شورلت

معرفی سه مدل ویژه از شورولت

اختصاصی از نمایشگاه سما: شورولت در اولین شب « نمایشگاه سما ۲۰۱۱» در مراسمی اختصاصی از سه مدل ویژه رونمایی کرد . . .

اولین مدل، کامارویی مفهومی بود که طبق گفته مسئولان، تنها برای نشان‌ دادن توانایی شورولت برای حضور در مسابقات درگسترها و آن هم در کلاس NHRA Eliminator  ساخته شده و برنامه‌ای برای تولید آن نیست.

اگر به آوریل گذشته بازگردیم می‌بینیم که فورد هم برای مدل موستانگ « Cobra Jet » خود چنین شعارهایی را می‌داد اما بلافاصله با قیمت تقریبی ۹۲ هزار دلار پیش‌فروش آن را آغاز کرد! به همین دلیل است که کارشناسان احتمال به تولید رسیدن این مدل مفهومی – حداقل برای تقابل با فورد موستانگ – را بسیار زیاد می‌دانند. عریض‌تر شدن ۹ اینچی محور عقب، استفاده از گیربکس‌های اتوماتیک دو سرعته Powerglide ساخت جنرال‌موتورز و بهره‌گیری از پیشرانه‌های سوپرشارژ شده ۳۲۷ یا ۴۳۰ اسب‌بخار از مهم‌ترین مشخصه‌های این خودروست.

Chevrolet 2012 Camaro COPO
Chevrolet 2012 Camaro COPO
Chevrolet 2012 Camaro COPO

دومین مدل، توسط تیم مسابقه‌ای حاضر در ناسکار به نام JR Motorsports و در حقیقت برای احیای نام « شول »های محبوب دهه هفتاد شورولت ساخته شده است. البته ناگفته نماند که این هات‌راد تنها ظاهر « شول‌ »های پیر را داشت و درون آن همه چیز به کلی تغییر کرده بود؛ رنگ مات بدنه، بهره‌گیری از گیربکس چهارسرعته اتوماتیک، تغییر سیستم تعلیق، استفاده از صندلی‌های مسابقه‌ای Jr و نهایتا وجود پیشرانه‌ هشت سیلندر LSA  با قدرت خروجی ۵۵۶ اسب‌بخار از دیگر مشخصه‌های این خودروست.

Chevrolet Chevelle by Dale Earnhardt
Chevrolet Chevelle by Dale Earnhardt

اما سومین و آخرین مدلی که در این مراسم معرفی شد، کامارویی بود که با رنگ سبز فسفری و طرح جالب ورودی‌های هوای روی کاپوت آن همه نگاه‌ها را به خود خیره می‌کرد. داستان از این قرار است که کمپانی « هات‌ویل » – از معروف‌ترین برندهای ساخت اسباب‌بازی – در سال ۱۹۶۸ برای نخستین‌بار ۱۶ اسباب‌بازی مدل را راهی بازار کرد که یکی از آنها شورولت کامارویی سبز با مقیاس ۱:۶۴ بود. حال شورولت نیز به افتخار چهل و پنجمین سال تاسیس این برند، این کاماروی استثنائی را ساخته است. طراحی این خودرو با همکاری مشترک استودیو طراحی جنرال موتورز در میشیگان و مرکز طراحی هات‌ویل در کالیفرنیا صورت گرفته است.

Chevrolet Camaro Hot Wheels
Chevrolet Camaro Hot Wheels
Chevrolet Camaro Hot Wheels

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا