شورلت

گایــگر کـامـارو SS کمپرســور

ﺍﺯ ﺳﺎﻝ ۱۹۶۶ ﺗﺎ ﺳﺎﻝ ۲۰۰۲، ﻛﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﺷﻮﺭﻭﻟﺖ ﭼﻬﺎﺭ ﻧﺴﻞ ﺍﺯ ﻣﺪﻝ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻨﻰ ﻛﺎﻣﺎﺭﻭ ﺭﺍ ﻣﻌﺮﻓﻰﻛﺮﺩ. ﻧﺴــﻞ ﺟﺪﻳﺪ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻛﻪ ﺳــﺎﻝ ۲۰۰۵ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎﻩ ﺧﻮﺩﺭﻭﻯ ﺩﻳﺘﺮﻭﻳﺖ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﺑﺎﺭ ﻣﻌﺮﻓﻰﺷﺪ، ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺯﻳﺒﺎ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻧﻜﺎﺕ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﻣﺪﺭﻥ، ﺷﺒﺎﻫﺖ ﻫﺎﻯ بسیاری به ﻧﺴﻞﻫﺎﻯ ﺍﻭﻟﻴﻪ ﺩﺍﺷــﺖ.

GeigerCars Chevrolet Camaro SS Kompressor

ﻣﺪﻝﻫﺎﻯ LS ﻭ LT ﻛﺎﻣﺎﺭﻭ ﺍﺯ ﻣﻮﺗﻮﺭ ۳۰۸ ﺍﺳــﺐ ﺑﺨﺎﺭﻯ ﺑﻪ ﺣﺠﻢ ۳,۶ ﻟﻴﺘﺮ ﺷــﺶ سـﻴﻠﻨﺪﺭ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻰﺑﺮﻧﺪ. ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﺪﻳﺪ ﻭ ﺳــﺒﻚ ﻭﺯﻥ ﻛﺎﻣﺎﺭﻭ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﻣﻰﺗﻮﺍﻧﺪ ۵۲۰۰ ﺩﻭﺭ ﺑﺰﻧﺪ ﻭ ۷۰ ﻧﻴﻮﺗﻦ ﻣﺘﺮ ﻫﻢ ﺗﻮﺭﻙ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻛﻨﺪ. ﻃﺮﺍﺣﻰ ﻣﺪﻝ SS ﺑﺮ ﭘﺎﻳﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻫﺸﺖ ﺳﻴﻠﻨﺪﺭ ﺑﻪ ﺣﺠﻢ ۶,۲ ﻟﻴﺘﺮ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻣﻰﺗﻮﺍﻧﺪ ۴۳۲ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ۵۶۹ ﻧﻴﻮﺗﻦﻣﺘﺮ ﺗﻮﺭﻙ ﺭﺍ ﺭﻭﺍﻧﻪ ﭼﺮﺥﻫﺎﻳﺶ ﻛﻨﺪ.

ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﻧﻜﺎﺕ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺑﻴﻦ ﻧﻮﻉ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﻗﺪﺭﺕ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﺪﻝ ﺷﺶ ﻭ ﻫﺸﺖ ﺳﻴﻠﻨﺪﺭ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺍﺳــﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺩﻭ ﻧﻮﻉ ﮔﻴﺮﺑﻜﺲ ﺷــﺶ ﺩﻧﺪﻩ ﺩﺳﺘﻰ ﻭ ﺍﺗﻮﻣﺎﺗﻴﻚ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻧﻴﺎﺯﻯ ﺑﻪ ﮔﻔﺘﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﻛﺎﻣﺎﺭﻭ ﺍﺯ ﭼﺮﺥﻫﺎﻯ ﻣﺘﺤﺮﻙ ﺩﺭ ﻣﺤﻮﺭ ﻋﻘﺐ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻰﺑﺮﺩ.

GeigerCars Chevrolet Camaro SS Kompressor

ﻛﺎﺭﻝ ﮔﺎﻳﮕﺮ، ﺗﻴﻮﻧﺮﻯ ﺍﺳــﺖ ﺁﻟﻤﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﻋﻼﻗﻪ ﺑﺴــﻴﺎﺭﻯ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﺍﻣﺮﻳﻜﺎﻳﻰ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﺭ ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ
ﻛﺎﺭﻯﺍﺵ ﺗﻴﻮﻧﻴﻨــﮓ ﺑﺮ ﺭﻭﻯ ﻣﺪﻝﻫﺎﻳﻰ ﭼﻮﻥ ﻫﺎﻣﺮ H1 ﻭ H2 ، ﻓﻮﺭﺩ GT40 ، ﺷــﻮﺭﻭﻟﺖ ﻛﻮﺭﻭﺕ
ﻭ ﺑﻌﻀﻰ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﺻﺎﺣﺐ ﻧﺎﻡ ﻭ ﺳــﺒﻚ ﺍﻳﻦ ﭼﻨﻴﻨﻰ ﺑﻪ ﭼﺸــﻢ ﻣﻰﺧﻮﺭﺩ.

GeigerCars Chevrolet Camaro SS Kompressor

ﺍﻭ ﺍﻳﻨﻚ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺗﺎ ﻗﺪﺭﺗﻰ ﻣﻀﺎﻋﻒ ﺭﺍ ﺗﻮﺳﻂ ﻳﻚ ﻛﻤﭙﺮﺳﻮﺭ ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﻗﻮﻯ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﻛﺎﻣﺎﺭﻭ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻛﻨﺪ. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺳﻮﭘﺮﺷﺎﺭژﺭ ﺳﺒﺐ ﺷﺪﻩ ﺗﺎ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﻣﺎﺭﻭ SS ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ۵۶۸ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﺭﺍ ﺩﺭ ۴۱۰۰ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﻴﻘــﻪ ﺗﻮﻟﻴــﺪ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻧﻬﺎﻳﻰ ﺗﻮﺭﻙ ﺁﻥ ﻫﻢ ۷۹۹ ﻧﻴﻮﺗﻦﻣﺘﺮ ﺑﺎﺷــﺪ.

GeigerCars Chevrolet Camaro SS Kompressor

ﺍﮔﺰﻭﺯﻫﺎﻳﻰ ﺑﺎ ﻣﻜﺶﺑﺎﻻﻯ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰ ﺧﺮﻭﺝ ﺩﻭﺩ ﻣﻨﺎﺳــﺒﻰ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻳﺶ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻛﺎﺗﺎﻟﻴﺰﻭﺭ ﻫﺎﻯ ﺍﺳﭙﺮﺕ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰ ﭘﺎﺱ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩﻫﺎﻯ ﺁﻻﻳﻨﺪﮔﻰ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ.

GeigerCars Chevrolet Camaro SS Kompressor

ﻛﻼچ ﺩﻭ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﻯ ﺍﺳــﭙﺮﺕ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﻋﻜﺲ ﺍﻟﻌﻤﻞ ﺳﺮﻳﻊﺗﺮﻯ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﻗﺪﺭﺕ ﻓﺮﺍﻫﻢﻣﻰ ﻛﻨﺪ. ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩﺭ ﺿﺮﻳﺐ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﺩﻧﺪﻩ ﮔﻴﺮﺑﻜﺲ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﻣﺎﺭﻭ، ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰ ﺭﺳــﻴﺪﻥ ﺑﻪ ســﺮﻋﺖ ۳۱۴ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻥ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﻣﻰﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﭘﻮﺭﺷﻪ ۹۱۱GT3 ﻗﺮﺍﺭ ﺑﮕﻴﺮﺩ.

GeigerCars Chevrolet Camaro SS Kompressor

ﺑﺮﺍﻯ ﺗﺤﺖ ﻛﻨﺘﺮﻝ ﺩﺭ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﺍﻳﻦ ﻛﻮﭘﻪ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ، ﮔﺎﻳﮕﺮ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﺮﻓﺖ ﺗﺎ ﺍﺯ ﻛﻤﻚ ﻫﺎﻯ ﻛﻮﻳﻞ ﺍﻭﻭﺭﻭ ﺁﻧﺘﻰ ﺭﻭﻟﺒﺎﺭ ﻫﺎﻯ ﻗﻄﻮﺭﺗﺮ ﺩﺭ ﺟﻠﻮ ﻭ ﻋﻘﺐ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﺮﻣﺰ ﻗﻮﻯ ﺗﺮ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﻨﺪ. ﺗﺮﻣﺰﻫﺎﻯ ﺩﺭﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﺩﺭ ﻣﺤﻮﺭ ﺟﻠﻮ ﺑﺎ ﺳﺎﻳﺰ ۳۸۰ ﻣﻴﻠﻰﻣﺘﺮ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺷﺶ ﭘﻴﺴﺘﻮﻥ ﻭ ﺩﺭ ﻣﺤﻮﺭ ﻋﻘﺐ ۳۵۵ ﻣﻴﻠﻰﻣﺘﺮ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﭼﻬﺎﺭ ﭘﻴﺴــﺘﻮﻥ ﻫﺴــﺘﻨﺪ.

ﺭﻳﻨﮓ ﻫﺎﻯ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﻣﺎﺭﻭ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻫﺮ ﭼﻬﺎﺭ ﭼﺮﺥ۲۲ ﺍﻳﻨﭽﻰ ﺑﺎ ﭘﻬﻨﺎﻯ ۱۰ ﺍﻳﻨﭻ ﻫﺴــﺘﻨﺪﻭ ﻻﺳــﺘﻴﻚ ﻫﺎﻯ ۳۰/۲۶۵ ﻭ ۲۵/۲۹۵ ﺑﺮﺍﻳﺸــﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﺤﻮﺭﻫﺎﻯﺟﻠﻮ ﻭ ﻋﻘﺐ ﻧﺼﺐ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ.

GeigerCars Chevrolet Camaro SS Kompressor

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ali

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واقعا کامارو متفاوته

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Saied

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    خیلی مردونست! قیافش عالیه!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Saied

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    خاص خاص!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا