شورلت

شورولت سونیک و ایمپالا به پایان خط رسیده‌اند؟!

بنا به گزارش وال استریت ژورنال، فورد و جنرال موتورز برخی از سدان ها و هاچبک های خود را بازنشسته خواهند کرد زیرا کراس اوورها و شاسی بلندها بیش از پیش به انتخاب پیش‌فرض مشتریان تبدیل می‌شوند.


وال استریت ژورنال به نقل از منابع داخلی شورولت ادعا کرده شورولت سونیک احتمالاً اواخر سال جاری دیگر تولید نخواهد شد. شاید در نهایت شورولت ایمپالا نیز به سرنوشت این خودرو دچار شود و شایعاتی مبنی بر عدم تولید آن در چند سال آینده وجود دارد.


سونیک یکی از ارزان‌ترین خودروهای شورولت بوده و بهای آن از ۱۶۱۷۰ دلار آغاز می‌شود. این خودروساز آمریکایی می‌گوید ۳۰ درصد خریداران سونیک سن پایین‌تر از ۳۵ سال داشته و این امر باعث شده سونیک یکی از جوان پسندترین خودروهای شورولت باشد.


علیرغم جذابیت زیاد برای خریداران جوان و کسانی که برای اولین بار خودرو می‌خرند، فروش سونیک در طول چند سال گذشته افت پیدا کرده و از ۹۳۵۱۸ دستگاه سال ۲۰۱۴ به ۳۰۲۹۰ دستگاه در سال ۲۰۱۷ رسیده است.


ایمپالا به‌طور قابل‌توجهی بهتر بوده زیرا سال پیش شاهد فروش ۷۵۸۷۷ دستگاهی آن در آمریکا بوده‌ایم. این خودرو همچنین بازخوردهای خوبی داشته اما به نظر می‌رسد میزان فروش آن برای توجیه هزینه‌های توسعه و تولید کافی نبوده است.


شورولت تنها خودروسازی نیست که ظاهراً اقدام به قطع تولید محصولات خود خواهد کرد زیرا وال استریت ژورنال گفته فورد نیز احتمالاً سال آینده فیستا را بازنشسته خواهد کرد. این خودروساز همچنین با تاروس خداحافظی می‌کند و البته آینده فیوژن نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.


نسل فعلی تاروس در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و فروش آن در طول چند سال گذشته به‌طور مداوم کاهش یافته است. تاروس سال پیش فروش ۴۱۲۳۶ دستگاهی داشته که افت چند هزار دستگاهی نسبت به فروش ۴۴۰۹۸ دستگاهی سال ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد.

فورد فیستا 2017
فورد فیستا نیز همین داستان را دارد زیرا فروش آن در سال ۲۰۱۷ تنها ۴۶۲۴۹ دستگاه گزارش شده است. حتی در بهترین وضعیت فروش در سال ۲۰۱۳، فورد تنها ۷۱۰۷۳ دستگاه از این خودرو را فروخته بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. (Ali (Chevy nova

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    از اونجا که روز به روز فروش و محبوبىت کراس اوورها بىشتر مىشه طبىعى هستش که سدانها محبوبىتشون کم بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رضا

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (97 ديدگاه)

    پراید و پژو و سمند و ال نود کی بازنشسته میشن؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. (Ali (Chevy nova

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    راستى دوستان
    مالىبو و کروز نمونه هاى جدىدشون معرفى شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. maximus

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    توقف خودروی اصیل و کهنه کاری مثل ایمپالا خیلی اشتباهه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. me84

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    با این کار، جا برای فروش کمری و کرولا بیشتر باز میشه. هر چند بقیه برندها وضعشون چندان بهتر از فورد و شورولت نیست. خبر فروش کم آکورد که چند روز پیش منتشر شد خیلی ناراحت کننده بود. سوناتا هم خیلی فروشش اومده پایین. کلا سدانها دارن به فنا میرن. فعلا وضع کمری و کرولا از همه بهتره.
    برای کسانی که فقط یه ماشین میتونن داشته باشن، بنظر من کراس اوور کاربردیتر و مناسبتر از سدانه، اما این وضعیت که سدانها کلا نابود بشن خیلی ناراحت کننده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      دادا اىن موضوع همه گىر هستش
      کلا فروش سدانها در بازار امرىکا کم شده نسبت به سال قبل

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مهراد

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (22 ديدگاه)

    بنظرم شولت نباید بازار ایمپالا رو از دست بده. ایمپالا هنوزم تو کلاس خودش پر فروش ترین و یک نماد محسوب میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا