شورلتفورد

زورآزمایی دو بدنساز آمریکایی

رقابت فورد موستانگ و شورولت کامارو از قدیم برقرار بوده و بسیار قدیمی‌تر از آن چیزی است که شما در این مطلب می‌خوانید. از نظر قدرتی، هر دو خودرو بسیار قدرتمند و با صدایی پر طنین و خشن هستند و چون عنوان “ماسل کار” بودن را به دوش می‌کشند، ظاهر عضلانی خود را هم حفظ کرده‌اند.

فورد موستانگ GT در برابر شورولت کامارو SS
فورد موستانگ GT در برابر شورولت کامارو SS
پکیج GT برای موستانگ ۲۰۱۵ و پکیج SS برای کامارو ۲۰۱۵، هر دو سطح فنی خودروها را به شکل قابل‌توجهی افزایش داده‌اند. امور ارتقاء داده شده در موستانگ GT شامل، ارتقاء ترمز استاندارد به سیستم ترمز بزرگ برمبو، میل محور عقب جدید مجهز به سیستم ضد لغزش دیفرانسیل، رادیاتور بزرگ‌تر، فنر بندی جدید و رینگ و لاستیک بزرگ‌تر است. قیمت موستانگ GT نیز ۳۲.۹۲۵ دلار می‌باشد.

فورد موستانگ GT در برابر شورولت کامارو SS
فورد موستانگ GT در برابر شورولت کامارو SS
شورولت هم پکیج ۱LE را به کامارو SS اضافه کرده است که شامل دامپر جدید، سیستم ترمز برمبو، میل محور عقب جدید مجهز به سیتم ضد لغزش دیفرانسیل، رینگ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی سبک، و چند عنصر دیگر از نمونهٔ ZL1 می‌باشد. برچسب قیمت این مدل از کامارو نیز ۳۷.۳۰۵ دلار می‌باشد.

2015 شورولت کامارو SS
۲۰۱۵ شورولت کامارو SS
با وجود اندازه کوچک‌تر موستانگ نسبت به کامارو، تنها ۳۲ کیلوگرم سبک‌تر است و شتاب ۰ تا ۶۰ مایل خودروها تقریباً مساوی می‌باشد که البته موستانگ در مسافت ۴۰۰ متر، کمی سریع تر است. در همین حال کامارو در تست مسافت ترمز از ۶۰ تا ۰ مایل، موستانگ را شکست می‌دهد و در تست نیروی جانبی در پیچ نیز کامارو عملکرد بهتری از خود نشان داد.

2015 فورد موستانگ جی تی
۲۰۱۵ فورد موستانگ جی تی
حال می‌خواهیم به ادامه مقایسه این دو قلچماق آمریکایی در جاده بپردازیم و عملکرد موتورهای عظیم V8 آن‌ها را در دور موتورهای بالاتر و سرعت‌های بیشتر ببینیم.

2015 شورولت کامارو SS
۲۰۱۵ شورولت کامارو SS
2015 فورد موستانگ جی تی
۲۰۱۵ فورد موستانگ جی تی
همان‌طور که می‌دانید، هر دو از یک پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی بهره می‌برند. موتور فورد موستانگ GT به حجم ۵.۰ لیتر است که قدرت ۴۳۵ اسب بخار و گشتاور ۵۴۲ نیوتن متر دارد که با یک گیربکس شش سرعته دستی، قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. همچنین موتور شورولت کامارو SS به حجم ۶.۲ لیتر است که قدرتی معادل ۴۲۶ اسب بخار و گشتاور ۵۷۰ نیوتن متر دارد که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و یا شش سرعتهٔ اتوماتیک قدرت را به دیفرانسیل عقب انتقال می‌دهد.

2015 فورد موستانگ جی تی
۲۰۱۵ فورد موستانگ جی تی
2015 شورولت کامارو SS
۲۰۱۵ شورولت کامارو SS
شتاب ۰-۶۰ مایل شورولت کامارو برابر ۴.۸ ثانیه و سقف سرعت آن بر روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است؛ شتاب فورد موستانگ نیز برابر با ۴.۴ ثانیه می‌باشد و سقف سرعت آن هم مانند کامارو بر روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. به ادعای GM، کامارو پیست نوربرگرینگ را در مدت زمان ۸:۲۰ ثانیه طی کرده است. در مورد موستانگ جدید هم باید بگوییم که هنوز زمانی ثبت نکرده است. ولی از پیست که بگذریم، هر دو خودرو بسیار چابک، قدرتمند و پایدار هستند.

2015 شورولت کامارو SS
۲۰۱۵ شورولت کامارو SS
2015 فورد موستانگ جی تی
۲۰۱۵ فورد موستانگ جی تی
در بهترین حالت، تخت گاز در مسیر مستقیم درگ می‌کنیم و طی فاصلهٔ ۴۰۰ متر، کامارو در زمان ۱۲.۹ ثانیه و با سرعت ۱۷۷.۰۳ کیلومتر در ساعت، و موستانگ در زمان ۱۲.۸ ثانیه و با سرعت ۱۸۰.۵۷ کیلومتر در ساعت از خط عبور کردند. در این مدت، فورد با میانگین مصرف سوخت ۱۲.۳ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر و کامارو با میانگین ۱۱.۷ تا ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر از این آزمون بیرون آمدند.

۲۰۱۵ Ford Mustang GT ۲۰۱۵ Chevy Camaro SS
قیمت پایه ۳۲.۹۲۵ دلار ۳۳.۵۵۰ دلار
قیمت مدل تست ۴۶.۳۸۰ دلار ۳۷.۵۵۰ دلار
کلاس خودرو موتور جلو، دیفرانسیل عقب،
۲ درب، کوپه، ماسل کار
موتور جلو، دیفرانسیل عقب،
۲ درب، کوپه، ماسل کار
موتور V8 5.0 لیتری، DOHC، ۳۲ سوپاپ V8 6.2 لیتری، DOHC، ۳۲ سوپاپ
گیربکس شش سرعته دستی شش سرعته دستی و اتوماتیک
قدرت ۴۳۵ اسب بخار در ۴۲۶ اسب بخار در ۵۹۰۰ rpm
گشتاور ۵۴۲ نیوتن متر ۵۷۰ نیوتن متر در ۴۶۰۰ rpm
شتاب ۰-۶۰ مایل ۴.۴ ثانیه ۴.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (محدود) ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (محدود)
عبور از ¼ مایل ۱۲.۸ ثانیه / ۱۸۰.۵۷ کیلومتر در ساعت ۱۲.۹ ثانیه / ۱۷۷.۰۳ کیلومتر در ساعت
مسافت ترمز ۶۰-۰ ۳۲.۶۴ متر ۳۰ متر
مصرف میانگین سوخت ۱۲.۳۷ لیتر ۱۱.۷ تا ۱۲ لیتر
وزن ۱۷۳۰ کیلوگرم ۱۷۷۲ کیلوگرم
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع) ۴۷۸.۲۸ / ۱۹۱.۵۲ / ۱۳۹.۴۵ سانتی متر ۴۸۴.۱۲ / ۱۹۱.۷۷ / ۱۳۷.۶۷ سانتی متر
گاز CO2 ۴۸۰.۸۱ گرم بر مایل ۴۶۷.۲۰ گرم بر مایل

هر دو خودرو نظر مارا به خود جلب کردند، هر دو ماسل کارهای قدرتمند هستند که صدایی پرطنین و ظاهری زیبا و مردانه دارند. اکنون در یک نظرسنجی، این دو را شاخ به شاخ هم، با هم مقایسه می‌کنیم. مسئله اینجاست، شما کدامیک را انتخاب می‌کنید؟
[polldaddy poll=8381332]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۱۰۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من شورولت کامارو از عقب زشته به خصوص چراغ های عقبش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شورلت خراب کرده
    ولی فورد بر عکسش …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدوى

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    توى اهواز سه چهار تا پلاک اروندى ازشون توى خیابانها میچرخه البته اکثر اونها ٢٠١٣و گاهى ٢٠١۴ رنگهاى سفید مشکى و زرد از ١٢ شب به بعد میشه غرش اگزوز اونها رو از توى خونه بشنوى که براى دوست داران خودرو صدایى دلنشین تر از لالایى است از دوستانى که به خودرو علاقه دارن دعوت میشه تا خصوصاپنج شنبه و جمعه ها اواخر شب در خیابان هاى اهواز از کلکسیون خودروهاى خارجى دیدن کنن این بهترین فرصته البته با ممنوعیت واردات خودرو بالاى ٢۵٠٠ به بهانه توهمى و عجیب لوکس و مصرف بالا شاهد مدلهاى ٢٠١۵ به ندرت هستیم توهمى از اونجهت که قیمت ٢٠١۴ اونها اینجا در مدل صفر ١٣٠ میلیون و کار کرده ٢٠١٣ صد میلیون هست در صورتیکه یک هیونداالنترا ١٨٠٠ سی سی که پلاک ملى باشه همین قیمته اما لوکس حساب نمیشه انواع مدلهاى کرایسلر اپل شورولت فورد بى ان و بنز اس ۵٠٠ و لکسوس و نیسان اینفینیتى ماگزیما 2014 که بسیار زیبا و بسیار پر شتاب هست برندهاى کیا و هیوندا نیز به وفور در این دو شب در حال ویراژ و خود نمایى در تردد هستند و اکثر راننده ها جوانهاى محدوده سنى ٢٠ سال من که از لذت بردن اونها خوشحالم چون روندن اونها در سنهاى بالا دیگه لذتى نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. میلاد

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اگه کسی خودش این دوتا ماشینو رونده باشه بی شک میگه کامارو یه سرو گردن بالاتر از موستانگه، هر چیزی رو کاغذش با در عمل فرق داره،پس بدون جانب داری از برند خاصی مقایسه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. SINA

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    داداش من 18 سالمه فورد رو روندم بهترین ماشینه خیلی عالیه از همه بیشتر با صدای اگزوزش حال کردم فقط باید سوارش بشیو پاتو بزاری رو گاز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. SINA

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هر کس دیگه ایم سوار شده و روندش نظر بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Mohsen

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (53 ديدگاه)

    به نظر من کامارو با این مدل از نظر طراحی یه قدم به عقب برداشته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. الیکا

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کامارو یه وحشی به تمام معناس اگه یه نگاه به تاریخچه ی این دیو عضلانی و در عین حال دلبر خشن وجسور و جذاب کنین این واقعیت و درک میکنین هر عشق چهار چرخی که پشت فرمون این ماسل نشسته باشه احساسی تو مایه های زئوس بهش دست میده…
    تو مدل z28 قدیمی که اکثرا بابا هامون تو جوونی باهاش خاطره دارن تا مدل ناز و جیگر 2013 zl1 که تو مناطق آزاد مثل کیش و اهواز و تبریز و … سوار شد میشه این وافعیت رو لمس کرد…از ظاهر ارضا ء کننده تا صدای دلفریب و موتور هیولای این وزنه ی بزرگ . اعتبار کلاس ماسل و پونی کار گرفته تا اسم دهن پر کن این خودرو بی شک یکی از خفن ترین لذت ها رو به هر انسانی میده من یه دخترم اما اخم و ابهت کامارو رو به تموم تیتیش مامانی های اروپا نمیدم .. البته با احترام به سلیقه همه اروپایی سوارا و عشق برند های دیگه ی ماسل آمریکایی .. یه نظر شخصی بود … ممنون واسه مطلب باحالتون … موئد و پیروز باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. عماد

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هیچ ماشینی کامارو نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حامد

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زیباست camaro
    مرگ آور دیوانه گننده
    خون آشام
    قدرتمند
    خشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Ali

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو خوزستان این دوتا پره خود برادر بزرگم کامارو ss پلاک منطقه داره سوار بشی دگه پیاده نمیشی ﷼

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا