شورلتهفته نامه

با 60 هزار دلار، کوروت C8 را انتخاب می‌کنید یا اسپرت‌های دیگری را؟

با ورود شورلت کوروت C8 مدل ۲۰۲۰ به نمایندگی‌های فروش، فکر کردیم هم‌اکنون زمان خوبی برای بررسی رقبای آن خواهد بود. هرچند در بازار هیچ خودرویی با قیمت ۶۰ هزار دلار کاملاً شبیه کوروت موتور وسط نیست اما خودروهای اسپرت دیگری وجود دارد که قیمت آن‌ها در حدود قیمت پایهٔ ۵۹,۹۹۵ دلاری کوروت است. حال در ادامه تعدادی از این خودروها را معرفی کرده‌ایم تا ببینیم در مقایسه با سوپراسپرت مقرون‌به‌صرفهٔ جنرال موتورز چه ویژگی‌هایی دارند.

 

تویوتا سوپرا GR 3.0

پیشرانه ۳ لیتری I6 توربو
قدرت ۳۸۲ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۹ ثانیه
قیمت پایه ۵۰,۹۴۵ دلار

تویوتا سوپرا را می‌توان یکی از رقبای کوروت C8 دانست. این کوپهٔ ژاپنی به‌تازگی برای مدل ۲۰۲۱ مورد به‌روزرسانی قرار گرفته و خروجی پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ آن به ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. هرچند این افزایش قابل‌توجهی را نسبت به مدل ۲۰۲۰ نشان می‌دهد اما هنوز هم بسیار کمتر از ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاوری است که از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 کوروت بیرون می‌آید. وزن کوروت نیز ۱۵۲۷ کیلوگرم است که یعنی کمی از سوپرای ۱۵۴۲ کیلوگرمی سبک‌تر است. به لطف قدرت بیشتر و وزن کمتر، کوروت ظرف ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که سوپرا برای انجام این کار به ۰.۹ ثانیه زمان بیشتری نیاز دارد. البته نباید فراموش کرد که سوپرا به میزان قابل‌توجهی از کوروت ارزان‌تر است زیرا قیمت پایهٔ آن از ۵۰,۹۴۵ دلار آغاز می‌شود.

 

پورشه ۷۱۸ کیمن

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۷ ثانیه
قیمت پایه ۵۸,۸۵۰ دلار

هرچند پورشه کیمن خودروی بسیار ضعیف‌تری نسبت به کوروت است اما قیمتی به‌اندازهٔ آن دارد. در سینهٔ این اسپرت موتور وسط یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر تخت توربوشارژ قرار گرفته که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. ۴.۹ ثانیه طول می‌کشد تا کیمن از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد که البته با توجه به قدرت پایین، تعجبی ندارد که کیمن نسبت به دیگر خودروهای این لیست، کُند باشد. البته این زمان با گیربکس شش سرعتهٔ دستی به دست می‌آید یعنی چیزی که کوروت و سوپرا ارائه نمی‌کنند. گیربکس سفارشی دوکلاچهٔ PDK زمان شتاب را به ۴.۷ ثانیه کاهش می‌دهد و اضافه کردن پکیج Sport Chrono به این ترکیب نیز زمان را به ۴.۵ ثانیه می‌رساند. بااین‌حال مثل بسیاری از پورشه‌های دیگر، کیمن خیلی ارزش قیمت خود که از ۵۸,۸۵۰ دلار شروع می‌شود را ندارد و این باعث شده فروش نسبتاً پایینی داشته باشد.

 

فورد موستانگ شلبی GT350

پیشرانه ۵.۲ لیتری V8
قدرت ۵۲۶ اسب بخار
گشتاور ۵۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۱ ثانیه
قیمت پایه ۶۱,۶۳۵ دلار

برای کسانی که مایل باشند کمی بیشتر از کوروت هزینه کنند، سه رقیب جذاب از دیترویت وجود دارد. اولین آن‌ها فورد موستانگ شلبی GT350 است که قیمت آن از ۶۱,۶۳۵ دلار آغاز می‌شود. زیر کاپوت این ماسل کار یک موتور ۵.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی میل‌لنگ خطی قرار گرفته که ۵۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور صرفاً توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند و GT350 را ظرف ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

 

دوج چلنجر هلکت

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۱۷ اسب بخار
گشتاور ۸۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۵ ثانیه
قیمت پایه ۶۲,۴۴۰ دلار

کسانی که فقط خواهان قدرت هستند باید سراغ دوج چلنجر هلکت بروند. هرچند این مدل توسط هلکت ردآی تحت‌الشعاع قرار گرفته اما هلکت پایه هنوز هم خودروی بسیار چشمگیری است زیرا موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ آن ۷۱۷ اسب بخار قدرت و ۸۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیروی عظیم موجب می‌شود ماسل کار سالخوردهٔ دوج ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۲ ثانیه طی کند. چلنجر هلکت همچنین توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت را هم دارد. قیمت این ماشین از ۶۲,۴۴۰ دلار آغاز می‌شود و با دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا هشت سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب است.

 

شورلت کامارو ZL1

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۵ ثانیه
قیمت پایه ۶۴,۶۹۵ دلار

شورلت در سبد محصولات خود کامارو ZL1 را با قیمت ۶۴,۶۹۵ دلار دارد که می‌تواند رقیب داخلی کوروت باشد. این ماشین از یک نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که می‌توان برای انتقال نیروی آن گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک سفارشی را انتخاب کرد. کامارو ZL1 با گیربکس اتوماتیک ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 

ب‌ام‌و M2 کامپتیشن

پیشرانه ۳ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۴۱۰ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۴ ثانیه
قیمت پایه ۶۴,۶۹۵ دلار

هرچند مدل‌های M3 و M4 در نسخهٔ کامپتیشن خودروهای بسیار جذابی هستند اما مطمئناً می‌توان M2 کامپتیشن را سرگرم‌کننده‌ترین محصول ب‌ام‌و برای مشتاق دانست. این کوپهٔ کوچک و چابک آلمانی به نسخهٔ تضعیف‌شده‌ای از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی M4 مجهز است که در اینجا ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به محور عقب منتقل می‌شود امت گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه هم با پرداخت ۲۹۰۰ دلار برای آن قابل سفارش است. M2 کامپتیشن با گیربکس دستی ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که گیربکس دوکلاچه این عدد را به ۴ ثانیه کاهش می‌دهد. قیمت این ماشین در ایالات‌متحده از ۵۹,۸۹۵ دلار آغاز می‌شود.

 

با توجه به همهٔ این موارد، شما کدام‌یک از خودروی لیست بالا را انتخاب می‌کنید؟ آیا کوروت C8 را به همهٔ آن‌ها ترجیح می‌دهید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
Carscoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    یکی چشم منو از روی gt350 برداره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا