شورلت

کوروت C8 به‌صورت فرمان راست هم ساخته خواهد شد

پس از ۶۶ سال، شورلت درنهایت نسل هشتم کوروت را برای ترکیب فرمان راست هم مهندسی کرده است؛ بنابراین C8 اولین کوروتی خواهد بود که به‌صورت فرمان راست مستقیماً از کارخانه بیرون خواهد آمد. این باعث می‌شود کوروت C8 برای مردمان کشورهایی که از سمت اشتباه جاده یعنی سمت چپ رانندگی می‌کنند مثل بریتانیا، استرالیا، ژاپن و…، خودروی جذاب‌تری باشد. با توجه به اینکه کوروت جدید فقط با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه تولید می‌شود و خبری از گیربکس دستی برای آن نیست، پدال کلاچ ندارد و بنابراین انتقال غربیلک فرمان و دو پدال به سمت راست آسان‌تر شده است.

تصمیم برای ساخت نسخهٔ فرمان راست کوروت C8، آن‌را به اولین کوروت جهانی تاریخ تبدیل می‌کند اما هنوز مشخص نیست که این خودرو در کدام‌یک از بازارهای فرمان راست عرضه خواهد شد. فعلاً فقط زیرمجموعهٔ استرالیایی جنرال موتورز یعنی هولدن تأیید کرده است که کوروت C8 را در استرالیا عرضه خواهد کرد. مدیرعامل این شرکت گفته است حال که برای اولین بار کوروت به‌صورت فرمان راست تولید خواهد شد، به استرالیا هم صادر می‌شود که این موضوع برای تیم ما در هولدن و هر استرالیایی دیگری که عاشق خودروهای عملکرد بالا باشد بسیار هیجان‌انگیز است.

مردمان بریتانیا، ژاپن و هر کشور دیگری که از سیستم رانندگی فرمان راست استفاده می‌کنند اما فعلاً باید صبر کنند تا جنرال موتورز رسماً اعلام کند که کوروت C8 در کدام‌یک از این کشورها عرضه خواهد شد. در حال حاضر سازمان ملل متحد ۵۴ کشور که از سمت چپ جاده راننده می‌کنند را به رسمیت می‌شناسد اما مطمئناً کوروت در همهٔ این کشورها عرضه نخواهد شد. درهرحال کوروت C8 نه‌تنها اولین کوروت موتور وسط تولیدی تاریخ است بلکه اولین نسلی هم محسوب می‌شود که رسماً به‌صورت فرمان راست هم تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این نسل همه چی تمومه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهرداد كمال

    ۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    تمام دانشمندا و اقتصاد دانها و تمام مهندسان مکانیک رو بیاری جمعشون کنی ازشون بخوای مشابه این رو با این قیمت بسازن عاجز خواهند بود ایمان بیارین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۶ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      بهترین کامنت در ستایش کوروت برا شما بود.انصافا آلمانیا بخان شبیه اینو بسازن اونم با 4سیلندر و 300 اسب قیمتش میشه 120 هزارتا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یانکی

      ۶ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      بهترین تعریف رو از کوروت کردی.??????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    وقتی در عین تکامل حفظ اصالت در اولویته….
    .
    .
    یکی بگه اینا چی زدن که این کابینو اینقدر زیبا طراحی کردن…!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمدرضا

    ۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (227 ديدگاه)

    کابینش نسبت به نسل قبل انگار 20 سال جلو رفته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا