شورلت

شورولت کوروت ZR1، خودروی سرعت ایندی 500

مسابقات ایندیاناپولیس ۵۰۰ ماه آینده آغاز خواهد شد و شورولت نیز این رویداد برای نمایش کوروت ZR1 جدید استفاده خواهد کرد.


به عنوان بخشی از این برنامه، کوروت ZR1 خودروی سرعت رسمی مسابقات امسال است. این خودرو تغییر چندانی در مقایسه با مدل کارخانه‌ای نداشته اما به نشان‌های ایندی ۵۰۰ و چراغ‌های ایمنی مجهز شده است. خودروی مورد بحث همچنین دارای پکیج پرفورمنس ZTK است که شامل سیستم تعلیق پرفورمنس و بال عقب فیبر کربنی قابل تنظیم می‌باشد.


از دیگر ویژگی‌های پرفورمنس ZR1 می‌توان به ترمزهای سرامیک کربنی برمبو، دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم کنترل سواری مگنتیک اشاره کرد. این خودرو همچنین دارای ریکوردر داده‌ها و ویدئوهای پرفورمنس و همچنین رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی به همراه لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ است.

قلب آهنین کوروت ZR1 پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار LT5 است که قدرت ۷۵۵ اسب بخاری و گشتاور ۹۶۸ نیوتون متری دارد. این پیشرانه به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۸۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۴۱ کیلومتر در ساعتی دارد.

امسال پانزدهمین باری است که کوروت به عنوان خودروی سرعت رسمی مسابقات ایندی ۵۰۰ انتخاب شده و البته بیست و نهمین باری است که شورولت وظیفه تأمین چنین خودرویی را بر عهده می‌گیرد.

شورولت رابطه ویژه‌ای با این مسابقات دارد زیرا سال تأسیس این برند و شروع مسابقات در سال ۱۹۱۱ بوده است. آرتور شورولت برای اولین بار در این مسابقه حضور یافت و برادر او گتسون شورولت در سال ۱۹۲۰ برنده ایندی ۵۰۰ شد.


بنا به گفته رئیس مسابقات داگلاس بولز، شورولت و IMS از وجود یکی از طولانی‌ترین و قوی‌ترین روابط تاریخ موتور اسپورت لذت می‌برند. او می‌گوید:

خودروی سرعت امسال یعنی کوروت ZR1 2019 خودروی بسیار سریعی بوده و هماهنگی فوق‌العاده‌ای با ایندی ۵۰۰ دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3897 ديدگاه)

    کامارو + کوروت : لایک ????
    موستانگ + GT : دیسلایک ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. یاس ی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    چقدر این ماشین زیباست.
    هرچی از زیبایی و ابهتش بگی کم گفتی، مشخصات فنیش لرزه بر اندام میندازه. بعد از نسل اول و دومش این نسل خوشگلترین کوروت هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا