شورلتهوندا

موتورهای 900 اسبی جدید هوندا و شورلت برای فصل 2023 ایندی‌کار

هوندا سال‌ها است که در مسابقات فرمول یک به‌عنوان تأمین‌کنندهٔ پیشرانه فعالیت می‌کند اما این شرکت ژاپنی چندی پیش اعلام کرد که در پایان فصل ۲۰۲۱ این رقابت‌ها را ترک می‌کند. درحالی‌که این تصمیم بسیار عجیب بود اما از سوی دیگر هوندا به‌تازگی قرارداد با مسابقات ایندی‌کار برای تأمین پیشرانه را تمدید کرده است. این شرکت ژاپنی به همراه شورلت اعلام کرده‌اند که با تمدید قرارداد تأمین موتور با ایندی‌کار موافقت کرده‌اند.

هوندا و شورلت برای فصل ۲۰۲۳ مسابقات ایندی‌کار پیشرانه‌های ۲.۴ لیتری V6 توئین توربوی هیبریدی جدیدی را تأمین خواهند کرد که بیش از ۹۰۰ اسب بخار قدرت دارند یعنی ۱۰۰ اسب بخار بیشتر از قدرتی که پیشرانه‌های ۲.۲ لیتری V6 توئین توربوی کنونی تولید می‌کنند. در ابتدا، استفاده از پیشرانه‌های هیبریدی برای فصل ۲۰۲۲ مسابقات ایندی‌کار برنامه‌ریزی شده بود اما شیوع بیماری کرونا این برنامه‌ها را یک سال به تعویق انداخت.

رئیس توسعه پرفورمنس هوندا «تد کلاوس» در مورد این پیشرانه‌های جدید می‌گوید:

هوندا از این گام برای آیندهٔ ایندی‌کار استقبال می‌کند. اقدامی که منعکس‌کنندهٔ تلاش‌های هوندا برای توسعه و تولید محصولات الکتریکی‌شدهٔ پرفورمنس بالا است که چالش‌های صنعت خودروسازی برطرف می‌کند و مشتریان ما را به وجود می‌آورد

رئیس جنرال موتورز «مارک رئوس» نیز اضافه کرده است:

ما از اینکه با ایندی‌کار به جلو حرکت می‌کنیم بسیار هیجان‌زده هستیم زیرا این ویترینی عالی برای تکنولوژی پیشرانهٔ ما در تنها مسابقات چرخ باز آمریکا است

در این قوای محرکهٔ جدید، سیستم استارت سنتی دستی کنار رفته است که این یعنی حالا رانندگان اگر در پیست متوقف شوند می‌توانند سریعاً دوباره خودروی خود را راه‌اندازی کنند. این کار با کاهش تعداد پرچم‌های ایمنی در پیست موجب جریان و تایم بهتر مسابقات می‌شود. این موضوع به نفع تیم ایمنی ایندی‌کار هم هست زیرا زمان حضور آن‌ها در پیست کاهش پیدا می‌کند.

استفاده از فرمول هیبریدی امکان ادامهٔ رقابت خودروسازان در برترین مسابقات چرخ باز آمریکا را تا دههٔ آینده فراهم می‌کند و همچنین فرصت پیوستن دیگر خودروسازان به این مجموعه را هم ایجاد می‌کند یعنی چیزی که هم هوندا و هم شورلت بشدت از آن حمایت می‌کنند. به گفتهٔ هوندا، این اقدام ایندی‌کار برنامه‌های مسابقه‌ای آمریکای شمالی را با فعالیت‌های توسعهٔ محصولات خیابانی این شرکت هم‌راستا می‌کند زیرا دوسوم محصولات جدید هوندا در سراسر جهان تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی‌سازی خواهند شد. همچنین شورلت هم قصد دارد طی این دهه سهم خودروهای الکتریکی‌شده را در سبد محصولات خود افزایش دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. MC20

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    کاش راجع به مسابقات جهانی ماشین مثل فرمول یک ، لمانز ، ایندی بیشتر مطلب بزارید یا مثلا سیستم های موتور و کلا اطلاعات بدید

    موافقم 37
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      مسبقات ایندی کار خیلی جذابتر از فرمول1 هستش.تنوع پیستها که هم تو پیستهای بیضی شکل نسکار ماسابقه میدن هم تو پیستهای معمولی.فاصله ماشینها با هم خیلی کمه و بیشتر راننده نقش در تفاوت تیمها ایجاد میکنه.قوانین کمتر دستو پا گیرن.هیجانش خیلی بالاتر از فرموله.و نکته مهم هزینه بسیار کمتر از فرمول 1 دارن.

      موافقم 6
      مخالفم 4
  2. nikzad

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    این خط وسط این نوع ماشین یا فرمول یک که وسط شیشه هست خیلی رو اعصابه.باعث نمیشه دید راننده ضعیف تر شه؟چون فصل های قبل تر فرمول یک این خط وسط شیشه رو نداشتند!

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. محمد حسین

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (489 ديدگاه)

      اون خط نیست. بخش جلویی یک سازه سه بعدی سبک و بسیار مقاوم هست به نام هالو
      که دور سر راننده رو میگیره تا تو تصادفات سنگین ، جلوی ضربات رو بگیره و ایمنی راننده رو تأمین کنه

      موافقم 4
      مخالفم 0
  3. Malt hill

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    چرا فرمول یک نه؟؟

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      قوانین سختگیرانه ی فرمول یک همه رو زده میکنه

      موافقم 10
      مخالفم 2
  4. Ho3in

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    هوندا لعنتی
    900 اسب ?
    نه آفرین نه آفرین?

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. z

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (256 ديدگاه)

      این موتور شورولت و هوندا دارن
      فقط هوندا نیس برای ایندی میسازه

      موافقم 9
      مخالفم 0
  5. ارشیاSVJ

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    چرا هوندا ااز این موتور ها روی ماشین های خودش نمیزاره؟!

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. nikzad

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (282 ديدگاه)

      اگر بخواد استفاده کنه باید طوری قطعات کار کنن که به جای چند ساعت,چند سال کارکنه و این کار رو سخت تر میکنه.

      موافقم 17
      مخالفم 0
      1. Hadi

        ۲۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        هوندا فقط ۲۰ سال بعد از با خاک یکسان شدن کشور ژاپن اولین شرکتی ژاپنی بود که در دهه ۶۰ میلادی وارد فرمول یک شد!
        و تا اواخر دهه ۸۰ موتورهای این شرکت بر مسابقات حکمرانی میکرد…
        حالا خودتون سرعت پیشرفت ژاپن رو حساب کنید……

        موافقم 15
        مخالفم 4
    2. A.A

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این موتور ها عمر مفید خیلی کمی دارن در مقایسه با موتور های ماشین جاده ای و راه اندازیشون پیچیده هست و نیاز به اقدامات خاصی داره و نمیشه با یه استارت معمولی روشنشون کرد.و قیمت خیلی بالایی دارند . در دور موتور های بسیار بالا کار میکنن که در ماشین های جاده ای ممنوع هستند اما نمونه هایی از این موتور ها که برای جاده تغییراتی توشون بوجود آوردن (به طور مثال پروجکت۱ مرسدس که از موتور تغییریافته۱.۶ فرمول یک ۲۰۱۵ استفاده میکنه) و بطور مثال دور موتور رو محدود کردند رو تو بعضی از سوپر ماشین های لوکس با قیمت های بالای ۲ میلیون دلار گزاشتن که البته به ازای یه کار کرد مشخص موتور باید کلا عوض شه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  6. Hl>i

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    شاید با شنیدن نام هوندا در وهله اول ادم یاد متورسیکلت بیفته و بعد خودرو های باکیفیتی چون سیویک و اکورد در ذهنش تدائی بشه اما داستان هنرنمائی های هوندا به همینجا ختم نمیشه ، نام هوندا بغیر از هواپیما سازی و تجهیزات الکتریکی و انتقال برق و ربات سازی بیشتر با متورسازی عجین شده حالا چه درون سوزش چه برقی، شرکت هوندا بزرگترین تولید کننده موتور در جهان است، با تولید نزدیک به ١۴ ملیون متور در سال
    متور که میگم نه فقط متور خودرو و متورسیکلت و متورهای مسابقه ای مثل فرمول وان و همین ایندی کار، داستان متورسازی هوندا خیلی وسیعتر از این حرفاست و از مختصات زمین عبور کرده و مثل شرکت دایملر اِم گ(موتورن-گیزلشافت) در سالهای اولیه اش که هنوز خودروساز نشده بود و فقط موتور تولید می کرد-متورهای هوندا هم سه ضلع زمین، هوا و اب را پوشش داده، دلیل استفاده شرکت دایملر از ارم ستاره سه پر هم همین بود تسلط این شرکت در تولید متورهای که هم در خشکی هم در اب و هم بر روی زمین کارای داشتن.
    شرکت هوندا علاوه بر ساخت موتورهای بالا موتور های هواگرد، متور جت، متور قایق و پمپ اب و ژنراتور حتیٰ متورهای چمن زنهای خانگی و…. در تولیداتش وجود دارد.

    ‏+|<i

    موافقم 20
    مخالفم 4
    1. دانیال

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (596 ديدگاه)

      هوندا عشق لاینتهی

      موافقم 6
      مخالفم 6
  7. Ali

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (295 ديدگاه)

    همین مسابقات خوبه واسه هوندا چون تو فرمولا وان نمیتونست با مرسدس و موتورش رقابت کنه

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا