شورلت

همپوشانی جالب کوروت با عضلانی‌های مشهور آمریکایی!

۵ خودروی عضلانی در آمریکا وجود دارد: داج چلنجر، داج چارجر چهار درب، شورولت کامارو، فورد موستانگ و شورولت کوروت. خب قبل از اینکه بگویید کوروت خودرویی عضلانی نیست باید در نظر داشته باشید این لیست را تیم کانیسکیس مدیر و رئیس دوج و مدیر محصولات سواری فیات-کرایسلر برشمرده است.

در مصاحبه‌ای اختصاصی با ماسل کارز اند تراکس، کانیسکیس گفته که مسابقه خودروهای عضلانی حالا به این ۵ خودرو رسیده است. او این حقیقت را می‌داند که کوروت دقیقاً یک خودروی عضلانی نیست اما رفتار خریداران آنلاین خودرو این را به مدیر دوج دیکته کرده که کوروت باید در لیست قرار گیرد.

معنی این گفته‌ها چیست؟ کانیسکیس می‌گوید خریداران چارجر و چلنجر SRT می‌خواهند شورولت کوروت را نیز در لیست خرید خود قرار دهند؛ و این توهم نیست. خریداران خودروهای عضلانی کوروت را در ابتدای لیست خود قرار می‌دهند.

اگر از ما بپرسید می‌گوییم این موضوع اصلاً سورپرایز کننده نیست. وقتی که قیمت چارجر و چلنجر SRT را با کوروت نسل هشتم مقایسه کنید خواهید دید که هر سه تقریباً در یک محدوده قرار می‌گیرند. البته ذکر این نکته مهم است که کانیسکیس نگفته منظورش کوروت نسل قبل بوده یا نسخه پیشرانه وسط جدید.

همپوشانی خرید و حتی انتخاب خودروهایی با کلاس‌های کاملاً متفاوت چیز غریبی نیست مخصوصاً وقتی درباره گروه فیات-کرایسلر صحبت کنیم. سال پیش بود که مدیر جیپ آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد خودروهای عضلانی آمریکایی یعنی فورد موستانگ، شورولت کامارو و داج چلنجر جای خود را به جیپ رانگلر می‌دهند.

مدیر این شرکت همچنین اظهار داشت یکی از رقابتی‌ترین همپوشانی‌ها بین نیسان GT-R و جیپ گرند چروکی تراک هاوک رخ داده است! این امر اثبات می‌کند که رقابت در دنیای خودرو دیگر به کلاس‌بندی خودروها محدود نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. ♤ANGUS_812♤

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    فقط این پنج تا موندن بقیشون همه فوت کردن
    پلیموث_پونتیاک_الدزموبیل_کادیلاک_بیوک
    کجا رفته اون ماشینای عضلانی که هیچ ماشینی از جلوشون سالم رد نمیشد
    حالا باز کادیلاک جنبه لوکسشو حفظ کرده ولی بیوک اصلا دیگه مثله سابق نیست
    فقط امیدم به موستانگ و چلنجره که پرچمدار واقعی هستن
    کوروت که سوپر اسپرت شد کامرو که شبیه ماشین کره ای شده
    چارجر هم کمی ضعیف شده ولی باز به اون امید هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامین

      ۱۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      برادر من دیگه از چارجر می خوای ورژن هل کت و واید بادیو و ردآی همشون بالای 500 اسب قدرت دارن. مگه می خوای بری مریخ !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ♤ANGUS_812♤

        ۱۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (428 ديدگاه)

        نه طراحیش نسبت به بقیه سدان های اسپرت یکم از مد افتاده
        وگرنه فنی که حریف نداره
        البته این سلیقه منه حتما نباید با من موافق باشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. شلبى

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (685 ديدگاه)

    دیروز یه بیوک رگال بسیار سالم و بکر به طور اتفاقى دیدم واقعا مجذوب کننده بود وقتى به اون ماشینا نگاه میکنى متوجه میشى که خیلى از ماشین هاى امروزى چقدر بى روحن و چقدر با اون چیزى که باید باشن فاصله دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. meysam

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    بازم من از بین همه اینها دوج رو انتخاب میکنم
    بحث پرفورمنس به کنار
    بخاطر اینکه ذات یه ماسل آمریکایی رو بیشتر از بقیه حفظ کرده
    حس خوبی بهم میده
    همین کافیه برای انتخابش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. زیزیگولو

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    کوروت نه تنها عضلانیهای آمریکا بلکه کل سوپرکارهای دنیا رو به چالش کشیده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. رامین

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    این جور ماشین هر ده سال یه بار تولید میشه. میاد یه اپیلاسیون جهانی می کنه و میره تو گاراژ کلکسیونرا. به نظرم نیسان جی تی آر و مک لارن 720 هم یه همچین داستانی داشتن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. بچه مشهد

      ۱۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (101 ديدگاه)

      اگر برای این حرفی که زدی جنسیس کوپه رو مثال میزدی قابل قبول بود آخه شما طبق چه منطقی میگین نیسان GTR و مکلارن ۷۲۰ فقط یه اپیلاسیون جهانی کردن و رفتن تو گاراژ کلکسیونرا !!؟؟!!؟؟!!؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. رامین

        ۱۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        کامنتم رفت برا تایید من مظورم این بود که بعد از اینکه دورانشون تموم شد. شاید بعد منظورمو رسوندم.

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. بچه مشهد

          ۱۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (101 ديدگاه)

          اگر منظور شما اینه که نسخه فیس لیفت شده شون به بازار عرضه میشه و نسل قبلیشون میره داخل گاراژ کلکسیونرا قابل قبولتره

          موافقم 1
          مخالفم 0
  6. Alireza

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (629 ديدگاه)

    کوروت هیچوقت نمیخواسته یه ماسل کار سنتی باشه
    کلا فلسفه ی وجودی این خودرو به چالش کشیدن و قرار دادن پرفورمنس در حد اسپرت های اروپایی با قیمت خیلی کمتر در اختیار طیف وسیعی از مردمه، به همین خاطر قرار نیست که به سنت ها پایبند باشه و مجموعه کاملی از اصالت امریکایی رو همراه داشته باشه، ولی با این وجود همیشه روح و شخصیت ثابتی داشته
    همین انتظارات و سنت ها چیزیه که شاید دست و پای خودرویی مثل چلنجر رو بسته باشه، چون هیچکسی هرگز چلنجر موتوروسط و الکتریکی شده رو قبول نمیکنه هرچند خیلی سریعتر باشه و ۴۰۰مترو تو ۵ثانیه طی کنه، ولی درمورد کوروت این مشخصات قابل قبول و هضم کردنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Enzo

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    همشون یه طرف .اون viper یه طرف

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جواد

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (74 ديدگاه)

      عضلانی وایپر هست.. که همه اینارو میترکونه.. حیف که فاتحه خوندن وو تولید نمیکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Hemichan

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (715 ديدگاه)

    داج ، وایپر رو هم‌ به عنوان ماسل کار معرفی میکنه
    همین چند سال پیش موقع حراجی آخرین مدل وایپر همش از کلمه ی ماسل کار استفاده میکردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ارشیاsvj

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    ربطی به موضوع نداره ولی طراحی که پیر نشه میخوای فقط اونتادور
    بین ماشینای امریکایی هم فقط وایپر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. خوشنام

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (215 ديدگاه)

    خبر دارید که ایران میخواد یه ماسل کار بسازه و چشم همه آمریکایی ها رو در بیاره؟
    احتمالا چیز خوفی باشه که انقدر بهش اطمینان دارند!
    چند وقت صبر کنید، خبراش علنی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا