شورلت

ارائهٔ پیشرانهٔ جدید برای ون 25 سالهٔ شورلت اکسپرس مدل 2021

ون شورلت اکسپرس در بخش خودروهای تجاری مثل سریال بی‌پایان هشدار برای کبرا ۱۱ می‌ماند زیرا این ون کاری از سال ۱۹۹۵ تاکنون با تغییرات بسیار کمی در حال تولید است و شورلت قصد ندارد به این زودی‌ها آن‌را از خط تولید کنار بگذارد چراکه مثل سریال مذکور، اکسپرس هم یک گاو شیرده برای جنرال موتورز محسوب می‌شود. حال اما این شرکت با انجام یک به‌روزرسانی اساسی قوای محرکه برای اکسپرس مدل ۲۰۲۱ قصد دارد عمر آن‌را بازهم افزایش دهد.

در نمایشگاه تراک‌های کاری، شورلت از ارائهٔ پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 بنزینی جدیدی برای این ون سالخورده خبر داده است. این موتور که از نسل جدید نسخه‌های وظیفه سنگین سیلورادو گرفته شده است، ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور جدید در اکسپرس جایگزین پیشرانهٔ ۳۴۰ اسب بخاری ۶ لیتری V8 قبلی می‌شود و ۱۷ درصد قدرت و ۲۴ درصد گشتاور بیشتری نسبت به آن دارد. به گفتهٔ شورلت، خروجی بالاتر و محدودهٔ گسترده‌تر گشتاور به رانندگان قدرت و اطمینان بیشتری می‌دهد خصوصاً در هنگام حمل بارهای سنگین.

این موتور اواخر تابستان برای اکسپرس مدل ۲۰۲۱ در هر سه نسخهٔ شاسی وانت، ون مسافری و ون باری ارائه می‌شود و انتظار می‌رود به محبوب‌ترین پیشرانهٔ این ون تبدیل شود همان‌طور که موتور ۶ لیتری قبلی هم توسط ۷۰ درصد از خریداران انتخاب می‌شد. البته غیر از این پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری جدید، برای اکسپرس موتورهای دیگری هم ارائه می‌شود.

پیشرانهٔ استاندارد این ون یک نمونهٔ ۴.۳ لیتری V6 با ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۴ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که یک موتور ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل با ۱۸۰ اسب بخار قدرت هم برای آن قابل انتخاب است. البته جنرال موتورز نگفته است که این پیشرانهٔ دیزلی برای مدل ۲۰۲۱ هم ارائه می‌شود یا نه. به گفتهٔ جنرال موتورز، تقاضا برای هر سه نسخهٔ اکسپرس همچنان بالا است و فروش کل خانوادهٔ آن در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل ۱۲ درصد افزایش یافته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    موتور پایه برای این ون کارآمد ۱۸۰ اسب قدرت داره که از تمااااام ون ها و کامیونت های بازار ما قوی تره! بماند موتور ۶.۶ جدید که هیولاس..

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      به خدا از اینا داشته باشم میرم آدم ربایی.تعدادی قدیمی تو ایران هست.آمریکا عشقی

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. ثبات

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (34 ديدگاه)

    آدم دوست داره با این ون فقط گروگان بگیره. اکثر فیلم هاشون که اینه….. ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    انصافا زیاد نیس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خیلی از ون های اروپایی با موتور دو تا دو و نیم لیتری دیزل خیلی راحت وظیفشون رو انجام میدن خدایی این مصرف گرایی و افراط امریکایی ها فشار چند برابر یه ادم اسیایی به زمین وارد میکنه و قبولم نمیکنن کره زمین تو خطره تغیرات اقلیمه

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. مهدی

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      باید ببینیم مصرفش چنده اکثر ماشین های پیشرفته مصرف کمی دارند بر عکس ماشین های ایرانی که با وجود حجم موتور ۱۳۰۰ و خروجی ۴۷ سب بی بخار در هر صد تا ۸ میسوزونه حالا پارس و سمت و بقیه که هیچ

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1486 ديدگاه)

        دادا هرچقدرم باشه بازم اصرافه میدونی برا هرکیلو اهن و المینیوم بیشتر که تو این ماشینا استفاده میشه چقدر اب مورد نیازه و چقدر کربن وارد جو میشه؟ اخه ماشینای تولید محدود یا تفریحی هم نیستن که بگیم میشه چشم پوشی کرد متاسفانه ما از هرچی یا خدا میسازیم یا شیطان دلیل نمیشه چون امریکایی یا شورلته ماشین بی نقصی باشه

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. مهدی

          ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (1325 ديدگاه)

          والا اگر بحث الودگی محیط زیست هستش که خاورمیانه بیشترین اسیب میزنه همین تهران جزو الوده ترین نقاط جهان هستش اینم نباید فراموش کرد اگر مدیزیت صحیح باشه میشه هم ماشین خوب با اهن الومینیوم خوب سوار شد و هم طبیعت زیبا داشت متاسفانه تو همین ایران با وجود این همه وسیله مثلا نقیه نه امنیت جانی داریم نه طبیعت زیبا هر ماشین ایرانی چند برابر اینا سوخت میسوزنن الودگی درست میکنن و به خاطر مدیریت ضعیف شهری تو ترافیک گیر میکنن

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. عرفان

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (480 ديدگاه)

          حرفتون کاملا درست و اثبات شده س
          بهرحال آمریکا کشوری مصرف گرا و بر پایه سرمایه گذاری میچرخه
          کیه ک دلش نخواد آمریکایی باشه و دنیا درخدمتش باشه…

          موافقم 3
          مخالفم 1
  4. SS

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (740 ديدگاه)

    طرز تفکر مدیران شورلت
    If it ain’t broke don’t fix it
    مدیران خودروسازی های داخلی هم پیش همونا کلاس رفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فری

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (233 ديدگاه)

    موتور 180 اسبی 370 تا گشتاور در دور 2500 داره و دیزل هست بقیه بنزینی هستند موتور ایسوزو بهمن 155 اسب قدرت 420 گشتاور در دور 1500 داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (15 ديدگاه)

      موتور گروه بهمن حجمی در حدود 3.8 لیتر داره در حالی که این موتور 2.8 لیتر است. همون حجم بیشتر ایسوزو باعث خروجی گشتاور بیشتر میشه. در ضمن شرکت سازنده قدرت و گشتاور موتور رو برای نیاز اون محصول تعریف می کنه. مینی بوس گروه بهمن چون باید مسافر و بار رو باید هم حمل کنه پس باید گشتاور بالاتری داشته باشه. در حالی که این نوع ون، به گشتاور بالا نیاز نداره و در عوض با افزایش قدرت بهش شتاب و حداکثر سرعت بیشتری میدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. هادی مجدی

    ۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به‌به چه جیگری، من عاشق ون شورلت اکسپرس هستم. یدونه صفر اینو داشته باشی و کمپر کنی و دور دنیا رو باهاش بگردی! حتی کار نیمه آفرودی هم میشه ازش کشید. سلطان یکه‌تاز!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا