شورلت

مقایسهٔ شورولت کامارو 1967 و کامارو 2017

سال آینده شورولت کاماروی افسانه‌ای ۵۰ ساله خواهد شد و جشن پنجاه‌سالگی خود را برگزار خواهد کرد. به همین دلیل در این مطلب مقایسه‌ای خواهیم داشت بین قدیمی‌ترین و جدیدترین کامارو یعنی کامارو SS مدل ۱۹۶۷ در برابر کامارو SS مدل ۲۰۱۷. در جدول مقایسهٔ این دو خودرو می‌توان به‌وضوح افزایش وزن و قدرت مدل جدید را مشاهده کرد به‌گونه‌ای که کاماروی قدیمی ۱۶۳ کیلوگرم سبک‌تر از نسل جدید خود است.

camaro-vs-camaro

عملکرد نسل جدید کامارو قطعاً نسبت به نسل نخست پیشرفت چشمگیری داشته است اما این پیشرفت، افزایش قیمت زیادی را هم در پی داشته است. باوجود تقریباً ۱۳,۵۰۰ دلار افزایش قیمت، خودروی جدید به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر است که این یعنی خریداران عملکرد گرا به‌راحتی می‌توانند این افزایش قیمت و برچسب قیمتی بالای کامارو SS جدید را توجیه کنند. در بحث عملکرد و شتاب، مدل جدید در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۵ ثانیه و در زمان پیمودن مسافت یک‌چهارم مایل یا ۴۰۰ متر ۲.۲ ثانیه سریع‌تر از مدل قدیمی است.

کامارو SS مدل ۲۰۱۷ برای رسیدن به‌ سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت به تنها ۴ ثانیه زمان نیاز دارد درحالی‌که SS مدل ۱۹۶۷ برای رسیدن به این سرعت ۶.۵ ثانیه زمان صرف می‌کند. همچنین مدل جدید مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۳ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که ماسل کار کلاسیک برای پیمودن این مسافت به ۱۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد؛ اما برتری‌های کاماروی جدید در اینجا به پایان نمی‌رسد چراکه کاماروی مدرن برای توقف کامل از سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت تنها نیاز به ۳۷ متر فضا دارد برخلاف مدل قدیمی که برای این کار به ۷۶ متر فضا احتیاج دارد.

در بحث مصرف سوخت هم کاماروی نسل اول بسیار خوش‌اشتها است به‌گونه‌ای که اگر کاربراتور آن به‌خوبی تنظیم شده باشد ۱۵.۷ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر در بزرگراه و ۱۹.۶ لیتر در شهر مصرف می‌کند؛ اما نسل جدید به لطف برخورداری از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری، مدیریت کامپیوتری موتور و گیربکس ۸ سرعته، باوجود افزایش وزن مصرف سوخت کمتری معادل ۹.۴ لیتر در بزرگراه و ۱۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر در شهر دارد.

مشخصات فنی

کامارو SS مدل ۲۰۱۷ کامارو SS مدل ۱۹۶۷
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۶.۵ لیتری V8
قدرت ۴۵۵ اسب بخار ۳۷۵ اسب بخار
گشتاور ۶۱۷ نیوتن متر ۵۵۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۳ سرعته اتوماتیک
شتاب صفرتاصد ۴ ثانیه ۶.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۳ ثانیه ۱۴.۵ ثانیه
حط ترمز از ۹۶ کیلومتر ۳۷ متر ۷۶ متر
شتاب جانبی ۰.۹۷ جی ۰.۷۸ جی
فاصلهٔ بین دو محور ۲.۸۱ متر ۲.۷۴ متر
وزن خالص ۱۶۷۱ کیلوگرم ۱۵۰۸ کیلوگرم
مصرف سوخت ۱۱.۴ لیتر (ترکیبی) ۱۷.۴ لیتر (ترکیبی)
قیمت ۳۶,۹۰۵ دلار ۳,۲۵۶ دلار (معادل ۲۳,۴۶۴ دلار امروز)

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من همه مدل های کامارو دوست دارم همونطور که قبلا گفتم دلم میخواد یه روزی از این ماشین و مدل های قدیمیش کلکسیون جمع کنم حتی اگه پولم به ماشین هاش نرسید از ماکت هاش تو مقیاس1:50 یکی از بهترین نمونه های ماسل کارها وسرزمین آمریکا هستش و جذابیت خودشو داره

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (6807 ديدگاه)

      برید کنار که من اومدم
      کامارو نگو بگو نفس بگو عشق بگو عمر
      50 سال دلبری کرده
      50 سال قلدری کرده
      50 سال اسفالت خیابونهارو تیکه تیکه کرده
      جی ام ممنونم برا 50 سال ساخت کامارو ازت
      شورولت تشکر میکنم ازت برا این 50 سال
      بخاطر شورولت کامارو میخوام جدید ترین شعرم رو بخونم

      عشقست شورولت حال من خرابه
      بی خیال اگه باز زندگی بر اب
      هر کاری که کردم به شوی نرسیدم
      زندگی مو باختم تا پای شورولت موندم
      فرصت بده ای شورولت اکنون که شرمندم
      از چشم تو افتادم فرصتی بده به من

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. king 918

        ۱۷ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        باریکلا خیلی خوبه
        ولی نمیدونم چرا دوستان به شعر ها وزن و قافیه نمیدن
        رفتین تو فاز شعر نو ………….//////

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۷ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (6807 ديدگاه)

          در نمیاد وزن و قافیش اخه
          دوستان به بزرگی خودشون ببخشن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۷ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          افرین به کینگ 918 که عاشق شعر
          درود برشما عاشق ادبیات

          موافقم 2
          مخالفم 0
      2. Elemento

        ۱۷ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        علی آقا ، خدا جفتمون رو شفا بده!!
        شما هم مثل من دیوانه ای !
        .
        .
        .
        .
        ( من دیوانه ی لامبو شما دیوانه ی شورلت )

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۸ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (6807 ديدگاه)

          مجید جان بیماری ما دارو هم نداره باید بسوزیم و بسازیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Elemento

        ۱۷ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        مشخصات کامارو اس اس 1967 رو خوندم.
        باورم نمیشد 50 سال قبل 375 اسب بخار ،555 نیوتن متر ، 6.5 ثانیه صفر تا صد در یک ماشین وجود داشتن !!!
        .
        مرسی که هستی شورلت.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. بهنام

          ۱۸ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (984 ديدگاه)

          خدایش قدرت و گشتاور موتور ببین 50 سال پیش چی میکرده با کاربراتور
          همین کامارو 1967 روش به گیربکس 6 دنده ببندن خیلی از اسپورت های الان رو شرمنده میکنه ! با گیربکس 3 دنده شتبابش عالیه

          واقعا مرسی ✌?️

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. بهنام

          ۱۸ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (984 ديدگاه)

          موناکو بهشت ماشین باز هاست ایران بلعکس ?
          بازم خوبه چند تا منطقه ازاد داریم کسایی که تو منطقه ازاد هستن هر روز اگه خودشون ندارن چشمشون میخوره بهشون(ماشین امریکایی)روح و روانشون حال میاد ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. Ferrari Zonda SV

        ۱۸ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (479 ديدگاه)

        یه چیز میگم
        کسی که قبولش نداره رو با زانو میام تو صورتش??
        .
        تو پدال عشق آمریکایی ها خیلی پخته تر و با اطلاعات بیشتر (درحد وحشتناک )و فوق العاده کامنت میذارن،مطالب آمریکایی که میذارن من همش منتظر شوی نوا و نیما هستم که بیان،میخونم و لایک میکنم،میخونم و لایک میخونم و لایک……
        .
        .
        .
        باشد که ما عشق ایتالیایی ها
        و صد البته عشق بریتیش ها
        و به خصوص عشق آلمانی ها
        هم همین مسیرو ادامه بدیم .
        .
        کامنت مودبانه،پرمغز،پخته.
        .
        .
        یه پیشنهاد هم دارم که بعدا میگم.
        خلاصه خیلی چاکریم.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. GOD BLESS AMERICA

          ۱۸ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (758 ديدگاه)

          منتظر من نیستی :-(
          پس از این به بعد کامنتها منو بخون نظرت رو بگو.
          البته گفته باشم من یکم افراطی ام.
          منتظر کامنتهای عشقولانه ات هستم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۸ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (6807 ديدگاه)

          Ferrari Zonda SV
          داداش شما لطف داری
          اتفاقا بچه های المانی و اینگلیسی هم مطالب خوبی میزارن که من یه موقع هایی میخونم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Elemento

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      نمیدونم چرا این ماشین های امریکایی اینقدر تو دل برو هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۷ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        عالی گفتی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. king 918

          ۱۸ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          درود بر تو بهنام جان
          امثال تو یه حالی دادن به این سایت دمت گرم رفیق …….
          (~_^)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۸ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          فدات بشم کینگ 918 عزیز
          شما هم عزیزی برای ما

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۸ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (6807 ديدگاه)

        چون ماشین امریکایی هستن مجید جون و همین باعث میشه تو دل برو باشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. ارش

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      داداش امیر تو که زحمت میکشی یه مقایسه ای هم بین پراید ۱۹۸۵ و پراید ۲۰۱۷بکن!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    سال 1967 قدرت موتور 375 اسب بخار تولید کرده بوده.اون زمان
    واقعا دمش گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (6807 ديدگاه)

      بهنام جان 375 اسب که چیزی نبوده برا کامارو
      مدلzl1 کامارو در 1969 بیش از 430 اسب قدرت داشته که این قدرت رو موتور تمام الومینیومی 427 تولید میکرده با کاربرات 4 دهنه ی راچستر
      موتور 427 رو محصولات دیگه شورولت هم عرضه میشده
      موتور 427جزو موتورهای بیگ بلاک محسوب میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۷ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        چه خودروهایی میساخته امریکا اونم با این قدرت
        واقعا افرین

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۷ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (6807 ديدگاه)

          حال اگه موقعیتش فراهم شد میخوام از ماشینهای دهه ی 60 امریکا که بیش از 400 اسب بودن مطلب بگم
          تعدادشونم بسیار بالاست
          مثل دوج چارجر 1969 که 425 اسبه . پیلیموت بلودر 1965 که 430 اسبه . فورد ترینو 1969 که 420 اسبه . شوی مالیبو 1969 که 430 اسبه . دوج کورنت 1969 که موتور همی اون بیش از 500 اسب قدرت داشته و خیلی ماشین دیگه که هستش البته این ماشینا که اسم بردم بالاترین رده هاشون این قدرتو داشتن یادتون باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۷ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          حتما بگو

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Elemento

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      چند وقت پیش رفتم بیرون توی یکی از خیابون ها دیدم یک پلی موث همی کودای خوشگل و با ابهت که لاستیکش به 90 درصد از ماشین های امروز میارزه مثل اینکه 3 یا 4 ساله مثل خیلی از ماشین های امریکایی قدیمی دیگه در ایران از خونه بیرون انداخته شده و جاشو در پارکینگ داده به این ماشین های بزک شده ی جدید و متاسفانه گوشه ی خیابون نصیبش شده. 😢😢😢😢
      گوشه ی خیابون زانوی غم بغل گرفته بود و گذر شب و روزو بارون و افتاب و شیره ی درخت ها صورتش رو پوشونده بود.دلم به حالش کباب شد…………. . یعنی قیافش یک حس غربت و دل شکستگی عجیبی داشت. تا چند روز از فکرم بیرن نمیرفت. میخواستم برم در خونشون در بزنم بگم یا ازین جواهر درست نگه داری کنین یا بدینش به گوهرشناسی که قدرش رو بدونه.
      .
      این ماشین ها حیفن. چندین مدل شورلت ، کادیلاک ( مخصوصا سویل ) ، پلی موث و پونتیاک کنار خیابون دیدم که سالی یک بار کسی جابجاشون نمیکنه. یک عده بچه ی تربیت نشده میرن لوگو شون رو جدا میکنن، خط میندازن ، و …
      . این ماشین ها انگار فراموش شدن. دلم خیلی میسوزه. واقعا حیفه. به خدا ظلمه در حق این ماشین ها.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Bloodhound SSC

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    من نسل اول رو ترجیح میدم!!!!!!!
    نسل جدید از لحاظ ظاهری عالی شده عملکردشم چه در مقابل ماسل های حال و چه در مقابل نسل اول عالی شده.
    ولی من یه عشق کلاسیک ام ! چه میشه کرد ؟!!؟!!؟
    دهه 60 و 70 امریکا یه حال خاصی به من میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (6807 ديدگاه)

      به Bloodhound SSC
      داداش با هم همدرد هستیم
      کامارو نسل 1 واقعا دیگه تکرار نشد
      نمیدونم شورولت چطور اصلا ساخت اون ماشین رو که بعد 50 سال هنوز پیر و جوون دوستش دارن
      من سال 91 سوار یدونه کاماروss مدل 69 شدم که تازه بازسازی شده بود و کروکی هم بود
      فقط همینو بگم که ضربان قلبم 5 برابر شد و باورم نشده بود که نشستم تو ماشینی که یک عمر ارزوشو داشتم و برام یه بت بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۷ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        درود به شما امریکایی باز حرفه ای

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۷ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (6807 ديدگاه)

          نه داش بهنام حرفه ای نیستم
          اما یه ماشینهای رو از نزدیک دیدم که نگو
          باراکودای 1967 . 1970
          موستانگ 66. 69 . 70 . 71
          ایمپالای 1959 که 2 برابر یدونه شورولت نوا هست
          ایمپالای 60 . 61
          پونتیاک پاریزین 1959 که ترسناک با ابهت بود
          و………..
          واقعا با دیدن این ماشینها متوجه میشم خدا خیلی دوستم داشته که سر راهم قرارشون داده
          ممنونم خدا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۷ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          کجا زندگی میکنی که تونستی ببینی؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    مثل اینکه 50 سال پیش ترمز به اندازه الان اهمیت نداشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (6807 ديدگاه)

      اتفاقا احسان جان در گذشته هم ترمز بسیار موضوع مهمی بوده
      در 1954 حتی ترمز دیسکی برا 4 چرخ هم بوده اما فرا گیر نبوده
      در 1975 کادیلاک در مدل سویل از 4 دیسک ترمز بزرگ در هر 4 چرخ استفاده کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Nima

        ۱۷ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        به غیر از این که ۴ چرخ دیسک بوده کادیلاک تازه ۴ چرخ دیسک خنک شونده بوده
        قبل از اون هم خوب مدل فلیت وود که هم میشناسن و بیوک پارک اونیو ۴ چرخ دیسک توى مدل هاى پایه بودن.
        حالا دلیل این که کامارو SS سال 67 ترمز گیریش اینجورى بوده اینه که اون مدل ۴ چرخ کاسه اى بودن ولى از سال 68 چرخ هاى جلو دیسکى خنک شونده شدن و ترمزگیرى کامارو به 53 متر کاهش پیدا کرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۷ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (6807 ديدگاه)

          من مخلص داش نیما هم هستم
          همش درسته
          کامارو تا 1967 4 چرخش ترمز کاسه ای داشته
          و یه سری نواقص که در 1968 اون رو رفع میکنند

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (6807 ديدگاه)

      بهنام جان من تهران هستم ولی بخاطر همایشهای مختلف که میرم و بخاطر شورولت خودم تو جاهای که ماشین امریکایی زیاده خیلی رفتم و یه رفیق امریکایی باز لوتی هم دارم که قرار به کمکش موتور8 سیلندر بخرم برا شورولتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۷ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        کارت درست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. احسان(احسان سابق)

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      مزاح کردم دوستان عزیز.
      علی عزیز شورولتت نواست؟
      مدل چه سالیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۷ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (6807 ديدگاه)

        بله احسان جان نواس مدل 1979 که دارم تبدیلش میکنم به مدل 1978که چراغ گرد هستش
        مراحل بازسازی رو طی میکنه اگه خدا بخواد 8 سیلندرشم میکنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احسان(احسان سابق)

          ۱۸ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (2872 ديدگاه)

          خدا که می خواد و برات حفظش کنه. ایشالا که موتور 5.7 لیتری تمیزی گیرت بیاد.
          تا حالا نووا سوار نشدم اما ایمپالا 79 سوار شدم. سیستم تعلیق و فنربندی خدایی داره و عاشقش شدم. احتمالا سواری دو ماشین شبیه هم باشه اما فکر می کنم نووا اسپرت تر باشه. در هر صورت ازش لذت ببر چون از وقتی سوار ایمپالا شدم دیگه حس می کنم خودروهای ایرانی چیزی به اسم کمک فنر ندارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Nima

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    فداتیم داداش.
    عزیزى
    اطلاعات شما هم همیشه دقیق و صحیح هست
    واقعا لذت میبرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (6807 ديدگاه)

      من مخلصتم نیما جون
      امثال من از افرادی مثل شما الگو برداری میکنند
      اگه من تجربه 2 تا امریکایی دارم شما 10 تا داری
      یه زمانی هم که اشتباهی چیزی گفتم شما و دوستان ببخشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      هم شما هم علی جز بهترین طرفداران خودروهای امریکایی هستید
      درود برشما

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۷ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (6807 ديدگاه)

        من کوچیکتم بهنام جون

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۷ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          فدایی داری مرد بزرگ

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (6807 ديدگاه)

      ممنونم احسان جان
      اره نوا یه سدان اسپرت هست و مثل ایمپالا نرم نیستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مهدی drift

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    گیر بکس سه سرعته !!!!!!
    بعد از 50 سال توی 400 متر فقط 2 ثانیه تفاوت دارن
    تازه تیون بشه چی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. روزبه

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان محترم و علاقه مندان به خودرو در ایران عزیز
    از این که سوال بنده ارتباطی با موضوع ندارد از همه ی کابران پوزش می خواهم .

    آیا کسی از دوستان از شرایط اشتغال در کارخانجات برند های محبوب خودرو سازی آگاهی دارد ؟ یا راه تحصیلی برای این مسیر چگونه است ؟
    آیا دانشکده مهندسی خودرو ی دانشگاه علم و صنعت مسیر همواری است ؟ سایر دانشگاه های موجود در ایران چه طور ؟

    با سپاس فراوان از همه ی اعضای فعال سایت پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hami

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    با همه این حرفا و برتری ها مدل ۶۷یک افسانه اس که تکرار نمی شه و خیلی جذاب دوست داشتنیه این پیر مرد امریکایی ‌ دهه شصت خودرو های اسپورت معرکه ای میزد امریکا به قدری عالی که حتی خودرو سازهای مطرح دنبال رو خودشون کرده بودن مثل Shelby GT5001967 اما چیزی که من الان میبینم بیشتر دنبال رو بودن تا پیش رو اقای دهقان ممنون از این مقایسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سینا

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (347 ديدگاه)

    ماسل های قدیمی خطرناکن سیستم تعلیقشون مثل موتورشون خوب نیست ، مثل قایق می مونن سر پیچ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GOD BLESS AMERICA

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      کنترولشون مرد میخواد نه یه بچه سوسول مایه دار که تاحالا فقط موتور وسط رونده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا

        ۱۸ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (347 ديدگاه)

        ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۸ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (6807 ديدگاه)

          داش سینا GOD BLESS AMERICA راست میگه
          ماشینهای امریکایی قدیمی یه راننده واقعا مرد میخواد تا بتونه اون رو برونه
          به من یکی ثابت شده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. GOD BLESS AMERICA

          ۱۸ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (758 ديدگاه)

          علی جان از تو پدال بس بهم دیسلایک دادن و کامنتها مخالف برام نوشتن که احساس میکنم اینجا خونه خودمه…
          ;-)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. علیرضا

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (24 ديدگاه)

    ۵۰ سال پیش یعنی دهه ی چهل که ایران تازه کارخونه مونتاژ خودرو ی سواری راه اندازی کرد بعد کامارو اون زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۶.۵ ثانیه داشته واقعا شگفت انگیزه یعنی اندازه شتاب الان جنسیس کوپه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (6807 ديدگاه)

    به GOD BLESS AMERICA
    داداش نبینم ناراحتتیتو
    اصلا مهم نیستش دیسلایک
    شما نظراتت برا من و امثال من همیشه مفید بوده میخوام همیشه تو سایت باشی و فعالیت کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GOD BLESS AMERICA

      ۱۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      چاکر همه آمریکایی بازا :
      همه اونایی که با صدای قلدر یه وی 8 دلشون هوری می ریزه.
      و اونایی که موتور وی 10 وایپر کعبه موعودشونه.
      و اونهایی که سواری مثل کشتی طوفان زده ماسل کار آمریکایی رو به بالانس صد تا موتور وسط نمیدن.

      وقتی به کنترل مشکل کامارو اس اس 67 فکر میکنم یاد این ضرب المثل میافتم که میگه:
      کار هر بز نیست خرمن کوفتن ……گاو نر میخواهد و مرد کهن.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا