شورلت

تبدیل شورولت K5 بلیزر 1977 به قدبلندی ساکت و پاک!

شورولت در حال گذراندن فرایندهای تأییدیه پکیج الکتریک کانکت و کروز بوده و انتظار می‌رود این پکیج‌ها را در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ و برای جلب نظر افرادی که خواهان راه انداختن پروژه الکتریکی خود هستند عرضه کند.

البته آن‌ها تا آن زمان بیکار نمانده و یک کانسپت الکتریکی جدیدی را بر پایه K5 بلیزر ۱۹۷۷ تولید کرده‌اند. این خودرو از قوای محرکه الکتریکی و بدون آلایندگی سود برده و دنباله‌روی خودروهای ای کوپو کامارو ۲۰۱۸ و E-10 2019 می‌باشد.

این بلیزر کلاسیک قوای محرکه اصلی، جعبه انتقال، میل‌لنگ و اکسل‌ها را حفظ کرده اما پیشرانه ۸ سیلندر ۱۷۵ اسب بخاری، گیربکس ۳ سرعته اتوماتیک، سیستم سوخت‌رسانی و اگزوز آن حذف شده و جای خود را به پیشرانه الکتریکی بولت داده‌اند. این پیشرانه قدرت ۲۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۶۱ نیوتون متری تولید کرده و با یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک همراه شده است.

در محفظه بار این خودرو باتری ۶۰ کیلووات ساعتی قرار داشته هرچند به شعاع حرکتی این خودرو اشاره‌ای نشده است. این طرح مطالعاتی همچنین دارای دیگر تجهیزات برگرفته از بولت الکتریکی همچون سردکن و گرم‌کن باتری، حفاظ شارژ بیش از حد، حفاظ شوک الکتریکی و حتی ترمز احیا شونده می‌باشد. از دیگر قطعات افترمارکتی این بلیزر می‌توان به فرمان برقی و پشت آمپرهای سفارشی برای نمایش اطلاعات ضروری اشاره کرد.

مدیر بخش مهندسی، پرفورمنس و مسابقه شورولت می‌گوید:

اندکی پس از نمایش کانسپت E-10، مشتریان شروع به صحبت درباره چگونگی تولید پروژه الکتریکی خود کردند. بلیزر K5 الکتریکی نشان دهنده امکاناتی است که مشتریان می‌توانند داشته باشند. افرادی که خواهان تبدیل پیکاپ خود به یک محصول روزمره با گشتاور آنی و تجربه منحصربه‌فرد راندن یک خودروی الکتریکی هستند می‌توانند از این پروژه لذت ببرند. سیستم eCrate برای افرادی است که خواهان پرفورمنس فوق‌العاده هستند و از این نظر تقریباً محدودیتی وجود نخواهد داشت.

پکیج الکتریک کانکت و کروز شورولت شامل پیشرانه الکتریکی ۲۰۰ اسب بخاری، باتری ۶۰ کیلووات ساعتی، اینورتر، مبدل موردنیاز برای راه‌اندازی سیستم‌های ولتاژ پایین، کابل‌های موردنیاز، کنترلرها و پمپ‌های آب برای خنک/گرم کردن باتری می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Ho3in

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    بجز این ماشین
    من یه مقاله خوندم یه لندرور بود که الکتریکیش کرده بودن ?
    ولی واقعا حیفه این سری ماشین ها رو الکتریکی کنن
    چون افرود فقط با موتور های سوختی خوبه
    در ضمن ماشین های افرود سیستم های برقیشون کمه این که دیگه تمام اجزاش برقه

    موافقم 39
    مخالفم 11
  2. MASIHA

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    گاو ها پرواز میکنن
    سگ سلطان جنگله
    گرگ میره سیرک
    موش گربه رو میخوره
    بلیزر هم الکتریکیه
    بعله…

    موافقم 41
    مخالفم 6
    1. Hadi

      ۱۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      بله جناب مسیحا
      تو دنیای عجیبی زندگی میکنیم…
      تو خوابم نمیدیدم بلیزر 1977 رو الکتریکی کنن…
      حداقل هیبریدش میکردید…

      موافقم 22
      مخالفم 4
      1. ممد ژانگولر

        ۱۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (3537 ديدگاه)

        هادی داداش هیبرید ? دوست داریا ?

        موافقم 8
        مخالفم 8
        1. Hadi

          ۱۰ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          آره داداش
          چون خیلی مزیت ها داره
          می‌تونه انرژی باتری هاشو از راه بازیابی کردن انرژی حرکت چرخ ها و ترمز به دست بیاره برد زیادی هم داره…
          و یه جورایی دو زیسته
          میبینم که با اون قورباغه کوچولوت به دو زیست بودنشم اشاره کردی ?
          خلاصه بگم بنظرم هیبرید ها بهتر از الکتریکیا هستن…

          موافقم 5
          مخالفم 5
        2. ممد ژانگولر

          ۱۰ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (3537 ديدگاه)

          داداش

          برد زیادشو خوب امدی ?

          موافقم 2
          مخالفم 3
  3. محمد

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    دمت گرم پدال هم خاطرات عالی که با این ماشین داشتم زنده کردی هم منو یاد اون کسی که با این ماشین اومد ملت رو بدبخت کرد انداختی این ماشین واقعا شاهکار و دوست داشتنی بود اگه سوار بشی دلت نمیاد پیاده بشی

    موافقم 33
    مخالفم 2
  4. زیزیگولو

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4895 ديدگاه)

    شورلت بلیزرای قدیمی که تو ایران هستن هنوزم که هنوزه دارن مثل ساعت کار میکنن و از شاسی بلندای مدل جدیدی که تو خیابونا هستن سَرتر هستن

    موافقم 30
    مخالفم 8
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      به معنای واقعی کلمه سلطان هستند .
      واقعاً تویوتا لندکروزر با تمام گندگیش در برابر بلیزرهای قدیمی کوچولو به نظر میاد .

      موافقم 36
      مخالفم 5
    2. مهدی

      ۱۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1594 ديدگاه)

      تاحالا بلیزر داشتین؟ یا حتی روندین؟

      موافقم 6
      مخالفم 5
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        تا حالا افتخار رانندگیشو نداشتم اما داخل همین مدل دو درش نشستم که برای یکی از آشنایان بود چندین سال پیش که یادم میاد اینقدر عقبش حجیمه که صندلی‌هارو در آورده بود و فرش پهن کرده بود ، لامصب یه اتاق خواب کامله واس خودش از بزرگی و جلال .

        اما دیگه دوران موتورهای حجیم آمریکایی به سر اومده و یادم میاد تا روشنش میکرد ، صدای نعره شیر میداد ، اما مصرف سوختش راحت راحت کم کم صدی ۲۵ میسوزونه و برای همینه که مگم دیوانگی مَهزه جهت استفاده روزانه ، اما با این موتور برقی اگر رواج پیدا کنه در تمام کشورها ، خودم به شخصه حاصرم ماشین روز را سوار نشم و برم یه کلاستیک آمریکایی یا ژاپنی بخرم با مشخصات فنی نو و برقی که خیالم از بابت خیلی مسایل راحت بشه و هروز از سوار نرمشون لذت ببرم .
        خودروهایی مثل کادیلاک سویل ، تویوتا کریسیدا ، بلیزر ، پاترول سافاری ، لندکروز فرماندهی و… .

        به نطرم برق اگر همه گیر بشه و خدماتش پخش بشه ، دیگه برای چی از روغن و بنزین استفاده کنیم ؟!
        البته موتور برقی نیاز به تکامل و طی کردن مسافت‌های بالای ۱۰۰۰ km در خودروهای اقتصادی‌ داره که دیگه تکمیل تکمیل بشه و اینکه به شخصه فکر میکنم هنوز یه ۱۰ سالی تا تکامل کامل برقی‌ها در تمام جهان فاصله داریم و با خیال راحت فعلاً بنزینی‌هاتون را بگازونید تا از بابت برقی‌ها در آینده دلمون ۶قرص راحت بشه .

        موافقم 12
        مخالفم 3
        1. Amin-MC20

          ۱۰ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          خخخ تا 10 سال دیگه برقی ها تکمیل بشن بنزینی ها تکمیل تر میشن الان بعضی کمپانی ها به فکر بهینه کردن پیشرانه بنزینی افتادن

          موافقم 1
          مخالفم 4
        2. مهدی

          ۱۰ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1594 ديدگاه)

          خب بلیزر که کلا دو درب هست اون که چهار در هست سابربن هست. من آمریکایی زیاد داشتم و الان هم دارم از نوا کوپه هشت و فایربرد فرمولا و کامارو ۷۴ بیگ بلاک و کاپریس و بلیزر و الان هم الدزمبیل ۹۸ مدل ۶۵ میلادی. بخوام بدون اغراق بگم بلیزر بی مصرف ترین ماشینی هست که تو عمرم سوار شدم با فاصله! بزرگترین ایراد که در واقع مهمترین فاکتور تو یه ماشین آفرود هست هم شاسی ضعیف و سیستم تعلیق جفت طبق و جعبه فرمون مضحکش هست . کافیه چرخ سمت راننده که جعبه فرمون همونجا نصب شده رو تو چاله بندازین و همزمان فرمون رو بچرخونین تا شاسی به اون بزرگی بشکنه! نود درصد بلیزرها شاسی هاشون شکسته این خودش یعنی فحش ناموس برای یه ماشین افرود… بلیزر ها اگر دف جلوشون فعال باشه میشه گفت عملا نمیتونی بالای ۱۰۰ کیلومتر سرعت بری چون ۳۰ درصد از توان موتور رو گیربکسش تلف می‌کنه و باقیش رو هم دف و گاردان جلو! به خاطر سیستم تعلیق جلو که جفت طبق هست فرمون ماشین در همه حال گیجه و فرمون سبکش این حس گیجی. و بیشتر هم می‌کنه. تنها کاربردی که میشه از این ماشین داشت اینه که شیشه ها رو دودی کنی و به عنوان مکان ازش استفاده کنی

          موافقم 7
          مخالفم 10
      2. زیزیگولو

        ۱۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مهدی پدربزگم یه شورلت بلیزر مدل 1977 میلادی داشت، من که اون موقع بچه بودمو نمیتونستم رانندگی کنم ولی از این ماشین و پدربزرگم خیلی خاطره ها دارم ….. الان خیلی ساله که پدربزرگم اون ماشینو فروخته و خودشم به رحمت خدا رفته

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۱ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          خدا رحمت کنه پدربزرگ شما را ، ولی فکر نکنم به این راحتی‌ها شاسی بشکونه !

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. زیزیگولو

          ۱۱ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (4895 ديدگاه)

          منم فکر نمیکنم به این راحتیا شاسی بشکونه، ماشین آمریکاییو شکستن شاسی!!! به قول نقی معمولی : “مگه میشه!!! مگه داریم!!!!” …. گاهی اوقات موقعی که میخای کامنت بزاری واسه وارد کردن ایمیل آدرس اگه یه حرف پسو پیش بشه اسم کاربری با تعداد کامنتای کمتر ثبت میشه!! حالا اون دوتاییه قبوله ولی اون بیستو شیش تاییه از کجا اومده!!!؟؟؟

          موافقم 3
          مخالفم 0
      3. زیزیگولو

        ۱۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (706 ديدگاه)

        مهدی پدربزرگم یه بلیزر مدل 1977 داشت، اون ماشینو خیلی سال پیش فروخت و خودشم به رحمت خدا رفته ….. از پدربزرگم و ماشینش خیلی خاطره ها دارم

        موافقم 4
        مخالفم 0
  5. Amin-MC20

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    برقییی!!!
    اینام هامر بازی دراوردن

    موافقم 8
    مخالفم 4
  6. مهرداد كمال

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    اولا کاش شورلت بلیزر رو رترو طراحی میکرد که گند زد ثانیا تمام فضای مفید رو با الکتریکی سازی از بین برده که!!

    موافقم 7
    مخالفم 0
  7. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    به قول مهران مدیری
    “دیگه این دنیا ارزش زندگی نداره”
    برا ما که بله ولی شما که ‌S کلاس داریو نمیدونم….

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      دوستان ، چرا فکر میکنید اگر کسی آخرین مدل خودرو را داره پس خوشبخت‌ترینه ، چرا واقعاً !!!

      بخدا قسم فکر ، خیال و مسئولیت افراد ثروتمند خیلی بیشتر از خیلی از جمعیت حقوق‌بگیر جامعه ایرانی هست ، که بتوانند در این شرایط سخت در ایران حداقل سفره کارگر و کارمنداشون را زنده نگهدارند .

      بخدا قسم پول میاد و میره اما هیچگاه فکر نکنید طرف چون بهترین بنز را سوار میشه ، پس دیگه هیچ دغدغه‌ای نداره ، مطمئن باش که دغدغش بیشتر از خیلی‌هاست .

      فقط این رو میدونم مُردِشورِ این زندگی را ببرم که خیلی‌ها نون شب ندارند و با سیلی صورتشون را سرخ نِگه میدارند و یه عده‌ای هم خونه دارند ، ماشین دارند و حتی شغل معمولی و آبرودار دارند و بخاطر زیاده‌خواهیشون در این شرایط سخت هروز مینالند و سودای چاپیدن بیشتر را از مردم دارند .

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. Amin-MC20

        ۱۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        دقیقا درسته ممکنه یکی پول داشته باشه ولی مثلا فامیل هاشو از دست داده باشه یا براش زیاد پاپوش درست میکنن دشمن داشته باشه شما که نمیدونید تو زندگیش چه خبره چه دغدغه هایی داره پس به همین قانع باشین نمیشه همه چیز رو باهم داشت باور کنید پول خوشبختی نمیارههه

        باطن زندگی خودتونو با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکنید

        موافقم 4
        مخالفم 2
  8. مهدی

    ۱۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    ترک و شکستگی شاسی بلیزر که فقط تجربه شخصی من نیست عرض کردم اپیدمی هست و درصد بالایی از این اتاق بلیزر شاسیشون از کنار جعبه فرمون می‌شکنه و عموما جوش خوردن. کافیه تو اینترنت یه سرچ ساده کنید حتی به فارسی

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا