شورلت

کوروت موتور وسط سه ماه دیگر معرفی می‌شود

پس از سال‌ها انتظار، انتشار تصاویر جاسوسی فراوان، شایعات گوناگون و گزارش‌های مختلف، به نظر می‌رسد سرانجام انتظارها برای معرفی رسمی نسل جدید شورلت کوروت رو به پایان است زیرا جنرال موتورز پس از عذاب دادن طرفداران، نهایتاً اعلام کرده است که کوروت C8 در تاریخ ۱۸ جولای یعنی حدود سه ماه دیگر رسماً رونمایی خواهد شد. سازندهٔ آمریکایی فعلاً اطلاعاتی از سوپراسپرت جدید خود منتشر نکرده اما گفته است که کوروت C8 مدل ۲۰۲۰ ترکیبی از تک‌تک نسل‌های قبلی است اما درعین‌حال به‌تنهایی استاندارد جدیدی از عملکرد را وضع خواهد کرد.

شورلت تاکنون هیچ‌گونه اطلاعاتی از مشخصات فنی کوروت C8 منتشر نکرده اما میدانیم که همچنان ردپایی از نسل کنونی این ماشین در نسل آینده وجود خواهد داشت زیرا طبق گزارشات غیررسمی، نسخهٔ پایهٔ کوروت از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 کنونی استفاده می‌کند که احتمالاً قدرت آن به چیزی در حدود ۵۰۰ اسب بخار افزایش پیدا خواهد کرد. البته برخلاف نسل فعلی، این موتور در میانهٔ شاسی کوروت C8 نصب می‌شود. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود. علاوه بر این، شایعاتی در رابطه با ساخت نسخه‌های عملکرد بالای کوروت C8 با قدرتی بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ اسب بخار و حتی استفاده از نیروی کمکی الکتریکی هم مطرح شده است.

کوروت C8 در بیرون هم طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت که بخش عمدهٔ آن به خاطر تغییر ترکیب خودرو از موتور جلو به موتور وسط است. سوپراسپرت جدید شورلت در جلو کاپوت کوتاهی خواهد داشت زیرا نیازی به تعبیهٔ فضای پیشرانه در این قسمت وجود ندارد. در پروفیل جانبی خودرو نیز با وجود خط سقف شیب‌دار و ورودی‌های هوای تهاجمی، تغییرات بزرگی صورت گرفته است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری برجستهٔ کوروت C8 نیز می‌توان به دماغهٔ زاویه‌دار با ورودی‌های هوای عضلانی، بال کوتاه عقب و چهار سر اگزوز. بااین‌حال برای اطلاع دقیق از ویژگی‌های ظاهری و مشخصات فنی شورلت کوروت موتور وسط باید سه ماه دیگر صبر کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    ای کاش تو این نسل از آیرودینامیک فعال و فرمان پذیری چهار چرخ استفاده کنن تا توی پیست غوغا کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Alireza

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (629 ديدگاه)

    عذاب دادن رو خوب اومد
    چند ساله منتظر این لعنتی ام
    اما این رندر هاشم چقد خوشگله لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 917

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (310 ديدگاه)

      عاشق کوروت بودم تا وقتی که موتور جلو بود‌. حالا تو این نسلم با توجه به رندراش، ماشین زشتی نیست ولی خوشگلم نیست. (البطه تو این دوره ،چون اگه َده سال پیش بود میگفتم خوشگله ولی از نظر ظاهر حرفی واسه گفتن نداره) به نظر من.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Alireza

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (629 ديدگاه)

        نسبت به نسلای قبلیش اره خوشگل محسوب نمیشه من خودم عاشق c6ام ولی اینم واس مدل پایه اش که قیمت کمی داره چیز خوبیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. 917

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (310 ديدگاه)

          نسبت به قیمت که فوق العادس
          ولی اره منم c6 رو خیلی دوست دارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    C8 ZR1 با پیشرانه وسط هیبریدی و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت مستقیم به جنگ سه میلیون دلاری ها می‌ره .
    .
    اسپیدتیل و پروجکت وان منتظر باشن…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      بجز خودت کسی اینارو رقیب مستقیم نمیدونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      پروجکت وان چه ربطی به این داره.این کوروت خیلی مهندسی شده باشه بتونه 911gt2 و مکلارن 720 و488 رو به چالش بکشه.پروجکت وان یه هایپر کار فوق مدرن هستش.بحث اسب بخار تنها که نیست.نه اینکه این کوروت بدباشه. اصلا رقیب هم حساب نمیشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (3088 ديدگاه)

        مرسدس amg gtr ، مک‌لارن 720s و فراری پیستا در پیست های نوربرگرینگ ، صاعقه و Road and truck زیر C7 ZR1 قرار دارن…!!!
        اونم با قیمت های دو ، سه و چهار برابر….!!!!
        .
        .
        سال آینده خواهیم دید کی رقیب کیه….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. مانی

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    کاش ورودی هوای جانبی تو گلگیر حل شده بود
    آخه چرا اینقدر بیرون زده, اینقدر زیاد که لبه ی اونو مشکی کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F22RAPTOR

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2596 ديدگاه)

      این یه رندر بیشتر نیست،
      رنگ آمیزیش بماند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. M

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (256 ديدگاه)

    عالیه
    چهار چرخ متحرک باشه دیگه رکورد خوبی تو پیست میزنه حالا به حرف ما نیست مهندسی شورولت حرفی واسه گفتتن نمیذاره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا