شورلت

مقایسه شورولت بولت ۲۰۱۷ با ماه‌نورد ۱۹۷۱

شورولت در سالگرد فرود بر کره ماه در جولای سال ‍۱۹۷۱ میلادی، مقایسه‌ای بین بولت ۲۰۱۷ با ماه‌نورد یا لونار روور مدل ۱۹۷۱ انجام داده و به این وسیله، سعی در ایجاد ارتباط بین این وسیله نقلیه فضایی تاریخی و خودروی الکتریکی مدرن‌‌اش داشته است. مهندسان جنرال‌موتورز همراه با مجموعه‌ای از کمپانی‌های دیگر بر روی لونار روور ۱۹۷۱ کار کردند و در این پروژه، مسئول طراحی سیستم پیشرانه الکتریکی، سیستم تعلیق، چرخ‌های از جنس شبکه سیمی و سیستم کنترل حرکت منطبق با دستکش‌های فضایی بودند. در یک اینفوگرافی که در ادامه تهیه شده، میزان پیشرفت تکنولوژی EV تاکنون به تصویر کشیده شده است.


فرنس پاولیچ (Ferenc Pavlics) که آن زمان مهندس ارشد پروژه بوده و اکنون بازنشسته شده، در این رابطه می‌گوید:

وقتی تیم ما عملیات مهندسی خود را برای ساخت لونار روور آغاز کردند، ناشناخته‌های زیادی وجود داشت؛ از جمله عوارض مسیر، شرایط سخت درجه حرارت و تأثیر کاهش جاذبه. ما مرزهای تکنولوژی اتومبیل‌ها را جابجا کردیم و همکاری نزدیکی با فضانوردان در طراحی این وسیله نقلیه داشتیم.

این در حالی که به گفته شورولت، این کمپانی برای ساخت «بولت» نیز نیاز به جابجایی مرزها و محدودیت‌ها داشته است. مطابق گفته مایکل لِلی (Michael Lelli)َ، مهندس ارشد در شورولت، به منظور تولید یک خودروی الکتریکی مقرون‌به‌صرفه با برد مسافت بالا، به یک ساختار جدید احتیاج بوده است.


شورولت برخی پیشرفت‌های شاخص از ماه‌نورد ۱۹۷۱ تاکنون را مورد تأکید قرار داده است. ماه‌نورد در آن زمان دارای یک برد مسافت ۹۱ کیلومتری، ظرفیت سرنشین برای ۲ فضانورد، چهار موتور الکتریکی هر کدام با قدرت ۰.۲۵ اسب‌بخار، حداکثر سرعت ۱۴ کیلومتر بر ساعت و سیستم خنک‌کننده موتور به صورت هوا-خنک بوده است. این در حالی است که شورولت بولت مدل ۲۰۱۷ با هر بار شارژ کامل، می‌تواند مسافتی معادل ۳۸۳ کیلومتر را طی کند، یک موتور الکتریکی ۲۰۰ اسب‌بخاری دارد، تا ۵ سرنشین را در خود جای می‌دهد، یک بسته باتری لیتیومی با سیستم خنک کننده مایع حرارتی  دارد و حداکثر سرعتش به ۱۴۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

منبع: automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. تیاگو

    ۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (99 ديدگاه)

    یکی میشه توضیح بده چطور ماشینیکه توی ماه حرکت می کنه هوا خنک هست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیروس

      ۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (77 ديدگاه)

      هوا هست ولی اکسیژن نیست، نبودن اکسیژن در جو بسیار رقیق ماه یا مریخ دلیل بر نبودن سایر گازها مثل نیتروژن یا مشتقات هیدروکربنی مثل متان و غیره نیست، پس میشه هوا خنک باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا

        ۴ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (347 ديدگاه)

        فک کنم ماه جو رقیق و تقریبا نا چیزی داشته باشه … فک نکنم بتونه موتور خنک کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ونوم اف ۵

    ۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    اون موقع که خودروها کاربراتوری بودن ناسا همچین چیزی میساخته الان که خودروها تبدیل به کامپیوتر شدن مثل فورد جی تی ببین ناسا چیکار میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    هنوز خیلیام اعتقاد دارن این سفر به ماه کلا دروغ بوده و انصافا هم مدارک محکمی میارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به علت نبود جو فضای ماه بسیار سرد هست برای همین سیستم هوا خنک کاملا منطقی بوده ولی روی زمین سیستم آب خنک خیلی مقایسه جالبی بود یکی از اولین های امریکایی با یکی از اخرین های امریکایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عارف

      ۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (143 ديدگاه)

      در قسمت رو به خورشیدماه(روز) دمای محیط خیلی بالا میره فقط تو قسمتهای سایه دما سرد هستش.اونم خیلی سرد.میشه اینطوری توجه کرد که شاید برای اون سیستم خنک کننده یه چیزی در مایه های سایه بان ساختن تا نور و حرارت خورشید رو بازتاب بده

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا