به جمع رفقای امریکایی باز 1 نفر دیگه هم اضافه شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    بچه ها امروز میخوام در مورد شورولت ایمپالای 1964 و 1965 یه نکته مهمی رو بگم
    شورولت ایمپالا همانطور که بچه های امریکایی باز میدونن سال 1958 به عنوان یه پکیچ روی مدل(( بلر ))عرضه شد
    ایمپالا در واقع یه نمونه لوکس تر از بلر بود
    من با مدلهای مختلف ایمپالا فعلا کار ندارم
    اما 2 مدل هست که میشه گفت پر افتخار ترین و خواستنی ترین مدل های ایمپالا هستش
    سال 64و 65 که شورولت عزیز ایمپالا رو عرضه کرد ایمپالا در این 2 سال بیش از 2/000/000 ایمپالا فقط تولید کرد و مدلهای 64 و 65 پرفروش ترین ایمپالاهای تاریخ هستن
    طبق معمول موتورها از232 6 سیلندر تا 427 که 8 سیلندر بودبرا مدلهای 60 تا 64 و از 250 که 6 سیلندر بود تا 454 که 8 سیلندر بود برا مدلهای 65 تا70 بود
    مدل ss هم برا ایمپالا در دسترس بود که صندلیهای جلو 2 تیکه بود با شیفتر دنده ی وسط کنسول
    ss سال 65 موتور 396 داشت مه 325 اسب قدرت داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      اگه بخوام سدان ها و کوپه های شورولت رو در دهه ی 60 و 70 که با بدنه بلر عرضه شدن از لحاظ قیمت به ترتیب بگم
      1. بلر 2.بیسکاین 3. ایمپالا 4. کاپریس
      این 4 ماشین بدنه هاشون کاملا یکی بود و از لحاظ امکانات و قیمت با هم تفاوت داشتن
      بلر از 1950 تا 1974 تولید شد
      بیسکاین از 1958 تا 1972 تولید شد و اختصاصی برا بازار امریکا بود البته من 2 تا بیسکاین 1966 تو تهران از نزدیک دیدم
      ایمپالا از 1958 تا الان تولید میشه
      کاپریس هم به عنوان مدل لوکس تر ایمپالا از 1965 تا الان ادامه داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اعتمادیان

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (257 ديدگاه)

        احسنت علی آقا
        اطلاعات جالبی بود ، ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          تشکر از شما جناب اعتمادیان

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. امیرحسین

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (102 ديدگاه)

      یه دونه ایمپالا توی جشن 50 سالگی کامارو اومده بود توی پیست آزادی
      آقا یه چیز عجیبی بود
      من دیگه به کامارو نگاه نمیکردم
      فک کنم یه دونه z28 هم بود که خیلی خفن بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. alpha

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بسیار ایده ی خوب و جالبیه.
    کوروت رقیب بسیار خوبی برای SLS و AMG-GT بود.
    من کلا ماشین های موتور جلو خیلی میپسندم.
    کوروت C7 هم که خاطر همه هست، در درگ سال 2015 موتور ترند قهرمان شد و این عالی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا