شورلتفورد

مقایسه فورد موستانگ 2015 و شورلت کامارو 2014

Camaro vs Mustang
Camaro vs Mustang

حال که موستانگ ۲۰۱۵ معرفی شده و در معرض دید همگان قرار گرفته است می توانیم آن را وارد فهرست مقایسه کنیم و هر چه در بین رقبای این خودرو گشتیم تا رقیبی سرسخت برایش بیابیم تنها به یک گزینه رسیدیم : کامارو ۲۰۱۴

2015 Ford Mustang
۲۰۱۵ Ford Mustang
2014 Chevrolet Camaro
۲۰۱۴ Chevrolet Camaro

۴ دهه است که کامارو و موستانگ چه در جاده و چه در نمایشگاه در حال رقابت با یکدیگر هستند. زمانهایی بود که اگر به آن برگردیم می بینیم زمزمه هایی برای رقابت در مورد استفاده از ساسات برای خودروها وجود داشت ، ولی ورود تکنولوژی سبب شد تا آن روزها فراموش شوند. اکنون مدلهای جدیدی که تولید می شوند به خوبی قدرت را منتقل می کنند، آلودگی کمتری دارند و راندمان آنها شگفت آور است.

2015 Ford Mustang Front
۲۰۱۵ Ford Mustang Front
2014 Chevrolet Camaro1
۲۰۱۴ Chevrolet Camaro1

موستانگ همیشه ساز خودش را می زند (سبک و سیاق خودش را دارد)

فورد موستانگ با معرفی خود در سال ۱۹۶۴ شروع به فعالیت کرد. اگرچه در مدل سدان فالون اصول و ریشه های کمی دیده می شود اما سبک خاصی برای آن تعریف شده بود. یک موتور ۲۸۹ اینچ مکعبی V8 با ۲۷۱ اسب بخار توان به راحتی می توانست عملکرد خوبی برایش به ارمغان بیاورد. موستانگ یک ایده آنی بود به گونه ای که شورلت کاملا می دانست باید با یک کوپه شیک و زیبا با رانندگی جذاب و راحت مقابله کند.

سه سال بعد شورلت کامارو هم از همان فرمول استفاده کرد: اساس و پایه مشابه یک سدان ولی طراحی زیبا به همراه یک موتور V8 .  این هم جواب شورلت در ازای موستانگ بود که تا الان هم این رقابت ادامه دارد.

طی سالها، حتی زمانی که تحریم ها و ممنوعیتهای سوختی باعث کاهش عملکرد این خودروها شده بود و ذائقه خریداران به سمت خودروهای بزرگتر می گرایید ولی بازهم هر دو خودرو همچنان از محبوبیت خوبی برخوردار بودند. موستانگ در چیدمان فورد جایگاه ویژه ای دارد و بازطراحی های زیادی سبب شده تا مدل ۲۰۱۵ جدید تولید شود که بسته به نوع محاسبه شما می تواند نسل دهم این خوردو باشد.

2015 Ford Mustang back1
۲۰۱۵ Ford Mustang back1
2014 Chevrolet Camaro Back1
۲۰۱۴ Chevrolet Camaro Back1

اندازه مشابه یک ضرورت است

آخرین موستانگ تولید شده به منظور دست یابی به بازارهای امریکا طراحی شده است . براساس همین ذهنیت بسیاری منتظر بودند تا این خودرو در اندازه کوچکتر ساخته شود اما از طرف فورد به این موضوع جامه عملی پوشانده نشد. طول موستانگ ۲۰۱۵ برابر با ۱۸۸/۳ و فاصله محور جل و عقب آن برابر با ۱۰۷/۱ اینچ می باشد که نشان می دهد این مدل نیز دقیقا هم اندازه مدل قبلی خود است. اما همچنان موستانگ از کامارو با طول ۱۹۰/۴ و فاصله محوری ۱۱۲/۳ اینچ کوچکتر است.

این دو خودرو نسبت به گذشته از لحاظ طول و عرض بسیار به یکدیگر نزدیک شده اند. ارتفاع موستانگ ۵۴/۴ و عرض آن برابر ۷۵/۴ اینچ است در حالیکه کامارو ۰/۲ اینچ کوتاهتر و ۰/۱اینچ عریض تر است.

یکی از قسمتهای مهمی که موستانگ در آن پیشرفت داشته مربوط به فاصله چرخهای عقب خودرو می باشد. ۳ اینچ اضافه تر در لبه عقب سبب شده که تقریبا ۱ اینچ از عقب کامارو عریض تر باشد ، در حالیکه لبه جلوی موستانگ همچنان بیش از ۱ اینچ از جلوی کامارو باریکتر است.

فورد به منظور کاهش وزن موستانگ از گلگیرهای آلومینیومی استفاده کرده است. متاسفانه این وضعیت در جای دیگر جبران نشده و به نظر می رسد موستانگ ۲۰۱۵ نسبت به مدل صادراتی تقریبا ۱۰۰ پوند ( ۴۵ کیلوگرم ) سنگین تر باشد.  مشخصات رسمی تا کنون منتشر نشده است اما همچنان موستانگ GT به اندازه ۲۰۰ پوند ( ۹۰ کیلوگرم ) سبکتر از کاماروست.

2015 Ford Mustang back
۲۰۱۵ Ford Mustang back
2014 Chevrolet Camaro Back
۲۰۱۴ Chevrolet Camaro Back

انتقال قدرت متغیر

همچنان موستانگ را با همان موتورهای سنتی V6 و V8 خود خواهیم دید که مطمئنیم آنها بخشی از یک بسته دائمی هستند. موتور پایه V6 با ظرفیت ۳/۷ لیتر کمی ضعیفتر شده اگرچه می تواند به توان ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ پوند فوت برسد. موتور V8 با ظرفیت ۵ لیتر با کمی ارتقا می تواند توانی بیش از ۴۲۰ اسب بخار فعلی را فراهم آورد.

موستانگ باید در مقایسه با کامارو SS ، بهتر باشد. کامارو SS فعلی می تواند به ۴۲۶ اسب بخار برسد پس شکی نیست که اگر موتور V8 پنج لیتری موستانگ می خواهد بالاتر قرار بگیرد باید رکوردی معادل ۴۳۰ اسب بخار داشته باشد تا همچنان برتری خود را حفظ کند.

مزیتی که کامارو دارد موتور V6 آن است. با توان ۳۲۳ اسب بخار و گشتاور ۲۷۸ پوند فوت به راحتی می تواند موتور پایه موستانگ را پشت سر بگذارد. البته فورد هم از این مسئله آگاه بوده و یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ متوسط را به عنوان آپشن خودرویش در نظر گرفته است.

تا کنون هیچ اعداد و ارقامی براساس اسب بخار به طور رسمی منتشر نشده است اما فورد تخمین می زند که این موتور ۴ سیلندر جدید بتواند حداقل توان ۳۰۵ اسب بخار همراه با گشتاور ۳۰۰ پوند فوت را تولید کند. این مسئله باعث پیشی گرفتن گشتاور موستانگ نسبت به کامارو می شود، گرچه نیازی نیست به امتیاز موتور کوچکتر آن اشاره ای بکنیم.

هم کامارو و هم موستانگ جعبه دنده ۶ وضیعت دستی یا اتوماتیک را ارائه می کنند که نشان می دهد در جنگ دنده ها پیروزی نخواهیم داشت.

2015 Ford Mustang Engine
۲۰۱۵ Ford Mustang Engine
2014 Chevrolet Camaro Engine
۲۰۱۴ Chevrolet Camaro Engine

اهمیت طراحی داخلی

احتمالا بزرگترین مزیت موستانگ نسبت به کاماروی فعلی نمای بیرونی آن است که شکی را در این قضیه باقی نمی گذارد. انتظار داریم که این امتیاز در موستانگ جدید همچنان ادامه داشته باشد که به لطف عقب تر رفتن ستون A خود اتاق عمود تری دارد. این مورد می تواند باعث نادیده گرفتن نمای تانکی جلوی کامارو شود.

موستانگ به دلیل استفاده از ابزاری مدرن از این سبک عقب رفته فعلی خود صرف تظر خواهد کرد. هر دو خودرو دارای فرمان شیب دار و تلسکوپی هستند گرچه تنها موستانگ است که درهایش بدون کلید باز خواهند شد. با این وجود موستانگ دارای کروز کترلی است که این ویژگی در کامارو وجود ندارد. صندلی های Recaro یکی از آپشن های است که در هردو خودرو بسته به تزئینات داخلی آن می توان سفارش داد.

2015 Ford Mustang Interior Design1
۲۰۱۵ Ford Mustang Interior Design1
2014 Chevrolet Camaro Interior Design1
۲۰۱۴ Chevrolet Camaro Interior Design1
2015 Ford Mustang Interior Design2
۲۰۱۵ Ford Mustang Interior Design2
2014 Chevrolet Camaro Interior Design2
۲۰۱۴ Chevrolet Camaro Interior Design2

ورودی هواکش ( جلو پنجره ) کامارو به اندازه ای کوچک است که بتواند از ورود ذرات و اجسام خارجی به داخل جلوگیری کند و این هواکش به راحتی جا زده می شود که می تواند موضوع بحث جداگانه ای باشد. گرچه هنوز زود است که از ظرفیتها و مزیتهای سواری موستانگ ۲۰۱۵ به جز پشت پهن تر و ارتفاع کمتر آن بدانیم.

2014 Chevrolet Camaro
۲۰۱۴ Chevrolet Camaro
Ford mustang 2015
Ford mustang 2015

سخن پایانی اینکه نمی توانیم به راحتی و خیلی واضح برنده ای را انتخاب کنیم. تنها واقعیتی که باقی می ماند این است که جنگ موستانگ در مقابل کامارو مانند همیشه به قوت خود باقی است – حتی اگر آخرین حمله از سوی فورد باشد.

2015 Ford Mustang2
۲۰۱۵ Ford Mustang2
2014Chevrolet Camaro
۲۰۱۴Chevrolet Camaro

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

غفاری

غفاری، مهندس مکانیک و علاقه مند دنیای خودرو، مترجم و نویسنده مجله پدال

مطالب مشابه

‫۹۵ دیدگاه‌ها

  1. علی تبریزی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر دوتاشون خوبن ولی من که عاشق کامارو ام فوق العاده اس.
    راستی دوج چلنجر هم عالیه عشقیه…

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. ALI

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سلام میخواستم بگم هر کامارو ای رو با موستانگ هم سطحش مقایسه کنید اره داداش z28 از موستانگ جی تی بهتره ولی حرفی واسه گفتن جلو shelby gt350 2015 داره یا مثلا zl1 جلو shelby gt 500 میتونه قلدری کنه ؟؟؟ شلبی هزارو دیگه نمیگم…
    عشق فقط عشق ماشین .ماشین فقط امریکایی .امریکایی فقط فورد .فورد فقط موستانگ و یکی دیگه که خودتون حدس بزنید…(راهنمایی:نسل اولش مسابقات رو کنترات برداشته بود اول تا سوم , سه سال پیاپی)

    موافقم 1
    مخالفم 2
  3. امیر تهرونی

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقایی ک فکرمیکنی موستانگ بهتره نه این طور نیس برو من هردوتاشونو روندم برو کاماروی اساس سوار شو بعد بیا حرف بزن.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. امیر حسین

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من شورولت عالیه قدرت موتور بالا سرعت بالا کیفیت بالا اصلا ی چیز دیگس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوش به حال اونا که در توانشون هست میتونن بخرن حال کنن اما ما فقیر ها چه کنیم میریم پراید اقساطی میخریم اینقدر حواسمون بهش هست که تو افتاب نباشه کسی نیاد خش بندازه
    ته ته هر کی داره مبارکش هرکی هم نداره خدا بهش بده

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. محمد علی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هردوتشون عالی هستند ولی حیف جای دوج چلنجر و چارجر خالیه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. مجتبی نقی فانم

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر من شورلت عالیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. وحدت

    ۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کامارو خودش یه چیز دیگه است

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. ستاره

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام کامارو خوب هست اما فورد ماستنگ خیلی بهتره در طراحی که بسیار زیباست در قدرت موتور هم عالیه تو شهر ما هر ده دقیقه 1 می گذرد ماستنگ رو نگاه میکنی میمیری بسکه صدای موتورش قشنگه رنگش شفافه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. arya

    ۲۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انتخاب بین این دوتا مثه انتخاب بین پدرو مادره
    ))))):

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. محسن

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عشق شورلت کامارو است بس حالا هر مدلش عاشقشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محسن

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کامارو و ماستنگ از قدیم رقبای هم بودند ولی همیشه کامارو یه سر و گردن بهتر بوده و طرفدار های خودشو داره من یک کامارو مدل 1972 و 2014 دارم عالیییه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علیرضاااااا

    ۱۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هووووووف اونایی که عاشق شولت ان
    با شمام
    حالا اون کامارو ای که 6200ccاز موستانگ اکو بوست 2.3 لیتری عقب میمونه که از جنسیس کوپه 3800ccعقب میمونه که
    این نقطه ضعف کارخونه شولته
    کامارو اس اس 2015 که 435اسب بخاره موستانگ جی تی 2015 که 437 اسب بخاره وسط یه موتور 206 فرق هست ولی بازده فورد با وجود حجم کمتر بیشتر از شولته خواهشا تحقیق کنین بعد نظر بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سعید خوزستانی

    ۲۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من هم موستانگ 2015 داشتم هم کامارو 2015 اگه بخوای کلی حصاب کنی که کدوم بهتره من موستانگ رو پیشنهاد میدم موستانگ از همه لحاظ بهتر فقط یه مشکل کوچیک در مقابل کامارو داره که اونم فقط مصرف سوختشه لان هم دیگه نمیشه آمریکایی در مناطق آزاد وارد کردولی الان دنبال چلنجر 8 سیلندرصفر 2015 یا2016 کروک میگردم قیمتشهم 280 تومنه به اندازه یه کوروت c7
    چلنجر هم امتحان میکنم و آخرین نسل آمریکایه که وترد میشه به احتمل زیاد هم موستنگ با کیت راش میارم .در کل کامارو خوبه ولی درمقابل موستانگ و چلنجر کم میاره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمد

    ۲۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینجا تو خوزستان قیمتشون از70ملیون هست ب بالا داداش الان دوباره آزاده اوردنشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بهراد

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان مقایسه کامارو2014با موستانگ2015واقعا نا عادلانه اس شما یک لباسشویی از یه کمپانی و یک مدل میخری یک سال تفاوت ساختشونه زمین تا اسمون فرق داره.
    بعد حالا این دو ماشین دو سبک مختلف دو سال ساخت مختلف …واقعا مقایسه نا عادلانه اس.
    من خودم به شخصه کمپانی شورلت رو دوست دارم ولی دلیل بر این نمیشه کمپانی فورد به درد نخوره و یا قابل مقایسه نیست.
    موستانگ جدیدا شروع به ظاهر سازی زیبا کرده ولی کامارو همیشه طراجی های زیبا داشته.کمپانی فورد یه مدل زد الان یادم نمیاد دقیقا کودوم بود ولی موتورش تا90کیلومتر مسافت بدون یه قطره روغن به راحتی میرفت حتی کوچک ترین مشکلی برای موتور پیش نمی اومد.و این یه حرمت جالبی بود که دوباره کمپانی فورد به اوباهت قبلش برگرده…
    شما اگر توجه کنید اکثر امریکایی ها برای استفاده های شخصی از کامارو و یا محصولات شورلت استفاده میکنن ولی توی کلیپ های دریفت و یا مشابقات از فورد مستانگ استفاده میشه…ولی باز هم نمیشه گفت کودوم بهتره چون اینا همش تبلغاته…و قضاوت ما قضاوت از روی سلیقه اس نه کیفیت کمپانی ها…و قطعا هرچی که باشن از ایران خودرو و سایپا و پارس خوردو و… خیلی بهترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. عادل

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظر من نمای داخل اتاق موستانگ از کامارو بهتره و همچنیین صدای غرش که از اگزوز موستانگ در میاد کامارو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا