شورلت

مقایسه نسل هشتم و هفتم شورولت کوروت

جنرال موتورز سال پیش از نسل جدید شورولت کوروت پیشرانه وسط رونمایی کرد و از آن زمان تاکنون، کوروت جدید جزو خبرسازترین خودروهای دنیا بوده است.

از نظر بصری به خاطر اینکه پیشرانه C8 دیگر در جلو نصب نشده بنابراین کاپوت طویل حذف گردیده و نتیجه‌ی نهایی تولید خودرویی مشابه سوپرکارها بوده تا محصولات اسپورت یا عضلانی.

به لطف کوروت بلاگر می‌توانیم مقایسه‌ای شانه‌به‌شانه از دو نسل کوروت هشتم و هفتم باهم داشته باشیم. این دو خودرو رنگ بدنه‌ی مشکی‌رنگ داشته و سباستین پیرژیک تفاوت بین دو خودرو از نظر طراحی و زیبایی را نشان می‌دهد. البته باید گفت که دو خودرو در برخی موارد اشتراکات طراحی جالبی هم دارند.

در نگاه اول تصور می‌کنیم سیستم افزایش ارتفاع بخش جلوی کوروت C8 قبل از تصویربرداری فعال شده و به همین خاطر است که نسل هفتم کوروت نمایی کم ارتفاع‌تر و باابهت تر در نمای سه‌چهارم دارد؛ اما خب تفاوت فاصله چرخ ها با بدنه در دو خودرو خیلی زیاد نیست. شاید هم این موضوع به تناسبات بدنه مربوط باشد، جایی که کاپوت طویل‌تر بر ابهت خودرو می‌افزاید.

کوروت C8 بی‌شک از نمای عقب برجسته‌تر دیده می‌شود ولی پروفایل هر دو خودرو گیرایی زیادی دارد.

اما جدای از نمای ظاهری، واقعیت این است که کابین کوروت جدید از جهات زیادی بهبود یافته و پشت آمپرهای ۱۲ اینچی دیجیتالی، فرمان D شکل و متریال باکیفیت‌تر در آن دیده می‌شوند.

نیروبخش این خودروی جدید هم پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LT2 است که قدرت ۴۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۳۰ نیوتون متری تولید می‌کند. استفاده از پکیج پرفورمنس Z51 باعث می‌شود خروجی نیروگاه شورولت به ۴۹۵ اسب و گشتاور آن به ۶۳۷ نیوتون متر برسد.

اما بحث درباره اعداد دیگر کافی است. از نظر شما کدام نسل کوروت طراحی جذاب‌تری دارد؟ چرا؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    انصافا از نظر طراحی کوروت C7 خیلی جذاب تره.یا بهتره بگم طراحیش کاملا پخته تر و هماهنگ تره. اما در بحث کابین کوروت C8 بیشتر از چندسروگردن جذابیت و کیفیت بهتری نسبت به C7 داره!!!!!
    مجله CAR AND DRIVER در پیست خودش با کوروت C7 و کوروت C8 زمان گیری کردکه زمان ها به این شکل بود!!!!
    کوروت C8 ثبت زمان // 1:26.1
    کوروت C7 ثبت زمان // 1:27.0

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Taimaz

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (24 ديدگاه)

    C8 بیشتر شبیه به یه فراری شده تا یه کوروت ،طرحی عضلانی C7 رو به شدت دوست دارم ، یکبار در تبریز موفق به دیدنش شدم بی نظیر بود.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (631 ديدگاه)

      نمیدونم چه اصراری دارین که c8 شبیه فراریه
      تنها شباهتی که بین این دوتا میبینم جای موتورشه و والسلام

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    افرین به این پسرفت طراحی ..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. Farzad

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    یکی از یکی بهتر …

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. مهراد

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (761 ديدگاه)

    کوروت ماشینی پر افتخار که در هر نسل پیشرفت قابل توجه داشته و تمام نسل هاش عالی بودن و هستن و خواهند بود

    بیراه نیست اگر بگم رول مادل و سنگ محک خودروهای اسپرت سطح بالا بوده همیشه و نسل جدید هم که وارد کلاس سوپر کارها شده

    مبارک خریداراش

    ?⭐CORVETTE⭐?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهراد

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (761 ديدگاه)

    برای دوستانی که تا حالا یه مدل کوروت رو از نزدیک ندیدن بگم که ارتفاعشون فوق العاده پایینه و در عین حال ارتفاع قابل قبولی از کف زمین دارن خیلی گیرا و خفن بنظر میرسن و واسه کسی که نشناسشون مثل یه سوپر کار طراز اول بنظر میرسن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed

      ۱ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (757 ديدگاه)

      تو اهواز دوتا c7 و یه c6 هست
      هر دو نسل رو از نزدیک دیدم
      یه c7 آبی آسمونی و اون یکی c7 زرد معروف خود کوروت بود
      c6 هم همون زرد بود
      از نزدیک که نگاهش کردم اصن یادم رفت کجای دنیام
      یه مدیتیشن خاصی واسم آورد??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Elmiraj

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    از هیچ نسل کوروت نمیشه ایراد گرفت ، خصوصا C8 که انقلابی هست….
    C8 اگر ساخت هر خودروساز دیگری بود کمتر از ۱۵۰ هزار دلار قیمت نداشت .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. آریا ماشین

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    طراحی جلوی C7 بهتره ، طراحی عقب و داخلی C8 بهتره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. پاشایی

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (49 ديدگاه)

    اگر کوروت موتور وسط شده این به نفع برند شولت تمام خواهد شد چون کوروت یه خودرو اسپرت تمام عیار و راه برای شورلت کامارو بازتر میشه چون موتوش جلو قرار میگیره و دیگه راهشون کاملا از هم جدا میشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. شلبى

    ۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (685 ديدگاه)

    طراحى بهتر دماغه C7 بخش زیادیش بخاطر استایل بهتر سوپر اسپرت هاى موتور جلو که کاپوت کشیده و زیباترى نسبت به موتور وسط ها دارند و اینو نمیشه ضعف طراحیه C8 دونست و در نماى عقب و داخل و کنار C8 بهتر و در کل کوروت هر چیزى که یه ماشین باز دنبالش رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا