شورلت

معرفی کوروت C8 کانورتیبل با حداقل افزایش وزن و کاهش ظرفیت بار

تنها دو و نیم ماه بعد از رونمایی کوروت C8، حالا شورلت نسخهٔ کابریولت آن‌را هم رسماً معرفی کرده است. این نشان می‌دهد که شورلت حضور در بخش سوپراسپرت‌های موتور وسط را بسیار جدی گرفته است. این خودرو معرفی شده تا رقیب جدیدی را به میدان سوپرکارهای موتور وسط روباز وارد کند. به گفتهٔ شورلت، نسل جدید کوروت در ابتدا و در درجهٔ نخست به‌عنوان یک کانورتیبل مهندسی شده است که این یعنی استحکام ساختار و یکپارچگی بالای قطعات نسخهٔ کوپه همچنان حفظ شده است.

شاید برجسته‌ترین ویژگی کوروت C8 کانورتیبل محل قرار گیری سقف جمع شوندهٔ آن باشد زیرا این سقف تاشو به‌صورت یکپارچه درون بدنهٔ خودرو جای می‌گیرد و به همین دلیل سوپراسپرت موتور وسط شورلت همچنان توانایی حمل دودست ابزار گلف را در صندوق بار عقبی خود دارد. مدیر برنامهٔ مهندسی کوروت «جاش هولدر» دراین‌باره می‌گوید:

هدف ما از ابتدا این بود که خریداران مطمئن باشند در صورت انتخاب نسخهٔ کانورتیبل کوروت، حتی ذره‌ای از کارایی، عملکرد و راحتی خودرو قربانی نمی‌شود. ما موفق به حفظ همان تم طراحی نسخهٔ کوپه و همین‌طور ظرفیت بار استثنایی آن شدیم

برخلاف سیستم‌های هیدرولیکی که قبلاً توسط شورلت مورداستفاده قرار می‌گرفت، سقف فلزی تاشوی کوروت جدید به شش موتور الکتریکی کوچک مجهز شده است. گفته شده این تغییر موجب افزایش قابلیت اطمینان می‌شود. این سقف تا حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در کمتر از ۱۶ ثانیه باز یا بسته می‌شود. همچنین یک پنجرهٔ کوچک هم مستقیماً در پشت کابین تعبیه شده که می‌توان آن‌را بالا یا پایین برد و درعین‌حال به کاهش آشفتگی هوا و صدای باد نیز کمک می‌کند. امکان باز کردن این پنجره حتی در هنگام بسته بودن سقف هم وجود دارد که کمی جریان هوای تازه را در کابین ایجاد می‌کند.

خرید یک سوپراسپرت کانورتیبل معمولاً با پذیرش وزن بیشتر همراه است اما این نگرانی در کوروت چندان وجود ندارد زیرا به گفتهٔ شورلت، نسخهٔ روباز این خودرو تنها حدود ۳۵ کیلوگرم سنگین‌تر از کوروت کوپه است. عمدهٔ این افزایش وزن به خاطر موتورهای الکتریکی و سایر قسمت‌های لازم برای باز شدن سقف است. این سقف از دو قطعهٔ کامپوزیتی تشکیل شده که هنگام باز شدن از هم جدا می‌شوند و در یک محفظهٔ کامپوزیتی در زیر بخش عقبی خودرو که در برابر حرارت محافظت شده قرار می‌گیرند. این برای اولین بار است که کوروت کانورتیبل به سقف فلزی تاشو مجهز شده است زیرا در نسل‌های قبلی از سقف پارچه‌ای استفاده می‌شد.

همانند نسخهٔ کوپه، کوروت C8 کانورتیبل هم از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی LT2 استفاده می‌کند که در صورت سفارش سیستم اگزوز پرفورمنس، ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت اما به دلیل تغییر طراحی بخش عقبی خودرو، برخلاف نسخهٔ کوپه، این پیشرانه دیگر قابل‌مشاهده نیست. این نیروی از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و پکیج پرفورمنس Z51 هم برای آن قابل سفارش است.

شورلت انتظار دارد نسخهٔ روباز کوروت C8 در بازار کاملاً محبوب باشد تا جایی که پیش‌بینی شده حداقل نیمی از خریداران کوروت، این نسخه را انتخاب کنند. تولید کوروت C8 کانورتیبل در سه‌ماههٔ نخست سال آینده آغاز شده و با هر دو ترکیب فرمان چپ و فرمان راست به فروش می‌رسد. قیمت این نسخه از حدود ۶۷ هزار دلار شروع می‌شود که ۷۵۰۰ دلار بیشتر از قیمت پایهٔ کوروت کوپه است. فعلاً زمان عرضهٔ کوروت C8 کانورتیبل به بازار اعلام نشده اما احتمالاً این اتفاق اوایل سال آینده روی خواهد داد.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    بی نظیره ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۲ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      شورولت با این هیولا همه جوره اروپاییها رو مات کرده.اول که تو پرفورمنس هیچ رقیبی نداره دوم دزد بودن برندهای اروپایی.911 در مقابل این هیچی نداره هیچی ولی چند برابر پول میگیره.درود بر آمریکا قدرت برتر و عامل راحتی انسانها

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Amir

        ۱۲ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (730 ديدگاه)

        کوروت ثابت کرده یه سوپر اسپرت خوب با قیمت مناسبه اما مقایسه اش با افسانه ای به نام ۹۱۱ که هر نسلش به دنیای پیست و جاده پادشاهی کرده اصلا درست نیست و گفتن اینکه ۹۱۱ در برابر کوروت هیچی نیست به نظرم من خیلی خنده داره!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. MAHDI

        ۱۲ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        یانکی جان کوروت جدید هرچقدر هم که خوب باشه بازم در حد پورشه 911 نیست. پورشه 911 در هرزمینه ای بهترین بهترین هاست. کیفیت کابین.طراحی بیرونی. تکنولوژی های مدرن. مهندسی سرسام آور. کیفیت کلی که باکیفیت ترین خودروی جهان لقب گرفت امسال.
        درسته که کوروت جدید عملکرد خوبی داره وهمینطور کابین خوبی اما انصافا طراحی بیرونی اش بیشتر از اینکه ساخت یه شرکت بزرگ باشه انگار ساخت یه کارگاه هستش!!!!
        کوروت اگه قیمت حدود 60 هزار دلاره واسه اینه که ارزشش همینقدره.که قیمت گذاری شده. وپورشه هم همینطور. ویا فراری هم همینطور

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Elmiraj

          ۱۲ مهر ۱۳۹۸
          سوابق: (3088 ديدگاه)

          کیفیت کابین…..!!!!!
          طراحی بیرونی….!!!!
          تکنولوژی های مدرن…!!!
          (( طراحی بیرونیش بیشتر این که ساخت یک شرکت بزرگ باشه انگار ساخت یک کارگاه هستش ))
          استاد این فقط نظر توئه….از نظر من هم طراحی قورباغه‌ای ۹۱۱ هم بیشتر شبیه استیکر? هست تا ماشین…..
          .
          (( کوروت اگه قیمت حدود ۶۰ هزار دلار داره واسه اینه که ارزشش همینقدره ))
          شما چند تا ماشین سراغ داری که با این قیمت همچین پرفورمنس و کیفیتی داره…؟؟؟
          حتما Z4 و سوپرا…..!!!!!!!
          یا ۹۱۱ الکی صد هزار دلار…!!!!
          هنوز زوده واسه قظاوت…به زودی شاهد رقابت خواهیم بود…..

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. ali (chevy nova)

      ۱۲ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      یکی جلوی موفقیتهای کوروت رو بگیره که ترمز بریده
      همیشه باعث غرور طرفدارهاش هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۱۲ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (3088 ديدگاه)

        والا یکی باید جلوی تسلا رو بگیره که این روزا اصلا ترمز نداره…!!!
        فقط در چند روز گذشته :
        ⁦✳️⁩ فروش ۹۶۱۵۵ دستگاهی در فصل سوم ۲۰۱۹
        ⁦⁦✳️⁩ بزرگترین آپدیت نرم افزاری تاریخ خودروسازی موسوم به ورژن ۱۰/۰ تسلا با اضافه شدن سوپر آپشن کاملاً جدید Smart sammon که ماشین از ده ها متر دورتر به طور خودران از پارکینگ به سمت راننده میاد…!!!
        ⁦✳️⁩ تایید دستیابی تسلا به باتری هایی با طول عمر ۱.۶ میلیون کیلومتر که با رانندگی عادی روزانه طول عمری برابر با ۵۰ سال خواهند داشت که در نسل جدید محصولات تسلا شامل Semi ، Roadster و تراک Model B مورد استفاده قرار خواهند گرفت…
        .
        (( چند روز از این وقایع میگذره امیدوارم پدال زحمت ترجمه شونو واسه دوستداران تکنولوژی بکشه ))

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. Amir.ferrari

    ۱۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    یه جا خوندم پیشاپیش شرایط فروش لیزینگی رو براش فراهم کردن اونم بدون بهره حتی یک درصدی!!! فکرشو کن ماشینی که واسه ما ایرانیا رویاست رو قشر متوسط آمریکا میتونن به راحتی مالکش بشن! به نظر شما ماها تو زندگی های قبلیمون چه گناهی رو میتونستیم مرتکب شده باشیم که تو زندگی حالمون اینجور بی رحمانه تبعید شدیم به ایران؟!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. 

    ۱۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اصلا فکر نمی‌کردم با دیدن هر مقاله، عکس یا فیلمی از نسل جدید این خودرو ، این حجم عظیم از غم و‌حسرت رو دلم بشینه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Saeed

    ۱۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    ای خدااااااااااااا??
    نه پول داریم یه ماشین خوب بخریم
    نه پول داریم از کشور خارج بشیم?
    نتیجه کشوری که با کُل جهان قهر کنه این میشه?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. مهردادكمال

    ۱۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    کوروت پتانسیل تبدیل شدن به برند مجزا رو داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    تا الان فکر هم نمی‌کردم عاشق نسخه کانورتیبل یه ماشین بشم شورلت داغونم کردی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Behrouz. anzali

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    من کوروت رو خیلی دوست دارم مخصوصا همین c8 رو کسی نیست عاشقش نشه . ولی خدا وکیلی به 911 بگید شبیه استیکر میمونه یه جون توهین به این ماشین اسطوره ای هست . این دو ماشین اصلا تو کلاس هم نیستن. پورشه پول اضافی از خریداراش نمیگیره . این بی انصافی هست . پورشه یه برند تو خالی نیست . تورو خدا رعایت کنید لطفا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed

      ۱۴ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (757 ديدگاه)

      چطور شماها خیلی راحت میگین: کونیگ‌زگ یک بار مصرف_ ایلان ماسک چرت گو_ مرسدس تو کلاس هایپر کار ها درحال قمپز کردنه_ هنسی ماکت ساز و …. اونوقت انتظار دارین برند محبوب خودتون سالم باشه؟؟ مسخره کردن یک برند براتون خیلی بده و بهتون بر میخوره ،آره؟؟
      هر وقت شماها برند محبوب مارو مسخره نکردید ، ما هم مسخره نمی‌کنیم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. یاس ی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    دیگه نظرات احساسی شده. کوروت عالیه در این شکی نیست. ولی اینکه بگی 911 هیچی نداره یا هیچی نیست با هیچ منظقی جور درنمیاد. نه تنها پورشه که به نظر من هیچ خودرویی را نمیشه گفت هیچی نیست. کوروت وزنه ایی توی دنیای خودرو ولی 911 یا کلا پورشه ؛ شورولت؛ مرسدس؛ بی ام و ؛ فورد؛ کادیلاک فولکس و … هر کدام به تنهایی یک دنیا هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا