جنرال موتورزشورلت

سرانجام انتظارها به پایان رسید، رونمایی رسمی از نسل جدید کوروت

پس از مدت‌ها انتظار و انتشار اخبار، تصاویر جاسوسی و رندرهای فراوان، سرانجام شورلت طی رویدادی رسماً نسل جدید کوروت را رونمایی کرده است. همان‌طور که پیش‌ازاین بارها گفته شده بود، بزرگ‌ترین تغییر کوروت C8 استفاده از ترکیب موتور وسط است که آن‌را به اولین کوروت موتور وسط تولیدی تاریخ تبدیل کرده است. البته در طول تاریخ کوروت، نمونه‌های موتور وسط زیادی ساخته شده‌اند اما هیچ‌کدام راهی خط تولید نشدند. حال اما سؤال بزرگی که در مورد کوروت C8 مطرح می‌شود این است که آیا ارزش این‌همه انتظار را داشت؟ با توجه به آمار و ارقام، پاسخ این سؤال قطعاً مثبت است.

هرچند پیشرانهٔ کوروت C8 در میانهٔ خودرو قرار دارد اما طراحی بیرونی آن تفاوت فاحشی با C7 ندارد. درهرحال به نظر می‌رسد رندرهایی که طی سال گذشته از کوروت جدید طراحی شدند به واقعیت نزدیک بوده‌اند زیرا همان‌طور که انتظار می‌رفت در بخش جلویی کوروت مدل ۲۰۲۰ دماغه‌ای تهاجمی با ورودی هوای مرکزی مثلثی دیده می‌شود که توسط دو ورودی هوای بزرگ احاطه شده است. یک اسپویلر کوچک هم زیر سپر قرار گرفته درحالی‌که بالاتر از همهٔ این‌ها کاپوتی شیک با چراغ‌های باریک به چشم می‌خورد.

استایل اسپرت کوروت C8 در پروفیل جانبی آن‌هم ادامه پیدا کرده زیرا در اینجا شاهد رکاب‌های آئرودینامیک، نقوش برجستهٔ روی بدنه و ورودی‌های هوای بسیار بزرگ جانبی هستیم. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این قسمت نیز می‌توان به اتاق جمع‌وجور، گلگیرهای عقب عضلانی و سقف دو حبابی اشاره کرد. در ادامه به سمت عقب، پوشش تهویه‌دار پیشرانه با پنجرهٔ شیشه‌ای جلب‌توجه می‌کند که پیشرانهٔ V8 جدید کوروت را نشان می‌دهد. در بالای این قسمت هم دوربینی کار شده که تصاویر عقب را در داخل خودرو به نمایش درمی‌آورد.

در بخش عقبی کوروت C8 سپری با خروجی‌های هوا به همراه چراغ‌هایی زیبا با گرافیک زاویه‌دار به چشم می‌خورند درحالی‌که یک اسپویلر جمع‌وجور، یک دیفیوزر ساده و چهار سر اگزوز اسپرت نیز از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این قسمت هستند؛ اما با وجود همهٔ این تغییرات، سقف قابل برداشتن کوروت همچنان حفظ شده و سرنشینان می‌توانند از هوای آزاد لذت ببرند. در همین حال، در کوروت C8 علاوه بر صندوق بار جلو، یک صندوق هم در عقب وجود دارد که فضای کافی برای قرار دادن یک چمدان کوچک یا کیف گلف را ارائه می‌کند.

در داخل کوروت C8 شاهد کابین کاملاً جدیدی هستیم که پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به C7 داشته است. در اینجا یک غربیلک فرمان مربع شکل دیده می‌شود که پشت آن صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی قرار گرفته است. روی این غربیلک فرمان یک دکمهٔ خاص بنام Z تعبیه شده که امکان اعمال تنظیمات عملکردی سفارشی را برای راننده فراهم می‌کند. در سمت راست نیز نمایشگر بزرگی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته است که شورلت هنوز اندازهٔ آن‌را اعلام نکرده اما وضوح بالاتری دارد. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو نیز بهبود یافته و حالا سریع‌تر شده و استفاده از آن آسان‌تر است.

در کابین کوروت جدید، کنسول مرکزی بزرگی قسمت راننده را از بخش سرنشین جدا کرده است. روی این کنسول نیز نوار باریکی طراحی شده که در آن دکمه‌هایی فیزیکی برای کنترل ویژگی‌های مختلف خودرو جای گرفته‌اند. در دورانی کنترلرهای لمسی بر کابین خودروها سلطه یافته‌اند، این ویژگی قطعاً طرفداران دکمه‌های فیزیکی را خوشحال خواهد کرد. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی برجستهٔ کوروت C8 نیز می‌توان به تریم فیبر کربنی یا آلومینیومی، تکنولوژی تشخیص صدا و شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند اشاره کرد.

سیستم صوتی استاندارد این ماشین از برند Bose با ۱۰ بلندگو است اما خریداران می‌توانند نمونهٔ ارتقاءیافته با ۱۴ بلندگو را هم سفارش دهند. دیگر آپشن‌های قابل‌توجه کوروت C8 نیز شامل گرم‌کن غربیلک فرمان، حافظهٔ صندلی‌ها و نسخهٔ بهبودیافتهٔ سیستم ضبط اطلاعات عملکرد می‌شود. کابین نسل جدید این افسانهٔ آمریکایی همچنین از قابلیت سفارشی‌سازی بالایی هم برخوردار است به‌گونه‌ای که برای آن سه آپشن صندلی مختلف و شش رنگ داخلی گوناگون شامل طبیعی، مشکی، خاکستری، قرمز آدرنالین، قرمز مورلو و آبی دورنگ ارائه شده است درحالی‌که برای کمربندهای ایمنی هم شش رنگ مختلف قابل انتخاب است.

کوروت جدید به‌صورت استاندارد به صندلی‌های GT1 با روکش چرمی مولان مجهز است که گفته شده تعادلی بین حمایت از بدن و راحتی را ارائه می‌کنند اما صندلی‌های GT2 هم با نمایی الهام گرفته از مسابقه قابل سفارش هستند که از روکش چرم مولان و ناپا و همین‌طور تریم فیبر کربنی به همراه گرم‌کن و تهویه سود می‌برند؛ و نهایتاً نوع سومی از صندلی‌ها بنام اسپرت کامپتیشن هم به‌صورت سفارشی ارائه شده که از حمایت‌کننده‌های جانبی بزرگ‌تر و روکش چرمی ناپا و پارچهٔ بادوام الهام گرفته از کِولار برخوردارند. این صندلی‌ها نیز مثل نمونه‌های GT2 به گرم‌کن، تهویه و تریم فیبر کربنی هم مجهز هستند.

کوروت C8 به پیشرانهٔ جدیدی مجهز شده که در مکان جدیدی قرار گرفته است. در پشت کابین یک نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی پنهان شده که در حالت عادی ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما در صورت سفارش پکیج پرفورمنس Z51، این اعداد به ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می‌کنند که پیشرفت قابل‌توجهی را نسبت به قدرت ۴۶۰ اسب بخاری نسخهٔ پایهٔ C7 نشان می‌دهد. هرچند این موتور بر اساس پیشرانهٔ LT1 نسل قبلی ساخته شده اما اساساً نمونهٔ کاملاً جدیدی است که برای ترکیب موتور وسط طراحی شده و به همین دلیل، LT2 نام گرفته است.

متأسفانه اما در نسل جدید کوروت خبری از گیربکس دستی نیست و در عوض برای آن صرفاً یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است که مثل گذشته نیرو را صرفاً به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. البته هنوز هم می‌توان با استفاده از پدال‌های پشت غربیلک فرمان دنده‌ها را به‌صورت دستی تعویض کرد. شورلت فعلاً مشخصات عملکرد کوروت C8 را به‌طور دقیق اعلام نکرده اما گفته است که در صورت تجهیز به پکیج Z51 می‌تواند در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که شتاب واقعاً چشمگیر و قابل‌توجهی است زیرا کوروت ZR1 نسل قبل با ۷۵۵ اسب بخار قدرت و ۹۷۰ نیوتن متر گشتاور این کار را ظرف ۲.۸ ثانیه انجام می‌دهد.

هرچند در کوروت C8 از شاسی فیبر کربنی مونوکوک استفاده نشده است اما این به معنای بیگانه بودن کوروت با متریال سبک‌وزن نیست زیرا مهندسان جنرال موتورز به‌منظور کاهش وزن خودرو در ساختار آن از قطعات آلومینیومی استفاده کرده و نوار پشت سپر عقب را از فیبر کربن ساخته‌اند. علاوه بر این، قطعات دیگری مثل داشبورد و محفظهٔ صندوق‌های بار جلو و عقب نیز از متریال فوق سبک‌وزنی ساخته شده که از فایبرگلاس و رزین اختصاصی تشکیل شده است. به گفتهٔ شورلت، این مواد تا حدی سبک هستند که در آب شناور می‌شوند. به لطف انجام این اقدامات، وزن کوروت C8 به تنها ۱۵۳۰ کیلوگرم رسیده است.

علاوه بر کاهش وزن، در کوروت جدید برای بهبود هندلینگ هم اقدامات زیادی صورت گرفته و وعده داده شده که این نسل پویاتر از همیشه خواهد بود. بدین منظور سیستم تعلیق ارتقاء پیدا کرده و سیستم فرمان الکترونیکی بروز شده تا هدایت خودرو در پیچ‌ها به بهترین نحو صورت گیرد. علاوه بر این، سیستم کنترل سواری مغناطیسی هم برای کوروت جدید قابل سفارش است که می‌توان آن‌را از طریق چهار حالت رانندگی قبلی به همراه دو حالت جدید کنترل کرد. همان‌طور که اشاره شد، در بین این حالات رانندگی، حالت ویژه‌ای بنام Z وجود دارد که امکان سفارشی‌سازی تمامی تنظیمات را فراهم می‌کند.

در همین حال، ازآنجایی‌که ارتفاع نسل جدید کوروت از سطح زمین کمتر شده است، برای آن یک سیستم افزایش ارتفاع تعلیق جلو در نظر گرفته شده که در سرعت‌هایی تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت، ارتفاع جلوی خودرو را ۴ سانتیمتر افزایش می‌دهد. این سیستم حتی می‌تواند به‌طور خودکار توسط مختصات سیستم ناوبری هم فعال گردد. رینگ‌های کوروت C8 در جلو ۱۹ اینچی و در عقب ۲۰ اینچی هستند که با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ALS پوشیده شده‌اند. برای توقف خودرو نیز سیستم ترمز برمبو با دیسک‌های ۱۲.۶ اینچی در جلو و ۱۳.۶ اینچی در عقب در نظر گرفته شده است.

پکیج سفارشی پرفورمنس Z51 که در بالا ذکر شد، علاوه بر افزایش خروجی پیشرانه، تعلیق اسپرت‌تر، سیستم خنک‌کنندهٔ ارتقاءیافته و سیستم اگزوز عملکرد بالا با صدای بلندتر را هم به خودرو اضافه می‌کند. این پکیج همچنین ترمزهای بزرگ‌تر با دیسک‌های ۱۳.۳ اینچی در جلو و ۱۳.۸ اینچی در عقب و همین‌طور لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S را هم به همراه دارد. در پلت‌فرم دیجیتالی جدید کوروت نیز از معماری الکترونیکی استفاده شده که امکان به‌روزرسانی سیستم‌های کامپیوتری خودرو را از طریق اینترنت فراهم می‌کند.

تا اینجا همهٔ ویژگی‌های نسل جدید کوروت قابل‌توجه بوده‌اند اما شاید شوکه‌کننده‌ترین خبر در مورد آن، قیمت باشد. هرچند هنوز شورلت قیمت دقیق سوپراسپرت جدید خود را اعلام نکرده اما گفته است قیمت کوروت C8 از کمتر از ۶۰ هزار دلار آغاز خواهد شد که تنها کمی از قیمت پایهٔ ۵۶ هزار دلاری کوروت C7 بیشتر است و برای یک سوپراسپرت موتور وسط با چنین ویژگی‌هایی واقعاً باورنکردنی به نظر می‌رسد. این یعنی کوروت جدید با تمامی ارتقاءها، تغییرات و بهبودهایی که تجربه کرده است، هنوز هم ارزان‌ترین سوپراسپرت دنیا خواهد بود؛ و خبر خوش دیگر اینکه شورلت برنامهٔ ساخت نسخهٔ فرمان راست کوروت جدید را هم دارد. تولید کوروت C8 استینگری مدل ۲۰۲۰ اواخر امسال در کارخانهٔ Bowling Green در کنتاکی آغاز می‌شود.

[دانلود ویدئو] [دانلود ویدئو] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۷ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (10201 ديدگاه)

    یا خدا
    پدال کامنتهارو ببند که الان جنگ میشه .
    آقا همین اول کار بگم کوروت عشقه ولی اون هیاهوی دو نسل قبلشو نداره و بیشتر میشه گفت در طراحی و تکنولوژی فضای داخلی سنگ تمام گذاشته تا طراحی خارجی .
    طراحی جلو را میشه فقط ورژنی از نسل قبل و نگاهی به فراری ها دونست و نمای عقب هم که انگاری ورژنی تازه از شورولت کامارو را تازه کرده اند .
    در بحث فنی و قیمت هم که مثل همیشه مکمل هم و بیرقیب عمل میکنه .

    نقطه قوت این نسل طراحی بینظیر داخل اونه .

    امروز روز هیجان طرفداران آمریکایی هاست و من این روز را به تمام دوستان آمریکایی باز تبریک اَرز مینمایم .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۲۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      نوید جان ممنون از تبریکت
      این نسل از لحاظ عملکرد فنی فصل جدیدی باز میکنه برای تاریخ کوروت
      همین مدل استینگری شتاب زیر 3 داره پس zr1 قرار شتاب زیر 2 داشته باشه
      پورشه 911 که اصلی ترین رقیب این ماشین
      خودش خوب باید اماده کنه چون یه طوفان داره میاد

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۸ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (10201 ديدگاه)

        قربان شما دوست عزیز

        اما پورشه ۹۱۱ فکر میکنم از هر نظر بالاتر باشه .
        از نظر مهندسی ناب ، کیفیت ، پرفورمنس ، توجه به جزئیات ، هندلینگ برتر حتی از رقبای گرانتر .
        هر کدامشان برتریهایی دارند که بر دیگری میچربد ، اما نقطه قوت کوروت در مقابل تمام حریفان اول قیمت و دوم استهلاک کمتر و قطعات ارزانتر نسبت به بقیه حریفان هست که اگر در دسته اول کسی پولش به پورشه فراری لامبورگینی آئودی بنز bmw مازراتی نرسید ، میره به سمت کروت و یا دسته دوم واقعاً عاشق کروت باشه و مشکل مالی هم نداشته باشه .
        در کل کوروت ماشینیه که فکر میکنم همه دوستش دارند و به آن عشق میورزند .

        ((( کوروت ، وایپر ، ماسل ها و پیکاپها ))) نمادی از خودروهای آمریکایی هستند که با شنیدن نام و دیدن تصویر آنها در هر کجایی از دنیا ، لبخندی را بر روی لبهای همه مینشاند و رویای زندگی آمریکایی را در ذهن های ما پرورش میدهد .

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. MOHAMMAD.DEMON

          ۲۸ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (420 ديدگاه)

          من اصلا همچین چیزی رو قبول ندارم
          ۹۱۱ تا همین دو نسل قبل از لحاظ عملکرد پایین تر از کوروت بود
          نمونش
          رکورد نسل شش کوروت zr1
          مقابل رکورد دو نسل قبل ۹۱۱ gt2
          توی پیست نوربررینگ
          کوروت همیشه بهتر بوده ولی این نسل ۷ یکم کوروت ضعیف تر از ۹۱۱ بود
          اونم چون دیگه ترکیب قبلی اصلا جای بهبود نداشت
          حالا که دست مهندسان کوروت باز خواهیم دید کوروت چه می‌کنه تو پیست با رقبا

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. Seyed AMG

          ۲۸ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (145 ديدگاه)

          آقا محمد چرا قیمه ها رو میریزی تو ماستا ؟؟ باز هم میگم رقیب ZR1 پورشه GT2RS نه GT2 که کلا داستان عوض میشه … ، تمام مقایسه ها هم شاهد ادعای من

          نمی خوام بگم چون دو نسل GT2 RS تو بیشتر پیست ها از دو نسل ZR1 یعنی C7 و C6 سریع تر هستن و تو درگ برتری مطلق دارن پس کوروت در حد 911 نیستن چون هم اختلاف ها اندک و هم اختلاف قیمت دارن ،اما حرف شما کاملا نادرست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. سجاد

          ۲۸ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (16 ديدگاه)

          دمون جان خیلی خوبی :))))))
          مستند صحبت کن دوست عزیز
          پایین زمان دو نسل مختلف سوپر اسپرت پلاستیکی رو در مقابل 911 گذاشتم
          و میبینی که هردو جا کوروت بنده خدا تحقیر شده
          میگه تا الان کوروت بهتر بوده :)))))))))))))))))))))))))

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سجاد

        ۲۸ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (16 ديدگاه)

        خب ظاهرا کامنتای قبلی بدون کوچکترین توهینی حذف شد :)
        طوفان داره میاد؟؟
        والا این نسیم صبح گاهی هم نیست،
        پورشه 911 توربو اس سال 2014 شتاب صفر تا صد 2.5 ثانیه
        کوروت سال 2020 شتاب صفر تا صد به زور 2.8 ثانیه

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. MOHAMMAD.DEMON

          ۲۸ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (420 ديدگاه)

          داداش سجاد
          ۱_ این نسخه پایه کوروت هست که شتاب ۲.۸ داره
          نسخه ZR1 احتمالا شتاب زیر ۲ داشته باشه
          ۲_ آمار شما از توربو اس ۲۰۱۴ اشتباس یه بار دیگه نگاه کن نت رو

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. سجاد

          ۲۸ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (16 ديدگاه)

          شتاب زیر 2 داشته باشه؟؟ :)))))))))))))
          همین الانش تو درگ موتور ترند به زور تونست ام 5 رو شکست بده و چهارم شد :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. نظرسنجی

      ۲۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (48 ديدگاه)

      کوروت c8 لایک +++++
      پورشه 911 دیس لایک —–

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Seyed AMG

        ۲۸ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (145 ديدگاه)

        عجب رقابت تنگاتنگی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Seyed AMG

          ۲۸ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (145 ديدگاه)

          اول اینکه آقا امیر شما چجوری حساب کردی ZR1 رقیب 911 توربو S ، دو تا از محصولات پورشه یعنی GT2 RS و GT3 RS بصورت تخصصی تر روی پیست تمرکز دارن که از لحاظ مشخصات ZR1 رقیب GT2 RS …

          دوم اینکه اگر کوروت تو نسل های قبلی کیفیت مناسبی نداشته اما با قیمت خیلی پایین تر و پرفورمنس نزدیک به رقبا حق خودش رو ادا کرد حتی اگر تو نسل جدید فقط کیفیتش نسبت به نسل قبل خودش ارتقا پیدا کنه باز هم قابل تحسین

          سوم اینکه آقا سجاد همچیز به درگ ختم نمیشه و پرفورمنس واقعی تو پیست معنا پیدا میکنه که کوروت حرف های زیادی واسه گفتن داره

          موافقم 1
          مخالفم 0
    3. یانکی

      ۲۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      کدوم خودرو ساز وجود میکنه این همه تکنولوژی زیبایی قدرت و عملکرد رو با این قیمت بده.حتی تا 200 هزار دلار هم حریفی براش نمیبینم.وای به روزی که zr1 با 1000 اسب بیاد اون مدقع تمام قواعد سوپر اسپرت رو باید از نو بنویسن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. یانکی

      ۲۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      کوروت دوباره نشون داد حجم عظیمی از پرفورمتس زیبایی و کیفت رو میشه با قیمت درست ارعه کرد نه مثل اروپاییها از مشتری دزدی کرد.هر کی مخالفه یه رقیب برا کوروت بیاره که همین عظمت رو اصلا با 150 هزار چوق ارعه بده اصلا نصفشو.با این پول تو اروپا نهایتن یه z4 معمولی میشه خرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سجاد

        ۲۸ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (16 ديدگاه)

        والا 60000 دلار برای یه ماشین پلاستیکی زیادم هست
        پورشه ای که شما مد نظرته، سطحی از لوکس بودن رو ارایه میده که حتی تو رویای کادیلاک، که الان کارخونه اصلیش تو چین هست، نمیگنجه
        نه یه ماشینی بسازه که پنلش با دست تغییر شکل بده :)

        موافقم 0
        مخالفم 1
    5. OMID-LAMBO

      ۲۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (414 ديدگاه)

      طراحی داخلش به کنار که انصافا قشنگ کار شده ولی طراحی بیرونش به قشنگی داخلش نیست و داره ادای ماشینای همطراز خودش رو در میاره !!
      مثل یه بچه که میگه منم بازی بدین !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۲۸ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        حرف شما درسته سید جان، نزدیک‌ترین رقیب به توربو S کوروت Z06 هست اما وقتی طرف توربو اس 200 هزار دلاری که پرچمدار 911 هست رو با کوروت پایه 60 هزار دلاری مقایسه میکنه و تعریفش از سوپراسپرت فقط تو شتاب رو کاغذ خلاصه میشه، دیگه منم مقایسه‌ای بهتر از اون نمیتونستم براش داشته باشم
        من به شخصه هیچ مشکلی نه با پورشه نه با هیچ خودروساز دیگه‌ای ندارم و حتی بشدت عاشق خیلی از ماشین‌های آلمانی هستم اما وقتی افرادی از سر تعصب، دشمنی، تنفر یا هر چیز دیگه‌ای تحت هر شرایطی سعی در دیکته برتری ماشین موردعلاقه خودشون و آشغال جلوه دادن ماشین‌های دیگه دارن، باید مثل خودشون رفتار کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. مزدا

      ۲۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      با این طراحی و کابین خوشگل و جذابش و قیمت خیلی خوبش خیلی از رقیباشو زخمی میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. یانکی

      ۲۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      تنها سوپر اسپرت موتور وسط کارخونه ای با موتور پوش راد.الان تو موتور وسطها لامبو .r8 آئودی. و کوروت تنفس طبیعی هستن.البته واکری هم هست ولی موتور برقی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. کوروش

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    ماشین قابل توجهی شده طراحی خوبی داره عملکرد موتور کم توان جدیدش هم با طراحی و جایگاه جدیدش از نسل قبل بهتره و در همان حد عملکرد را داره نشان می ده، طراحی داخلش هم از مابقی سوپر اسپرت ها بهتره جالبیش اینه که پس از سالها به مهندسی موتور وسط آلمانی رسیدن و بلاخره خودرویی در حد رقبا دیدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. JDM

      ۲۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (269 ديدگاه)

      دوست عزیز کوروش جان کوروت دهه50 میلادی هم نمونه های موتور وسط رو ائه داد حتی چندین نسخه دیگه هم ازش ارائه شد ولی هربار مشکلی برای رونمایی و فروش پیش میومد تا الان.پدال هم یه مقاله درباره تاخیر تولید کوروت موتور وسط داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. دانیال_Surrey،England

      ۲۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      اصلا آلمانی ها اسپرت موتور وسطشون کجا بود؟؟
      پورشه تنها اسپرت سازه آلمانه که اونم اکثرا موتور عقبه.
      یه r8 که اونم یه جورایی لامبورگینیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۲۸ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        بالاخره برای مخالفین آمریکایی‌ها همه‌چیز باید یه جوری به آلمان ربط پیدا کنه!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Seyed AMG

          ۲۸ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (145 ديدگاه)

          فک نکنم موتور عقب با وسط تفاوت چندانی داشته باشه ؟؟

          در ضمن همون یدونه R8 هم تو پیست فاجعه ست حتی از AMG GTR موتور جلو هم عملکرد ضعیف تری داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سجاد

        ۲۸ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (16 ديدگاه)

        r8 لامبورگینیه؟؟؟؟؟ :)))
        بهتره بدونی موتورهای آیودی تو لامبورگینی به کار میره نه برعکس :)
        یعنی اطلاعات به اصطلاح ماشین بازای ایران هم در حد حتی برند شناسی نیست ولی ادعاشون گوش فلک رو کر کرده :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. porschesport

          ۲۸ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (141 ديدگاه)

          پلتفرم و معماری موتور v10 برگرفته از لامبورگینی کالا(1995) و کانسپتی به نام لامبورگینی p140 مدل 1988 هست و توی هردوشون فکر کنم 3.9 لیتر بود که در سال 2000 توسط لامبورگینی توسعه پیدا کرد که البته بعضی از قطعاتش فکر کنم در ایودی ساخته بشه ایودی هم خودش قضیه ی توسعه ی این موتورو انکار کرده بود البته این نتایج مطالعه منه شاید شما چیز های بیشتری بدونیو مطالعه کرده باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. sina7

          ۲۸ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (435 ديدگاه)

          دوست عزیز یه تحقیقی بکن
          درسته که لامبورگینی متعلق به آئودی بود
          ولی اون موتور آر8 از لامبورگینی گرفته شده بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. حسن

          ۲۹ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (187 ديدگاه)

          سجاد جان، اول از هرچیز این خیلی بد هست که ندونسته و یا با اطلاعات ناقص بیای نظر بدی و در نهایت بگی “یعنی اطلاعات به اصطلاح ماشین بازای ایران هم در حد حتی برند شناسی نیست ولی ادعاشون گوش فلک رو کر کرده”، اینی که گفتی فقط در مورد خودت صادق هست متاسفانه.
          دوما هم اگه از ماشین امریکایی خوشت نمیاد مجبور نیستی مقالات مربوط بهش رو بخونی (البته فکر می کنم در مورد تو این طور باشه که مستقیم میای سراغ کامنت ها!)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. نا شناس

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (205 ديدگاه)

    فوق العاده شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایلیا

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    بنظرم خوب کار کردمن.
    طراحی بیرونی زیبا و مناسبی داره برای این کلاس و طراحی داخلیش هم بسیار زیبا و جذابه.
    فراموش نکنید با یه برند اقتصادی طرف هستیم پس خواهشا سریع اسم فراری و مکلارن رو وسط نکشید.
    کدوم برند اقتصادی جرات این کار رو داره؟
    واقعا کار شولت شاهکاره، با هزینه ی پایین پرفورمنسی در حد رقبای با چند برابر قیمت در اختیار مردم عادی قرار میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمید

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    من راستش از ماشین های آمریکایی خیلی خوشم نمیاد بجز تسلا ولی این خیلی خوب به نظر میاد طراحی سیال با خطوط روی درب موتور و پشت جسورانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. AMANTE

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    من که عاشقشم و دوسش دارم. فقط نمای عقب یه خورده اغراق بیشتر می خواد اگزوز های 4 تایی با لوله اگزوز ها و دیفیوزر بزرگ تر تا معرکه بشه که مطمعنن در مدل های رده بالاتر و قویتر شاهدش خواهیم بود.
    ( من نگرانم، نگران حریفان این ماشین.)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      با توجه به قیمتش، این ماشین در عمل هیچ حریفی نداره، درسته که پرفورمنسش در‌ حد اروپایی‌هاست، اما کسی که قصد خرید داشته باشه، به اینا به چشم رقیب نگاه نمی‌کنه چون کلا دنیای متفاوتی دارن، هیچ خریدار فراری و لامبورگینی، به خاطر‌ کوروت، نظرش رو عوض نمیکنه، در واقع کسی که کوروت میخره، از اول انتخاب و بودجش همین بوده‌.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Seyed AMG

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (145 ديدگاه)

    طراحی اجزای ماشین خیلی زیباست مخصوصا چراغ جلو و سپر جلو
    اما تناسبات کلی C7 خیلی بهتر بود
    و در ضمن من سادگی C7 رو بیشتر دوست داشتم این یکم شلوغ شده
    ولی کابین این نسل محشره محشر❤❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Seyed AMG

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (145 ديدگاه)

    #زود_قضاوت_نکنیم
    پدال دمت گرم آقای دهقان خسته نباشید
    جامع ترین و بهترین مطالب برای معرفی کوروت C8

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Efk

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (211 ديدگاه)

    استایل کلیش منو یاد وانت اریسان میندازه??
    تن ماشینای کلاسیک امریکایی رو تو گور لرزوند

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. Amirferrari

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    اینم شبیه تویوتا سوپرا خیلی وقته رونمایی شده بودخودشون خبر نداشتن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Amir Machine

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    از همون اول که گفته شد نسل جدید کوروت قراره موتور وسط باشه بشدت مخالف این موضوع بودم و هرچند برای معرفیش بشدت مشتاق بودم ولی همیشه اینکه کوروت داره از اصالت خودش دور میشه اذیتم میکرد
    الانم نمیدونم بخاطر ویژگی‌های فوق‌العادۀ C8 خوشحال باشم یا بخاطر موتور وسط بودنش ناراحت
    ولی این نسل به قدری عالیه که قانع میشم با ترکیب جدید موتور وسطش کنار بیام، البته این ترکیب جدید قطعاً به نفع کوروت خواهد بود
    موتور 500 اسبی، کابین بشدت باکیفیت و مدرن، تکنولوژی‌های زیاد، گیربکس دوکلاچه و… همه‌وهمه فقط 60 هزار دلار!!!
    و نکتۀ مهمتر شتاب زیر 3 ثانیه فقط با 500 اسب قدرت!
    این نشون میده مشکل اصلی نسل قبلی کوروت گیربکس بود که نمیتونست از قدرت عظیم 755 اسبی ZR1 به خوبی استفاده کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۲۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      امیر جان قربون دهنت
      همه چیز هایی که میشد گفت و قضاوت کرد رو گفتی
      یکم ناراحت به خاطر سنت شکنی
      ولی یه دنیا خوش حال به خاطر موفقیت های پیش رو
      و عملکرد عالیش
      نیمه پر لیوان بیشتر از نیمه حالیش هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. M

      ۲۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      محمد خان چطور اونموقع که من میگفتم قطعات کوروت C7توانایی ساپورت 755 اسب رو نداره همچین حمله میکردین انگار توهین کردم حالا که نسل عوض شده اعداد و ارقام ایده آل شده
      کسی که اینو میگه قربون دهنش میری ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۲۸ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (420 ديدگاه)

        من هیچ وقت همچین چیزی رو رد نکردم
        من همیشه خودم گفتم کوروت مشکل گیربکس داره باید دبل کلاچه میشد
        و چون تو پلتفرم قبلی گیربکس دبل کلاوه جا نمیشد روی آوردن به تغیر ترکیب و پلتفرم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. ایمان

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    شاید بیست نباشه ولی به هرحال یک کوروت هست و باید دوستش داشت چون نام بزرگ و عقبه ای پر افتخار داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Amir

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (730 ديدگاه)

    عااالیی شده بدجوری??
    اومده تا رقیبای گردن کلفت اروپایی رو حسابی به چالش بکشه و بعضا شکستشون هم بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (10201 ديدگاه)

    فکر کنم اینقدر حجم کامنتها بالاست که سِروِرها به چه کنم چه کنم افتادند ? .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. car lover

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    من کلا ادمیم که بک گراندمو عکس ماشین نمیزارم
    و ب رغم همه علاقم به ماشین چیزهای جذاب تر و مهم تری دارم تا بزارمش بک موبایل یا کامپیوتر
    ولی امروز ی زاویه از پشت این ماشین رو گذشتم رو دسکتاپ
    خودتون ببینید این ماشین ینی چی
    مث فیلم جدید تارنتینو میخواد عالی ترین اتفاق امسال باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. JDM

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (269 ديدگاه)

    به به خیلی خوب شده
    اینتریور و اکستریور کاملا بهبود یافتن
    عملکردش بسیار عالی شده و البته بنده از شنیدن نبودن آپشن گیربکس دستی ناراحت شدم?
    اما بی صبرانه منتظر معرفی نسخه های قوی ترش هستم
    درکل عالی شده❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. آرش آمریکایی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (620 ديدگاه)

    عجب ماشینی شده
    مشخصات عالی ترکیب موتور وسط با قیمت فوق‌العاده

    هر نسل از کوروت که میاد نسبت به نسل قبلش جوری جهش میکنه که نسل قبلش اصلا به حساب نیاد
    این موضوع در مورد مدل‌های جدید یک نسل از کوروت هم صدق میکنه منظورم اینه که وقتی Z06 و ZR1 هم غوغا میکنن و به مراتب ارتقاء میدن کوروت رو
    حالا باید منتظر Grand Sport-Z06 و ZR1 باشیم

    ولی خداییش انتظار داشتم قیمتش بالای 100 هزار دلار شروع بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. OMID

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    از روی عکس های جاسوسی فکر کردم زشت باشه ولی واقعا خوبه
    کاشکی یه کم اگزوزاش بزرگتر بودن
    بازدهش برخلاف نسل قبل عالی شده و معلومه داره از تک تک اسب بخاراش استفاده درست می‌کنه که شتاب زیر سه ثانیه با پونصد اسب داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mohammad

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    خیلی خوبه خیلی راستی دوستان اون مدل قوی تری که برای پیست ساخته بودن کی رونمایی میشه و یا مدل zr1 رونمایی میشه یا این که کی رونمایی میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      اگر روند قبل رو پیش بگیره، تا پنج سال آینده منتظر ZR1 نباش؛ هر چند حس می‌کنم این‌بار سریع‌تر از قبل مدل‌های سطح‌بالا رو معرفی و عرضه می‌کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. hamid

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    تناسبات قسمت عقب نسل جدید کوروت = تناسبات قسمت عقب وانت آریسان

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. amin

      ۲۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      آب رو بریزید همونجا که میسوزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. MAHDI

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    طراحی بیرونش خوبه ولی طراحی داخلش خیلی خوب شده.شتابش رو 3/2 ثانیه زدن واین مدل نوربرینگ رودر زمان 7:18.19 دور زده!!!!
    درکل خیلی خیلی بهتر از نسل قبل شده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      طراحی بیرونش درسته که به زیبایی لامبورگینی و فراری نیست اما درکل زیباست.ولی طراحی داخلش روخیلی خوب کار کردن.واین فقط در مورد طراحی نیست.بلکه کیفیت کابین هم بالاست.البته ازروی عکس کیفیت خیلی خوب حس میشه اما زمان بررسی مشخص میشه کیفیتش در حد اسطوره این کلاس یعنی 911 هست یانه.
      در هرصورت تبریک میگم به دوستاران کوروت چون خیلی خوبه!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۲۸ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        بازم دم شما گرم که با وجود علاقه به آلمانی‌ها، حرف حق میزنی و مثل بعضی‌ها شور تعصب کورکورانه و دشمنی با آمریکایی‌ها رو در نمیاری

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. ساسان

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    مشخصات فنی خوبی داره.کابینش فوقلاده زیبا ورادیکالیه…قضاوت درمورد ظاهرشو میزارم برای وقتی که حداقل یه تست وفیلم از زوایای مختلف ازش ببینم چون تجربه ثابت کرده باید درچند لوکیشن خودرو دید..اما تا این لحظه طراحی نسل قبل رو بیشتر میپسندم.
    یکسری گفتن شبیه فراریه ولی ازنظر من شباهتی به فراری نداره هرخودرو موتور وسطی که قرمز باشه شبیه فراریه؟ تلاش کردن حد امکان مستقل باشه از لحاظ طراحی که این خودش قابل تحسینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۲۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3894 ديدگاه)

      منم با شما موافقم
      هیچ شباهتی با هم ندارن ؛ نه در طراحی نه در بحث فنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. MAHDI

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ایکاش شورولت این ماشین رو به پیست یا جاده میبرد تا عکس های جذاب تری ازش بگیره.حیف نیست زمان معرفی اکثر عکس ها کامپیوتری باشن.عکس های داخلش خیلی خوبه.اما عکس هایی که ازبیرون گذاشتن خوب نیست.درضمن باید چندتا کلیپ کوتاه هم براش میذاشتن(یکم کوتاهی کردن واسه معرفیش)
    چون یه عکس خوب زیبایی ماشین رو بهتر نشون میده!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. آرش آمریکایی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (620 ديدگاه)

    یه مقایسه بین کوروت C8
    با نسل قبل خودش

    و لامبورگینی و فراری و…. میذارم روحمون شاد شه?

    C7 Corvette ZR1 (Supercharged)

    RWD
    Engine : V8 6.2L 755HP 969NM
    0-60 : 2.85S
    Wheelbase : 2,710 mm
    Length : 4,566 mm
    Width : 1,965 mm
    Height : 1,231 mm
    Weight : 1,614 kg

    C7 Corvette Stingray (Naturally Aspirated)

    RWD
    Engine : V8 6.2L 450HP 630NM
    0-60 : 3.7S
    Wheelbase : 2,710 mm
    Length : 4,493 mm
    Width : 1,877 mm
    Height : 1,239mm
    Weight : 1,495 kg

    C8 Corvette Stingray (Naturally Aspirated)

    RWD
    Engine : V8 6.2L 495HP 637NM
    0-60 : Under 3S
    Wheelbase : 2,722 mm
    Length : 4,630 mm
    Width : 1,934 mm
    Height : 1,234 mm
    Weight : 1,530 kg

    Ferrari F8 Tributo (Twin Turbo)

    RWD
    Engine : V8 3.9L 710HP 770NM
    0-60 : 2.9S
    Wheelbase : 2,650 mm
    Length : 4,611 mm
    Width : 1,979 mm
    Height : 1,206 mm
    Weight : 1,435 kg

    Ferrari 488 Pista (Twin Turbo)

    RWD
    Engine : V8 3.9L 710HP 770NM
    0-60 : 2.85S
    Wheelbase : ?,??? mm
    Length : 4,605 mm
    Width : 1,975 mm
    Height : 1,206mm
    Weight : 1,280 kg

    Ford GT (Twin Turbo)

    RWD
    Engine : V6 3.5L 647HP 746NM
    0-60 : 2.9S
    Wheelbase : 2,710 mm
    Length : 4,762 mm
    Width : 2,004 mm
    Height : 1,110 mm
    Weight : 1,520 kg

    McLaren 720s (Twin Turbo)

    RWD
    Engine : V8 4.0L 710HP 770NM
    0-60 : 2.9S
    Wheelbase : 2,670 mm
    Length : 4,543 mm
    Width : 1,930 mm
    Height : 1,196 mm
    Weight : 1,470 kg

    Porsche 911 Carrera 4S (new) (Twin Turbo)

    RWD
    Engine : H6 3.0L 441HP 530NM
    0-60 : 3.6S
    Wheelbase : 2,450 mm
    Length : 4,519 mm
    Width : 1,852 mm
    Height : 1,300 mm
    Weight : 1,635 kg

    Porsche 911 GT2RS (old) (Twin Turbo)

    RWD
    Engine : H6 3.8L 691HP 750NM
    0-60 : 2.7S
    Wheelbase : 2,453 mm
    Length : 4,549 mm
    Width : 1,880 mm
    Height : 1,297 mm
    Weight : 1,470 kg

    Lamborghini Aventador (Naturally Aspirated)

    AWD
    Engine : V12 6.5L 690HP 690NM
    0-60 : 2.9S
    Wheelbase : 2,700 mm
    Length : 4,780 mm
    Width : 2,030 mm
    Height : 1,136 mm
    Weight : 1,575 kg

    Lamborghini Aventador SVJ (Naturally Aspirated)

    AWD
    Engine : V12 6.5L 760HP NM
    0-60 : 2.8S
    Wheelbase : 2,700 mm
    Length : 4,780 mm
    Width : 2,030 mm
    Height : 1,136 mm
    Weight : 1,525 kg

    Lamborghini Huracan (Naturally Aspirated)

    AWD
    Engine : V10 5.2L 602HP 560NM
    0-60 : 3.2S
    Wheelbase : 2,620 mm
    Length : 4,459 mm
    Width : 1,924 mm
    Height : 1,165 mm
    Weight : 1,542 kg

    Lamborghini Huracan Performanté (Naturally Aspirated)

    AWD
    Engine : V10 5.2L 631HP 600NM
    0-60 : 2.9S
    Wheelbase : 2,620 mm
    Length : 4,459 mm
    Width : 1,924 mm
    Height : 1,165 mm
    Weight : 1,555 kg

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۲۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (16 ديدگاه)

      صرفا جهت تلطیف فضا :)
      لپ تایم دو ماشین ثبت شده توسط road and track
      پورشه 911 غیر توربو 1.53.3
      کورت c8 گرند اسپرت 1.54.1
      زمان : سال 2019
      :))))
      یه چیزی که من همیشه لازم دونستم توضیح بدم، اینه که لپ تایم هرچی کمتر باشه بهتره نه بیشتر :)
      میدونم خیلی وقت گذاشته بودی و اون اطلاعات دستکاری شده رو جمع کرده بودی ، ولی خب لازم دونستم یه کم موجبات تلطیف فضا رو فراهم کنم :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سجاد

        ۲۸ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (16 ديدگاه)

        راستی، زمان های رسمی نوربرگرینگ هم چک کن، تا ببینی کوروت zr1 زمانش 7.19 هست،و پورشه 911 زمانش 7.12 :)))
        حالا برو بگرد یه سری دیگه عدد پیدا کن، دستکاری کن و بعد کپی پیست کن اینجا :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آرش آمریکایی

          ۲۸ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (620 ديدگاه)

          کوروت c7 هیچ رکورد رسمی در نوربرگ‌رینگ نزد

          اما c7 zr1 محض اطلاع شما رکوردش زیر 7 دقیقه بود اما همین هم هم اصراری برای بهبودش نداشتن

          یعنی همین هم رکورد اصلی و رسمی نبود

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. آرش آمریکایی

        ۲۸ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (620 ديدگاه)

        کوروت c8 گرند اسپورت؟؟؟؟

        زمان سال 2019؟؟؟

        فکر میکنم شما مسافر زمانی باشید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سجاد

          ۲۸ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (16 ديدگاه)

          عزیزم یه چیزی هست بهش میگن اینترنت
          و یه سرچ بکن road and track corvette lap time 2019
          ببین چی میاره
          :)
          اون اطلاعاتی که هم که من نوشتم، تو سایت رسمی نوربرگرینگ قابل مشاهدس :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Alireza

        ۲۸ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (631 ديدگاه)

        دوست محترم میشه لطفا تو پستای امریکایی چیزی نگی
        و اعصاب خورد نکنی
        همین که بدخواه کوروت باشی یعنی بحث کردن باهات فایده نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سجاد

          ۲۸ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (16 ديدگاه)

          شما آمریکایی بازا لطف کنید اسم ماشینای اروپایی و مخصوصا پورشه رو نیارید، بعدش مام چیزی نمیگیم :)
          اتفاقا من بد خواه کروت نیستم، به نظرم برای یه ماشین با بدنه پلاستیکی که رویای کسایی هست که پولشون به پورشه و فراری و لامبو و مک لارن و اینا نمیرسه خیلی هم خوبه، بالاخره اونام دل دارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  25. ویلیامز (بنتلی، استون مارتین، مکلارن)

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    خیلی عالی شده! مخصوصا داخلش،وااقعا یه انتخاب فوق العاده هس با این قیمت!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. joojoo

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (272 ديدگاه)

    آقا آرش مشخصات SVJ رو اشتباه نوشتی….
    طول 494 سانتی متری و عرض 209 سانتی متری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. هژبر

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (75 ديدگاه)

    درود
    به بهانه های فنی نباید اصالت خودرو ضربه بخوره
    موتور جلو دف عقب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Mansour

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام
    در هر حال یه کوروته و قابل احترام
    فقط به نظر من طراحیه بیرونش آنچنان از نظر طرح کلی پخته ی پخته نیست به هر حال اولین نسل هست و جایه کار داره واسه بهتر شدن
    فقط ای کاش یه موتور v6 تویین توربو واسش میذاشتن و چهار چرخ میشدچون ۵۰۰ اسب بخار با تکنولوژی های امروز با یه موتور v6 تویین توربو به راحتی تولید میشد و با توجه به قیمت پایه و کوروت بودنش اندکی افزایش قیمت بابت چهار چرخ بودنش در حالت استاندارد هم‌منطقی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. تورج

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (59 ديدگاه)

    شاید این حرف باورش برای خیلی ها سخت باشه اما انقلاب جهانی سازی کوروت از نسل قبل یعنی C7 آغاز شد و امروز به حدی به کمال رسیده که میتونه اروپایی ها رو به زیر بکشه و حتی به یک معیار و سنگ محک در کلاس خودش تبدیل بشه که بقیه غول هارو مجبور به پیروی از اون بکنه. طراحی فوق العاده منسجم پرفورمانس و عملکرد آپگرید شده و از همه مهمتر کابینی که نه تنها دیگه فاجعه نبود بلکه با یه قیمت پایین یه استانداردی فراتر از هر خودروی عضلانی آمریکایی ارائه میداد. این انقلاب به زیبا ترین نحو در نسل جدید به تکامل رسیده. این ماشین در یک کلام بینظیره. قطعا بخاطر همین موتور وسط شدنش تقسیم وزن و پایداری به مراتب بیشتر از نسل های گذشته و بسیاری مدعیان دیگه بده. 500 اسب بخار و شتاب زیر 3 ثانیه!!!! این معجزه نیست؟ مطمئنا Zr1 این مدل میتونه توی قلمرو تسلا رودستر هم وارد بشه. فوق العاده تحسین برانگیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (10201 ديدگاه)

      تورج عزیز

      باور هیچ چیزی ، دیگر در این دنیا سخت نیست .

      اما این را بدان که در این کلاس فوقعلاده رقابتی ، هیچ کدومشان مجبور به پِیروی از دیگری نیست ، چرا ؟؟؟
      چون هر کدامشان شاخصه ای دارند که در دیگری کم یا زیاد دیده میشه .
      چون این کلاس خودروهای اقتصادی نیست که اگر مثلاً تویوتا کمری خودرویی ارائه داده ، بقیه هم پِیرو خط کمری هستند ولی ۹۱۱ شاخصه های خودشو داره ، مازراتی گرندتوریسمو شاخصه های خاص خودشو داره ، بنز s کوپه خاصه خودشه ، استون مارتین خاص خودشه ، bmw m8 خاصه خودشه ، بنز gt خاصه خودشه ، لکسوس Lc500 خاصه خودشه ، آکورا nsx خاص خودشه ، نیسان gtr خاصه خودشه ، لامبورگینی هوراکان بینظیر در کلاس خودشه ، فراری کالیفرنیا خاصه خودشه ، بنتلی کانتیننتال خاص خودشه ………….
      بگم یا کافیه .
      لطفاً اگر کمی فکر بکنید بد نیست که برای خرید بیشتر این خودروها باید حتی تا یک سال در صف خرید باشید ، بعد شما چطور میگوئید (( معیار و سنگ محک )) .

      لطفاً دیگه اینقدر تند تراژدیش نکنید .

      کروت خوبه و نسبت به قیمتی که پرداخت میکنید ، چیز بیشتری تحویل میگیرید ، ولی نیسان gtr هم تقریباً هم قیمت کورته با هندلینگی عجیب باورنکردنی که در برنامه تاپگیر ، جرمی کلارکسون اون را بالاتر از بوگاتی ویرون دونسته که نقطه جی اصلاً در این خودرو در زمان ایستاده و با هر سرعتی وارد پیچ شوید ، شما کنترل را از دست نمیدهید .و……….

      باز هم میگم که کوروت خوبه ولی به اندازه خودش و در این کلاس بیشتر علاقه و تعصب هست که انتخابی را مشخص میکند و واقعاً نمیشه با منطق انتخاب کرد .
      چرا که اگر من روزی میخواستم خودرویی انتخاب کنم ، لکسوس Lc500 یا بنز sکوپه بوده .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. تورج

        ۲۹ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (59 ديدگاه)

        ممنون بابت اظهار نظرتون جناب نوید. اما جنگ امروز بر سر قدرت و عملکرد خیره کننده هست و این رقابت همونطور که میدونید تنگاتنگ تر از هر زمان دیگریه اونم بعلت استفاده از موتور های برقی بر روی ماشین های یا هیبرید یا تمام الکتریکی و امروز میبینیم که اکثر خودروسازان جهان تسلا رو بعنوان سنگ محکی برای خودشون در نظر میگیرند. بله در چنین کلاس هایی هویت منحصر به فرده که باعث جذب مشتری میشه. پس این خودش با معیار قرار گرفتن یه ماشین در تضاده توی این کلاس که حرف شما رو تایید میکنه. اما به یاد داشته باش که در بین همین هایی که مثال زدی وجود رقابت باعث شده تا خودشون رو با سرعت بیشتری برسونن به هم. وقتی مرسدس اس کوپه ای رو درست کرد که مثل یک مرک اصیل ترکیب غیر قابل ایرادی از تمام مشخصه های یه جی تی امروزی بود بقیه رو وادار به رقابتی شدن کرد. وقتی جی تی آر در بحث عملکرد و اعداد و ارقام اینطوری طوفان ایجاد کرد بقیه رو واداشت که یه تکونی به خودشون بدن. البته به سبک خودشون بعلت همون تضادی که خدمتت عرض کردم. این معیار قرار گرفته شدن از جنس غیر قالب لمس تر و یا بهتره بگیم عمیق تره. وقتی یه رقیب تنور رقابت رو داغ میکنه و در بقیه رقبا موتیویشن حس حرکت و انگیزه ایجاد میکنه این خودش یعنی معیار شدن!! ذات اسپرت سازی ذاتیه که همواره به شدت زیر ذره بین قرار داشته و تقلید به اون معنا که شما از حرف های من برداشت کردی امکان پذیر نیست. این برداشت من بود البته نوید خان. باز هم ممنونم پیروز باشید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  30. porschesport

    ۲۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    طراحی عالی و مشخصات خوبی داره ، دوستان هم اینجا رو تبدیل کردن به میدان مبارزه و مقایسه دقیقا مثل هیجانات دوران بلوغ یکی میگه این بهتره یکی میگه اون بهتره ، نظر عاری از هرگونه توهین بنده هم که حذف شد دوستان انقد هجوم اورده بودن که نظر هم دیگه نمیشد داد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا