شورلت

کلورادو 2012 ؛ طراحی متحول

وانت بارهاى اندازه متوسط در بازار ایالات متحده و به خصوص در شهرهاى کم جمعیت آن که کشاورزى از رونق قابل توجهى برخورداراست، طرفداران فراوانى را به سوى خود جذب کرده اند. این رویه دقیقا با همان شدت در بازارهاى جنوب شرق آسیا نیز مشاهده مى شود. طبیعتا با توجه به محبوبیت فراوان این سگمنت، رقابت فشرده‌اى میان خودروهاى حاضر در این کلاس وجود دارد.

Chevrolet 2012 Colorado

ژاپنى ها در این کلاس با ارائه تویوتا تاکوما در راس پرفروش‌ترین ها قرار دارند که البته با اختلاف بسیار جزئى شورولت کلورادو را در پس خود مى بینند. کلورادو با فروش سالانه متجاوز از ۱۶۰ هزار دستگاه عملا رقباى قدر دیگرى مانند فورد رنجر، نیسان فرانتیر و… را در حاشیه بازار قرار داده تا رقابت شانه به شانه خود را با تویوتا حفظ کند.

Chevrolet 2012 Colorado

شورولت کلورادوی مفهومى جدید براى نخستین بار درنمایشگاه بین المللى بانکوک ۲۰۱۱ در معرض دید همگان قرار گرفت.

طراحى متحول شده این خودرو که بر پایه DNA جدید شورولت شکل گرفته به طور حتم اولین نکته‌ای است که نظر هر بیننده‌اى را به سوى خود جلب مى کند تا طرح خشک و استاتیک این رده از خودروها که به واسطه ماهیت استفاده ازآن ها یک نواخت و معمولا به دور از جذابیت هستند را از نو احیا کند.

Chevrolet 2012 Colorado

ظاهر کلى خودرو همانند نسل گذشته عضلانى و با وقار به نظر مى رسد که البته تا حدودى از حالت خشک قبل فاصله گرفته و در عوض شاهد به کارگیرى خطوط نرم و مهیج در جاى جاى بدنه هستیم.

در نماى جلو شورولت دوباره از طرح جلو پنجره دوتکه خود بهره گرفته که البته این بار از چراغ هاى دوتکه جداى جلو خبرى نیست. آرم طلایى رنگ بزرگ شورولت درست در میان دو جلوپنجره بالا و پایین قرار گرفته و چراغ هاى بزرگ جلو با طرح خشن خود از انتهاى جلو پنجره‌ها تا روى گلگیرها پیشروى کرده اند.

چراغ هاى بخش پایین سپر جلو و طرح عضلانى کاپوت از دیگر موارد قابل توجه در نماى جلو به حساب مى‌آیند.

Chevrolet 2012 Colorado

در نماى جانبى لبه منحنى گلگیرها از حالت شکسته قبل خارج شده تا با رینگ هاى آلومینیومى۲۰ اینچى خودرو تناسب بیشترى داشته باشد.  در نماى عقب نیز همانند بیشتر وانت بارها با یک طرح ساده روبه رو هستیم.

Chevrolet 2012 Colorado

شورولت در کلورادوی جدید از یک شاسى بهینه شده باسیستم چهار چرخ متحرک بهره گرفته تا در ترکیب با رینگ و لاستیک هاى غول پیکر ۲۰ اینچى توان عبور از هرمنطقه ناهموارى را داشته باشد.

Chevrolet 2012 Colorado

پیشرانه قرار گرفته بر روى این خودروى مفهومى از نوع توربو دیزل به حجم  ۲,۸لیتر است که بیشترین قدرتى برابر با ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر تولید مى‌کند تا توازن قابل قبولى میان مصرف اقتصادى سوخت و توانایى حرکتى خودرو به دست آید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. محمد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    خوبه…. زیبا به نظر میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا