شورلت

کار پلی و اندروید اتو در شورولت‌های 2016

شورولت با در اختیار قراردادن گزینه استفاده از اپل کار پلی یا گوگل اندروید اتو در ۱۴ نمونه از مدل‌های ۲۰۱۶ خود امیدوار است که تبدیل به یکی از سرآمدهای صنعت خودرو خود در مورد ارتباطات خودرو-گوشی‌هوشمند شود؛ فرآیندی که از تابستان امسال آغاز می‌گردد. در این تکنولوژی که گوشی‌های هوشمند را فارغ از سیستم عامل آنها متصل می‌کند، می‌تواند برنامه‌های اپل آیفون یا گوشی هوشمند اندرویدی شما را نمایش دهد؛ البته به جز آنهایی که در خود ویدیو دارند. این ویژگی در مدل‌هایی از شورولت عرضه می‌شود که مجهز به سیستم «مای‌لینک» شورولت هستند و از نمایشگرهای کنسول میانی ۷ یا ۸ اینچی برخوردارند. شورولت‌هایی که در سراسر جهان به بازار عرضه می‌شوند، از این ویژگی می‌توانند استفاده کنند.

2016-chevrolet-cruze-interior-apple-carplay
سیستم مای‌لینک عمدتاً در تریم‌های محبوب و بالاتر در دسترس قرار می‌گیرد و سیستم‌عامل‌های کار پلی و اندروید اتو را می‌توان در مدل‌های ۲۰۱۶ از شورولت کروز، کامارو، مالیبو، ولت و اسپارک و ۹ مدل دیگر استفاه کرد. شورولت کروز جدید تا حدود یک ماه دیگر رونمایی خواهد شد.

مدل‌های شورولت اسپارک، کروز، مالیبو، کامارو، سیلورادو و سیلورادو HD با صفحه‌نمایش ۷ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی مای‌لینک همراه خواهند بود و این در حالی است که نمایشگرهای ۸ اینچی در مدل‌های ایمپالا، کوروت، کلرادو، تاهو و سابربن، و همین‌طور در کروز، مالیبو، کامارو، سیلورادو و سیلورادو HD می‌تواند استفاده شود.

2016-chevrolet-spark-interior-android-auto
یکی از فواید مهم این امکان ارتباطی جدید این است که به سیستم راهبری شما اجازه می‌دهد که داخل و بیرون از خودرو به همراه شما باشد. همچنین می‌توانید بدون آن که از دستانتان استفاده کنید، با استفاده از سیستم تشخیص صدا پیام بفرستید. این سیستم با مخاطبین و تقویم شما هماهنگ خواهد بود می‌تواند به راحتی دسترسی شما را به فایل‌های تصویری موردعلاقه‌تان فراهم کند. امّا در همین حال، طبق گفته آلیشیا بولر-دیویس (Alicia Boler-Davis)، معاون خدمات ارتباطی جهانی مشتریان جنرال موتورز، کار پلی و اندروید اتو برنامه‌های گوشی هوشمند شما را وارد خودرویتان نخواهند کرد.

Chevy bringing Apple CarPlay
این سیستم همچنین مجهز به OnStar خواهد بود که یکپارچگی عمیق‌تری با خودرو برای عیب‌یابی، پشتیبانی در هنگام وقوع تصادف و عملکردهای دیگر دارد و در همین حال، با یک برنامه موبایل از راه دور قابل‌دسترسی است. برای اتصال گوشی هوشمند به شورولت می‌توانید هم از ارتباط دیتای موجود بر روی گوشی‌تان استفاده کنید و هم از سرویس ۴G LTE جنرال‌موتورز که به همراه OnStar عرضه می‌شود، کمک بگیرید؛ البته برای داشتن Onstar باید یک هزینه ماهانه بپردازید. طبق گفته سائه‌جین پارک (Saejin Park)، مدیر بخش نوآوری و برنامه‌ریزی جنرال‌موتورز، برای استفاده از کار پلی یا اندروید می‌بایست حتماً سیستم مای‌لینک را داشته باشید، ولی پرداخت هزینه برای ۴G LTE ضروری نیست.

2016-chevrolet-cruze-interior-apple-carplay
جنرال‌موتورز احتمالاً به دنبال استفاده از کار پلی و اندروید اتو در مدل‌های ۲۰۱۶ از برندهای کادیلاک، بیوک و جی‌ام‌سی است؛ ولی نشست خبری اخیر منحصر به شورولت بوده و هیچ جزئیاتی در مورد شاخه‌های دیگر کمپانی ارائه نشده است.

chevy-volt
به این ترتیب، شورولت خدمتی به مشتریان ارائه داده می‌توانند به شکلی ایمن‌تر از گوشی هوشمند خود در هنگام رانندگی استفاده کنند؛ چرا که در این حالت می‌توان برنامه‌های گوشی را بر روی نمایشگر خودرو مشاهده کرد و امکان تماس و پیام‌نگاری با تشخیص صوتی برای راننده برقرار است. همچنان که «بولر-دیویس» می‌گوید:

مشتریان چنین چیزی می‌خواهند.

این امکان ارتباطی می‌تواند کارآیی سیستم‌های راهبری مبتنی بر خودرو را بیشتر از قبل کند. زیرا می‌توان از کار پلی یا اندروید اتو در شورلت‌های با و بدون سیستم‌های راهبری داخلی استفاده کرد. البته سیستم راهبری داخلی نمی‌تواند چندان از کار افتاده و قدیمی تلقی شود؛ چرا که این تکنولوژی می‌تواند راه رانندگی خودکار یا نیمه‌خودکار خودروها را در آینده هموار کند. در نتیجه رانندگان می‌توانند در یک محیط امن‌تر، به استفاده از گوشی هوشمند خود بپردازند و زمان زیادی را برای انجام کارهای خود در اختیار داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. آرمااااان

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (358 ديدگاه)

    بولر میگه:مشتریان چنین چیزی میخواهند
    ایران خودروهم میگه:هر چیزی ما بخواهیم(خودشونو میگم)
    وطنم پاره ی تنم ایراااااااااان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    ماشین های مرسدس بنز هم بزودی دچار تغییر گسترده میشن و به احتمال زیاد همگی به کارپلی مجهز خواهند شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. SAEED

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (481 ديدگاه)

    خیلی از کمپانی های مطرح جهان بعد از GM از جمله مرسدس بنز, بی ام و , تویوتا , مزدا , نیسان , آئودی و … با این ایده موافقت کردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کافر مقدس

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    قدیم اینجور چیزا رو فقط تو PimpMyRide توسط برادرX.zibit میدیدیم اما اکنون . . . . . . . .. .

    405slx هم اخیرا به دستمال کاغذی مجهز شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمدرضا

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    ب ام و هم علاوه بر کارپلی اپل انواع i drive جدید
    وحتی در بعضی مواقع که مشتری بخواد دوتاشون هم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. milad

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    تنها سرگرمی سایپا131 این که نزاری آمپر حرارت بره بالا..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علیرضا .م

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    خیلی جالب و کاربردی هست .
    میگم ایران خودرو هم فکر کنم از این ایده استقبال کنه .
    فرض کنید car-play رو پارس نصب کنند
    میدونید چی میشه ؟
    قیمتش 6 میلیون گرون میشه .
    تازه فرض کنید این سیستم رو داشبورد جدید پارس و 405 اجرا بشه چی میشه !!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. پوریا

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ماشین جالبی زده شورولت اگر داخل ایران بود یا قابل واردات بود یکی می خریدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamed

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      خوش به حالت پوریا جان،ما که مگر تو خواب ببینیم، با ویزیت دولتی هفت تومن هشت سال تمام اگر هیچی نخورم میتونم یک شورلت متوسط بخرم

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا