صنایع هوایی

معرفی اولین نمایشگر سربالای گارمین برای جت‌های تجاری

گارمین می‌گوید: GHD 2100 اولین نمایشگر گارمین برای بازار جت‌های تجاری است.
GHD 2100 تصویری با زاویه دید ۳۰ درجه از اطلاعات پرواز را درست در مقابل سر خلبان به نمایش درمی‌آورد.


در ادامه افزایش حضور در بازار جت‌های تجاری، گارمین این نمایشگر را به‌عنوان مکمل اویونیک پرواز معرفی کرد. نمایشگر سربالا گارمین تصویری با زاویه دید ۳۰ درجه ارائه می‌دهد که اطلاعات پروازی را برای به حداقل رساندن زمان واکنش خلبان درست مقابل سر خلبان به نمایش درمی‌آورد.


مطالعات نشان می‌دهد که پرواز با نمایشگر سربالا (HUD) در کاهش حواس‌پرتی خلبان مؤثر واقع می‌شود، که این مهم خود را در شرایط آب و هوایی بد و چالش‌برانگیز خود را بیشتر نمایان می‌کند.
GHD 2100 علاوه بر داده‌های اولیه و مسیر پرواز، می‌تواند چشم‌انداز مصنوعی و مدیریت پرواز مبتنی بر نشانگر پرواز را نیز نمایش دهد، همچنین برای جلوگیری از تیک آف از مسیر اشتباه و یا فرود روی مسیر اشتباه، داده‌های عملکردی را نیز به نمایش می‌گذارد.
گارمین همچنین قصد دارد دید کاکپیت را با استفاده از این نمایشگر و دوربین‌های خارجی بهبود ببخشد.
این نمایشگر سربالا برای استفاده در طول روز برای جت‌های تجاری متوسط و سبک طراحی شده است و در مرحله اول برای نصب روی سیستم‌های اویونیک G3000 و G5000 گارمین عرضه می‌گردد. گارمین می‌گوید این نمایشگر را با سیستم‌های اویونیک دیگر خود نیز سازگار خواهد کرد.


شرکت هوایی Textron سفارش نصب این نمایشگر را بر روی هواپیماهای سسنا مدل Citation longitude را به گارمین داده است، این هواپیما دارای سیستم اویونیک G5000 گارمین می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

حسین مقدسی

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا