پورشهشورلتهفته نامه

شورولت کوروِت گرند اسپورت در برابر پورشه 911 کاررا S

در این نوشتار قصد داریم دو مرکب اصیل آمریکایی و آلمانی را روبروی هم قرار دهیم: پورشه ۹۱۱ کاررا S مدل ۲۰۱۷ و شورولت کوروت گرند اسپورت ۲۰۱۷.

2017-chevrolet-corvette-grand-sport-vs-2017-porsche-911-carrera-s-front-three-quarter
۹۱۱ کاررا S در فیس لیفت اخیر خود، تغییرات جزئی ظاهری و پیشرانه جدید دریافت کرد. بلوک شش سیلندر خطی با خروجی ۴۲۰ اسب بخار و ۴۹۹ نیوتون‌متر به ترتیب ۲۰ و ۵۸ واحد نسبت به قبل قوی‌تر شده است. افزایش وزن ۴۵.۳ کیلوگرمی علی‌رغم این که به‌خودیِ‌خود یک نقطه‌ضعف محسوب می‌شود، اما همزمان توزیع وزن بین دو محور را نیز بهبود می‌بخشد. کابین بازطراحی شده، جعبه‌دنده دو کلاچه، سامانه تعلیق به‌روزتر، سامانه پویای کنترل شاسی و سامانه سفارشی فرمان ‌پذیری چرخ‌های عقب نیز از دیگر ویژگی‌های آن هستند.

2017-chevrolet-corvette-grand-sport-vs-2017-porsche-911-carrera-s-front-rear-three-quarter
در آنسوی میدان یکی از جذاب‌ترین ویرایش‌های کوروت با نام گرند اسپورت قرار دارد که بر پایه C7 مدل ۲۰۱۴ تولید شده و از قطعات مدل استینگرِی و Z06 بهره می‌برد. قلب این نسخه همان LT1 هشت سیلندر V است و با توان و گشتاور به ترتیب ۴۶۰ اسب بخار و ۶۳۰.۵ نیوتون‌متر در مقایسه با نمونه LS3 قبلی به میزان ۲۴ اسب بخار و ۵۰ نیوتون‌متر پربازده‌تر عمل می‌کند. در چارچوب آن غالبا از آلومینیوم استفاده شده است. ترمزها از نوع کربن سرامیکی بوده و با دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی همکاری دارند. تعدیل‌های انطباقی magnetorheological استاندارد، بسته آئرودینامیکی Stage II متعلق به کد Z06 و لاستیک‌های میشِلین پایلوت کاپ ۲ نیز سایر ویژگی‌های آن را تشکیل می‌دهند. تمامی این‌ها همزمان سبب افزایش وزنی برابر با ۴۰.۸ کیلوگرم و بهبود نسبت قدرت به وزن خودرو شده‌اند.

2017-chevrolet-corvette-grand-sport-vs-2017-porsche-911-carrera-s-front-three-quarter-in-motion
وقتی بحث قیمت به میان می‌آید، کوروت به گزینه‌ای تحریک کننده بدل می‌گردد. پورشه ۹۱۱ هرچقدر هم که خودروی بسیار خوب و ایده ‌آلی باشد باز هم گران است. هم اکنون برای کوروت گرند اسپورت باید ۶۶,۴۴۵ دلار بپردازید (۱۰,۰۰۰ دلار گران‌تر از قبل)، درحالی‌که نمونه پایه کاررا S به میزان ۱۰۴,۴۵۰ دلار (افزایش ۷,۰۰۰ دلاری نسبت به مدل پیشین) از حسابتان کسر خواهد کرد. نکته‌ای که درباره هردو خودرو جالب به نظر می‌رسد، فهرست عریض و طویل موارد سفارشی است. ارزش پولی مجموع آپشن‌های قابل انتخاب برای ۹۱۱ و کوروت به ترتیب برابر با ۲۵,۰۰۰ و ۳۶,۰۰۰ دلار می‌باشد که با یک خودروی شهری ارزان‌قیمت اروپایی یا آمریکایی برابری می‌کند!

2017-chevrolet-corvette-grand-sport-vs-2017-porsche-911-carrera-s-rear-end-in-motion-02
کمی از اعداد و ارقام فنی بگوییم. کوروت قدرت بیشتری دارد اما پورشه سریع‌تر است. شتاب اولیه ۳.۱ ثانیه‌ای فرزند اشتوتگارت که با تکیه بر جعبه‌دنده بسیار سریع و حضور ۶۳ درصد وزن خودرو در عقب میسر شده، با بسیاری از سوپرماشین‌ها برابری کرده و برای یک کوپه دیفرانسیل عقب با توان کمتر از ۵۰۰ اسب بخار فوق‌العاده به نظر می‌رسد. در مقابل، گرند اسپورت با استفاده از جعبه‌دنده دستی خود و متانت تمام ظرف ۳.۹ ثانیه به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد و مسافت یک‌چهارم مایل را در ۱۲.۲ ثانیه با بیشینه سرعت ۱۸۶.۶ کیلومتر بر ساعت پشت سر می‌گذارد که در مقایسه با رکورد ۱۱.۵ ثانیه‌ای و ۱۹۴ کیلومتری کاررا S کندتر است.

2017-chevrolet-corvette-grand-sport-vs-2017-porsche-911-carrera-s-rear-end-in-motion
فرزند پورشه علی‌رغم وزن کمتر و ترمزهای بزرگ‌تر به مسافت بیشتری برای ایست کامل از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت احتیاج دارد که به نظر می‌رسد علت آن در لاستیک‌های گامبال (Gumball) کوروت نهفته باشد!
در بحث تحمل شتاب جانبی ، ۹۱۱ و کوروت به ترتیب اعداد ۱.۰۵ و ۱.۱۸ جی را به ثبت رساندند. نتایج طی مسیر ۸ نیز به همین منوال بوده و آمریکایی جسور با زمان ۲۲.۳ ثانیه و شتاب جانبی متوسط ۰.۹۱ جی در برابر زمان ۲۳.۱ ثانیه و شتاب ۰.۹۱ پورشه پیروز میدان بود. بد نیست اشاره‌ای بکنم که اعداد بدست آمده توسط کوروت مشابه Z06 و وایپر ACR بوده و تنها یک رتبه پایین‌تر از پورشه ۹۱۸ اسپایدر جای می‌گیرد. همچنین باید در نظر داشته باشید که نمونه مورد بحث در این نوشتار جعبه‌دنده دستی دارد و انواع خودکار احتمالاً می‌توانند رکورد بهتری بر جای بگذارند.

2017-chevrolet-corvette-grand-sport-driver-side
هر دو خودرو هنگام طی مسیرهای تنگ و پرپیچ‌وخم مزایا و معایب خود را دارند و نمی‌توان یکی را به‌عنوان برنده مطلق انتخاب کرد. مهندسی پورشه مشابه خودروهای موجود در مسابقات له‌مانز و فرمول یک است و تلاش شده تا بازده فنی تا آخرین سطح ممکن بالا برود. سرعت آن در پشت سر گذاشتن پیچ‌ها فوق‌العاده بوده و حقیقتاً باعث تعجبتان می‌شود. در مقابل، کوروت با سواری آتشین خود آنقدر آدرنالین خون راننده را بالا می‌برد که ناخودآگاه تمامی تمرکزش معطوف رانندگی می‌گردد. فرمان‌پذیری آن کاملاً دقیق و سریع است، به‌طوری که می‌توانید با سرعت‌های بسیار زیاد نیز وارد پیچ شده و به‌راحتی از آن عبور کنید، بدون این‌که کوچک‌ترین کم فرمانی در هدایت دماغه محسوس باشد. اگر کاهش بیش فرمانیِ معروف موجود نسل‌های پیشین را هم بدان اضافه کنیم، می‌توان گفت گرند اسپورت کنونی یکی از بهترین‌ کوروت‌های تولیدشده تا به امروز است.

2017-porsche-911-carrera-s-driver-view
جیسون کامیسا (Jason Cammisa) از دست‌اندرکاران مجله معتبر موتور ترند در توصیف آن می‌گوید: قبل از به دست گرفتن سکان هدایت کوروت، باید نحوه رانندگی خود را از نو سازماندهی کنید، چراکه بیشتر اوقات سرعت عمل و کاهش میدان دید مشکل اصلی‌تان خواهد بود. فرمان پذیری در مرکز پیچ غیرقابل‌باور بوده و هرگز با کم فرمانی مواجه نمی‌شوید.

2017-porsche-911-carrera-s-front-three-quarter-in-motion-02
شخصیت پورشه به نیکی لائودا (Niki Lauda) در دنیای فرمول یک شبیه است اما شورولت بیشتر به دِیل اِرنهارت (Dale Earnhardt) می‌ماند. در کابین ۹۱۱ اصلاً خبری از تکان‌های موجود در کوروت نیست. واکنش پدال گاز در پورشه، به لطف سامانه ضد لَگ (anti-lag system) بی‌نظیر بوده و در مقایسه با کوروت برتری قاطع دارد. همین نکته باعث شده هنگام خروج از پیچ نیز علی‌رغم تقسیم وزن ۶۳/۳۷ (عقب/جلو) جسورتر و تأثیرگذارتر عمل کند و در برابر توصیفاتی که از رفتار کوروت شد چیزی کم نداشته باشد.

2017-chevrolet-corvette-grand-sport-front-three-quarter-in-motion-02
کمی هم از نکات منفی دو رقیب آلمانی و آمریکایی بگوییم. دنده‌های کوروت همانند گذشته طولانی‌اند و دیر تعویض می‌شوند، درنتیجه نسبت به ۹۱۱ زمان بیشتری برای رسیدن به قله گشتاور و دور مناسب پیشرانه می‌طلبد. در آن‌سوی میدان، عملکرد دُردانه اشتوتگارت در میانه پیچ با اندکی کم فرمانی همراه است. شاید این نکته در بسیاری دیگر از خودروها به چشم نیاید، اما در چُنین پرمدعایی واقعاً آزاردهنده ظاهر می‌شود. درحالی‌که کوروت تا آخرین لحظه به پیچیدن ادامه می‌دهد، ۹۱۱ بخاطر تایرهای جلوی خود از یک نقطه به بعد دیگر به اندازه کافی تحت کنترل نیست.

2017-porsche-911-carrera-s-rear-three-quarter-in-motion
اگر اهل رانندگی روزمره با کوپه وحشی خود هستید، ۹۱۱ به دلیل راحتی بیشتر، سواری نرم‌تر و نمای زیباتر اتاق گزینه بهتری خواهد بود. کوروت علی‌رغم ضعف در این موارد، می‌تواند با سقف تارگا استاندارد و کیت بدنه عریض خود توجه بیشتری جلب می‌کند، که به نظر نمی‌رسد نکات قابل‌توجهی برای استفاده روزانه باشند!

2017-chevrolet-corvette-grand-sport-rear-three-quarter-in-motion
سه نکته درباره شورولت بسیار ناامید کننده است: صدای نه‌چندان جالب، کیفیت پایین‌تر اتاق در مقایسه با پورشه و استیکرهای بی‌کیفیت روی گلگیرهای جلو. چُنین نقاط ضعفی به‌خودی‌خود برای یک کوپه عضلانی آمریکایی یک فاجعه محسوب می‌شوند، چه برسد به این‌که صدای فوق‌العاده حاصل از بلوک توربو ۹۱۱ را شنیده و کیفیت ساخت فوق‌العاده کابین آن را نیز دیده باشید. هرچه که باشد کوروت یک خودروی معمولی نیست و مسئولان کمپانی باید هرچه زودتر درصدد رفع این موارد برآیند.

2017-chevrolet-corvette-grand-sport-vs-2017-porsche-911-carrera-s-rear-end-view

جانی لیبرمن (Jonny Lieberman) از تحریریه موتور ترند درباره این مشکل گفته: همیشه رویای روزی را دارم که کیفیت ساخت کوروت اثر منفی روی فروش آن نگذارد. نمی‌دانم این که یک کوروت درست مثل پورشه از آب درآید چه حسی دارد، اما امیدوارم روزی برسد که این مهم محقق گردد.

2017-chevrolet-corvette-grand-sport-vs-2017-porsche-911-carrera-s-rear-three-quarter-in-motion

برای جمع‌بندی باید گفت دو رقیب آلمانی و آمریکایی شخصیت‌های کاملاً متفاوتی دارند. نقاط ضعف و قوتشان در تعادل بوده و داخل پیست و جاده عملکرد تقریباً مشابهی ارائه می‌کنند. پورشه ۹۱۱ کاررا S مدل ۲۰۱۷ خودرویی با عملکرد فوق‌العاده و راحتی مثال‌زدنی می‌باشد که برای استفاده روزمره هم کاملاً مناسب است. پیشرانه شش سیلندر خطی آن بازده فوق‌العاده‌ای دارد و ازنظر فنی ضعف خاصی نشان نمی‌دهد. شورولت کوروت گرند اسپورت مدل ۲۰۱۷ هم یک کوپه وحشی آمریکایی با خوی آتشین و پر از هیجان است که علی‌رغم برخی مشکلات، همواره باعث شگفت‌زدگی و افزایش آدرنالین در بدنتان خواهد شد. از آنجایی‌که تفاوت اصلی دو خودرو در ذات و سرشت آن‌هاست، انتخاب و ترجیح هریک بر دیگری به سلیقه خریدار و انتظارات وی بستگی دارد و هیچ‌کدام را نمی‌توان برنده مطلق این رقابت کوتاه دانست.

2017-porsche-911-carrera-s-front-end-in-motion

2017-chevrolet-corvette-grand-sport-front-end-in-motion-e1481226752599

در پایان توجه شما را به مشخصات شورولت کوروت گرند اسپورت ۲۰۱۷ و پورشه ۹۱۱ کارِرا اِس ۲۰۱۷ جلب می‌کنم.

شورولت کوروت گرند اسپورت ۲۰۱۷

نوع خودرو: کوپه دو درب، پیشرانه جلو، دیفرانسیل عقب
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): ۴۴۹۳ / ۱۹۶۶ / ۱۲۳۴
فاصله بین دو محور: ۲۷۱۰ میلی‌متر
وزن خشک: ۱۵۷۱.۲ کیلوگرم
توزیع وزن (جلو/عقب): ۵۰ درصد / ۵۰ درصد
ظرفیت: دو نفر
شعاع گردش: ۱۱.۴۹ متر
ظرفیت صندوق بار: ۴۲۴.۷ لیتر
پیشرانه: بلوک V8 آلومینیومی با زاویه ۹۰ درجه / OHV / دو سوپاپ در هر سیلندر
حجم دقیق پیشرانه: ۶.۱۶۲ سی‌سی
نسبت تراکم هوا به سوخت: ۱۱.۵ به ۱
بیشینه قدرت: ۴۶۰ اسب بخار در ۶.۰۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور: ۶۳۰.۴ نیوتون‌متر در ۴.۶۰۰ دور بر دقیقه
جعبه‌دنده: هفت سرعته دستی
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۳.۹ ثانیه
سامانه تعلیق (جلو/عقب): بازوهای کنترلی، فنر تخت عرضی، شوک‌های قابل‌ تنظیم و میله ضد غلتش / چند اتصالی، فنر تخت عرضی، شوک‌های قابل ‌تنظیم و میله ضد غلتش
ترمزها: دیسکی کربن-سرامیکی خنک شونده در جلو و عقب
مصرف سوخت (شهری/جاده‌ای/ترکیبی): ۱۴.۷ / ۹.۴ / ۱۲.۳
قیمت پایه: ۶۶,۴۴۵ دلار

2017-chevrolet-corvette-grand-sport-vs-2017-porsche-911-carrera-s-front-end-in-motion-low

پورشه ۹۱۱ کارِرا اِس ۲۰۱۷

نوع خودرو: کوپه دو درب، پیشرانه وسط، دیفرانسیل عقب
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): ۴۴۹۸ / ۱۸۰۸ / ۱۲۹۶
فاصله بین دو محور: ۲۴۵۱ میلی‌متر
وزن خشک: ۱۵۲۰.۸ کیلوگرم
توزیع وزن (جلو/عقب): ۳۷ درصد / ۶۳ درصد
ظرفیت: چهار نفر
شعاع گردش: ۱۰.۶ متر
ظرفیت صندوق بار: ۱۴۴.۴ لیتر
پیشرانه: بلوک شش سیلندر تخت آلومینیومی / DOHC / چهار سوپاپ در هر سیلندر
حجم دقیق پیشرانه: ۲.۹۶۶ سی‌سی
نسبت تراکم هوا به سوخت: ۱۰ به ۱
بیشینه قدرت: ۴۲۰ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور: ۴۹۹ نیوتون‌متر در ۱۷۰۰ دور بر دقیقه
جعبه‌دنده: هفت سرعته دو کلاچه خودکار
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۳.۱ ثانیه
سامانه تعلیق (جلو/عقب): استرات، فنر لول، شوک‌های قابل‌ تنظیم و میله ضد غلتش / چند اتصالی، فنر لول، شوک‌های قابل ‌تنظیم و میله ضد غلتش
ترمزها: دیسکی کربن-سرامیکی خنک شونده در جلو و عقب
مصرف سوخت (شهری/جاده‌ای/ترکیبی): ۱۰.۶ / ۸.۴ / ۹.۷
قیمت پایه: ۱۰۴,۴۵۰ دلار

[polldaddy poll=9619557]

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۸۷ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    اختلاف قیمت در حدود 40 هزار دلار دارن پس پورشه با کیفیت تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. madjid

      ۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      جدا برای اثبات برتری پورشه نیاز به دونستن اختلاف قیمت داشتی؟

      پورشه نماد آلمانه. مثل فراری برای ایتالیا. مثل کادیلاک برای آمریکا. مثل تویوتا برای ژاپن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. dice

        ۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (166 ديدگاه)

        داداچ فک نمی کنی اون بنزه که نماد المانه… نه پورشه؟( ببخشید عاشقان پورشه ولی این عینه حقیقت.. واینکه 911 تو این کلاس عالی بود…بازم می گم بود… الان عالی amg gt …مقایسش هم موجوده..رو هوا حرف نمی زنم :) … من خودم از قیافه همه پورشه ها متنفرم …نمی گم بده.. من بدم می اد…به جز قسمت عقب پانامرا جدید…واقعا زیباست
        و اینکه کوروت نسبت به قیمتش واقعا عالیه….

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. Daniel

          ۷ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (952 ديدگاه)

          100 درصد داری رو هوا حرف میزنی.
          Porsche نماد مهندسی آلمانی و برند محبوب آلمان هست. کسی هم اینجا نگفته کوروت بده چون همه این ماشین رو میشناسن.
          پس داری رو هوا حرف میزنی… .

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2027 ديدگاه)

          مرسدس تنها نماد خودرو سازی آلمان نیست
          مرسدس نماد خودرو در دنیاست
          .
          و پورشه نماد اسپرت سازی آلمان

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. madjid

          ۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          با احترام ::::
          شش ماه که در مورد خودرو مطالعه کنی و اطلاعاتت زیاد بشه، خود به خود میفهمی نماد خودروسازی هر کشور چه ماشینی هست

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. FreeBird

        ۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (20 ديدگاه)

        چون نماد هست یعنی بهتر هم هست؟خیلی منطقی بود
        در ثانی با قیمت پورشه که تو این مقاله استفاده کرده میشد کوروت zo6 انتخاب کرد که دیگه جای بحثی نمیذاشت برای ما.
        در نهایت نویسنده باید اشاره میکرد که گرند اسپورت اصلن نمونه پرفورمنس ارائه شده توسط کمپانی نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Daniel

      ۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (952 ديدگاه)

      خراب استدلالتم.
      اندازه یه صفحه برگه A4 مشخصات هرکدومه. برتری کاملا مشخصه از هر لحاظ.
      البته این بحث واسه من چوب دو سر بوووووقه چون آلمان و آمریکارو باهم میخوام. ولی پای پورشه وسط باشه اونم با رنگ آبی میامی دیگه از همه چیز میگذرم که برتری پورشه رو ببینم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. dice

        ۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (166 ديدگاه)

        رو هوا؟؟؟ عب نداره…
        دانیال عزیز اینکه نماد آلمان مرسدسه شک داری؟؟؟ بابا بیخیال جدا… در ضمن من مقایسه رو گفتم که رو هوا حرف نمی زنم… اگه اشتباه نکنم مقایسه اتو اکسپرس بود… ببین تعصب تا کجا… دیگه مرسدس هم دارن می برن زیره سوال این عشاق پورشه :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Daniel

          ۷ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (952 ديدگاه)

          تو که راس میگی.
          بنز نماد آلمان. آب هم که سربالا میره. خورشید هم دور زمین میچرخه.
          سایپا هم مطمئنه. ایرانخودرو بهترین خودرو ساز دنیا.
          دوس داشتی یکی از عشاق بنز؟؟؟؟؟؟
          بنز خودروساز فوق العاده ای هست ولی الکی بزرگش نکنید.
          من نمیدونم مجبورید کامنت بزارید الکی؟؟؟
          ی مدتیه کیفیت کامنتا واقعا پایین اومده. ی سری دوستان بودن که به عشق کامنتای اونا توی این سایت اومدم مثل مهران 911 و علی (شوی نوا). ولی از وقتی اونا کامنت نمیزارن کیفیت پایین اومده… .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. dice

          ۷ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (166 ديدگاه)

          خواهشا شما با این میزان تعصب درباره کیفیت کامنت ها صحبت نکنید :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Daniel

          ۷ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (952 ديدگاه)

          شما پروفسور.
          فقط پروفسور عشق بنز از رو هوا حرف نزن.
          بزرگان گفته اند:
          تا مرد سخن نگفته باشد……. عیب و هنرش نهفته باشد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. (ali (CHEVY NOVA

          ۷ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          سلام daniel عزیز
          داداش شما لطف داری نسبت به من در کامنت بالا
          والا در مورد اینکه کدوم کمپانی خودروساز نماد کشورش هست نمیشه نظر قاطعی گفت
          مثلا نماد خودروسازان امریکایی از دید بعضی ها فورد هستش و از دید بعضی ها کادیلاک هست و از نظر من شورولت
          برا همین اینکه بخواییم بگیم قاطع نماد کدومه به هیچ نتیجه ای نمیرسیم
          این نظر منه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. mehran911

          ۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2027 ديدگاه)

          لطف داری daniel جان
          دوست عزیز ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. مهدی 911

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (459 ديدگاه)

    خداییش پورشه بالاترین مهندسی رو داره از یک ماشین 420 اسبی شتاب 3/1 ثانیه بدون تعصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. KING 918

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    دقیقا اینکه پورشه قیمت بالاتری داره خب درمقابلش کیفیت ساخت داره …. نمیشه این رو ضعف پورشه تلقی کرد …
    از طرفی شما فقط با یه موتور 6 سیلندر تنفس طبیعی از یه غول 8 سیلندر سریعتر هستید و این خودش واقعا از نکاتیه که من پورشه رو برتر میدونم …..
    شما نگاه کنید یه موتور 6 سیلندر 3 لیتری که 420 اسب بخار قدرت داره از یه 8 سیلندر 6لیتری سریع تر ظاهر میشه …..
    در پورشه میشه لذت رانندگی با یکی از سریعترین گیربکس های حال حاضر جهان (pdk) رو برد و باز هم ادم رو برای خرید تحریک میکنه …. ( پولدارها)
    اگرچه ظاهر بحث سلیقه ایی هست ولی ظاهر کوروت جذاب تره ولی برای منی که عاشق پورشه ام اصلا ظاهر کوروت به چشم هم نمیاد …… ( و برعکس برا عشق کوروت ها )
    در کل هردو بسیار عالین ………

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. madjid

      ۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ظاهر کروت برای شما جذاب تره
      وگرنه وقار و حس آرامش و اعتماد به نفسی که در صورت 911 هست، در کمتر ماشینی دیده میشه.

      کوروت هم قشنگه… خیلی قشنگه… ولی پورشه یک چیز دیگست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918

        ۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        مجید جان رفیق … ( گفتم جذاب تره )
        کوروت طراحی به سبک سوپر اسپرت ها داره و به لحاظ طراحی اگه یه قیاس انجام بدی
        می بینی که بدنه کوروت کشیده تر و نوک ماشین کاملا خمیده و در انتهای ماشین خیلی پهن طراحی شده ولی 911 های کاررا ( نه سری توربو یاgt3 ) ظاهری ساده به سبک یه ماشین اسپرت جم جور دارن و حتی اینو در هواکش های پورشه میشه دید
        پورشه در هرچیزی از اسپویلر و هواکش های کناری حذف شده و همین طور روی سپر عقب تا رکاب ماشین همه چی رو ساده گرفته تا تفاوت با مدل های دیگه واضح تر بشه هر چند هنوزم بسیار زیباست …..
        اما در مقابل کوروت همه چی رو خشن و جوان پسند انتخاب کرده در تمام نقاط ماشین میشه این رو دید و یه مقدار از ظاهر ساده پورشه جذاب تره بی تعصب …..
        اما درسته اگه 911 توربو اس یا gt3 و مخصوصا 911r رو مقایسه میکردن بدون شک 911 جذاب تر بود به خصوص اسپلیتر های جم شونده سری توربو یا هواکش های بی نهایت ریبا در 911 r و اسپویلر و حالت خشن gt3 واقعا وصف نا پذیره ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. madjid

          ۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          کوروت جذاب تره
          و 911 کاررا ، پورشه تره !!
          پورشه بودن یعنی جذابیت ، یعنی زیبایی ،یعنی اعتماد به نفس، یعنی وقار.
          یعنی همه ی موارد مثبت کنار هم.

          هر ماشینی که پورشه تر باشه، به چشم من جذاب تر خواهد بود و هر محصول پورشه که از اصول طراحی این شرکت تخطی کنه، زیبا نخواهد بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. FreeBird

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (20 ديدگاه)

      فقط به یک سری اعداد و ارقام نگاه نکن دوست عزیز بازه د.ر موتوری که این اعداد ارائه میشه و سادگی طراحی موتور و عمر بالا و البته گشتاور بالاتر هم نکات مهمیه.

      ضمن اینکه این نگاه شما خیلی سطحی که پورشه از سه لیتر 400 اسب کشیده بیرون کوروت هم از 6 لیتر 400 تا کشیده بیرون.باید دید تو چه بازه هایی از دور موتور این قدرت در اختیار شماست و اینکه تو دور موتور مرده برای رسیدن به ح اکثر قدرت چقدر زمان لازم داره.
      اگه فقط حجم موتور بود که کوروت الان باید دو برابر پورشه مصرف داشت چون حجم موتورش دو برابر.اینکه موتور های امریکایی بعد 40 سال تو ایران دست این مکانیکای بی سواد دووم اوردن همه هنر جنرال موتور هست پس فقط اعداد و ارقام و نگاه نکن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (6810 ديدگاه)

        FreeBird میخوامت داداش
        دمت گرم از این صحبتت خیلی خوشم اومد
        افرادی که تا حالا امریکایی نداشتن اینجا شدن صاحب نظر
        خیلی جالبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. abbas us.c

          ۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (269 ديدگاه)

          داش علی نمونش موتورهای 350 که چطور بعد از سال ها رو بیوک اسکای لارک و کامارو ایمپالا استفاده میشن و هنوز هم دووم اوردن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. FreeBird

          ۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (20 ديدگاه)

          چاکرتیم علی جان لطف داری شما

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. (ali (CHEVY NOVA

          ۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (6810 ديدگاه)

          عباس عزیز و FreeBird بزرگوار
          از این به بعد دوست دارم نظرات شما رو بیشتر تو سایت ببینم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. abbas us.c

          ۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (269 ديدگاه)

          به روی چشم علی اقا

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. محمد

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (688 ديدگاه)

      یکی از دلیل های برتری پورشه نحوه قرا ر گیری سیلندر هاست
      صدایه فوق العاده خوبشم علاوه بر برخی موارد ب این موضوع هم ربط دارد
      اونایی ک نمیدونن پورشه سیلندرهاشو ب شکل تخت قرار مبده
      البته اون موفه ک من کار نداشتم و دانش اموز بودم اینارو میخوندم الان نمیدونم چیجوری،شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مهدی 911

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (459 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر یک درگ هیجان انگیز بین 911 توربو اس کوروت zr1جدیدو مکلارن 570 و650 و هوراکان و 488فراری هستم خودروهای رقیب به نظرتون کدومش میبره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. abbas us.c

      ۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (269 ديدگاه)

      zr1جدید. چون اگر واقعا قدرتش بین 700تا750باشه و گیربکس10دنده جدید هم روش باشه حرفی برا گفتن باقی نمیذاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Daniel

      ۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (952 ديدگاه)

      911 نسخه همشون رو میپیچونه شک نکن.
      اینکه نسخه کاررا s هست شتابش 3.1 . وای به حالشون اگه توربو اس وارد میدون بشه.
      مهندسی پورشه رقیب نداره… .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. abbas us.c

        ۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (269 ديدگاه)

        داداش مک لارن 570 911توربو رو زد دیگه چه برسه به zr1جدید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی 911

          ۷ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (459 ديدگاه)

          در موتور ترند توربو اس زمان 10/5 داشته و 570 زمان 10/7

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Daniel

          ۷ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (952 ديدگاه)

          مکلارن 570S شتابش 3.2ه که از شتاب کاررا S کمتره.
          چطور 911 توربو S رو زده؟؟؟ تازه ارتقا یافتش توسط نوویتک شتابش شده 3.
          مطلبش تو همین سایت هست.
          اول لینکش رو گذاشتم ولی چون رفت برای تایید حذفش کردم ولی اگر بگردی پیداش میکنی تو پست های مکلارن.
          با این حال مکلارن رقیب سرسختیه واسه پورشه. خوشم میاد ازش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. پرهام

          ۲۶ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (741 ديدگاه)

          کوروت ۶۵۰ اسب بخاری صفر تا صد ۲.۹ داره
          چه برسه به zr1 که قراره بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ اسب باشه!
          در حالی که ۹۱۱ توربو اس صفر تا ۶۰ مایلش ۳ ثانیه اس
          و حتی اگه از تفاوت ۶۰ مایل در ساعت تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت هم بگذریم همین الان کوروت فول در حالی که ۵۰ هزار دلار ارزون ترن
          از ۹۱۱ توربو اس سریع تره
          دیگه خودت قضیه Zr1 رو درک کن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      1. Daniel

        ۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (952 ديدگاه)

        دیدمش. ولی بنظرم منصفانه نبود ( البت نظر منه) چون پورشه تو مشخصات برتره. البته از حق نگذرم مکلارن خیلی خیلی خوبه ولی جمله معروف جرمی کلارکسون درباره پورشه اگر اون بخش شوخیاشو فاکتور بگیرم اینه:
        .This is brilliant
        یا همیشه درباره موتورهای پورشه میگه :
        The engine is genuinely incredible.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. abbas us.c

          ۷ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (269 ديدگاه)

          اخه همه چی که شتاب نیست همون اول فیلم هم911 جلو میوفته ولی 570 بخاطره وزن کمتر و قدرت بیشتر جلو افتاد.اگر مکلارن بیاد وسط جرمی کلارکسون پورشه رو بیخیال میشه خودتون که میدونین چه تعصبی رو ماشینا انگلیسی داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. madjid

        ۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        اون درگ انگلیسیه.
        به درگ های انگلیسی اعتماد نکنید.
        بویژه وقتی یک از شرکت کننده ها ، مال خودشونه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. abbas us.c

          ۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (269 ديدگاه)

          اقا مجید این حرفت که میگی به درگ های انگلیسی اعتماد نکنید رو کاملا قبول دارم اما اگر نگاه به تایم 1/4مایل پورشه تو این درگ یه نگاهی بندازید میبینید کاملا مشابه تایمش تو کار اند درایور هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Daniel

        ۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (952 ديدگاه)

        پورشه هم برند لوکس هست. هم موتورهاش ردیفه. هم شتابش بهتره.من که نگفتم فقط شتاب. ولی همین شتاب که شما به راحتی اسمشو میاری یکی از دلایل مهم پیشرفت خودروسازی بوده.
        تا 3 بشمار…. حالا 911 داره 100تا میره. :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. abbas us.c

          ۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (269 ديدگاه)

          داداش شما قبلش بحث شتاب صفر تا صده 570 و توربو اس رو خودتون کشیدن وسط من فقط میخواستم بگم همه چی شتاب نیست وگرنه من اینو انکار نمیکنم که شتاب یکی دلایل پیشرفت خودروسازی بوده و پورشه یک کمپانی فوق العاده خودروسازیه.برای مثال 911 توربو اس با وجود وزن کمتر و گیربکس و شتاب بهتر تو تست رولینگ از وایپر میخوره وایپری که نه کنترل لانچ داره نه AWDهستش(البته اینایی که گفتم بیشتر بدرده حرکت اولیه میخورن)اگر هم خواستی لینک ویدئو هم براتون میفرستم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. Daniel

        ۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (952 ديدگاه)

        امکان نداره.
        فقط وایپر ACR اونم فقط تو پیست سریعتره چون آیرودینامیکش ارتقا یافته بوده. ولی تو شتاب 0 تا 100 ACR هم حریف 911 توربو S نمیشه.
        ACR باید با GT3 RS مقایسه بشه.
        اگه تست رولینگ منظورت همون شروع در حین حرکته که باید بگم اصلا معیار مناسبی نیست چون همش به راننده بر میگرده و کوچکترین مکث همه چیو خراب میکنه.
        لینکو بده ببینم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. abbas us.c

          ۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (269 ديدگاه)

          اقای عزیز تو0تا100 حتی از gt3 rsهم میخوره. خیلی از ماشین ها هستن تو 1/4 مایل خیلیارو میزنن ولی تو رولینگ تست میخورن.برای مثال چلنجر هلکت و کامارو زد ال وان 2016هم تست رولینگ گرفتن که چلنجر برد غافل از اینکه زد ال1 1/4 رو0/3 زودتره هلکت تموم کرده.اقای عزیز اگر درنظر بگیریم که راننده پورشه درهنگام رولینگ تست 20درصد جای خطا داشته باشه درصده خطا وایپر80درصده چون وایپر دنده دستیه ولی پورشه به لطف pdk اتوماته و خیلی راحت تره.رولینگ تست هم تستی هست که توش قدرت و ایرودینامیک خیلی تاثیر داره و ناعدالتی هایی که تو 1/4 رخ داده رو کاملا پوشش میده.برای مثال امریکاییا بخاطره awdنبودن از awdها تو 1/4 مایل میخورن ولی تو رولینگ تست همونارو میزنن بخاطره اینکه دیگه awdبکارشون نمیاد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. abbas us.c

          ۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (269 ديدگاه)

          https://www.youtube.com/results?search_query=dodge+viper+vs+911+turbo+rolling+test تو همین نتایج رولینگ وایپر و 911 توربواس هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. Daniel

        ۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (952 ديدگاه)

        مرد حسابی ACR خودش به کوروت Z06 تو مقایسه موتور ترند باخته اونوقت GT3RS رو زده. عشق آمریکایی هستی و اون کلیپ مقایسه رو ندیدی؟؟؟؟؟
        کوروت 3.3 و ACR 3.5
        اونوقت چهطوری GT3RS رو زده.
        یا موتور ترند داره دری وری میگه یا ACR مثل فیلم های تخیلی یکدفعه پریده و جلو افتاده. وایپر از پس بنز SLS بلک سریز نتونست بربیاد.
        خودت بنظرت عقلانیه.
        مقایسه معتبر ببین. پیشنهاد میکنم کلیپ مقایسه موتور ترند رو ببینی . نه رولینگ تست. کدوم سایت معتبری رولینگ تست رو معیار قرار داده؟؟؟
        وایپر اگر ماشین بود که تولیدش متوقف نمیشد. 10 سیلندر و 8.4 لیتر حجم وشتاب 3.5 اونم آخرین نسخه با کلی آپ گرید.
        کیفت هم که فاجعه. بنظرم زیاد باهات بحث کردم. تو به دین خودت ما هم به دین خودمان.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. abbas us.c

          ۱۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (269 ديدگاه)

          اولا که سایتای معتبر رولینگ تست رو هم قبول دارن حتی مقایسه جی تی ار و کوروت zo6;که چند سال پیش انجام داده با استفاده از همین رولینگ تست متوجه شدن که در پشت پرده جی تی ار چی میگذره و رولینگ تست تو کل کل های خیابونی استفاده و اگر به لیست مقایسه سایتا یه نگاهی بندازید متوجه تست های رولینگ هم میشید.اون درگ هایی که شما میگید من پشت صحنشون هم دیدم تو اخرین درگ بزرگ موتور ترند از دست لانچ وایپر کلافه شده بودن و اعتراف میکردن که حرفه ای ترین رانندشون رو تو وایپر نشوندن ولی به نتیجه دلخواه نرسیدن به همین دلیل عقب موند از بقیه (بخاطره نبود کنترل لانچ)که البته دوج گفته بخاطره حفظ اصالت کنترل لانچ قرار نمیده و گفتشون هم قابل قبوله وگرنه اگر وایپر کنترل لانچ داشت و awdبود راحت صفر تاصدو زیره3میزد اون خودرویی هم که شما میگید فاجعس تو پیست ماشینایی که6-7برابر خودش قیمت دارنو زده و رکوررده 13تا پیست دستشه و تو این مقایسه موتور ترند هم gt3 rsرو هم زده فقط با130هزار دلار!!!!!حالا شما اسمشو بذار فاجعه یا هر چیزه دیگه.والسلام

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. abbas us.c

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (269 ديدگاه)

    پورشه نسبت به قدرتش شتاب فوق العاده ای داره ولی اختلاف قیمتشون بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شایان

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    واقعا رو دست پورشه نداریم…این از ۹۱۱ اون از پانامرا نیو با کلی امکانات مسحور کننده کاین و باکستر پیشکش…
    کروت هم خوبه ولی در مقابل پورشه ۹۱۱ رقیب گردن کلفتی نیست.الحق والانصاف پورشه یدونه باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Shahin uscars

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    اگر بخوای واقعیتو بگی از لحاظ طراحی همیشه کوروت زیباتره ولی پورش از لحاظ عملکرد بهتر بوده و برنده شده .. تبریک به طرفداران پورش که همیشه عملکردش فوق العادست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. madjid

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      تبریک به شاهین عزیز، که فکرش اینقدر باز و روشنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اصلا طراحی پورشه، برای یک ماشین سوپر اسپرت نیست، اصلا مقایسه اون با ماشینهای پر ابهت، خشن و زیبایی مثل کوروت، اشتباهه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد حسین

      ۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (489 ديدگاه)

      پر ابهت و خشن و زیبا که سلیقه شخصی هست و قابل احترام
      ولی نکته اینجاست که کوروت هم سوپراسپرت نیست ها !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مهدی

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    وقتی میگن پورشه سریعترهمیخوام خودمو بزنم!! بابا جان مگه سریعتر بودن فقط توی شتاب 0-100 هست؟؟ تو همین تست هم سرعت تایم کوروت تو اسلالوم و پیست بهتره
    شتاب 0-100 میخوای برو ماشین برقی بخر خدای گشتاور رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918

      ۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      بله حق با شماست …..
      الان ملاک سریع تر بودن سرعت اسلالوم هست ……
      دوستان خوب دقت نمیکنن الان ماشین ایرانی هم بخوا بخری دیگه 0 تا 100 رو ننوشته ….
      نوشته سرعت در اسلالوم …..
      شما ببخشید اقا مهدی ( عشق فراری ) ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehran911

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2027 ديدگاه)

      علاوه بر شتاب بهتر
      مصرف سوخت کمتر
      زمان یک چهارم مایل کمتری به ثبت رسونده
      .
      ..((در مقابل، گرند اسپورت با استفاده از جعبه‌دنده دستی خود و متانت تمام ظرف 3.9 ثانیه به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد و مسافت یک‌چهارم مایل را در 12.2 ثانیه با بیشینه سرعت 186.6 کیلومتر بر ساعت پشت سر می‌گذارد که در مقایسه با رکورد 11.5 ثانیه‌ای و 194 کیلومتری کاررا S کندتر است))…
      این یعنی مهندسی پورشه
      با وجود قدرت کمتر زمان بهتری به ثبت رسونده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. معین

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    من اول راهنمایی اولین مجله ماشینمو خریدم. کوروت رو دیدم. عاشقش شدم
    الانم که 28 سال دارم . عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. saeid

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    انتخاب منم با تمام احترام برای پورشه ، صددرصد کوروته . هیچ جوری نمیشه از کوروت گذشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. GOD BLESS AMERICA

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    «وقتی بحث قیمت به میان می‌آید، کوروت به گزینه‌ای تحریک کننده بدل می‌گردد. پورشه 911 هرچقدر هم که خودروی بسیار خوب و ایده ‌آلی باشد باز هم گران است»

    بله وقتی پای یک آمریکایی در میان باشد پورشه گران است و این اختلاف چشمگیر 40.000 دلاری چیزی نیست که حتی با تکنولوژی های پورشه قابل توجیه باشد.
    بیاد داشته باشید در پایان روز شما تنها یک خودروی اسپرت در پارکینگ دارید حالا چه بهتر که بعد از خرید 40.000 دلار در جیب شما بماند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2027 ديدگاه)

      علاوه بر تکنولوژی از نظر کیفیت هم پورشه برتری کامل نسبت به شورولت داره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (6810 ديدگاه)

        هنر کرده پورشه
        2 برابر شورولت قیمت داره میخوای کیفیتش بالاتر نباشه؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. KING 918

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      سه نکته درباره شورولت بسیار ناامید کننده است: صدای نه‌چندان جالب، کیفیت پایین‌تر اتاق در مقایسه با پورشه و استیکرهای بی‌کیفیت روی گلگیرهای جلو. چُنین نقاط ضعفی به‌خودی‌خود برای یک کوپه عضلانی آمریکایی یک فاجعه محسوب می‌شوند، چه برسد به این‌که صدای فوق‌العاده حاصل از بلوک توربو 911 را شنیده و کیفیت ساخت فوق‌العاده کابین آن را نیز دیده باشید
      فقط برای یاد اوری …..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2027 ديدگاه)

        محمد رضای عزیزم
        حقیقتا هم هیچ گرانی به حکمت نیست و هیچ ارزانی بی علت

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. madjid

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      میتونی همون خودروی اسپورت رو هم نخری و 100 هزار دلار دیگه هم در جیبت باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. saied

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    عشق یعنی پورشه
    مقایسه این دوتا شبیه اینه که بری رستوران و بین کباب برگ و شیشلیک گیر . هر دوتاش خوشمزه و یه جوری ادم نمیتونه بگذره.
    ولی انصافا یه چیزی بگم پورشه سوار هیچوقت کوروت سوار نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. saied

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    مرسی پورشه که با ۶ سیلندر دهن ۸ سیلندر هارو سرویس میکنی.
    مدل اس ۹۱۱ تقریبا با این برابری میکنه و اگه دنباله هیجان هستی gtr و یا مدل توربو اس بیارن.
    gtr که خدایه هندلینگه و ادرنالینه خونو ۱۰۰ برابر بیشتر میتونه افزایش بده با دیفرانسل عقب بودنش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهدی

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    مهران خان تو مقایسه پورش با ماشینهای گرونتر از خودش هم این ضرب المثلت صادق هست یا فقط اینجا کار میده؟
    کیفیت که صد در صد پورشه بهتره اما خدا رو شکر هم کروت تو ایران هست و پورش 911 . صدای کروت یه چیز دیگست در مورد استیکر! واقعا چی باید گفت؟؟ چزی دیگه گیر نیاورد به یه تیکه برچسب گیر داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2027 ديدگاه)

      نکنه منظورت فراریه ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. reza

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (33 ديدگاه)

    من یکی از علاقه مندان دنیای اتومبیل هستم و از دوران دبیرستان کلیپ های ماشینارو دان کردم و یه چیزی نزدیک یه ترا کلیپو نگه داشتم هنو الانم سال آخر رشته مهندسی مکانیکم و خیلی مطلب از موتور و گیربکس بگیر تا لنت ترمز رو خوندم و به جرات میگم پورشه بهترین برند خودرو سازی دنیاست و تکنولوژی پورشه یه پله بالاتر از بقیه شرکت هاست، خیلی چیزارو اولین بار پورشه اختراع کرده که اگه هرگز اختراع نمیشدن دنیای خودرو خیلی عقب بود نسبت به حال حاضر. درود بر فردیناند پورشه یارانش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (688 ديدگاه)

    ب نظر من پورشه هرچقد خوب باشه ( ک بنظر من بهتره)
    هیچ توجیهی نداره ک ۳۵ هزار دلار اضافه پول بدیم
    با پول ی کاررا میشه ی کوروت و ی چلنجر خرید
    بنظر من بایدکوروتو با باکستر ۷۱۸ مقایسه کرد درسته ک تو ی سگمنت نیستن ولی ۷۱۸ رقیب قدریه تویه تاپگیر( زمان جرمی) این مقایسه انجام شده
    و ی نکته ک بش توجه نشد سمت راست کنسول وسط کوروت ی دریچه کولر جدید اضافه شده بنظرتون دلیلی داره؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (688 ديدگاه)

      ببخشید الان رفتم دیدم ک ن واقعا از قبلم بوده اشتب کر م

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. فرزاد

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (70 ديدگاه)

    شما شورلت و پورشه رو بزار جلو ی جوون
    بگو یکیشو انتخاب کن بریم دور دور
    اصن مشخصه که کدومو انتخاب میکنه
    هیچ شکی درش نیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مهدی

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    توی پیست که رکوردها رو نگاه کنید میبینید کروت گرند اسپورت با اختلاف برتر از این مدل پورشه است
    به نظر من کروت واقعا یه برند بی نظیر تو دنیای سوپراسپرتها هست که با پرداخت هزینه ای پایین ماشینی سوار میشید که بزرگان رو به چالش میکشه. همین الان کروت z06 تو بعضی پیستها تایمش خیلی نزدیک به 918 هست منتظرم ببینم zr1 میخواد با پورشه هاچکار کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. qqqq

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کوروت تو جاده زمان کمتری ثبت کرد پرواضح است که برنده شد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا