شورلت

معرفی شورولت تراکر 2020 با قیمت پایه 14500 دلاری

چند روز پیش عرضه‌ی نسل جدید شورولت تریل بلیزر در آمریکای شمالی تأیید شده اما شاسی‌بلند کوچک‌تر تراکر تنها مختص بازار چین باقی خواهد ماند.


بسیاری از افراد امید داشتند تراکر جایگزین تراکس در آمریکا شود اما این‌گونه نخواهد شد. تراکس به همراه تریل بلیزر جدید در آمریکا عرضه خواهد شد بنابراین مشتریان آمریکایی نخواهند توانست پشت فرمان تراکر جدید بنشینند.


ما درباره‌ی طراحی این خودرو صحبت نمی‌کنیم چراکه با توجه به تصاویر یک خودرو نمی‌توان نظر جامع و کاملی درباره‌ی آن داد. تنها چیزی که می‌گوییم این است که تراکس واقعاً در مقایسه با تراکر جدید سن بالای خود را نشان می‌دهد.


شورولت تراکر از هشتمین نسل پیشرانه‌های اکوتک این خودروساز سود می‌برد. دو پیشرانه‌ی توربو با کدهای اکوتک ۳۲۵T و اکوتک ۳۳۵T در دسترس هستند. مدل پایه از نوع ۳ سیلندر ۱ لیتری است که در شورولت اونیکس سدان بکار رفته و قدرت ۱۲۳ اسب بخاری و گشتاور ۱۸۰ نیوتون متری دارد. این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته دینامیک اتوماتیک یا ۶ سرعته دستی همراه می‌شود.


اما پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱.۳ لیتری توربوی اکوتک ۳۳۵T خروجی ۱۶۲ اسبی و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری دارد. این پیشرانه که با یک گیربکس جدید CVT همکاری می‌کند باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۹ ثانیه‌ای می‌شود. مصرف سوخت ادعایی دو پیشرانه‌ی موردبحث در هر صد کیلومتر به ترتیب برابر با ۵.۱ و ۵.۷ لیتر می‌باشد.


از نظر تکنولوژی باید گفت این خودرو دارای سیستم اطلاعات سرگرمی جدید مای لینک پلاس به همراه اپل کارپلی، بایدو کارلایف و بلوتوث می‌باشد. اینترفیس این سیستم نیز از ناوبری هوشمند و تشخیص صوتی پشتیبانی می‌کند.


اما شاسی‌بلند ساب کامپکت شورولت دارای چندین ویژگی ایمنی همچون ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عابران پیاده، هشدار برخورد از جلو، تشخیص فاصله با خودروی جلویی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و دستیار پیشگیری از خروج از مسیر می‌باشد. همچنین سیستم پایش باد لاستیک و دوربین دنده‌عقب هم در تراکر جدید وجود دارند.


این خودرو در ۶ نسخه از جمله ۴ نسخه‌ی ردلاین عرضه شده و قیمت آن از ۱۴۵۰۰ دلار آغاز و به ۲۰۲۵۰ دلار می‌رسد. تحویل اولین نمونه‌های تراکر از نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Ali.usa

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (335 ديدگاه)

    یکی از بهترین های کلاس خودش خیلی زیبا شده

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (856 ديدگاه)

      بیاد ایران میترکونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. رضا

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (242 ديدگاه)

    با این حجم موتور همون بهتر که در آمریکا تولید نشه چون یه دونه هم نمیتونه تو آمریکا بفروشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      اما چه قیمت جذابی داره!
      اگه اینجا فروخته میشد، هم قیمت ساندرو در میومد
      شما بودی ساندرو میخریدی یا شورولت؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Shahrukh

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    خندم میگیره!!!!!!
    جوری روان درمانی شدیم که پذیرفتیم قیمت۱۵هزارتومنی دلار رو
    حتی اگه الان بشه مثلا۸هزار؛ملت میریزن بیرون شادی میکنن که آی خوشبخت شدیم
    به تمام مقدساتتون قسم، دلارتا۱۰-۱۲سال پیش۱۰۰۰تومن بود!مارو چه شده!!!!!!!
    این ماشین با قیمت۱۴۵۰۰دلاریش،میشه۱۴میلیون و پونصد هزارتومن!!!!!!!!!
    گله ای نیست چون اینجا نه تاکسیه نه مترو،نه صف نونوایی
    خشت اول چون نهدمعمارکج…تاثریا میرود،دیوارکج

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (731 ديدگاه)

      دقیقا، این ماشین 14 هزار دلار قیمت داره و اگه مردم ما بخوان قدرت خریدی برابر با مردم امریکا داشته باشن این ماشین باید با قیمت 14 ملیون تومان به دستشون برسه
      اونجا اگه 3 هزار دلار در ماه حقوق میانگین داشته باشن، ما هم میانگین حقوقمون 3 ملیون تومنه و فقط با دلار 1000 تومنی میشه این دو حقوق رو برابر دونست.
      در حال حاظر اونه 3 هزار دلار در ماه درامد دارن و ما 200 دلار! مردم هم خوشحال

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. فرامرز

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      تا همین ۷ سال پیش البته حدود ۱۰۰۰ بود و تابستون ۹۱ شروع کرد به گرون شدن و تا ۴۰۰۰ بالا اومد و بعد تا ۳۲۰۰ اومد پایین و تا ۱.۵ سال پیش زیر ۴۰۰۰ موند. من یادمه بهار ۹۴ نیاز به ریال داشتم و صرافی تو شهرستان یورو رو ۳۵۲۰ ازم خرید (دلار هم ۱۰ درصدی ارزونتر بود).

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Fk

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (232 ديدگاه)

    سه هزار دلار پایین ترین نرخ حقوق برای کارای پیش پا افتاده و سبک و ساعتیه
    مثل جمع کردن سبدهای چرخ دار مارکاتها
    پیش خدمت رستورانهای خیلی معمولی
    ۴۴ساعت کار در هفته
    نه اینکه روزی ی تن بار جابجا کنی ماهی سه هزار دلار بگیری دوست گرامی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Shahrukh

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (51 ديدگاه)

      دوست خوب من اشتباه میکنین
      دستمزد یک کارگر ساده اونقدرها که میگین نیست
      غالبا مکان هایی مثل والمارت و کاسکو و یا شغل های پیش پا افتاده ای مثل طی زدن رستوران یا ظرفشویی،دستمزد ساعتی۱۰-۱۲دلاری داره
      که اگر با همون ۴۴ساعت درهفته خودتون،حساب کنین،پس از کسر مالیات و متفرقات،از ماهی۱۶۰۰.۷۰۰دلار درماه تجاوز نمیکنه(برای یک کارگر)!
      که اگه شخص،حتی یه خونه اجاره ای کوچک و خورد وخوراک و پوشاک و بیمه سلامت و رفت وآمد رو حساب کنه؛رقمی نمیمونه برای خرید ماشین صفر
      هرچند خرید خودرو در مارکت امریکا خیلی کارراحتیه
      بعضی کمپانی ها مثل هیوندای،بعضا خیلی شرایط راحتی پیشنهاد میدن!(که غالبا باضررمشتری همراهه)؛مثلا ماشین رو براتون اقساط فرضا۸ساله میبندن و میگن سال اول یا۶ماه اول اصلا قسط ندین،بعد اون مدت شروع میشه!

      درکل اون۳هزاری که گفتین،اگرشخص تحصیل کرده یا جزو مشاغل خاص یا موردنیازباشه،به راحتی فراهم میشه براش!
      برگردیم به بحث اصلی…مشکل ما تحریم امریکا نیس…دخالت روسیه یا استعمارچین نیست…باورکنین یانه،ما بدون دخالت جامعه جهانی هم میتونستیم ازاین بهترباشیم…اما فساد سیستماتیک و گسترده،اجازه چنین کاری رو نمیده…
      هرچند که متعقدم با تمام دنیا باید،دوست بود..
      مثال ژاپن و هیروشیما که نابود شد اما فراموش کردن و الان طیف وسیعی از بازار امریکا بلکه کل دنیارو دردست دارن(محصولات صوتی،تصویری،الکترونیکی،خودرو و….)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Fk

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (232 ديدگاه)

    دوست عزیز این ی مثال بود
    وگرنه شما میتونی با ماهی ٢٠٠ دلار و پرداخت ٢٠٠٠ دلار مثلا اپتیما سال سوار بشی
    چیزی که میخواستم اشاره کنم خرید راحت بود
    ولی مسلما پرداخت هزینهای جانبی و غیره این اجاره رو ب ی فرد عادی نمیده که چنین خودرویی سوار شه
    میزان اعتبار شما خیلی بیشتر از دریافت حقوق مهمه
    در واقع سیستم به شما اعتبار میده
    کمک میکنه تا بتونی ب رویاهات یرسی
    وقتی شما ساعتی کار میکنی میتونی ٨٠ ساعت کار کنی
    ولی وقتی در استخدام ی شرکت بزرگ هستی میزان دریافتی شما اصلا مهم نیست
    اعتبار شما برای سرمایه گذاری روی شما نوع شغل مالیات پرداختی و غیره که از حوصله این بحث خارجه برای اون شرکت مهمه
    أصل مهم فراهم اوردن فرصت یکسان برای پیشرفت و ترقی برای فرد و تلاشو جدیت برای طَی کردن پله های ترقی بدون تفاوت قائل شدن برای هر شخصی
    چیزی که تو کشور ما فراموش شده أصل اول انسانیت
    احترام ب همنوع فارق از هر برچسبی
    کافی بود همین أصل رو یکم رعایت میکردیم بیشک الان این اوضاع درست نشده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    واقعا قیمت پایینی داره خصوصا اگر در امریکا عرضه بشه هم قیمت سدانهای کوچیک هست ولی کراس اور تقریبا کوچیک محسوب میشه
    چین انقدر قدرتمند هست و بازارش جذابه هر شرکتی برای سهم گرفتن ازش داره به تقلا میفته و هر چیزی که فکر کنه براش سود آور هست رو تولید می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا