سایر خودروهای آمریکاییصنایع نظامی

معرفی شاسی‌بلند نظامی راشل سناتور APC

به نظر می‌رسد این روزها تولید شاسی بلندهای آفرودر نظامی و آخرالزمانی شتاب گرفته است. آیا بعضی‌ها چیزی درباره‌ی آینده می‌دانند که ما نمی‌دانیم؟! شرکت کانادایی راشل جدیدترین کمپانی از این دست است که با معرفی خودروی “سناتور APC” وارد میدان شده است. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید این خودرو کاملاً آماده‌ی رقابت است.


مدیرعامل راشل آقای رومن شیمونوف می‌گوید:

ما تولید خودروی نظامی جدید ما نمی‌خواستیم تنها یک خودروی عادی همچون دیگر نمونه‌ها را معرفی کنیم. ما هدف‌گذاری خاصی در زمینه‌های تکنیکی و خلاقیت برای چنین خودروهای تاکتیکی و نظامی داشته‌ایم.


اینکه می‌گوییم سناتور خودروی موفقی است تنها به خاطر بدنه‌ی ضدگلوله‌ی آن نیست. این خودرو از نظر فنی یک حمل کننده‌ی کادر نظامی یا همان APC است. کف خودروی موردبحث در برابر انفجار مقاوم بوده و زمانی که بحث تبادل آتش باشد باید گفت سناتور چندین دریچه شلیک، محفظه فرار و… دارد. راشل می‌گوید این خودرو از تجهیزات و اصلاحات برای پرتاب موشک نیز بهره می‌برد.


بحث حفاظت در برابر سلاح سناتور ضرورتاً پیشرفته نیست اما تجهیزات داخل آن قطعاً از تکنولوژی بالایی برخوردار هستند. این خودرو از سیستمی با نام CBRN بهره می‌برد که مخفف کلمات شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته‌ای می‌باشد. به‌طور خلاصه می‌توان گفت این تکنولوژی دارای سیستم تهویه و فیلتری است که باعث می‌شود ۱۰ تا ۱۲ سرنشین داخل کابین از تأثیر مواد یاد شده در امان باشند.


این سیستم همچنین می‌تواند هر نوع گاز و تابش را تشخیص دهد و اگر وضعیت بیرون خودرو خیلی وخیم باشد سناتور همه نوع سیستم نظارت شامل گرمایی، دوربین‌های باکیفیت و نورپردازی کافی را داراست. راشل می‌گوید سناتور را می‌توان با تجهیزات گوناگون همچون نردبان، رمپ‌های هیدرولیک و حتی یک نوع شخم‌زن برای برداشتن موانع پیش رو سفارش داد.


راشل گفته این خودرو بر پایه پلتفرم تجاری هوی دیوتی ساخته شده اما اشاره زیادی به جزئیات نداشته است. با توجه به تصاویر صندلی‌های جلو واضح است که سناتور از قطعات کابین فورد سود برده و خودرویی چهار چرخ محرک است بنابراین حدس می‌زنیم زیر این همه زره و آهن یک سوپر دیوتی خفته باشد. احتمالاً زیر کاپوت هم پیشرانه‌ی ۶.۷ لیتری توربودیزلی قرار گرفته است.


همان‌گونه که انتظار دارید این خودروی تاکتیکی تنها در دسترس نیروهای نظامی و انتظامی بوده و همه‌چیز آن بر مبنای سفارش مشتری تغییر می‌کند بنابراین قیمت‌گذاری آن هنوز مشخص نشده است. البته راشل گفته نسخه‌ی جاده‌ای و غیرنظامی آن برای افرادی که نیازمند چنین خودرویی هستند در دسترس است؛ به عبارت دیگر، اگر همسایه‌ی شما مالک یک رضوانی تانک است پس حتماً باید نگاهی به سناتور داشته باشید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    یه دوئل هم باید بین این و رضوانی گذاشت
    اگه تجهیذات خاصی که این ماشین داره مثل تهویه هوا کنار بزاریم کدوم انتخاب میکنید
    رضوانی لایک ?
    راشل دیسلایک ?

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Genius

      ۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      ما چرا نمیخوایم بپذیریم رضوانی تانک از لحاظ فنی یک خودروی کاملا اقتباسی از بزرگان این عرصه است و رضوانی بر روی شاسی و قوای محرکه به عاریت گرفته شده از دیگران تنها یک طراحی اتاق حرفه ای انجام داده چون رضوانی فی الذات تیون کاره نه خودروساز.من از اینکه واقعیات رو پشت ناسیونالیسم افراطی پنهان کنیم خیلی بدم میاد

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. Sajjad

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    یه چیزی میگم شاید برای بعضیا مضحک و برای بعضیا قابل تامل باشه
    به امید جهانی بدون هیچ تجهیزات جنگی

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. نوید جهرمی

      ۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      اینجوری ک معلومه تا آخرالزمان ما و آرماگدون اونا این اتفاق نمیفته.
      ولی ب امید صلح جهانی و روزی که همه انسانها در صلح و آرامش زندگی کنن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. emad1990

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    این نسخه نظامی ه.قابلیت تجهیز به سلاح رو داره و از رضوانی کاملتره
    به نظرم ظاهر وحشی تری هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. Genius

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    اونوقت اینجا هم ارتش ما که روزگاری بنا بود از مرسدس G.Class بعنوان خودروی سازمانیش استفاده کنه هنوز درگیر تعمیر جیب شهباز دهه 40 شمسی و وانت مزدا دوکابین دهه 80 میلادی و نیسان گاوی دهه 40 شمسی است!!خدا شاهده ارتش بعد از 57 خیلی عقب افتاد

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا