شورلت

9 دلیل برای دوست داشتن شورولت کامارو 1LE

ما ظاهر سنتی چلنجر و ویژگی‌های موستانگ برای سواری روزمره را دوست داریم اما به عنوان خودروی خاص راننده، کامارو پادشاه میدان است.


با احترام فراوان برای داج چلنجر و فورد موستانگ، شورولت کامارو بهترین دینامیک رانندگی را در کلاس دارد؛ اما این موضوع می‌تواند درباره مدل استاندارد بیش از پیش صدق کند. شورولت برای مدل سال ۲۰۱۹ این خودرو تریم ۱LE را ارائه می‌کند.

شورولت کامارو 2019
ما توانستیم مدتی پشت فرمان کامارو SS 1LE بنشینیم و طی این مدت توانستیم برخی شاخصه‌های لذت‌بخش این خودرو را پیدا کنیم. اگر به دنبال خرید یک عضلانی مخصوص پیست با میراث دهه‌ی ۶۰ میلادی هستید این نسخه را از دست ندهید!

  • کاپوت مشکی

شورولت کامارو 2019
ذکر تفاوت‌های بین فورد موستانگ GT مجهز به پکیج پرفورمنس سطح ۲ با نسخه‌های ارزان‌تر کاری سخت است؛ اما کامارو چنین مشکلی نداشته و به لطف کاپوت مشکی مدل ۱LE از سایر نسخه‌ها متمایز می‌شود. این کاپوت فوق‌العاده جذاب به نظر می‌رسد و قطعاً یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های بصری کامارو محسوب می‌شود.

  • بهبودهای آئرودینامیکی

شورولت کامارو 2019
نسخه‌ی ZL1 1LE دارای واضح‌ترین بهبودهای آئرودینامیکی بوده و در عقب آن می‌توان بال بزرگ دید؛ اما مدل‌های SS، V6 و توربو ۱LE همگی دارای ویژگی‌های خاصی همچون اسپویلر عقب مشکی مات و نمای جلوی گیراتر می‌باشند.

  • عناصر آلکانترا

شورولت کامارو 2019
ما طرفدار پر و پا قرص آلکانترا هستیم و کامارو نیز به مقدار فراوان از آن سود برده است. آلکانترای مورد بحث روی فرمان فوق‌العاده و اهرم تعویض دنده بکار رفته و حس و حال جوان‌پسندانه‌ای را به کابین تزریق کرده است.

  • فقط دستی!

شورولت کامارو 2019
به جان برنامه ریزان تولید شورولت دعا می‌کنیم زیرا مدل ۱LE صرف‌نظر از نوع پیشرانه تنها با گیربکس ۶ سرعته دستی در دسترس است. این گیربکس در نزد رانندگان حرفه‌ای طرفداران زیادی دارد.

  • تنوع

شورولت کامارو 2019
پکیج ۱LE تقریباً با تمامی پیشرانه‌های کامارو همراه می‌شود. شورولت استراتژی همه‌جانبه‌ای را برای این پکیج در پیش گرفته به گونه‌ای که نمونه‌ی قدرتمند ZL1 1LE دارای عناصر آئرودینامیکی سنگینی است. مدل SS 1LE از سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر ZL1 1LE سود برده درحالی‌که نسخه‌های V6 و توربو نیز دارای سیستم تعلیق استاندارد SS و ترمزهای قوی‌تر هستند. نتیجه اینکه شاهد تولید چهار خودروی متفاوت هستیم که کاراکتر هندلینگ مشابهی داشته اما کاراکتر آن‌ها تقریباً یکسان است.

  • صدای بیشتر

شورولت کامارو 2019
ما آرزو داشتیم مدل توربو ۱LED صدای بیشتری داشت اما خب این به معنی آرام بودن نیست. تمامی مدل‌های ۱LE به‌صورت استاندارد با اگزوز دوحالته عرضه می‌شوند که مخصوصاً در نسخه‌ی SS مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی دلربایی می‌کند.

  • صندلی‌های ریکارو

شورولت کامارو 2019
صندلی‌های ریکاروی فوق‌العاده به‌صورت آپشن در نسخه‌ی SS قابل خریداری هستند اما در نمونه‌های SS 1LE عادی و ZL1 1LE به‌صورت استاندارد عرضه می‌شوند؛ اما تنها راه برای استفاده از این صندلی‌ها در نسخه‌های توربو و V6 سفارش پکیج ۱LE است؛ و حتی با این وجود هم باید پول بیشتری بپردازید که کاملاً ارزشش را دارد.

  • لاستیک‌های پرفورمنس

شورولت کامارو 2019
لاستیک‌ها نیز یکی از مهم‌ترین اجزای خودرو بوده و پکیج ۱LE نیز نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت نبوده است. مدل‌های توربو و V6 از لاستیک‌های گوودیر ایگل F1 سود می‌برند درحالی‌که مدل SS دارای لاستیک‌های کمی بزرگ‌تر ایگل F1 سوپرکار بوده و مدل ZL1 1LE از لاستیک‌های ایگل F1 RS برخوردار است. این لاستیک‌ها مخصوص تابستان هستند و اگرچه مالکان کامارو احتمالاً از لاستیک‌های بهتری در پیست استفاده خواهند کرد اما گوودیر نیز نقطه شروع خوبی است.

  • ترمزهای بزرگ‌تر

شورولت کامارو 2019
حتی کم‌توان‌ترین کاماروی ۱LE نیز از ترمزهای برمبوی ۴ پیستونه در بخش جلو استفاده می‌کند. در نسخه‌ی SS شاهد ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب خواهید بود. همین ترمزها در نسخه‌ی ZL1 1LE نیز به چشم می‌خورند اما خب این مدل دارای روتورهای بزرگ‌تر می‌باشد.

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (44 ديدگاه)

    خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (6810 ديدگاه)

      از خىلى هم بىشتر خوبه
      بخصوص عکس او ل

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (340 ديدگاه)

      اون باله عقب ۳ تیکه
      میشه اصالت
      یاد باله عقب کامارو نسل ۲ افتادم
      ولی درکل فکر میکنم موستانگ انتخاب بهتری باشه چون توی موتور و شاسی و گیربکس تکنولوژی بیشتری بکار رفته
      نمونه ش موتور ۵.۲ لیتری مدل GT350R که حدود ۵۳۰ اسب قدرت میده ولی موتور کامارو ۶.۲ لیتر و حدود ۶۵۰ اسبه
      البته اختلاف گشتاور بیشتره ک در مورد موتورای پرخوران طبیعیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. F22RAPTOR

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2598 ديدگاه)

        خب خروجی قدرت هر دو موتور،دقیقا شبیه حجم موتورشونه
        و شبیه همن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    دوست داشتن دلیل نمیخواد ، دل میخواد که گیر کنه ، آمریکایی ، آلمانی ، ژاپنی ، کره ای هم نداره ، آدمهایی دیدم که پیکانشون را با صد تا آزرا هم عوض نمیکنن .
    کامارو ، موستانگ ، چلنجر ، ماشینهایی هستن که دل میبرن و خاطر خواه زیاد دارن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (6810 ديدگاه)

      دقىقا
      دوست داشتن دلىل نمىخواد
      در مورد هوادارهاى کامارو. موستانگ. وچلنجر هم همىن بس که بعد گذشت بىش از 50 سال هنوزم مشترى دارن
      سال 93 و جشن تولد 50 سالگى موستانگ همزمان با امرىکا طرفدارهاى موستانگ تو اىران تو پىست ازادى براش جشن گرفتن و عکسهاش رو فرستادن براى شرکت فورد
      جشن تولى 50 سالگى کامارو هم سال 14 ابان 95 تو پىست ازادى گرفتن و بسىارى از مردم تو اون هماىش اومدن و منم تو پدال اعلام کردم اون زمان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ALIREZA

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (25 ديدگاه)

    واقعا حیف که نمی تونیم در کشورمون از این خودروها استفاده کنیم ما دیگه توانمون به یه پراید مزخرف هم نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mahdy

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    اون عکس اولو در یابیدلعنتی چه دلبری میکنه
    و البته قطعا نسخه 8 سیلندر شایسته این همه تعریفه ولی باین اوصاف باز هم انتخاب من چلنجره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آرین

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (94 ديدگاه)

    فقط اینکه گیربکسش دستیه کافیه تا منو جذب خودش کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Abbas us.c

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (269 ديدگاه)

    گیربکس دستی
    تنفس طبیعی 6.2 لیتری
    ظاهرش هم که نگم برات
    واقعا دوست داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    عشقه،من که خیلی دوستش دارم از موستانگ و چلنجر هم بیشتر…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ارش

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    عالی .خوشگل ارزان باکیفیت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. این است کامارو

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (48 ديدگاه)

    با احترام فراوان برای داج چلنجر و فورد موستانگ، شورولت کامارو بهترین دینامیک رانندگی را در کلاس دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. نوید جهرمی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    از نسخه فیس لیفت شده بهتره. با این کیت هم عالی میشه. حرف نداره بامبل بی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد مهدی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    این شاید شبیه بامبلبی باشه ولی بامبلبی یه ماشین هست که فقط مخصوص فیلم ترنزفورمرز ساخته شده واین فقط شبیهشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حمیدرضا

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من چهارسیلندر توربوش رو هم میپسندم هم قیمت مناسبی داره هم مصرف هم مالیات کمتر و از همه مهم تر امکانات بالا نسبت به قیمت از مزدا ام ایکس 5 خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. بهراد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    از بچگی عاشق کامارو بودم

    از وقتی که داداشم برا تولد 11 سالگیم یه کامارو کنترلی زرد با دو تا خط مشکی رو کاپورت خرید دیگه دلبسته و مجذوبش شدم

    و در آینده اگر من مفلص پام به آمریکا رسید حتما یکی فول آپشنشو خواهم خرید . دیر یا زود داره ولی سوخت و سوز نداره

    به همراهش یه کادنزا 2011 سفید صدفی برای کار
    یه بنز E63s AMG می خرم و میدم رنتک یا برابوس تا خشتگ تیونش کنه برای شب گردی تو روزای عادی و مصرف خانگی
    و یه کامارو آخرین مدل مخصوص دور دور آخر هفته ها و غوغا تو پیست

    موجودی هم یه 405 دارم که ایشالا خدا کریمه شمام به هرچی دلتون میخواد برسین .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Ak

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من کامارو رو خیلی دوست دارم از بچگی عاشقش بودم. البته به نظر من شورلت کامارو zl1 1le مدل هنسی خیلی خوبه چون ۱۰۰۰ اسب قدرت داره و این مدل آپدیت شده و بهتر از بقیه کامارو هاست . کلن شورلت کامارو خیلی خوبه .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. Ak

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من کامارو رو خیلی دوست دارم از بچگی عاشقش بودم. البته به نظر من شورلت کامارو zl1 1le مدل هنسی خیلی خوبه چون ۱۰۰۰ اسب قدرت داره و این مدل آپدیت شده و بهتر از بقیه کامارو هاست . کلن شورلت کامارو خیلی خوبه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا