شورلت

همه آنچه درباره شورولت کوروت C8 2020 می‌دانیم

شورولت کوروت حتماً یک ویژگی خاصی دارد که این‌همه موردتوجه طرفداران در سراسر دنیا قرار گرفته است. آیا همه‌چیز فقط به قیمت این خودرو بستگی دارد؟ نه اصلاً. قطعاً کوروت از نظر طراحی در مقایسه با برخی محصولات اروپایی کم می‌آورد اما ویژگی‌های بی‌شمار آن باعث شده که در برابر محصولات خودروسازانی همچون پورشه و فراری قد علم کند.


البته تغییرات بزرگی در راه‌اند زیرا نسخه‌ی جدید C8 این خودرو یکی از پرهیاهوترین خودروهایی است که سنت‌ها را شکسته و از طراحی پیشرانه وسط برای توازن بهتر و هندلینگی ارتقا یافته سود خواهد برد.

آیا استفاده از طراحی پیشرانه وسط باعث خواهد شد کوروت از نظر ظاهری تغییر چشمگیری داشته باشد؟


تصاویر جاسوسی نسل جدید این خودرو نشان دهنده‌ی پروفایل پیشرانه وسط کلاسیک هستند. خوشبختانه این پوشش‌ها خیلی وسیع و ضخیم نبوده و ما می‌توانیم برخی جزئیات را تشخیص دهیم.


نمای جلو به خاطر چراغ‌های مرسومی که خیلی هم با کوروت C6 تفاوت زیادی ندارند برجسته شده است. همچنین ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و بخش میانی جلوپنجره به رنگ مشکی از دیگر شاخصه‌های این بخش هستند؛ اما پروفایل جانبی نشان دهنده‌ی ورودی هوای بزرگ پشت درب‌ها، شیشه جلوی خمیده و بدنه‌ی عضلانی و فرم دار می‌باشد. همچنین بخش جداشدنی سقف نیز مشاهده می‌شود.


در نمای عقب می‌توانیم اسپویلر کاملاً جدید، چهار خروجی اگزوز در دو گوشه‌ی سپر و پوشش پیشرانه با ورودی‌های عمودی را ببینیم.


مدل پایه‌ی کوروت جدید از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LT1 قرض شده از استینگری C7 استفاده خواهد کرد و قدرت حدود ۵۰۰ اسب بخار خواهد داشت. یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری تنفس طبیعی و توئین توربوی دیگر هم در آینده وارد پروسه تولید خواهند شد. این پیشرانه‌ها می‌توانند به ترتیب قدرت حدود ۶۰۰ و ۸۰۰ اسب بخار هم داشته باشند.


حتی خبرهایی هم درباره تولید نسخه هیبریدی کوروت جدید به گوش رسیده است. شاید مدل پرچم‌داری همچون ZR1 دارای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری توئین توربو و واحد الکتریکی باشد. آیا با یک هیولای چهار چرخ محرک ۱۰۰۰ اسب بخاری طرف خواهیم شد؟ شاید!

گفته شده گیربکس استاندارد این خودرو از نوع ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک خواهد بود. این گیربکس زمان تعویض سریع‌تر و شتاب گیری بهتری خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که آیا گیربکس دستی هم عرضه می‌شود یا خیر اما جنرال موتورز یک پتنت برای سیستم هوشمند کلاچ کابلی ثبت کرده است.


برخلاف فورد GT با مونوکوک فیبر کربنی، نسل جدید کوروت احتمالاً دارای فریم فضایی آلومینیومی خواهد بود. خوشبختانه استراتژی استفاده از منیزیم و فیبر کربن در ساختار خودرو برای کاهش وزن به کار گرفته خواهد شد.


همچنین انتظار داریم تکنولوژی پانل کامپوزیتی سبک‌وزن نسل فعلی C7 در نسل جدید کوروت هم بکار رود. البته نباید سیستم آئرودینامیک فعال جدید را هم برای بهبود پایداری و هندلینگ خودرو در سرعت‌های بالا از یاد برد.

نسل جدید شورولت کوروت با استفاده از طراحی پیشرانه وسط و قوای محرکه هیبریدی توئین توربو می‌تواند در قلمروی کاملاً جدیدی حضور یابد.


این خودرو با برخی رقبای بسیار جدی سرشاخ خواهد شد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به فورد GT، آئودی R8، پورشه ۹۱۱، ب ام و i8، مک لارن ۵۷۰S، نیسان GT-R، آکورا NSX، فراری ۴۸۸، جگوار اف تایپ SVR و مرسدس-ای ام جی GT اشاره کرد.

انتظار داریم این خودرو اوایل سال آینده و در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۹ معرفی شود و شاهد آغاز تولید آن به عنوان مدل سال ۲۰۲۰ باشیم. همچنین شایعاتی درباره‌ی ادامه‌ی تولید نسل فعلی تا مدتی نامشخص وجود دارد.


شما درباره شورولت کوروت پیشرانه وسط چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    باپوشش استتاری طراحیش شبیه هونداnsx قدیمی به نظرم میادطراحیش.نه اینکه بدباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      فقط اىن قسمتش مهمه
      ((مدل پایه‌ی کوروت جدید از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.2 لیتری LT1 قرض شده از استینگری C7 استفاده خواهد کرد و قدرت حدود 500 اسب بخار خواهد داشت. یک پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5.5 لیتری تنفس طبیعی و توئین توربوی دیگر هم در آینده وارد پروسه تولید خواهند شد. این پیشرانه‌ها می‌توانند به ترتیب قدرت حدود 600 و 800 اسب بخار هم داشته باشند. ))
      موتور 5/5 لىترى هم که اىن روزها داره غوغا مىکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Cadillac

        ۲۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2596 ديدگاه)

        علی داش این پیشرانه که قدرتش از ۴۲۰ به ۵۰۰ رسیده
        خیلی خیلی جالبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۲۳ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          داداش
          جالب ترهاش تو راهه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    امیدوارم قیمتش خیلی زیاد نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Cadillac

    ۲۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    من دوست داشتم این ماشین یه محصول جدید و با اسمی جدید باشه
    و نسل جدید کوروت در کنارش تولید میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      کاملا باهات موافقم. میشد اسم فایربرد رو با این ماشین جدید زنده کرد. کوروت هم با اصالتش حفظ میشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1586 ديدگاه)

        هیچ دیگه فقط کم موند اسم یه پونتیاک بزارن رو پرچمدار شورلت!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. (Ali (Chevy nova

      ۲۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      نمىشد چون با تغىىر اسم مىشد ىه رقىب برا خوده کورت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۲۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    چرا پیشرفتی نیست تو طراحی های امریکایی ها / المانی ها که این روزا خراب کردن / اینا هم که کلا درست نمیکنن :) ..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. AMANTE

    ۲۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    برام سخته که این مدل کوروت رو درک کنم اخه چندین دهه است که کوروت به صورت فکرکنم فست بک یا کوپه، میشه گفت کاپوت کشیده تر نسبت به درب صندوق تولید شده و حالا یهو به صورت سوپر ماشین های اروپایی مثل فراری و لامبورگینی و… طراحی شده که دلیلش هم موتور وسط بودنشه ولی میتونستن اون حالت کلاسیک رو حفظ کنن و فقط جای موتور رو عوض کنن، شاید هم نمیشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Elmiraj

    ۲۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    GM داره داستان بلیزر رو تکرار می کنه …..
    .
    .
    نه قیمتش ، نه موتور جلو بودنش ، نه طراحیش و نه اصالتش …!!! هیچکدام کوروت نیست ……
    .
    نسخه ZR1 هیبریدیش مطمئنا بالای نیم میلیون دلار قیمت خواهد داشت !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      المىراژ
      داداش
      کوروت هم بصورت موتور وسط و هم موتور جلو تولىد مىشن
      اىن مدل هم بىشتر براى پىست طراحى شده ولى کوروت موتور جلو براى عاشقان سنتى کور ت
      در باره ى قىمت هم با توجه به تغىىراتى که رو نمونه موتور وسط اعمال شده افزاىش قىمت نسبت به نمونه هاى موتور وسطش طبىعىه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۲۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (3088 ديدگاه)

        آقا علی امیدوارم حرف شما و شایعات درست از آب دربیاد و همچنان این سفره ماهی دوست داشتنی در خط تولید باقی بمونه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. mahdy

    ۲۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    معلوم نیست فاز شورولت واسه کوروت چیه هم خدا رو میخواد هم خرما رو
    از یه طرف میخوان موتور جلو و سنتی و … برای این که بگن ما اصیلیم از یه طرف این که کلا هیچیش با تاریخچه کوروت نمیخونه و میخواد تو بازار جهانی رقابت کنه
    هر وقت همزمان دنبال دو تا خرگوش باشی به هیچکدوم نمیرسی
    این یه قانونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      مهدى
      شتاب و رکورد چلنجر دىمن رو با دقت مشاهده کردى؟
      زىر 10 ثانىه زد
      در مورد کورت هم که همىن قسمت کافىه
      ((مدل پایه‌ی کوروت جدید از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.2 لیتری LT1 قرض شده از استینگری C7 استفاده خواهد کرد و قدرت حدود 500 اسب بخار خواهد داشت. یک پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5.5 لیتری تنفس طبیعی و توئین توربوی دیگر هم در آینده وارد پروسه تولید خواهند شد. این پیشرانه‌ها می‌توانند به ترتیب قدرت حدود 600 و 800 اسب بخار هم داشته باشند.))

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Cadillac

      ۲۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2596 ديدگاه)

      مهدی جان ای کاش بجا خرگوش
      میگفتی با این کار داره دو هدفو دنبال میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۲۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        مهدى مىخواد تىکش رو بندازه ولى غىر مستقىم
        مهدى راحتت کنم
        قدىمى شده اىن روشها

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. emad1990

    ۲۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    اگه کوروت موتور وسط بهتر از قبلی باشه چراکه نه
    اصالت چه کشکیه وقتی میشه با تغییر رو به جلو بهتر شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      اصالت از نظر شما مهم نىست برا خىلى ها مهمه
      مثلا کسى از خودروسازان کره انتظار اصالت نداره ولى از شرکتهاى که اصىل هستن انتظار اصالت همىشه هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. emad1990

        ۲۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        منظور منو درست متوجه نشدی علی نوا
        کسی منکر فوق العاده بودن طرح بینظیری مثل پورشه911 که طراحی اولیه خودشو (به قول شما اصالت) حفظ کرده نیست
        صحبت من از اینجا شروع میشه:اگه روزی مدیرای پورشه به این نتیجه برسن که دیگه این سیستم(مثلا) موتور عقب رو نمیتونن بهبود بدن و روش های بهتری به ذهنشون برسه حتما اون طرحو بیخیال میشن
        ایده های جدید و بهتر همیشه جای ایده های قدیمی رو میگیرن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. Omid

    ۲۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    طراحیش از روی استتار که اش دهن سوزی نیست فقط امیدوارم طراحیش از این بهتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمىد

    ۲۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    مشتاقم هرچه زودتر ببىنمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Blue Mopar

    ۲۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (715 ديدگاه)

    ۱.”آیا با یک هیولای چهار چرخ محرک 1000 اسب بخاری طرف خواهیم شد؟ شاید! ”
    ۲. “این خودرو با برخی رقبای بسیار جدی سرشاخ خواهد شد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به فورد GT، آئودی R8، پورشه 911، ب ام و i8، مک لارن 570S، نیسان GT-R، آکورا NSX، فراری 488، جگوار اف تایپ SVR و مرسدس-ای ام جی GT اشاره کرد.”
    واقعا ؟ ???
    رقیب C8 ؟
    آئودی ار ۸؟ با هندلینگ مینی ون ها
    پورشه ۹۱۱ ؟؟
    ب ام و i8 ؟؟؟؟؟؟
    ..

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا