شورلت

معرف فیس‌لیفت شورلت اکوئناکس در نمایشگاه شیکاگو، زیباتر و مدرن‌تر

شورلت در نمایشگاه شیکاگو نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کراس‌اوور کامپکت اکوئناکس را با چهرهٔ بروز شده، سیستم‌های ایمنی جدید و تیپ جدید RS معرفی کرده است. البته تغییرات ظاهری این خودرو برایمان آشنا به نظر می‌رسد زیرا چند وقت پیش تصاویری از نسخهٔ چینی آن افشا شد. تغییرات بیرونی فیس‌لیفت اکوئناکس خیلی چشمگیر نیستند اما بااین‌حال چراغ‌های جلو حالا به دو قسمت تقسیم شده‌اند و جلوپنجرهٔ جدید تهاجمی‌تری آن‌ها را از هم جدا کرده است. در عقب خودرو نیز گرافیک داخلی چراغ‌ها بروز شده و سر اگزوزهایی هم از طرفین سپر بیرون آمده و بخش دیفیوزر مانندی را احاطه کرده‌اند.

بزرگ‌ترین خبر در اکوئناکس مدل ۲۰۲۱ اما اضافه شدن تیپ جدید RS به چهار تیپ قبلی L، LS، LT و پریمر است. این تیپ جدید در بیرون با جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ متفاوت، رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی تاریک و سپر عقب متفاوت با چهار سر اگزوز دایره‌ای، نمای اسپرتی دارد. در تیپ RS همچنین لوگوها و نشان‌ها، ریل‌های روی سقف و زه دور پنجره‌های جانبی مشکی‌رنگ هستند. اکوئناکس RS در داخل نیز از دسته‌دندهٔ RS و تودوزی مشکی‌رنگ با دوخت قرمز برخوردار است.

تیپ بالا ردهٔ پریمر نیز از ویژگی‌های بیرونی خاصی مثل جلوپنجرهٔ مشکی با تریم کرومی و رینگ‌های ۱۹ اینچی جدید دورنگ برخوردار است. دوخت فرانسوی و تریم مشکی براق در کنسول مرکزی هم از ویژگی‌های داخلی این تیپ است. اکوئناکس پریمر به‌صورت استاندارد با چراغ‌های جلو و عقب LED ارائه می‌شود.

در بخش ایمنی، اکوئناکس مدل ۲۰۲۱ به ویژگی‌های استاندارد جدیدی مثل دستیار حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروج از خط، دوربین دید عقب، ترمز اضطراری اتوماتیک، ترمز عابر پیادهٔ جلو و هشدار برخورد جلو مجهز شده است. علاوه بر این، لیست ویژگی‌های قابل سفارش نیز با سیستم دید اطراف HD، کروز کنترل تطبیقی دوربینی، دستیار پارک اتوماتیک و… بروز شده است.

اکوئناکس جدید با دو پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی به بازار عرضه می‌شود که انتقال نیروی اولی توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد اما در موتور بزرگ‌تر این کار توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌شود. مثل گذشته نیز خریداران می‌توانند انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک را انتخاب کنند. فروش فیس‌لیفت شورلت اکوئناکس از پاییز آینده در آمریکای شمالی آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. وحید

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    مثل بقیه محصولاتش یه دست اساسی به داشبور ماشین می کشید
    دیگه عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا