صنایع هوایی

برترین خطوط هوایی سال ۲۰۱۹

امسال نشریه فوربس، خطوط هوایی سنگاپور را به‌عنوان برترین شرکت برای انجام مسافرت‌های هوایی انتخاب نموده است. این شرکت به دلیل خدمات عالی با قیمت مناسب توانسته است این جایگاه را برای چندمین بار به‌دست آورد.

ایرباس ۳۸۰ خطوط هوایی سنگاپور
بر اساس گزارش فوربس شرکت سنگاپور ایرلاینز توانسته است مقام برترین خط هوایی در سال ۲۰۱۹ را از آن خود کند. این شرکت در چندین رده‌بندی دیگر هم به عنوان بهترین خط هوایی درسال ۲۰۱۸ انتخاب شده بود.


شرکت سنگاپور ایرلاینز در سال ۱۹۴۷ توسط شرکت مالایَن ایرویز تأسیس شد. قطب این شرکت هواپیمایی، فرودگاه چانگی سنگاپور است. این شرکت هواپیمایی که حامل پرچم سنگاپور است، طی پنج سال اخیر بیش از ۸۰ میلیون مسافر را جابه‌جا کرده است. این شرکت هم اکنون جزو پنچ شرکت بزرگ هوایی جهان محسوب می‌شود.


پیش‌تر در رده‌بندی «اسکای ترکس»، شرکت هوایی سنگاپور بهترین خط جهان در سال ۲۰۱۸ شده بود. یکی از نکاتی که سبب می‌شود این شرکت در فهرست‌های بهترین خطوط هوایی همیشه جایگاه اول را داشته باشد ترکیبی از امکانات رفاهی مناسب در پرواز، ایمنی و نظم، محیط بسیار آرامش‌بخش کابین، مهماندارانی با لباس‌های زیبای شرق آسیا در کنار غذاهای لذیذ با طعم شرقی است. از سوی دیگر معمولاً صندلی‌های این شرکت فضای بیشتری را در کلاس‌های اکونومی برای مسافران خود در نظر می‌گیرد حال آنکه در پروازهای اروپایی تا جایی که امکان دارد فضای سرنشینان را کاهش می‌دهند و از غذای پرواز کم می‌کنند. در رده بندی‌های اخیر، هیچ شرکت اروپایی در ده رتبه نخست جای نگرفته است. البته در سال ۲۰۱۸ و در رتبه بندی اسکای ترکس شرکت آلمانی لوفت‌هانزا تنها شرکت از اروپا و آمریکا بودکه توانست در میان ۱۰ شرکت برتر هوایی جهان جای گیرد؛ اما در فهرستی که فوربس منتشر کرده دیگر نامی از این شرکت آلمانی که در اروپا بهترین خدمات را عرضه می‌کند نیست.

ایرباس ایر نیوزلند با شعار «دیوانه راگبی»
در مکان دوم بهترین خط هوایی سال ۲۰۱۹ شرکت ایر نیوزلند قرار دارد. در سال ۲۰۱۶ هم این شرکت که چندان بزرگ نیست توانسته بود مقام بهترین خط هوایی جهان را کسب کند.
با اینکه ناوگان ایر نیوزیلند تنها ۵۶ هواپیما دارد که از بسیاری از خطوط هوایی معروف در جهان کم‌تر است اما کارایی بالا، این شرکت را از برترین خطوط هوایی جهان کرده است.
ایرنیوزیلند بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی نیوزیلند به حساب می‌آید و فرودگاه آوکلند مقر اصلی این شرکت است.
در مکان سوم شرکت کانتاس قرار دارد. شرکت کانتاس که شرکت هواپیمایی حامل پرچم استرالیا و بزرگ‌ترین خط هوایی این کشور است در سال ۱۹۲۰ تأسیس شد. این شرکت هم‌اکنون پس از خطوط هواپیمایی کی‌ال‌ام و اویانکا، سومین شرکت قدیمی و فعال هواپیمایی جهان به‌شمار می‌رود.

بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰
شرکت قطر که در چند سال اخیر در بیشتر رده بندی‌ها جزو ۱۰ شرکت برتر هوایی جهان بوده است هم در مکان چهارم قرار دارد. این شرکت اعلام کرده است قصد دارد حتی در شرایط تحریم آمریکا پروازهای خود به ایران را افزایش دهد.
در مکان پنجم نشریه فوربس، شرکت ویرجین استرالیا قرار دارد. این شرکت تازه تأسیس در سال دو هزار توسط بازرگان بریتانیایی به نام ریچارد برانسون بنا شد. این خط هوایی پس از کانتاس، دومین شرکت هواپیمایی استرالیا است.

هواپیماهای آل‌نیپون در فرودگاه هاندا توکیو
شرکت امارات در این رده‌بندی در مکان ششم قرار دارد. شرکت امارات تنها از دو مدل هواپیما در خط هوایی خود استفاده می‌کند. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین ناوگان‌های ایرباس ۳۸۰ جهان که بزرگ‌ترین هواپیمای جهان است را در اختیار دارد. امارات ۱۰۱ فروند ایرباس ۳۸۰ سری ۸۰۰ دارد و بیش از ۷۰ فروند دیگر از این هواپیما هم سفارش داده است. هواپیمایی امارات بزرگترین کاربر بوئینگ ۷۷۷ در جهان است و هم اکنون ۱۵۱ فروند بوئینگ ۷۷۷ را در اختیار دارد.
شرکت آل نیپون ژاپن که به نظم شهرت دارد؛ در این رده بندی در مکان هفتم و شرکت ای‌وی‌ایر تایوان در مکان هشتم قرار گرفته است.
شرکت کاتای‌پاسفیک هنگ‌کنگ درمکان نهم قرار دارد. خدمات این شرکت هم لوکس است و هم سعی می‌کند در پروازهای خود حس و حال شرق آسیا را به مسافران منتقل کند. در مکان دهم هم ژاپن ایرلاین قرار دارد.

در رده بندی‌های دو سال اخیر شرکت‌های هوایی اروپایی و آمریکایی درحال خروج از فهرست بهترین‌ها هستند و جای آن‌ها را شرکت‌هایی در شرق و غرب آسیا و اقیانوسیه گرفته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. کیان

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    ببینید نکته جالب توجه اینه که ابزار اصلی هواپیماهای ساخت امریکا و اروپا هست، بویینگ و ایرباس .
    شرکتهای شرق اسیا استرالیا و امارات و قطر برترین هستن، لازم نیست حتما صاحب نهایت تکنولوژی باشی تا بتونی در صلح با دنیا مراوده کنی
    میتونی از تولیدات خودشون هم استفاده کنی و از خودشون هم درآمد زایی کنی.
    البته میشه توهم توطئه هم داشت، و سعی کنی یک تنه در همه امور و مسائل خودکف شی و در نهایت هم با یک تحریم حتی رینگ ماشین رو هم حذف کنی.
    همه چیز تحریم نیست همه چیز استکبار نیست
    مدیریت سواد و دانش میخواد که متاسفانه …

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      توهم توطیه یه داستان توهم تسخیر دنیا با ایدیولوژی یه داستان بدتر

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. aston martin

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      طبق ادعای سران لشگری تا چند وقت دیگه ظاهرا هواپیماهای موتور پراید اتاق پژو قراره انحصار خطوط هوایی عربی رو بشکنن

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. مهدی

        ۶ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        دیگه شما فکرش بکن گفتن میخوان هواپیما صادر هم بکنن حتی ادعا کردن تعدادی از مشتریان صف هم کشیدن و کشورهای عربی تحویل فروردین ۹۹ تو سایت ثبت نام هم کردن

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (10197 ديدگاه)

      کیان جان ، کامنت زیبایی گذاشتی ، ممنون .

      حرف دل خیلیهارو زدی ، اما اینو بدون سیاست مسئولان ایجاب میکنه که آمریکا برای من و شما (( حِس و جَو )) توطئه داشته باشه و ما مردم ایران در بدبختیها خودمون غرق باشم تا راحت تر چاپیده شویم و آقازاده ها راحت تر به کانادا و استرالیا متواری بِشَن .
      یک فرمانده شیر دانا میتونه یک گله گوسفند را پیروز جنگ کنه و همینطور برعکس ، یه فرمانده گوسفند میتونه یک گله شیر را قربانی و بازنده جنگ کنه .
      مدریت این روزهای کشور با این همه همه همه منابع ……یک فاجعه از بیسوادی مسئولان لات پَروَر این چند ده ساله رو میرسونه .

      موافقم 2
      مخالفم 1
    4. Archi KHAN

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      ایوول کیان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمید

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خوشبحال شهر ‌وندانی که ازاین خطوط استفاده میکنند
    جدیدا ما رو یک جور کردند که تا ده رفتن برامون شده لاکچری‌بازی چه برسه به هواپیما سوار شده

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. aston martin

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      عالی گفتی.تا ده رفتن شده لاکچری :/
      کی تموم میشه این کابوس چل ساله

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. Mopar or No Car

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    هواپیمایی هما هم در زمان ریاست تیمسار علی محمد خادمی جزو بهترین خطوط هوایی جهان بوده.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (93 ديدگاه)

      ??????

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. amin

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    لازم نیست یادآوری کنیم که 40 سال پیش ایران ایر هم جزو خطوط هوایی برتر جهان بود و حالا به این فلاکت افتاده

    البته باز هم جای شکرش باقی است که “قدرت آمریکا در جهان رو به افوله”!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. ایلیا

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    و هواپیمایی کارون بدترین خط هوایی دنیا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. Elmiraj

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    ما هم در گذشته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دومین خریدار بوئینگ ۷۴۷ ( جامبوجت – ملکه آسمان) بودیم و بهترین خطوط هوایی خاورمیانه و یکی از بهترین خطوط هوایی جهان و داشتیم !!!!!!!!!!!!!!!!!
    .
    .
    خدا رو شکر الان به لطف نابود گران آمریکا بهمون سوخت هم نمی دن …….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۶ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    فکر می کردم باید اسم هواپیمایی قطر یا امارات رو اول ببینم ولی سنگاپور برام جالب بود کشوری که خیلی کوچیکه ولی از نظر استاندارد زندگی در اسیا بعد از ژاپن دومین کشوره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا