شورلت

ویدئویی جالب از چالش‌های حمل و تحویل کوروت C8 به نمایندگی

احتمالاً تاکنون تریلرهایی که خودروهای صفرکیلومتر را تا نمایندگی‌های فروش حمل می‌کنند دیده‌اید؛ اما حمل ۱۰ خودرو یا بیشتر با یک کامیون هرگز کار ساده‌ای نیست. بارگیری خودروها روی تریلرهای خودروبر پیچیده ممکن است چند ساعت طول بکشد (البته در کشورمان هنوز از تریلرهای خودروبر سادهٔ سنتی استفاده می‌شود که بارگیری آن‌ها کار چندان سختی نیست) زیرا روی صفحه‌هایی که در ارتفاع سه متری از سطح زمین قرار دارند همه‌چیز باید دقیق و درست انجام گیرد و این در حالی است که خودروها روی این تریلرها فاصله‌ای سانتیمتری با یکدیگر دارند.

همهٔ این چالش‌ها مربوط به بارگیری خودروهای معمولی با فاصلهٔ زیاد از سطح زمین و دید مناسب از کابین به بیرون است و بنابراین در مورد خودرویی مثل شورلت کوروت C8 موتور وسط، فرایند بارگیری و تخلیهٔ تریلر بسیار سخت‌تر خواهد بود. در همین رابطه، ویدئویی از یک تریلر حامل چندین دستگاه کوروت C8 منتشر شده که در حال تخلیهٔ این سوپراسپرت‌ها در یکی از نمایندگی‌های شورلت در کانادا است. این فرصتی عالی برای تماشای نمایی از دنیای حمل‌ونقل خودرو و چالش‌های خاصی است که کوروت C8 در این زمینه ایجاد می‌کند.

سوپراسپرت‌های موتور وسط معمولاً توسط تریلرهای روبازی که برای حمل همه نوع خودرو از پیکاپ‌های یک تنی گرفته تا هاچ‌بک‌های کامپکت طراحی شده‌اند حمل نمی‌شوند اما این تریلر خاص برخلاف رویهٔ معمول اقدام به حمل ۱۰ دستگاه کوروت C8 کرده که چالش بزرگی را به همراه دارد. به‌عنوان‌مثال، سوار کردن خودروها روی صفحه‌ها به بلوک‌های خاصی روی رمپ‌ها نیاز دارد تا زیر کوروت‌ها آسیب نبیند. علاوه بر این، عرض زیاد C8 موجب شدن باز کردن در آن در بعضی قسمت‌ها بسیار دشوار باشد.

اما شاید بزرگ‌ترین مشکل و چالش حمل کوروت C8 با تریلرهای خودروبر معمولی، دید رو به بیرون ضعیف آن باشد. درحالی‌که سوپراسپرت‌های موتور وسط ذاتاً دید عقب ضعیفی دارند، در اینجا شورلت به‌طور کامل کوروت‌های C8 را با پوشش‌های محافظ پوشانده است که این موضوع، اوضاع دید رو به بیرون را حتی بدتر هم می‌کند. این در حالی است که اکثر خودروهای نو فقط در قسمت‌های خاصی پوشش‌های محافظ محدودی دارند. درهرحال در این ویدئو می‌بینیم که راننده در حالی یک کوروت را از تریلر پایین می‌آورد که نیمی از بدن خود را از پنجرهٔ خودرو بیرون آورده است و درعین‌حال به‌راحتی اقدام به مانور دهی با کوروت می‌کند. هرچند این کار قطعاً به تجربهٔ بسیار بالایی نیاز دارد اما چیزی که شما در این ویدئو می‌بینید ترکیبی از تجربه با علم و هنر است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (10206 ديدگاه)

    خودروبرهای ما اگر برای ۱۰۰ سال پیش هم باشند و پکیده هم باشند ، هِیف هستند که رویشان پراید و پژوی آشغال تولیدی حمل بشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mohammad

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    کوروت میزان فروشش خیلی بیش از حد انتظار بوده و میزان سفارشی که باید تحویل بدن خیلی زیاده برای همین مجبورن به اینصورت و هرچه سریع تر این کارو انجام بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. PORSCHE

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (32 ديدگاه)

    ای خدا الان یدفعه ای دلم خواست برم تو سایت شورلت و یدونشو سفارش بدم که دیدم فیلتره.من تو سایت پورشه اینکارو میکردم ولی همیشه تو قسمت پرداختش از سایت میومدم بیرون.سهمم از عدالت شده اینکه برم تو سایت خودروسازای مختلفو ماشین آرزوهامو برا خودم بسازم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (10206 ديدگاه)

      PORSCHE عزیز
      حرفتون خیلی سنگین بود و طنز تلخیست که آدم میمونه چی در جوابتون بگه .

      هیچکس ، تو آهنگش میگه (( یه روز خوب میااااد )) ، برای ما که هیچی ، برای خود هیچکس هم روز خوبه نیومد .

      بعدش میگه (( ما هَمو نکُشیم )) ، اما دیدیم که طرف دختر مردم را گول میزنه ، دختر یه موجود نازنین احساساتیست که اگر در خانواده عشق نبینه با یه تلنگر گول میخوره و پدری که از سر تعصب با داس سر میبره و میشه تیتر خبرها ، اما اون پدر هم بازیچه اون جوان نامرد شده بود که حالا با حکم قانون هیچ اتفاقی براش نمیوفته که به نظر من خود اون پسر شریک جرم اون پدره نامرده .

      PORSCHE نازنین ، امیدوارم یه روزی بیاد برای هممون که درآمدمون معقول بشه و بریم تو سایت هر شرکت خودروسازی که دوست داریم و خرید کنیم در حقیقت و بدون رویاپردازی ? .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ahmad

      ۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (66 ديدگاه)

      پورش عزیز.کامنتت با اینکه کمی جنبه طنز داشت اما به شدت تلخ بود و قلب انسان رو به درد میاره.آرزوهای دفن شده ما.
      ما خودمون انتخاب کردیم که اینجوری زندگی کنیم

      وگرنه الان میتونستی در واقعیت هم تا مرحله پرداخت بری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. behzad

      ۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      چه واژه غریبی به کار بردی((عدالت))واقعا این متنی که گذاشتی خیلی غمگینم کرد روز خوب هیچوقت خود به خود نمیاد باید بخوایم باید بوجود بیاریمش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. فرید

      ۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (203 ديدگاه)

      با فیلتر شکن برو عزیز ?

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا