شورلت

بازگشتی شکوهمند، معرفی رسمی شورولت بلیزر جدید

حدود سیزده سال پس‌ازاینکه با خاتمهٔ تولید مدل S10 بلیزر در سال ۲۰۰۵ نام بلیزر از سبد محصولات شورولت کنار رفت، سرانجام شورولت طی رویداد ویژه‌ای در آتلانتا نسل کاملاً جدید این ماشین را رسماً رونمایی کرد. البته بلیزر جدید برخلاف گذشته به یک کراس‌اوور میان سایز تبدیل شده که بین مدل‌های اکوئناکس و تراورز قرار می‌گیرد یعنی از اکوئناکس بزرگ‌تر بوده و از مدل سه ردیفهٔ تراورز کوچک‌تر است؛ اما شاید برجسته‌ترین ویژگی بلیزر جدید طراحی فوق‌العاده تهاجمی و اسپرت آن باشد که به‌وضوح انقلابی در طراحی‌های شورولت را نشان می‌دهد. در طراحی این کراس‌اوور جدید کاملاً الهاماتی از کامارو جدید ۲۰۱۹ دیده می‌شود و بنابراین به نظر می‌رسد تیم طراحی جنرال موتورز با هدف فاصله گرفتن از بلیزرهای قدیمی، با استفاده از برخی ویژگی‌های کامارو ۲۰۱۹ استایل و ظاهر کاملاً مدرنی به بلیزر جدید بخشیده‌اند.

در نمای جلویی بلیزر چراغ‌های LED باریکی به‌عنوان دی‌لایت در بخش بالایی تعبیه شده درحالی‌که در زیر آن‌ها چراغ‌های اصلی گرفته‌اند که از نوع HID هستند. در میان چراغ‌های نیز جلوپنجرهٔ بزرگی جای گرفته است. بلیزر همچنین با چندین خط جانبی و سقف شناور که این روزها در بسیاری از خودروها دیده می‌شود، از پروفیل جانبی قدرتمندی برخوردار است. یکی از خطوط جانبی از چراغ‌های جلو آغاز شده و در زیر آینه‌های جانبی محور می‌شود درحالی‌که یک خط دیگر هم از گلگیرهای جلو شروع شده و با عبور از ستون D به اسپویلر عقب می‌رسد. در این نما خط سومی هم وجود دارد که از دستگیرهٔ درهای عقب تا چراغ‌های عقب کشیده شده است. در نمای عقبی هم چراغ‌های LED مدرن و دو سر اگزوز دیده می‌شود.

شورولت قصد دارد بلیزر جدید را در سه تیپ مختلف شامل پایه، پریمیر و RS عرضه کند که در ظاهر تفاوت‌هایی باهم دارند مثل جلوپنجره که در تیپ پریمیر از تریم کرومی بیشتری برخوردار بوده و نمای لوکسی دارد درحالی‌که در تیپ RS به رنگ مشکی بوده و نمایی اسپرت را به خودرو می‌بخشد. رینگ‌ها نیز از نمونه‌های استاندارد ۱۸ اینچی آغاز شده و نهایتاً به نمونه‌های ۲۱ اینچی سفارشی در تیپ‌های پریمیر و RS می‌رسد.

داخل بلیزر جدید نیز با خطوط تهاجمی و الهام از جدیدترین نسخهٔ کامارو، ویژگی‌های طراحی بیرونی را منعکس کرده است. در اینجا دو ردیف صندلی با ظرفیت حمل پنج نفر وجود دارد که بسته به نیاز مالک، صندلی‌های عقب را می‌توان به‌منظور افزایش فضای صندوق بار یا افزایش فضای پای سرنشینان عقب به میزان ۱۴ سانتیمتر به عقب یا جلو کشید. بلیزر همچنین نخستین خودرویی است که به سیستم مدیریت بارگیری شورولت مجهز شده است. این سیستم که به‌صورت استاندارد در تیپ‌های RS و پریمیر ارائه می‌شود، شامل ریل‌ها و حصارهایی در صندوق بار می‌شود که با تقسیم فضای صندوق، به بارگیری و ایمنی اشیاء کوچک کمک می‌کند.

سایر ویژگی‌ها و تجهیزات بلیزر جدید شامل مواردی چون کروز کنترل تطبیقی، آینهٔ داخلی دوربینی در تیپ‌های RS و پریمیر، درب صندوق اتوماتیک، شارژر بی‌سیم و شش پورت USB می‌شود. علاوه بر این، گرم‌کن اتوماتیک غربیلک فرمان و گرم‌کن و تهویهٔ اتوماتیک صندلی‌ها نیز قابل سفارش است که هنگام روشن کردن خودرو از راه دور، به‌صورت خودکار فعال می‌شوند. همچنین تمامی تیپ‌های بلیزر به‌صورت استاندارد به یک صفحه‌نمایش لمسی رنگی هشت اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Infotainment 3 شورولت مجهز هستند که همراه با اینترنت وای فای ۴G و قابلیت پشتیبانی از کارپلی و اندروید اتو ارائه می‌شود.

شورولت یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۹۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور را به‌عنوان موتور پایه برای بلیزر جدید در نظر گرفته است اما برای کسانی که خواهان موتور قوی‌تری هستند یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 هم ارائه شده است که ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی هردوی این موتورها صرفاً توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد درحالی‌که هردو موتور به‌صورت استاندارد به سیستم توقف حرکت هم مجهز هستند. بلیزر در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است. به گفتهٔ شورولت، بلیزر شش سیلندر می‌تواند تا ۲ تن بار را بکسل کند.

تیپ‌های بالایی پریمیر و RS اما به سامانهٔ چهارچرخ محرک پیشرفته‌تر دوکلاچه مجهز شده‌اند که گفته شده عملکرد بهتری در شرایط بارانی، برفی و یخی داشته و در هوای خشک هم از ثبات بالاتری برخوردار است. علاوه بر این، تمامی تیپ‌ها به‌صورت استاندارد به سیستمی بنام انتخاب کشش مجهز هستند که راننده از طریق آن می‌تواند حالات رانندگی خودرو را انتخاب کند. این سیستم همچنین در مدل‌های چهارچرخ محرک با انتخاب راننده، زمانی که به قابلیت چهارچرخ محرک نیازی نیست، انتقال نیرو به چرخ‌های عقب را قطع کرده و ماشین را به نمونه‌ای دیفرانسیل جلو تبدیل می‌کند. شورولت بلیزر جدید در کارخانهٔ جنرال موتورز در مکزیک در کنار کراس‌اوور اکوئناکس و هاچ‌بک کروز به تولید خواهد رسید. این کراس‌اوور جدید آمریکایی از اوایل سال آینده راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد و قیمت مدل‌های مختلف آن نیز تا پایان سال جاری اعلام می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. مسعود مسگری

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (22 ديدگاه)

    مشخص نیست چرا شاسی بلندهای دو درب دیگر در امریکا تولید نمی شوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      بدونه در نظر گرفتن نام بلیزر:بسیار زیباست و به نوعی این سبک طراحی رو به لکسوس و سانتافه یاد داد.انصافن یه سر و گردن بالاست.ولی نکته اینه که این سبک طراحی باید به شیوه فورد ادج عمل کنن یه موتور پر قدرت مثل ادج که 335 اسب و نزدیک 500 نیوتن گشتاور .حداقل این موتور رو با قدرت واقعیش که 335 اسب هست اراعه میکردن .ولی بعد ادج سلطان کلاسشه.ادج st رو میگما.ولی نا امیدیه من اسم عظیم بلیزر که خراب شد رفت به خدا همون rs بسش بود.بلیزر یعنی قل قل یعنی ارتفاع در حد بلندیایه جولان ***

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Hassan

      ۲ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (4 ديدگاه)

      مشخص نیس دیگه ، خودتون هم همینو گفتین .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    جلوش یه جوریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (337 ديدگاه)

    ابهت بلیزر قدیم رو نداره اما واقعا طراحیش جذاب و گیراست .
    اگه کابینش یخورده مردونه تر بود بهتر میشد و بیشتر درخور اسم بلیزر بود ; این کابین بیشتر شباهت به محصولات کره ای داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    اول فکر کردم لکسوسه . چلو پنجره دوکی شکل در جلو , توی نمای بغل هم کاملا سبک استفاده از خطوط شکسته مشابه لکسوسه lx و nx هست ولی در کل واقعا لذت بردم از دیدن این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. me84

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    عالیه ولی ابهت بلیزر بودنو نداره. برای اسم بلیزر باید یه ماشین طراحی کنن درخور بلیزر واقعی. اسم اینم باید یه چیز دیگه میذاشتن.
    ولی طراحیش هم داخل و هم بیرون واقعا خیلی خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (419 ديدگاه)

    از نمای جلو سانتافه ۲۰۱۹ و از عقب Rx لکسوس
    این طراحی به درد اون ماشین گولاخ ۲ درب نمیخورد
    حداقل ی چیزی تو مایه های پرادو باید تولید میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      کجای بخش عقب این خودرو شبیه به لکسس RX است؟! تا آنجایی که من دیده ام فرم عقب لکسس RX کاملا با این خودرو متفاوت است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. javad

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    چراغ جلوش منو یاد سانتافه 2019 میندازه:(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. اعتمادیان

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (257 ديدگاه)

    اون بلیزری که توی ذهن من بود و برای من یادآور خاطرات کودکی و نوجوانی است ، با این خودرو خیلی متفاوته ، خدای ابهت بود ، یادمه اینقدر درش سنگین بود که بسختی باز و بسته میکردم …..
    این ماشین هیچ شباهتی به بلیزر نداره نمیدونم چرا اسمشو گذاشتن بلیزر ، برای شخص من بلیزر یعنی بولدوزر ، این تازه وارد رو باید اسمشو میزاشتن فریزر ….یخ کردم بابا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علی آقا

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (572 ديدگاه)

    خوشم نیومد. شبیه ماشینای آسیایی شده. از لکسوس (جلوپنجره) و تویوتا (نمای عقب و جانبی) و هیوندا (ستون عقب) یه چیزایی تو طراحیش داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      دقیقا
      متاسفانه طراحی بیرونیش مخلوطی از تویوتا و لکزز هست ولی‌ قشنگه و بهتر از همهٔ تویوتا هاست
      ولی‌ طراحی داخلی‌ بسیار بسیار جذاب شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. آرش آمریکایی

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (620 ديدگاه)

    ماشین خوبیه
    یه کراس اوور اسپرته
    اما اسم بلیزر رو نباید روش میذاشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. پرهام

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (172 ديدگاه)

    لکسوس نیس احیانا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سام

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    نسل جدید شورولت بلیزر به نطرم زیباترین و جذاب ترین خودرویی است که توی دهه اخیر از سوی شرکت جنرال موتورز ارائه شد.این خودرو از طراحی فراتر از زمان برخوردار است و کاملا قابل رقابت با رقبای قدر آسیایی و اروپایی خود است.در یک کلام : عالی و بی نقص،تپل و جوان پسند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. #ali.m#

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    اگر به عنوان یک شاسی بلند جدید بهش نگاه کنم بی نظیره .
    اما به عنوان ادامه دهنده بلیزر واقعا نا امیدم کرد .
    نه که بد باشه ها، فقط به اسمش نمیخوره .
    بیشتر رفته به سمت لوکس و بودن .ولی توقع من از بلیزر یک ماشین قلدره نه این .
    به نظر اصلا هم شبیه لکسس نیست .
    ولی فرم کلی بدنه و داشبورد شباهت هایی به سانتافه داره.
    د رمجموع به نظرم یه ماشین عالی با طراحی فوق العاده و مجموع فنی مناسبه .
    ولی کاش یه اسم دیگه داشت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (223 ديدگاه)

      آره واقعا شبیه سانتافه هست
      نمای جلو نمای جانبی سانتافه چراغای عقب هم توسان نسل قبل

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. Abbas us.c

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (269 ديدگاه)

    قشنگ و زیبا شده.ولی نمیشه بش گفت بلیزر.
    بلیزر k5 دهه 70 غول افروده .تو ایران افرودر رو دستش ندیدم بش لقب سلطان رو دادن.حتی جاهایی دیدم که تویوتا هایلوکس و رونیز سه لنگ شدن ولی بلیزر به سبب شاسی نردبانی انعطاف فوق العاده ای از خودش نشون داده و بدون سه لنگ شدن و به راحتی عبور کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمد

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (68 ديدگاه)

    طراحی اش زیبا و گیراست و الگو درستی هم داره ولی اصلاً با چیزی که فکر می کردیم حتی در قوای فنی شبیه اش هم نیست بهتر بود یک اسم دیگر انتخاب می کردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Sajjad

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    بلیزر اسمش برای یه ماشین زمخت و خوش استایله که حالت لاتی داره
    نه این طراحی مدرن

    بلیزری که تو خاطر همه ثبت شده، یه هیولای بزرگه که همیشه به امداد افرودرها میره
    این ماشین فقط یه شاسی بلند شهری خنده داره
    البته نمیخوام طراحی زیباش رو رد کنم
    نه
    ولی در شان بلیزر نیست
    حداقل اسمش رو یه چیز دیگه میذاشتید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. یاس ی

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    به قول دوستان کاشکی ابهتش مثل بلیزرهای قدیمی بود.
    اگه به ماشین فقط از نمای جلو نگاه کنیم به تنهایی ( البته اگه چراغهاش یکم مردونه تر بود) بهش میاد بلیزر باشه ولی از نمای بغل و عقب شبیه شاسی بلندهای ژاپنی و کره ای هستش بیشتر. نه اینکه اونا بد باشن……
    شاسی بلندی با این اسم باید ی چیزی فراتر از سیلورادو باشه ابهتش، باید گولاخ باشه.
    اگه اسم دیگه ای داشت از نظر ماهایی که بلیزر دهه 70 را یادمونه بهتر بود. لاکردار اون بلیزر نماد پولداری و خشونت بود، هر کی داشت از دید بقیه مردم انگار پدر خونده مافیا بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. توحید

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (51 ديدگاه)

    به خدا اگه آرم شورولت نبود میگفتم لکسوسه ، تازه لکسوس طراحیاش بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Elmiraj

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3105 ديدگاه)

    ببینید بازار کراس اورها چقدر داغه که حتی بلیزر هم جلوشون سر خم کرده …..!!!!
    .
    .
    به نظر من اگر قرار بود بلیزری تولید بشه باید رو پلتفرم هامر H1 سوار میشد ، نه این سوسول نازک نارنجی …..!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمدرضا فنا

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (9 ديدگاه)

    طراحی جلو کمی از کامارو الهام گرفته .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا