دوجشورلتفوردهفته نامه

دعوای لات‌های دیترویت! کامارو ZL1، شلبی GT500 و چلنجر هلکت

لات‌های مشهور دیترویت از دههٔ ۷۰ تاکنون برای هم شاخ‌وشانه می‌کشند و تا به امروز هیچ‌کدام پا پس نکشیده‌اند. رقابت بین این سه قلدر آمریکایی همیشه جذاب بوده و حالا دوباره هر سهٔ آن‌ها با قوی‌ترین نسخهٔ خود به میدان آمده‌اند. این خودروها در جهانی زندگی می‌کنند که در آن پیشرانه‌های کوچک‌شده و هیبریدی جایی ندارند. دو پیشرانه از سه پیشرانهٔ این آزمایش ۲۲۰۷ اسب بخاری از نوع پوشراد هستند (اتفاقاً این دو موتور نسبت به موتور DOHC فورد مصرف سوخت کمتری دارند) و همهٔ آن‌ها بجای توربوشارژر با سوپرشارژر هوا را فشرده می‌کنند.

سنتی‌ترین عضو این جمع تمام آمریکایی هلکت ردآی وایدبادی است. البته این خودرو فقط در ظاهر قدیمی نیست بلکه قدمت شاسی زیر این پوسته هم به بیش از یک دهه پیش بازمی‌گردد اما دوج از همین شاسی قدیمی و ظاهر کلاسیک چلنجر استفاده کرده و همواره نسخه‌هایی قوی و قوی‌تری را روانهٔ بازار کرده است. در اینجا ما عصبانی‌ترین و توانمندترین نسخهٔ چلنجر را داریم که نزدیک به ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد و برای پوشاندن لاستیک‌های پهن آن بچه گلگیرهایی در نظر گرفته شده است. نمونهٔ آزمایشی ما به لاستیک‌های تابستانی پیرلی P Zero PZ4 با قیمت ۶۹۵ دلار مجهز است و دیگر آپشن‌هایی که قیمت آن‌را به ۹۲,۷۸۵ دلار رسانده همگی رفاهی و راحتی هستند.

دو نسل اخیر کامارو هم طراحی کمی رترویی داشته‌اند اما در این یکی، شورلت ماسل کار کلاسیک خود را به یک خودروی اسپرت مدرن تبدیل کرده است. برای این آزمایش، ما ZL1 پرچم‌دار ۶۵۰ اسب بخاری را با پکیج پیست محور ۱LE با قیمت ۷,۵۰۰ دلار در اختیار داریم که به ظاهر آینده‌نگرانهٔ کامارو قطعات آئرودینامیکی مثل بال بزرگ عقب و باله‌های جلو را اضافه می‌کند. ما همچنین برای هماهنگی با دو رقیب دیگر، گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک ۱,۵۹۵ دلاری را هم برای کامارو سفارش داده‌ایم.

ستارهٔ این جمع اما موستانگ شلبی GT500 جدید است که نمایندهٔ فورد برای سلطه بر این کلاس محسوب می‌شود. پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ DOHC که منحصراً به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ ترمک متصل شده، مطمئناً در این سگمنت ترکیب کمیابی بوده و بسیاری را شوکه کرده است. قبلاً اسب‌های بخار بزرگی را از GT500 دیده بودیم اما چیزی که تاکنون ندیده‌ایم، توازن قدرت و هندلینگ است. فورد اما وعده داده است که این بار متفاوت خواهد بود. برای اثبات این ادعا، شرکت خودروی آزمایشی ما را به پکیج ۱۸,۵۰۰ دلاری فیبر کربنی پیست مجهز کرده است که شامل رینگ‌های فیبر کربنی و بال عقب قابل تنظیم به‌صورت دستی می‌شود.

مقام سوم: دوج چلنجر هلکت ردآی

نقاط مثبت: ظاهر رتروی مناسب یک ماسل کار، صندلی‌های عقب و صندوق بار قابل‌استفاده، سواری راحت

نقاط منفی: صندلی‌های وحشتناک، بدنهٔ پُرتکان، فرمان مُرده، قدرتی بیش از اندازهٔ آمادگی خودرو

همه‌چیز در چلنجر هلکت ردآی وایدبادی بزرگ و جسورانه است. فرمان آن به نظر می‌رسد از یک کشتی بادبانی گرفته شده و وقتی کاپوتی که دو دریچهٔ بزرگ روی خود دارد را باز کنید، به نظر می‌رسد یک چمدان بزرگ آلومینیومی روی پیشرانه نصب شده است. این سوپرشارژ ۲.۷ لیتری چلنجر است اما برای فهمیدن وجود آن نیازی به باز کردن کاپوت نیست زیرا همیشه با صدای بلند ناله می‌کند. این ماشین با ۲۰۵۴ کیلوگرم وزن، ۲۹۰ کیلوگرم از کامارو ZL1 سنگین‌تر است که بخشی از آن به خاطر بلوک چدنی پیشرانه است که ۵۷ درصد از کل وزن را روی چرخ‌های جلو قرار داده است. بااین‌حال، نباید فراموش کرد که چلنجر با ۷۹۷ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین عضو این جمع است.

از سوی دیگر اما لاستیک‌های هلکت چه در پیچ‌ها و چه در مسیر مستقیم کمترین چسبندگی را در بین این سه خودرو دارند. هم فورد و هم شورلت از لاستیک‌های مسابقه‌ای استفاده می‌کنند که کشش بهتری را ارائه می‌کنند و در پیچ‌ها چسبندگی بالاتری دارند و به همین دلیل، دوج به کُندترین عضو گروه تبدیل شد. بااین‌حال، چلنجر جذابیت زیادی دارد و همین جذابیت باعث محبوبیت آن شده است. وقتی به حرکات کشتی مانند و فرمان مبهم آن عادت کنید، این به یک ماشین سنتی لذت‌بخش تبدیل خواهد شد و حتی در پیست بین‌المللی ویلو اسپرینگ یعنی جایی که انتظارت ما از دوج پایین بود، توانایی‌های خوبی از خود نشان داد. به لطف لاستیک‌های پهن جلو، چلنجر بسیار خوب می‌پیچد و هندلینگ متعادلی را ارائه می‌کند.

ردآی در بزرگراه اما کاملاً پادشاهی می‌کند و سواری آن در مقایسه با دو خودروی پیست محور این آزمایش بسیار راحت‌تر است. همچنین در یک درگ رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در بزرگراه نیز چلنجر تقریباً بی‌رقیب است. درمجموع، دوج با چلنجر هلکت ردآی توانسته به‌خوبی از علاقه به ماسل کارها در آمریکا استفاده کند و هرچند به نظر می‌رسد ۹۲,۷۸۵ دلار برای یک ماسل کار قیمت بسیار زیاد باشد اما چلنجر شرایط منحصربه‌فردی دارد و کسانی که قصد خرید این ماشین را دارند هرگز به کامارو یا موستانگ فکر نمی‌کنند.

مقام دوم: فورد موستانگ شلبی GT500

نقاط مثبت: موتوری که هر چه بخواهید قدرت می‌دهد، گیربکس دوکلاچهٔ فوق‌العاده سریع، لذت‌بخش در پیست

نقاط منفی: باک سوخت مرتب خالی می‌شود، فرمان بی‌حس، قیمت گران

شلبی GT500 در پیست فوق‌العاده عمل می‌کند و بسیار سرگرم‌کننده است اما این در مدتی محدودی خواهد بود زیرا با اشتهای شدید و باک سوخت نسبتاً کوچک، به همان اندازه‌ای که در پیست است، زمان خود را در پمپ‌بنزین صرف می‌کند. البته خشمی که زیر کاپوت GT500 پنهان شده به انرژی نیاز دارد زیرا در اینجا یک ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۷۶۰ اسب بخار قدرت داریم. با وجود لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲، لانچ کنترل قابل‌برنامه‌ریزی و تعویض دنده‌های سریع گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه، GT500 بازهم نمی‌تواند به‌خوبی از همهٔ قدرت خود استفاده کند.

به همین دلیل در آزمایش ما که خبری از آسفالت چسبندهٔ پیست درگ نبود، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۳.۶ ثانیه ثبت شد. البته این تایم بدی به نظر نمی‌رسد اما به‌اندازهٔ کامارو که ۱۱۰ اسب بخار قدرت کمتری دارد سریع نیست. البته در رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت موستانگ ۰.۳ ثانیه سریع‌تر از شورلت است و تا ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت این اختلاف به بیش از ۵ ثانیه می‌رسد. سرعت ۲۱۲ کیلومتری موستانگ در پایان ۴۰۰ متر نیز گواهی بر قدرت آن است. اما در GT500های قبلی، قدرت زیاد هرگز مشکلی اصلی نبود بلکه مشکل همیشگی هندلینگ ناجور و عدم چابکی در پیچ‌ها بود. اما این GT500 جدید در ویلو اسپرینگ یک خودروی پیست عالی بود خصوصاً وقتی سینی باران را از زیر دریچه بزرگ کاپوت باز کردیم و بال عقب را روی حالت داون‌فورس بالا تنظیم کردیم.

GT500 در پیست بسیار سرزنده است. البته تنها پس از یک دور مشخص شد که این ماشین به‌احتمال‌زیاد از مسیر پیست خارج خواهد شد ولی این موضوع به خاطر مشکل ماشین نیست بلکه به این دلیل است که موستانگ راننده را همواره به سریع‌تر دور زدن ترغیب می‌کند. بااین‌حال، GT500 هم مشکلاتی دارد. فرمان آن به‌طور ناراحت‌کننده‌ای بی‌حس است و در طول آزمایش به دو بار پُر کردن باک با قیمت لیتری ۱.۸ دلار نیاز داشت درحالی‌که دو خودروی دیگر فقط یک‌بار سوخت‌گیری کردند. مشکل دیگر هم قیمت گزاف ۹۲,۸۷۰ دلاری نمونهٔ مورد آزمایش بود. اما با همهٔ این‌ها، شلبی GT500 جدید یک ماشین جهنمی با سواری عالی، قدرت مست‌کننده و غرش گوش‌نواز است و این‌ها باعث می‌شود پشت فرمان همواره فشار بیشتری به آن وارد کنید تا زمانی که بنزین تمام شود.

مقام اول: شورلت کامارو ZL1 1LE

نقاط مثبت: بهترین پرفورمنس در دنیای واقعی، ارزش بالا در برابر قیمت، مطمئن‌ترین ماسل کار در پیست

نقاط منفی: کابین ناخوشایند، سواری خشک

کامارو ۱۶,۸۰۰ دلار از چلنجر و ۱۷,۸۸۵ دلار از موستانگ ارزان‌تر است و مطمئناً این اختلاف قیمت در تصمیم ما نقش داشت اما قیمت نسبتاً مناسب تنها بخشی از برتری‌های ZL1 است. این خودرو بهترین هندلینگ، بهترین فرمان پذیری و بهترین شاسی‌ای را دارد که تاکنون در یک ماسل کار دیده‌ایم و از دقت و قابلیت اطمینان بالایی هم برخوردار است. به دلیل وزن کمتر و استفاده از لاستیک‌های گودیر ایگل F1 سوپرکار، کامارو کوتاه‌ترین مسافت توقف از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت (۳.۳ متر کمتر از موستانگ و ۱۰.۶ متر کمتر از چلنجر) و بیشترین چسبندگی (۱.۱۷ جی در پیست آزمایشی) را دارد. کامارو همچنین با برخورداری از توانایی کنترل چرخ‌های عقب خود، با ۳.۴ ثانیه، سریع‌ترین خودرو در رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت بود و مسافت ۴۰۰ متر را هم در ۱۱.۵ ثانیه طی کرد که تنها یک‌دهم ثانیه بیشتر از GT500 بسیار قوی‌تر است زیرا از این دو ماشین یکی کشش کافی داشت و دیگری نداشت.

در ویلو اسپرینگ، دیفرانسیل لغزش محدود کامارو با کنترل الکترونیکی بهتر از دیفرانسیل تورسن GT500 قدرت را مدیریت می‌کرد. سیستم مدیریت کشش پرفورمنس که تنظیمات دیفرانسیل و کنترل پایداری را کنترل می‌کند مثل یک مربی صبور عمل می‌کند و در هر مرحله کمی از دخالت خود در کار راننده کم می‌کند. فرمان دقیق ZL1 به راننده اجازه می‌دهد تا چسبندگی چرخ‌های جلو را با دقت بی‌نظیری کنترل کند. پکیج ۱LE هم علاوه بر قطعات آئرودینامیکی و ظاهری، لاستیک‌های پیست و تعلیق باز تنظیم شده با کمک‌فنرهای مالتی‌متیک را هدیه می‌دهد اما این پکیج، سیستم تعلیق را تا حد عجیبی سفت می‌کند. این تعلیق که حتی برای پیست ناهموار ویلو اسپرینگ هم خیلی سفت بود، قطعاً برای جاده‌های بیابانی پردست‌انداز درهٔ مرگ (Death Valley) هم فوق‌العاده خشک است تا جایی که در طول آزمایش سه بار سر راننده به سقف برخورد کرد.

به این مشکل، گلایه‌های همیشگی ما در مورد کیفیت پایین و طراحی ناخوشایند کابین کامارو را هم اضافه کنید. البته این خودرو بهترین صندلی‌ها را در بین رقبای خود دارد که و بیشتر قسمت‌های کابین آن با جیر مصنوعی بسیار نرم پوشانده شده است. در مورد گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک سفارشی هم استفاده از پدال‌های پشت فرمان را فراموش کنید زیرا برنامه‌نویسی تعویض دندهٔ این گیربکس بسیار دقیق است و هرگونه کنترل دستی روی پرفورمنس خودرو تأثیر منفی می‌گذارد. درمجموع، از بین این سه خودرو کامارو نه‌تنها باارزش‌ترین گزینه محسوب می‌شود بلکه در رانندگی بیشترین اعتمادبه‌نفس را هم به راننده می‌دهد. بنابراین چون شورلت موفق شده با کمترین قدرت، قیمت و مصرف سوخت به این پرفورمنس دست پیدا کند، کامارو ZL1 1LE لایق جایگاه نخست است.

مشخصات فنی

کامارو ZL1 1LE

چلنجر هلکت ردآی

موستانگ شلبی GT500

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۷۹۷ اسب بخار ۷۶۰ اسب بخار
گشتاور ۸۸۰ نیوتن متر ۹۵۸ نیوتن متر ۸۴۷ نیوتن متر
ردلاین ۶۵۰۰ rpm ۶۵۰۰ rpm ۷۵۰۰ rpm
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب عقب
نسبت وزن به قدرت ۲.۷ کیلو به اسب بخار ۲.۶ کیلو به اسب بخار ۲.۴ کیلو به اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۴ ثانیه ۳.۸ ثانیه ۳.۶ ثانیه
شتاب صفر تا ۱۶۰ ۷.۴ ثانیه ۷.۴ ثانیه ۷.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۵ ثانیه ۱۱.۶ ثانیه ۱۱.۴ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۴۱.۷ متر ۴۶.۶ متر ۴۳.۳ متر
توقف از ۱۶۰ ۸۱.۷ متر ۹۲.۳ متر ۸۵.۰ متر
شتاب جانبی ۱.۱۷ جی ۰.۹۸ جی ۱.۱۳ جی
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت ۳۲۵ کیلومتر/ساعت ۲۹۰ کیلومتر/ساعت
فاصلهٔ محوری ۲,۸۱۱ میلی‌متر ۲,۹۵۱ میلی‌متر ۲,۷۱۸ میلی‌متر
طول ۴,۷۸۳ میلی‌متر ۵,۰۱۶ میلی‌متر ۴,۸۸۲ میلی‌متر
عرض ۱,۸۹۷ میلی‌متر ۱,۹۸۹ میلی‌متر ۱,۹۴۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۳۲۱ میلی‌متر ۱,۴۶۰ میلی‌متر ۱,۳۶۶ میلی‌متر
وزن ۱۷۶۲ کیلوگرم ۲۰۵۴ کیلوگرم ۱۸۴۱ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۵ به ۴۵ جلو/عقب ۵۷ به ۴۳ جلو/عقب ۵۷ به ۴۳ جلو/عقب
حجم صندوق بار ۲۵۵ لیتر ۴۵۳ لیتر ۳۹۶ لیتر
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ترکیبی ۱۴.۷ لیتر ترکیبی ۱۶.۸ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۷۲ لیتر ۷۰ لیتر ۶۰ لیتر
قیمت پایه ۷۲,۱۹۵ دلار ۷۹,۴۴۰ دلار ۷۳,۹۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۷۵,۹۸۵ دلار ۹۲,۷۸۵ دلار ۹۳,۸۷۰ دلار
امتیاز کلی ۱۹۵ ۱۸۵ ۱۹۳

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (522 ديدگاه)

    از این لات الکیا آدم کلافه میشه
    یارو شیش جیب میپوشه تو قیافه میره😂
    نمیدونم‌ درگ Gt500 با M5cs رو دیدید؟ من که Gt500 رو شبیه یه یه تنبل چاقالو حس کردم ‌در مقابل M5cs😂 همون نطق همیشگی: امریکایی=اسب بخار فیک

    موافقم 21
    مخالفم 74
    1. M@M@DRZ 911

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (352 ديدگاه)

      ناموسا تو خسته نمیشی اینقدر ضد آمریکایی کامنت می زاری

      موافقم 46
      مخالفم 8
      1. Audi rs e_tron gt

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        نه آمریکایی ها عالی هستن
        من آلمانی ها رو اول دوست دادم
        آمریکایی ها اول تسلا
        در بالا دارم می بینم کامارو این نسلش چقدر جذاب بود احتمالش هست کامارو به همین شکلی که بود یک ماشین عضلانی از شورلت بر گرده
        منظورم اینه که کراس اور یا سدان و از این چیز ها نشه
        این فیس لیفتش فراموش شه و یکی از نو ساخته شه که جای کامارو را بگیره

        موافقم 9
        مخالفم 13
    2. porsche 919 hybrid evo

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      جک خوبی بود خندیدیم👌😂😂😂

      موافقم 21
      مخالفم 7
    3. پارسا عشق ماشین سابق

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (66 ديدگاه)

      😐😑 بچه بیا پایین
      حوصلم سر رفته

      موافقم 27
      مخالفم 9
    4. MOHAMMAD.DEMON

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      فقط اونجاش که gt500 تو پیست vir سریع تر از
      لامبورگینی اورکان evo بی او م m8 هستش
      که خیلی گرون تر هستن
      این جوجه اروپایی ها حتی نمیتونن هم قیمت آمریکایی ها چیز درست حسابی بسازن
      چه خبر از روسیه 😂

      موافقم 39
      مخالفم 13
      1. Alireza

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (629 ديدگاه)

        اینا میان اینجا حرف درگ میزنن بعد میریم تو بحث درگ حرف پیستو میکشن وسط، کلا میخ اهنی تو سنگ نمیره

        موافقم 14
        مخالفم 6
      2. Mad.z.Max

        ۲۱ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        وای چخبر از روسیه عالی بووووود :))

        موافقم 3
        مخالفم 0
    5. ممد ژانگولر

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3454 ديدگاه)

      بطور خلاصه :
      کامارو که فکرشم نمیکردم با یک حرکت چاقوشو گذاشت وسط قلب دوتا فورد موستانگا
      و جفتشون به فنا رفتن 😿

      موافقم 10
      مخالفم 6
    6. M.K karimi

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (860 ديدگاه)

      داداش فاز کوسه نگیر بیا پایین 😆
      اون وقتی که دیمن اولوگی زد سوپر اسپر های چند صد هزار دلاری اروپایی رو سوسک کرد دوست داشتم ببینم بازم میتونی از این تشبیه های قشنگت برا آمریکایی ها بنویسی …؟!؟!
      اینکه با دو برابر قیمت ، چهار تا چرخ محرک و یه کوه فیبر کربن از یه هیولای 2 تنی دف عقب چند سانت جلو بزنی اسمش هنر نیست …!!

      خوبه همین GT500 بود که تو پیست باز کله کله گنده های اروپاییتونو به خاک مالید ….!!!
      البته بحث در مورد وایپر و کوروت و دورانگو و بقیه هیولا های آمریکایی بنظرم بی فایدست . چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است ….!!!
      خودتونو بکشین بازم نمیتونین جلوی فروش و محبوبیت اینا رو بگیرین …😉😉

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. Mad.z.Max

        ۲۱ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        آقا
        اون دیمنولوژی هست!
        مثه سایکولوژی
        اولوگی چیه وجدانن

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. M.K karimi

          ۲۲ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (860 ديدگاه)

          حالا یه اشتباه تایپی رو علم کنید 😐 نمیفهمم چرا تو پدال سر همچین اشتباهاتی اینقدر کاربرا حساسیت نشون میدن چندین بار دیدم :(( وسط بحث ده خط بیست خط مینویسی یه جا تو اون صفحه تایپ چهار در سه سانتی ممکنه دیگه ….
          پدالم که کلا امکان ویرایش بعد مدتی نداره …🤦🏻‍♂️

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. M.K karimi

          ۲۲ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (860 ديدگاه)

          شما درست میگید ولی بازم سر تلفظش اختلاف زیاده آلوجی ، اولوژی ، اولوگی ……

          موافقم 0
          مخالفم 1
    7. Aboalfazl demon

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (519 ديدگاه)

      ببین دوست عزیز . چرا انقد از آمریکایی ها فشار میخوری ؟ آمریکایی هرچی باشه یاتاقان نمیزنه عین بی ام و استهلاک نداره . بی ام و بعد ۵ سال بهش میگن سرطان . چشمات رو باز کن ببین که دوج با کیفیت ترین برند دنیاس چیزی که بی ام و تو خوابش هم نمیتونه ببینه . بی ام و سلطان ارور

      موافقم 13
      مخالفم 16
      1. اشکان

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (12 ديدگاه)

        (چشمات رو باز کن ببین که دوج با کیفیت ترین برند دنیاس چیزی که بی ام و تو خوابش هم نمیتونه ببینه)
        دوج با کیفیت ترین برند دنیا!!😐 جسارتا تو کدوم زمینه؟مگه انگلیسی ها مردن که دوج بشه با کیفیت برند دنیا. دوج؟اونم با کیفیت ترین تو دنیا!

        ملتی که به زانتیا میگه موشک بیشتر از این انتظار نمیره:)

        اگر از نظر شما دوج باکیفیت ترین برند دنیاس لطفا اینو برای من توضیح بده
        https://cdn.carbuzz.com/gallery-images/2020-jaguar-f-type-svr-coupe-central-console-carbuzz-486288.jpg
        اینم به هم توضیح بدی خوب میشه👇
        https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/04/Porsche-911-Targa-4S-Heritage-Design-Edition-2.jpg

        خواهشا قبل اظهار نظر کمی فکر کنید🙏 تعصب چیز خوبی نیست

        موافقم 11
        مخالفم 7
        1. Mad.z.Max

          ۲۱ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1839 ديدگاه)

          انگلیسی هاااااا؟؟؟؟ جان من نکنه منظورت تاتا لندروور هست؟

          یا بریتیش لیلاند؟ یا باقی سرطان های انگلیسی؟؟ بیخیااااال!! بعدم توی مطالعه دو سال اخیر، جیپ و داج بسیار بسیااااار کیفیت رو بالا اوردن و ب ام و رو شدیدا جا گذاشتن. انگلیسی ها که بماند!

          واژه های باکیفیت و انگلیسی توی یه جمله ی جدی اصلا وجود ندارن، مگه توی جوک ها

          موافقم 3
          مخالفم 2
      2. porsche 919 hybrid evo

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        با کیفیت ترین نیست کمترین اعتراض از مشکلات کیفیتی رو داشته
        یکم مطالعه بد نیست
        خداروشکر هر کی هر چیزی با میلش باشه اونو برداشت میکنه 😂😂😂

        موافقم 16
        مخالفم 5
  2. M@M@DRZ 911

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (352 ديدگاه)

    فقط تیترو عشقه 😍 منتظر یه مقایسه بین این سه قلدر بودم . دست شما درد نکنه آقای دهقان.

    موافقم 12
    مخالفم 2
  3. پارسا عشق ماشین سابق

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (66 ديدگاه)

    نظرتون محترمه ولی من عاشق دوج هستم بودم و خواهد بود از این محصول جدیده تو مکزیک حالم بهم خورد گک رو اومده ریبرند کرده لعنتی باز این اومد حالم بهتر شد خدایا دوج گند نزنه خراب نکنه برند شو .من دوج دوج دوج رو بیشتر دوست دارم هرکی هم میخواد بیاد چالش نظر من دوج است

    موافقم 12
    مخالفم 0
  4. Yasin.Demon

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    آفرین کامارو بین اینا اول شده
    حیف که دیگه قرار نیست تولید شه….

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. فرهاد

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (134 ديدگاه)

    این ارزیابی ها همه الکی هستند کامارو اینقدر افتضاح میفروشه که میخوان تعطیل کنن اینجا بالاتر از دو تای دیگه است کسی که ماسل کار میخره به خیلی از این فاکتورها اهمیت نمیده امار فروش اینو نشون میده.

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. محمد امین

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      فروش خودرو دلیلی بر برتری نیست ، مثلا چلنجر نسبت به gt500 و کامارو از نظر مهندسی و عملکرد حداقل ۱۰ سال عقب تره ، آمد فروشش خیای خوب هست
      مثلا خیلی زیاد هست در این مورد

      موافقم 5
      مخالفم 3
  6. Kf

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (505 ديدگاه)

    به اینا میگن آمریکاییی،ادم خسته نمیشه از نگاه کردنشون میتونی کل روز رو فقط از صداش لذت ببری بر خلاف ماشین های برقی خسته کننده ک فقط میخوان صفر تا صد بزنن
    همه چیز فقط سرعت نیست مخصوصا برای ماشین بازا

    موافقم 16
    مخالفم 2
  7. علی بخششی

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (124 ديدگاه)

    سلام دوستان ،
    سوالی داشتم
    به نظرتون نیسان اکسترا ۲۰۲۱ به توجه به وزن ۲ تنی ش و انجین نسبتا ضعیف ش معادل ۱۶۵ اسب بخار ،میتونی برا یه خانواده مناسب باشه ؟

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. محمدرضا

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1064 ديدگاه)

      خیر فزض کن ماشین ۲تن باشه
      خانواده ۴نفره با بار مسافرتی حد اقل ۵۰۰کیلو میشه.تو جاده کم میاره به خصوص اگر مثل جاده شمال شب زیاد داشته باشه.البته به کشور و جاده هایی که میخواین برین هم بستگی داره.

      موافقم 5
      مخالفم 0
  8. AMG GT R

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    هر سه عشق هستن ولی موستانگ یه چیزه دیگست

    موافقم 6
    مخالفم 3
  9. محمد امین

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    شورولت خوب بلده کارش رو چه طور انجام بده ، و مثل داج و فورد زیاده روی در قدرت نکرده که همین موضوع باعث کنترل و چسبندگی بهتر و همچنین سازگاری بیشتری موتور با شاسی میشه
    از ویژگی های خوب کامارو این نسل میشه گفت ظاهر گیراتر ، پرفورمنس بهتر در پیست ، و به طور کلی نسبت به نسل قبل از هر نظر بهتر شده ، البته فورد gt 500 هم میتونست لایق بهترین باشه ، اما هنوز فاصله ی کوچکی تا اون نقطه داره
    به عنوان ماشین نو ، gt500 و کامارو ارزش خرید خو بی دارن ، اما اگر ماشین دست دو بخواین بخرید ، فکر می‌کنم مکلارن mp4 c12 با اختلاف از اینها سریع تر باشه و قیمتش هم حدود ۸۰ هزار پوند تا ۱۱۰ هزار پوند هست ، یعنی تقریبا با ۱۰۰ هزار تا میشه خرید کرد ، البته من خودم همچنین کاری نمی‌کنم، و م
    پولم رو بیشتر میکنم و یه ۴۵۸ میخرم ، اما مکلارن با این قیمت انتخواب خوبی هست برای اونهایی که دوست دارن

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. R@m!n

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      داستان LT4 و قدرت کمترش مفصله و ربطی به کنترل و چسبندگی نداره و به طور خیلی خلاصه ظرفیت این موتور همینه و بحث کنترل هم سیستم مگنه راید اینکارو خیلی خوب انجام میده. بازم خیلی خلاصه بگم شلبی بهترین محصول در بین رقبا هست و خیلی وقته از اون نقطه هم جلو زده مخصوصا تو کیفیت ساخت و پرفورمنس و تکنولوژی.

      راجب بازار دست دو هم که مشخصه سلیقه حرف اول و آخرو می زنه که خب مک لارن MP4 و بقیه قدیمی هستن و مدلای کارکرد پایین خیلی سخت پیدا میشه و بخاطر پیچیدگی بیشترشون قطعا استهلاک بالاتری دارن و هزینه بیشتر رو دست مشتری.

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. محمد امین

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        من در مورد موتور Lt4 اطلاع زیادی ندارم شما بهتر میدونی ، ولی به نظرم بهتر روی این ماشین جواب میده تا مثلا یه موتور ۸۰۰ اسبی سوپرشارژ ،مخصوصا روی پیست ، ولی موتور قوی تر ، روی خط مستقیم تمرکز بیشتری داره
        البته درکل بگم که اطلاعاتم در مورد این سری از ماشین ها خیلی نیست ولی نظرم این هست که شورولت با قدرت کمتر پرفورمنس بهتری گرفته و این خوبه در صورتی که قیمت پایین تری داره
        ولی اینجا نکته ی تعجب بر انگیز برای خودم این هست که تا جایی که میدونم شلبی در پیست سریع تره
        شلبی بهترین هست ، اما قیمت بیشتر باعث شد ۲ امتیاز کم بگیره
        ولی خب به اندازه ی که پول میدی جنس میگیری و حتما شلبی برتری داره برای اون مقدار بیشتر

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. R@m!n

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          کاری که GM با کامارو کرد تحسین برانگیزه اما نهایت توان و ظرفیت کامارو چه موتور و چه پلتفرم همینه که برتری فوردو نشون میده و پلتفرمش توانایی تحمل قدرت بیشتر از این ها هم داره. تکنولوژی بهتر موتور فورد، گیربکس سریع تر و تنظیمات اختصاصی تعلیق فقط روی این مدل همگی از برتری این ماشین و قیمت بالاترش داره. فورد تونسته ۷۶۰ اسب رو رو یه محور برای پیست اونم رو یه کوپه تنظیم کنه که این خودش یه دستاورده مهندسی هست.

          پولی که پای شلبی می‌ره کاملا منصفانه هست. داخل کابین با فیبر کربن تزیین شده، صندلی های برند ریکارو با چرم آلکانترا داره و خارج هم رینگ ها، بال عقب، اسپیلتر فیبر کربن کار شده. اینا باعث افزایش قیمت شلبی شده و همش تو پکیج track pack به عنوان آپشن میاد. قیمت مدل پایه ۷۰k هست. با همه این ها خودم هم کامارو مخصوصا این مدل رو بشدت دوست دارم و اگر توان خرید داشتم انتخاب بین این دو تا برام خیلی سخت بود.

          موافقم 1
          مخالفم 0
  10. Sina10

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    باید بابت اینجور مطالب یه خسته نباشید به تیم پدال بگم
    یعنی واقعا آدم لذت میبره بررسی های گروهی رو میخونه
    این یکی یکم قدیمی تر بود ولی حتی بررسی های گروهی متعلق به ۲۰ سال پیش هم خوندنش جذابه
    چند وقت پیش مقایسه لندکروزر و لندروور و واگنییر متعلق به دهه ۹۰ بود فکر کنم ، رو گذاشتین ، بسیار اموزنده و زیبا بود
    یا مطلبی که توش سوپرا و 300ZX و کوروت و … بقیه رو تست کرده بودن ، توسط کارانددرایور انجام شده بود در سال ۱۹۹۳ ، از کاملترین مطلبی بود که چند وقت اخیر تو سایت دیده بودم
    اینجا هم سه خودرو به خیلی نزدیک بودن ، من انتظار داشتم موستانگ اول باشه وکامارو دوم ولی برعکس شد!! البته حدس میزدم چلنجر رو آخر بزارن چون معایب قابل توجهی داره که برای نشریه ها و بررسی کننده ها مهمه برای همینه که تو اکثر اینجور مقایسه ها رده بالایی کسب نمیکنه ، اما در عوض جذابیت هایی داره که توی کمتر ماشینی پیدا میشه و این باعث میشه از رقبای دیگش عقب نمونه و به نظرم اگه از اونا بهتر نباشه ولی بدتر هم نیست
    موستانگ GT500 اینکه بگیم گرونه حرف صحیحی نیست چون با اون پرفورمنس ، شرکتای اروپایی زیر ۱۲۰ یا ۱۵۰ هزار دلار نمیگیرن
    انتظار داشتم به کابینش هم گیر بدن چون با اون پول ، بهت کابین موستانگ GT ارزون بدن چندان رضایت بخش نیست
    وضع کامارو تو این زمینه حتی بدتره ، کابین کامارو متعلق به یه نسل قبله
    و چلنجر از بقیه تو این زمینه بهتره
    ولی برای استفاده درون شهری و عادی چلنجر با اون موتور پرمصرف اصلا خوب نیست ، وضع موستانگ حتی بدتره اما شاید عیب بزرگ چلنجر صداش باشه ، که تو پیست هیجان انگیزه ولی برای استفاده عادی رو مخه
    الان که میبینم کامارو واقعا بهتر بوده ولی با فاصله کم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. M.A.S

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (810 ديدگاه)

    واااای خدا چلنجر کند تر احساس میشود😂
    لابد کامارو هم سریعترین احساس میشود با اون LT4 که با کلی دعا کردن برا اینکه داغ نکنه 650 اسب بخار داره
    باز میگفت ماستنگ یه چیزی اخه تایم یک چهارم کامارو از ردای بهتره ؟؟ صندلی های ردای وحشتناکن ؟
    ماستنگم که قربونش بشم با 1000CCحجم کمتر مصرفش بیشتره تکنولوژیشو به رخ میکشه
    حس میکنم بعضی وقتا کار اند درایور قرصاشو پشت رو میخوره
    این مجله ها هم خوب چیزی یاد گرفتن که لانچ ماشینای داج سخته بعدش یه تایم افتضاح تحویل میدن
    حالا درسته لانچ ردای سخته اما این تایم ها اصلا قابل قبول نیست
    چلنجر ردای حتی تایم 10.44 هم ثبت کرده که پدال پوشش داده بود
    حالا بی خیال
    انجین هایی که در ماسل کار های امریکایی به کار میره به دلیل داشتن استروک یا کورس کم انجین که به پیستون اجازه پرتاب های بلند تر رو نمیده نسبت به سوپر کار های اروپایی معمولا نمیتونن به دور های خیلی بالا برسن که توی بخش مشخصات فنی عدد ردلاین 6500RPM هلکت وLT4شاید برای بعضی عجیب باشه چون حتی انجین TU5 هم ردلاین 6750RPMداره
    اما به دلیل بور یا قطر زیاد پیستون انجین های امریکایی معمولا در ارائه گشتاور زیاد برای شتاب گیری های سریع گزینه های خیلی خوبی هستن و برای مثال انجین V12 لامبورگینی اونتادور با وجود داشتن حجم و حتی بازده بیشتر در فاز گشتاور به دلیل داشتن بور کم در انجین گشتاور 720NMداره ولی به دلیل داشتن استروک یا کورس زیاد برا حرکت پیستون میتونه میل لنگ رو به دور خیلی بالاتری برسونه تا جایی که حداکثر قدرت770اسبیش در8500RPMبدست میاد که برای رسیدن به حداکثرسرعت بیشتر خیلی کاربردی تره
    این اعداد رو با گشتاور 889NM@4800RPM و قدرت 707HP@6000RPM هلکت مقایسه کنید (البته همه چیز به بور و استروک مربوط نیست و عوامل دیگه ای هم هستن اینیه جور کلیت کار هست)

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. R@m!n

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      کاملا درسته مقایسه پر ابهامی و فکر می کنم از اون مقایسه هایی بود که بوی تبلیغات میزد زیر دماغت. هیچ کدوم از حرفاشون راجب هر سه ماشین درست نبود.

      ماستنگ هم تکنولوژی آنچنانی از بابت موتور نداره و هر ارتقایی بوده در بحث تعلیق و هندلینگ و گیربکس بوده فکر می کنم قطعا از موتور فورد و جزئیاتش اطلاعات کامل داشته باشی.

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. M.A.S

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (810 ديدگاه)

        به اندازه شما که نه جناب رامین ولی خب چیزایی درباره انجین فورد خوندم
        اما بالاتر فرمودید که داستان LT4 یه مقدار پیچیده هست من خیلی از این انجین نمیدونم
        یعنی نمیشد مثلا از یه سوپرچارجر حجیم تر استفاده کنن و سایر قطعات مناسب بوست بیشتر و افزایش قدرت مثل شاتون و پیستون های جدید و… رو توش بکار ببرن ؟مثل کاری که داج با انجین هلکت کرد و ردای رو ساخت

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. R@m!n

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          چرا میشد و تیونر لینگن فلتر و هنسی هم تا ۱۰۰۰ اسب بردن اما با اضافه کردن سوپر شارژ.

          سوپر شارژ حجیم قدرتو افزایش میده اما توازن موتورو بهم میزنه و دیگه تو پیست عملکردش خوب نیست. بحث دیگه پلتفرم و شاسی هست که از پلتفرم آلفا استفاده می کنه و کل فلسفه این پلتفرم بر پایه وزن سبک و توزیع وزن بهتر بود اما این سبک سازی باعث شد میزان استقامت پلتفرم بیاد پایین و موتور LT4 هم موازی با این پلتفرم توسعه داده شد و قطعات و متریالش حداکثر توان این موتور رو به نمایش گذاشتن. این موتور بر اساس تکنولوژی LS9 و پایه LT1 بوده و قبلاً شیره این موتور تو ZR1 ۲۰۱۳ کشیده شده بود.

          در اصل موتور LT4 نسخه رام شده و مدرنیزه شده LS9 هست و LT5 هیولای بی شاخ و دمی که پلتفرمی براش وجود نداشت تا قدرتشو به طور کامل به نمایش بزاره و جزو بزرگترین افسوس ها در تاریخ خودروسازی آمریکا.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. M.A.S

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (810 ديدگاه)

          البته حواسم به انجین LT5 نبود

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. محمدرضا

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1064 ديدگاه)

    دوج چلنجر هلکت ردآی
    نقاط مثبت: ظاهر رتروی مناسب یک ماسل کار

    همین ظاهر مناسب ماسل کار مارابس.
    درسته کامارو یه اسپرت عالیه.ولی همین ظاهرش نابودش کرد.

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۱۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      صندلی‌های وحشتناک
      اینو از معایب چلنجر نوشته بود درصورتی که یکی از راحت ترین و بهترین صندلیا مال همین چلنجره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. zeg

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (158 ديدگاه)

    دستی به سر و روی کامارو بکشند، فروشش هم خوب میشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  14. یانکی

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    این مقایسه ها از بیخ اشتباه هستن.چیزی که بسیار مشخص و تابلو هست عملکرد این این سه تیغ دار یانکی هست.تو درگ سریعترینشون که چلنجره با 10.5 بعدی شلبی هستش که 10.6 میزنه و کامارو هم 10.9 میزنه.تو رده بندی کردن باید دید هدف ساخت و خرید از پونی کار چیه.البته تو این جمع چلنجر ماسل حساب میشه دوتای دیگه پونی کار.قطعا داج اگر هدفش ساخت ماسل پیست محور بود از تجربیات کابوس پیستها وایپر استفاده میکرد.دقیقا دلیل فروش کمتر کامارو همینه تو بحث قدرت فاصله داره.اینجا هدف از قدرت برا مسابقات درگ هست که کامارو قطعا شکست میخوره.باید اضافه کرد که داج تو مدل قویتر هم داره که اگر دیمون رو جدا کنیم مدل پاور استوک با 807 اسب موجوده که 400 متر رو 10.2 میزنه.داج فهمیده مشتری چی میخواد به خاطر همین سعی میکنه به هر مناسبتی مدلی با چند ویژگی خاص عرضه کنه که آخریاش چلنجر نسخه 50 سالگی با رنگها و تزئینات جدید و پاور استوک بود.کاری که فورد هم عالی بوده توش.و همین چند روز پیش دو نسخه جدید عرضه کرد.شورلت هم اگر میخواد برگرده به رقابت اولین کارش باید برگردوندن z28 با موتور ls7 باشه و ارتقاء zl1 با موتور 755 اسبی کوروت zr1 باشه.و ظاهر نسخهای ssو rs رو به نسخه zl1 نزدیک کنه.انتخاب خودم چلنجر تا بتونم همراه خودم 4 نفر دیگه رو هم به لذت سوار شدنش برسونم.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  15. changan

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (465 ديدگاه)

    طولی نخواهد کشید که صنعت خودروسازی ابرقدرت جهان ( چین ) صنعت خودروسازی آمریکارا خواهد بلعید .
    یک نگاهی به مارکت امارات بیندازید ؛ چینی ها و به خصوص چانگلن خیلی قوی حضور دارن .

    موافقم 1
    مخالفم 5
  16. R@m!n

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    تو اینکه هر سه ماشین فوق العاده هستن شکی نیست و هر کدوم طرفدارای خاص خودشونو دارن. قیاس هلکت با دو ماشین پیست محور درست نیست.

    اما جالب بود برام شلبی که تو هر پیست حداقل دو ثانیه سریع تر از کامارو هست بهش مشکل عدم کنترل و فرمون بی حس رو بچسبونی این دیگه واقعا عجیب بود و از اون عجیب تر همین وبسایت هندلینگ شلبی رو هم سطح سوپراسپرت ها دونسته بود !!!!
    کدومشو باور کنیم ؟ تناقض تا چه حد ؟
    در کل تو بررسی هر سه ماشین علامت سوالای بزرگی وجود داره اما بهر حال تماشای این ماشین ها همیشه لذت بخش بوده و هست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      رامین جان
      اینجا فقط به فرمون بی‌حس GT500 اشاره شده و ایرادی به هندلینگ یا عدم پایداری نگرفتن، اتفاقاً خیلی هم از عملکردش تو پیست تعریف کرده
      اون مشکل هندلینگ رو در مورد GT500های قبلی گفته

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. R@m!n

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        درسته امیر جان منظورم همون فرمون بود البته تو یه پادکست گفته بودن این موضوع رو. در کل بنظرم خط به خط بررسی تناقضات عجیبی داره در مورد سه ماشین و با گفته های قبلیشون متفاوته.

        هنوزم نمی فهمم فرمون بی حس یعنی چی ؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. Amir Machine

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          من بررسی‌های قبلیشونو نخوندم ولی بنظرم این رده‌بندی درست بود
          هلکت که جایی بهتر از سوم نداره چون فقط یه موتور قدرتمند داره بدون اینکه بتونه از همه این قدرت استفاده کنه، تو پیچ‌ها و پیست هم که در برابر موستانگ و کامارو هیچ حرفی برای گفتن نداره

          بین موستانگ و کامارو رتبه‌بندی کمی سخته ولی فکر میکنم ZL1 اول باشه درست‌تره چون قدرت کمتری داره ولی به خوبی از همه این قدرت استفاده میکنه و شتاب بهتری ارائه میده، قیمتش کمتره، مصرفش هم کمتره، موتور LT4 هم تا جایی که میدونم تو کامارو مثل کوروت Z06 مشکل داغ کردن نداره چون اینجا فضای کاپوت بزرگ‌تره، هماهنگی این موتور با گیربکس 10 سرعته هم بهتر از 8 سرعته کوروته

          اما شلبی، شکی نیست که ماشین فوق‌العاده‌ایه اما هنوز هم تو آغاز حرکت به خوبی نمیتونه قدرت عظیمشو مدیریت کنه و بارها عملکرد ضعیفش رو تو درگ‌های آسفالت معمولی خصوصاً تو لانچ دیدیم، فرمون بی‌حس هم تا جایی که میدونم یعنی اینکه بازخورد مناسبی به راننده نمیده، بازخورد یعنی موقعیت دقیق چرخ‌ها یا میزان چسبندگی چرخ‌های جلو و یا شرایط سطح مسیر از لحاظ چسبندگی آسفالت یا لغزندگی بخاطر خیس بودن، راننده باید از طریق غربیلک فرمون به خوبی از شرایط چرخ‌های جلو و مسیر بازخورد و اطلاعات بگیره اما این موضوع تو خیلی از فرمون‌های برقی جدید وجود نداره و برای همین شرکت‌هایی مثل مک‌لارن هنوز هم فرمون هدرولیک رو ترجیح میدن

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. R@m!n

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          خب تو همین بررسی میگه چسبندگی و تعادل فورد عالیه خب حالا چطور این موضوع فرمونو بی حس جلوه میده ؟؟ حرفات کاملا درسته ها و بحثی توش نیست.

          فرمون کامارو هم فکر کنم برقی هست.

          موافقم 1
          مخالفم 0
  17. حسین

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    به نظرم از نظر طراحی اون دوتا نزدیک چلنجر هم نیستن.طراحی چلنجر خیلی لامصبه چلنجر مخصوصا از اگه بالا نگاهش کنی.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  18. ارشیاsvj

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    فکرشم نمیکردم کامارو اول شه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  19. Mercedes-Benz

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (91 ديدگاه)

    به نظر من تو گاراژ خونه ی هر ماشین باز باید یکی از این ۳ ماسل کار باشه برای آخر هفته …..

    موافقم 2
    مخالفم 0
  20. mm.y@rlou

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    هر ۳ فوق العاده اند ولی شلبی یک خودروی رویایی هست

    موافقم 3
    مخالفم 0
  21. MC20

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1581 ديدگاه)

    با احترام به همه دوستان : به نظرم انصافا اینجا باید در مورد همین سه تا ماشین مقاله فقط صحبت کرد و نباید پای دیگر برند ها یا دیگر مدل ها رو وسط کشید . اطلاعات من در مقابل دوستان آمریکایی پسند صفر هست ولی من ، دلی ، دوج رو انتخاب می کنم . سلطان اول و آخر ، هر چه قدر هم که عقل بگه زد ال وان وان ال ای .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  22. Reza Waffen SS

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    زیباترینشون همین کامارو ZL1 1LE هستش

    موافقم 0
    مخالفم 1
  23. M.K karimi

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    لامصب چلنجر ردآی و دیمن معایبشونم دوست داشتنیه 😅😅❤️
    واقعا اگه فرمون سنگین و عجیب غریبش ، ویژ ویژ سوپر شارژش ، موتور سنگینش ، چرخای مث غلتک شهرسازیش و …. نبود چجوری میشد دوسش داشت ؟!؟🤤
    دلی : چلنجر ،،،،، عقلانی: کامارو
    بنظرم یکم کامارو و موستانگ اللخصوص تو نسخه های نهاییشون ( ZL1 و GT500) یکم مبهم شدن … نمیدونم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. shg

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    من موستانگ GT500 رو بیشتر از همه دوست دارم
    چون صدای باحالی داره ظاهر خشن و باحالی هم داره
    اما کامارو رو هم دوست دارم چون گیربکس 10 سرعته داره
    دوج چلنجر هم باحاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. GT500

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با اختلاف GT500 از همه بهتره
    ماشین رویا های منه
    ادم عشششق میکنه به اون رخ جذاب نگاه وصدای غران گوش میکنه
    از zl1 خوشم نمیاد
    از داج هم فقط old school رو می پسندم
    مثل چارجر 1969 R/T

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا