شورلت

معرفی فیس‌لیفت شورولت کامارو، چهرهٔ تازه، ویژگی‌های جدید

شورولت نسخه فیس‌لیفت شده کامارو را با عملکرد بهتر، راحتی بالاتر و سیستم‌های ایمنی فعال معرفی کرده است. در این فیس‌لیفت ظاهر خودرو به‌ویژه قسمت جلویی آن تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرده است که به گفتهٔ شورولت بخشی از این تغییرات به‌منظور بهبود عملکرد ماشین ایجاد شده است چراکه ورودی‌های هوای درون جلوپنجره، کاپوت و سپر جلو در راستای بهبود جریان هوا طراحی شده‌اند و حالا هم اجزاء داخلی بهتر خنک می‌شوند و هم آئرودینامیک خودرو بهبود یافته است.

همان‌طور که گفته شد در نمای جلویی کامارو ۲۰۱۹ شاهد طراحی جدیدی هستیم که این طراحی در مدل‌های LS و RS با مدل SS متفاوت است. به‌طورکلی دماغهٔ کامارو با چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر جدید تغییرات زیادی را تجربه کرده که ظاهری تهاجمی‌تر به آن بخشیده و آن‌را از نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت کاملاً متمایز کرده است. مدل SS اما از جلوپنجرهٔ جدیدی برخوردار شده که به‌صورت یکپارچه تا درون سپر جلو ادامه پیدا کرده و با دیگر مدل‌ها متفاوت است. همچنین این مدل از چراغ‌های LED اضافه‌ای هم سود می‌برد که در بخش بالایی سپر، زیر چراغ‌های اصلی قرار گرفته‌اند.

2019 شورولت کامارو

علاوه بر این، کامارو SS جدید برای اولین بار به Flowtie یا لوگوی توخالی هم مجهز شده که جریان هوای ورودی به موتور را ۲.۵ مترمکعب در هر دقیقه افزایش می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فرد مدل SS نیز می‌توان به ورودی هوای روی کاپوت و پرده‌های هوای داخل سپر جلو اشاره کرد. در نمای عقبی تمامی مدل‌های کاماروی جدید هم تغییرات نسبتاً قابل‌توجهی صورت گرفته که مهم‌ترین آن‌ها تغییر چراغ‌های عقب است که گرافیک داخلی آن‌ها، چراغ‌های نسل پنجم کامارو را یادآوری می‌کند. در این قسمت هم برای مدل‌های SS و RS طرح خاصی در نظر گرفته شده است. دیگر تغییرات بیرونی فیس‌لیفت کامارو نیز شامل ارائهٔ رنگ‌های جدید و همین‌طور رینگ‌های ۲۰ اینچی جدید می‌شود.

در داخل اما شورولت به انجام چند به‌روزرسانی جزئی بسنده کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به آپشن‌های نورپردازی جدید و ارائهٔ آینهٔ عقب دوربینی به‌صورت استاندارد در مدل‌های بالایی SS و ZL1 اشاره کرد. کاماروی جدید همچنین از نسخهٔ جدیدی از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی شورلت نیز برخوردار شده که مشابه یک گوشی هوشمند یا تبلت عمل می‌کند. این سیستم که به‌صورت استاندارد از طریق یک نمایشگر هفت اینچی و به‌صورت سفارشی توسط یک نمونهٔ هشت اینچی ارائه می‌شود، از ویژگی‌هایی چون امکان شخصی‌سازی پیشرفته، ناوبری و قابلیت تشخیص صدا برخوردار است. ازجملهٔ دیگر بهبودهای این سیستم نیز می‌توان به گرافیک بهتر، اتصال بلوتوث بهتر و ارائهٔ برنامه‌های بیشتر اشاره کرد. از سوی دیگر، برای کامارو هشدار برخورد جلو و سیستم پیشرفتهٔ ضبط عملکرد نیز ارائه شده است.

مهم‌ترین تغییر فنی کامارو ۲۰۱۹ اما ارائهٔ گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک با لانچ کنترل سفارشی برای مدل SS است. البته برای این مدل همچنان گیربکس شش سرعتهٔ دستی نیز قابل انتخاب است؛ اما فعلاً هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا کامارو SS جدید افزایش قدرتی را تجربه کرده یا نه مطرح نشده است. از سوی دیگر، درحالی‌که پیش‌ازاین پکیج ۱LE فقط برای مدل‌های RS، SS و ZL1 ارائه می‌شد، حالا برای اولین بار این پکیج برای مدل چهار سیلندر توربو هم ارائه شده است. این مدل مثل قبل از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.

کامارو توربو ۱LE اما صرفاً با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه می‌شود درحالی‌که تعلیق خاصی با کمک‌فنرهای سفارشی و میله‌های تثبیت‌کنندهٔ قطورتر نیز برای آن در نظر گرفته شده است. دیگر ویژگی‌های این مدل هم شامل ترمزهای برمبو، توزیع وزن نزدیک به ۵۰-۵۰، انتخاب‌گر حالات رانندگی با حالت‌های اسپرت، پیست و رقابت، غربیلک فرمان D شکل استاندارد با روکش جیر، صندلی‌های ریکارو، دسته‌دندهٔ پوشیده با جیر و پکیج شاسی سفارشی مدل RS 1LE می‌شود. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ شورلت کامارو از اواخر امسال با مدل ۲۰۱۹ برای فروش به بازار عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بدجور خراب کردن! یعنی تقریبا میشه گفت …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      رضا
      زىباى سلىقه اى هستش دىگه
      از نظر من مثل نسل فعلى اونقدر خشن نىست اما بد هم نىستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یانکی

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (186 ديدگاه)

      آخه چرا.اونوقت میگن تو از طراح این ماشین بیشتر میفهمی.آره بخدا بیشتر میفهمم این چیه آخه.اگر من خریدار بودم مدل قبلیمو دو دستی میچسبیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سامان اذری

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      ب نظر من نسل فعلی 2017 خودش عالیه
      کاش ب چراغهای جلوش دست نمیزدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (295 ديدگاه)

    با کمال احترام به طرفدارای کامارو باید بگم واقعا نا امید شدم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      محمد جان
      نسل فعلى موستانگ هم که اومده بود همه گفتن دىگه نه خشنه و نه شبىه ىه موستانگ اصىل اما بعد چند وقت باظار تازش مشترىها کنار اومدن و تونست با همون ظاهرش پرفروش ترىن کوپه سال 2017 بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آرش آمریکایی

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (612 ديدگاه)

        دقیقا علی جان ماسل کارها همیشه تو هر فیس لیفت نظرات مثبت و منفی زیاد میگیرن اما وقتی بهش عادت میکنی متوجه میشی چقدر بهتر شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          ارش
          در کل خىلى از محصولات تا بخوان جا بىوفتن مدتى زمان مى بره
          مثلا سال 1970 که کامارو وارد نسل دوم شد خىلى از طرفدارهاش به شورولت اعتراض کردن و خواستار همون ظاهر نسل اول بودن اما به مرور زمان باهاش ارتباط برقرار کردن
          تو تارىخچه کامارو اومده حتما بخونىدش

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. sina

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    هنوز که هنوزه بهترین کامارو رو کامارو 2010 میدونم
    اصیل و بدون هیچ حجم اضافه ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      سىنا جان
      در سال 2011 که جشن تولد 100 سالگى شورولت بود شورولت از طرفدارهاش پرسىده بود بهترىن مدلى که تو اىن 100 سال تولىد کرده چه مدلى بوده و اکثر طرفدارها کامارو 1969 رو انتخاب کرده بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        چه جالب نمیدونستم
        سرچش کردم الان و دیدم چه خوبه نسخه ss کوپه اش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          تو مدلهاى 69 مدل copo و zl1 از همه بهترن و مجهز به موتور بىگ بلاگ 427 الومىنىومى با 430 اسب قدرت هستن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. (Ali (Chevy nova

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    اىن همون گىربکسى هست که فورد و جى ام با همکارى هم تولىد کردنش و تو خىلى از محصولاتشون دارن استفاده مىکنن
    ((مهم‌ترین تغییر فنی کامارو 2019 اما ارائهٔ گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک با لانچ کنترل سفارشی برای مدل SS است. ))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آرش آمریکایی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (612 ديدگاه)

    بنظرم با عریض شدن جلو پنجره خوشکل تر شده
    از تغییری هم که تو چراغها عقبش دادن خوشم اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PaRHaM

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (741 ديدگاه)

      دقیقا
      خیلی خوشم اومده
      خوشگل تر شده ب نظرم
      چراغ های عقبش هم ب اصالت قدیمیش و نسل قبل شبیه شده
      سبک طراحی اش جالب شده
      منتظر ZL1 هستیم?⁦??⁩⁦??⁩

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        من از الان منتظر کامارو copo مخصوص درگ هستم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. arash66

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (433 ديدگاه)

    من که آمرکایی خوشم نمیاد، از کامارو همیشه خوشم میومد، این نسخه هم خیلی خوب شده، همه پسندِ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمدرضا

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    به نظر من بهترین نسل شورلت کامارو همون نسلی بود که تو بازی NFS Carbon وجود داشت.لامصب وحشیگری از سر و روش میبارید.اما جدیدا چهرش خیلی لطیف تر شده اما بازم یه کاماروس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. عرفان

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    بنظر من ک خیلی زیبا و گیراس
    اما عقبش تو عکس کمی بد جلوه میده باید از نزدیک دید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ghost

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (168 ديدگاه)

    خیلی بهتر از نسل آخری شده ! یه جورایی تو مایه های نسل اول شده البته RS رو میگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. charger

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (396 ديدگاه)

    تنها چلنجر اصالتشو حفظ کرده امیدوارم اونم به فنا نره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. کارل شلبی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (300 ديدگاه)

    من که خیلی خوشم اومد❤❤
    آخ که چقدر منتظرش بودم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (218 ديدگاه)

    یک کلام خراب
    .
    .
    .
    .
    .

    .
    .
    .
    .
    .
    نکرده هیچ عالیه عالیییی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امیر

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    خیلی خشن وباابهت وشیکه وعضلانی دمشون گرم
    این فیات کرایسلر نمیخواد چلنجر چارجر جدید بزنه قرار بود ۲۰۱۸ بزنه که چی شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علیرضا

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (752 ديدگاه)

    کامارو ۲۰۱۰ در عین سادگی قشنگتر از نسل های جدیدشه یه خودروی مدرن و کلاسیکه این مدل جدیدا هم شلوغن هم فقط مدرنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (218 ديدگاه)

    راستی یه سوال جهت کسب اطلاعات قوی ترین نسخه های کامارو کودومه
    ممنون میشم جوابمو بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      ZL1
      ۶۵۰ اسب بخار قدرت/ ۸۸۱ نیوتن متر گشتاور/ شتاب اولیه ۳.۵ ثانیه/ قیمت پایه 62495دلار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. مهدی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    از قدیم الایام آمریکایی ها فیس لیفت بلد نبودن اینم یه نمونه دیگش البته نمای عقب و گراف چراغ های عقب بهتر شده اما شیپ جلو ماشین از نظر من مصیبت باره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش آمریکایی

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (612 ديدگاه)

      آره شما بلدی
      برو بهشون یاد بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. MOBINPOURMAMD

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (93 ديدگاه)

    هرکی به این بگه ماسل با چلنجر لهش میکنم،،اخه اینم شد ماسل؟؟لامصب ابرو کل ماسلا رو برده،،ادم وقتی موستانگ و کامرو دهه ۶۰ تا ۷۰ رو میبینم گریم میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MOBINPOURMAMD

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (93 ديدگاه)

      یه ماسل هیچوقت توربو نی،سوپرچارج مخصوص ماسله

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    خیلی فانتزی شده چراغ‌های عقبش؛ نمای عقب ماستنگ شدیدا زیباتر، با ابهت‌تر و مردونه‌تره، تو بحث طراحی کابین هم، فورد خیلی اصیل‌تر و شیک‌تره. منتظر نسل جدید شلبی GT500 هستم تا بازم به عشق سابقم رجوع کنم! فعلا گنده لات بازار چلنجره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Hamid.Hellcat

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    همینکه چراغهای عقب دوباره دوتایی شده باز خوبه اما….
    چلنجر یه چیز دیگه است.
    یه فیلم هست به اسم نقطه گریز
    90 درصد زمان فیلم بازیگر نقش اول تو جاده در حال رانندگی با چلنجر 1971 هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا